paulusr Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Cześć, Szto eta? Czy mnie jeszcze pamiętasz? Pozdrawiam, Paweł
madrian Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Dwumiejscowy. Mig-21US lub MIG-21UM... tak po mojemu. :wink: Coś bliżej? Wygląda na sporawy, ponad Metr długości. Kadłub chyba laminat. Może być ciekawie. :mrgreen:
f-150 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 21 MF, statecznik pionowy powinien być szerszy,ten przypomina wersję Bis .Być może to wina ustawienia modelu do zdjęcia. Madriam dwumiejscowy to UM lub UTI (w żargonie "szparka") miał dłuższy i cieńszy wlot ,mniej wystający stożek.
Grzegorz Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 To raczej nie wygląda na "sparkę", prędzej MF lub bis.
paulusr Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Koledzy! Wiedziałem, że nie zapomnieliście. W końcu to najbardziej charakterystyczna maszyna naszych czasów. Jest to Mig21 Bis "Fishbed L" to w/g mnie a wg prducenta to Mig 21... Producentem jest HETRC. Zakupiony został tu Rozpietośc 510 mm Długośc 1180 mm Waga pustego 810g !!!! Zaczarowany z kilku powodów: 1. Zapłaciłem cło (jakby było to coś dziwnego) 2. Kadłub jest z żywicy poliestrowej- dlatego taki ciężki 3. Posiada całkowicie nieprzemyślany wlot powietrza Ale to Mig 21... Planowany napęd: Mini Fan Silnik Het 2W23 Pakiet 5s 3000 40C Plush 60A 2xMg14 Hxt Pneumatyczne podwozie z Hobbycity (z zaworem 2 drożnym - sprężynowo-pneumatyczne) Niedługo napiszę coś więcej.
rosomak74 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Witajcie!! To jest wersja MiG-21KT "kombinowannyj testowyj". Skrzydla nieco za duze, ale rozumiem ze to musi jakos latac... Nie jest to "redukcja", ale bardzo fajny. Kibicuje jesli pozwolisz... Pozdrawiam
paulusr Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 Witajcie!! To jest wersja MiG-21KT "kombinowannyj testowyj". Skrzydla nieco za duze, ale rozumiem ze to musi jakos latac... Nie jest to "redukcja", ale bardzo fajny. Kibicuje jesli pozwolisz... Pozdrawiam Za duże? Spałbym lepiej gdyby były nieco większe.. Testowałem różne kleje do poliestrów no i wyszło tak: 1. Popularne żywice 5-15 min - nie nadają się 2. Poxipol - ok????? 3. Dwuskładnikowy klej PU BISONITE firmy Bison - poliuretanowy niepieniący - ok Poniżej zdjęcie z prób. Poxipol był w innym miejscu i nieźle trzyma. Na forach polecają kleje HYSOL(Loctite) ale 24-godzinne a czas jak wiadomo to coś czego mi brakuje. Prace ruszyły. Wykonałem półke pod serwa i napędy sterolotek. Drut 1.5 mm bo ten z zestawu był chyba zrobiony ze stopu plasteliny z woskiem. Nomen omen był przyczyną kilku kraks o których czytałem w necie. Widać tez wklejony klocek drewniany (sklejka + sosna) do mocowania turbinki Minifan. W instrukcji ani słowa jak ją zamocować. Turbinka wchodzi przodem we wręgę główną tak na 5 mm. Tyłem mocowana jest do tego klocka. Teraz mam pytanie: Macie jakieś doświadczenie ze statecznikami płytowymi z tak krótką osią obrotu? Tutaj to około 25 mm - drut stalowy 3 mm w rurce mosiężnej.Całość osadzona w klocku z "hardłóda"jak zwykle nazywają wszystko co nie ma pochodzenia ze skrzynki po owocach i wklejone we wnękę kadłuba. Skasowałem wszelkie luzy ale mam wątpliwości. Samolot będzie dośc szybki (jak sądzę 160-200 km/h jak dobrze pójdzie). Masa też spora bo jakieś 1800g. Może trzeba łożyskować te osie? Nistety prawy i lewy nie leżą w jednej osi. Dalsze problemy z zaczarowanym ołówkiem? Kadłub w części nosowej jest poszerzony ale tylko na tyle żeby wlot miał średnicę Minifana. Stożek przechodzi gondolę na baterie i podwodzie. Model nie posiada żadnego ukształtowanego wlotu powietrza. Wewnetrzna powierzchnia to laminat wraz ze wszystkimi wnękami wynikajacymi z kształtu kadłuba. Do tego turbinka jest osadzona we wrędzę stanowiącej ścianę na cały przekrój kadłuba. Te nowe lipole mocno rozleniwiły konstruktorów Hetowych Arf-fów. Zasada jest prosta: Wpakuj mu 1000 W a zobaczysz jak poleci....szkoda. Postanowiłem zatem wykonać wlot za pomoca kartonu. Przypominało to operację laparoskopową ale coś tam wyszło. Jak przyjdą akumulatory zrobię próbę. Jeśli się nie sprawdzi wyciągnę karton i spróbuję założyć pierścień wlotowy na turbinkę. c.d.n.
RobertK Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Poxipol był w innym miejscu i nieźle trzyma.A sprawdzałeś po tym jak utwardził się całkowicie ???Macie jakieś doświadczenie ze statecznikami płytowymi z tak krótką osią obrotu? W moim modelu "SPECTRE" (pewnie znasz) który latał ponad 250km/h usterzenie płytowe o rozpiętości 220mm i ok 2dm pow. zawieszone było w plastikowym elemencie szerokości ok 15mm tuz przy nasadzie !!! Oś średnicy ok.6mm
paulusr Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 A sprawdzałeś po tym jak utwardził się całkowicie ???Jest bardzo kruchy...będę unikał. Turbinka zabudowana. Przewody przeciągnięte. Pakiet jest... Całość bez płatów waży 1500 g. Wykonałem pomiary: Pakiet Zippy Flightmax 40C 3000 5s Silnik 2W23 Mini Fan Pro Prąd 50A 900W ciąg ~ 980 g w samolocie. Nie zmierzyłem ciągu gołej turbiny ale prąd był bardzo podoby. Postanowiłem dopracować jedynie kształt wlotu powietrza i nic więcej nie kombinować. Szkrzydła Mig-a były pokryte oracoverem (zresztą bardzo ładnie) ale balsa pod spodem była za miekka. Zerwałem folię pokryłem 3x caponem i tkaniną 25g na lakier PU. Przyrost masy mało odczuwalny a efekty zadowalajace. W zestawie są wszystkie potrzebne części do mocowania podwozia pneumatycznego. Wymaga małej modyfikacji bo podwozie z HC ma dużo niższy profil niż Hetowe. C.d.n. No i się zes..... Oto zestaw do szybkiego montażu - tak wychodzi z płaszczyzn... :evil: Mają krzywą formę czy co? To pikuś ale kadłub nie jest symetryczny. Różnica w poziomie lewego i prawego płata to około 2 mm Już przyklejone ale niech ich ... Przymiarka podwozia: Sterowanie skrętem będzie na linkach zamiast skomplikowanego systemu orczyków... Mam pytanko? Uzywał ktoś tego podwozia z HC. Wygląda na solidne ale czy wytrzyma prawie 2 kg samolotu?
paulusr Opublikowano 2 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2010 Witam, Po szpachlowaniu i szlifowaniu (czego bardzo nie lubię) osiągnąłem entuzjastyczne dno. Żeby podnieść się na duchu postanowiłem go pomalować. Jak wiadomo dobra farba pokrywa wszystko... Malowanie na podstawie samolotu Mig 21 MF kpt.Kotłowskiego z 10 Eskadry Lotnictwa Taktycznego z Łasku (wings palette) z pewnymi uproszczeniami jak i pomyłkami wynikajacymi z późnej pory... W każdym razie, samolot gotowy do oblotu... Poczekam na łądną pogodę...i lotnisko (byłem w Nowym Mieście nad Pilicą - niezły czad tylko trochę daleko). Alternatywnie znalazłem "DOL" niedaleko domu...
koszkin Opublikowano 2 Czerwca 2010 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Nie no kolego dałeś popis ,świetny model!!!
paulusr Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Tylko się nie śmiejcie... Ja tu jeszcze wrócę... Ps. Widać otwór przez który włożyłem pierścień wlotowy. Z 950 g ciąg wzrósł do 1250 g. W tej chwili ważą się losy podwozia i ewentualnej budowy nowego kanału wlotowego. Choć po kolejnym obejrzeniu filmu zdecyduje się jednak na kolejną próbę oblotu w tej konfiguracji. Potrzebny "tylko" szerszy pas....
szubi Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Szkoda... Tak ładnie przyspieszał.. i ten kurz wzniecany z pasa...;-) Wszystko odbyło sie pewnie za szybko, abyś mógł ocenić, ile brakowało do oderwania się od ziemi?
Andree Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Ładny model, tylko zastanawia mnie, dlaczego na stateczniku pionowym po lewej stronie jest współczesna szachownica, a po prawej wg wzoru sprzed 1993 roku? Dążenie do uniwersalizmu czy wspomniana późna pora? :mrgreen:
krall Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 No ładna produkcja: model jak i film :-) Ten pas to prawie jak DOL. Może na początek lepiej spróbować czegoś szerszego ;-)
hubert_tata Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Model jest, teraz pora budować lotnisko. I to duże, bo start z drogi jest łatwiejszy od lądowania na niej - przynajmniej dla mnie. Z wagą 1,8kg przy takich skrzydełkach raczej nie będzie się wlókł przy lądowaniu i kółeczka może pogubić :roll: W podobny sposób, przy pierwszym starcie uszkodziłem podwozie elektryczne w styropianowym Mirage. Brak steru kierunku, boczny wiatr, albo kamyczek na drodze i model w krzakach, a podwozie rozkraczone. PS Będę temat pilnie obserwował, bo ciekawi mnie bardzo co pokaże w powietrzu.
Janek Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Niezłe, i model i film (montaż mistrzowski). Ster kierunku obowiązkowy, zwłaszcza przy tak długim rozbiegu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.