Jump to content

Zaczarowany ołówek - Mig 21 EDF


Recommended Posts

21 MF, statecznik pionowy powinien być szerszy,ten przypomina wersję Bis .Być może to wina ustawienia modelu do zdjęcia.

Madriam dwumiejscowy to UM lub UTI (w żargonie "szparka") miał dłuższy i cieńszy wlot ,mniej wystający stożek.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy! Wiedziałem, że nie zapomnieliście. W końcu to najbardziej charakterystyczna maszyna naszych czasów.

Jest to Mig21 Bis "Fishbed L" to w/g mnie a wg prducenta to Mig 21...

 

Producentem jest HETRC. Zakupiony został tu

 

Rozpietośc 510 mm

Długośc 1180 mm

Waga pustego 810g !!!!

 

Zaczarowany z kilku powodów:

 

1. Zapłaciłem cło (jakby było to coś dziwnego)

2. Kadłub jest z żywicy poliestrowej- dlatego taki ciężki

3. Posiada całkowicie nieprzemyślany wlot powietrza

 

Ale to Mig 21...

 

Planowany napęd:

 

Mini Fan

Silnik Het 2W23

Pakiet 5s 3000 40C

Plush 60A

2xMg14 Hxt

Pneumatyczne podwozie z Hobbycity (z zaworem 2 drożnym - sprężynowo-pneumatyczne)

 

Niedługo napiszę coś więcej.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie!!

 

To jest wersja MiG-21KT "kombinowannyj testowyj". Skrzydla nieco za duze, ale rozumiem ze to musi jakos latac... Nie jest to "redukcja", ale bardzo fajny. Kibicuje jesli pozwolisz...

 

Pozdrawiam

Za duże? Spałbym lepiej gdyby były nieco większe..

 

Testowałem różne kleje do poliestrów no i wyszło tak:

 

1. Popularne żywice 5-15 min - nie nadają się

2. Poxipol - ok?????

3. Dwuskładnikowy klej PU BISONITE firmy Bison - poliuretanowy niepieniący - ok

 

Poniżej zdjęcie z prób. Poxipol był w innym miejscu i nieźle trzyma.

 

Dołączona grafika

 

Na forach polecają kleje HYSOL(Loctite) ale 24-godzinne a czas jak wiadomo to coś czego mi brakuje.

 

Prace ruszyły. Wykonałem półke pod serwa i napędy sterolotek.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Drut 1.5 mm bo ten z zestawu był chyba zrobiony ze stopu plasteliny z woskiem. Nomen omen był przyczyną kilku kraks o których czytałem w necie. Widać tez wklejony klocek drewniany (sklejka + sosna) do mocowania turbinki Minifan. W instrukcji ani słowa jak ją zamocować. Turbinka wchodzi przodem we wręgę główną tak na 5 mm. Tyłem mocowana jest do tego klocka.

Teraz mam pytanie: Macie jakieś doświadczenie ze statecznikami płytowymi z tak krótką osią obrotu? Tutaj to około 25 mm - drut stalowy 3 mm w rurce mosiężnej.Całość osadzona w klocku z "hardłóda"jak zwykle nazywają wszystko co nie ma pochodzenia ze skrzynki po owocach i wklejone we wnękę kadłuba. Skasowałem wszelkie luzy ale mam wątpliwości. Samolot będzie dośc szybki (jak sądzę 160-200 km/h jak dobrze pójdzie). Masa też spora bo jakieś 1800g. Może trzeba łożyskować te osie? Nistety prawy i lewy nie leżą w jednej osi.

 

Dalsze problemy z zaczarowanym ołówkiem?

Dołączona grafika

Kadłub w części nosowej jest poszerzony ale tylko na tyle żeby wlot miał średnicę Minifana. Stożek przechodzi gondolę na baterie i podwodzie.

Dołączona grafika

Model nie posiada żadnego ukształtowanego wlotu powietrza. Wewnetrzna powierzchnia to laminat wraz ze wszystkimi wnękami wynikajacymi z kształtu kadłuba. Do tego turbinka jest osadzona we wrędzę stanowiącej ścianę na cały przekrój kadłuba. Te nowe lipole mocno rozleniwiły konstruktorów Hetowych Arf-fów. Zasada jest prosta: Wpakuj mu 1000 W a zobaczysz jak poleci....szkoda.

Postanowiłem zatem wykonać wlot za pomoca kartonu. Przypominało to operację laparoskopową ale coś tam wyszło. Jak przyjdą akumulatory zrobię próbę. Jeśli się nie sprawdzi wyciągnę karton i spróbuję założyć pierścień wlotowy na turbinkę.

 

c.d.n.

Link to comment
Share on other sites

Poxipol był w innym miejscu i nieźle trzyma.

A sprawdzałeś po tym jak utwardził się całkowicie ???

Macie jakieś doświadczenie ze statecznikami płytowymi z tak krótką osią obrotu?

W moim modelu "SPECTRE" (pewnie znasz) który latał ponad 250km/h usterzenie płytowe o rozpiętości 220mm i ok 2dm pow. zawieszone było w plastikowym elemencie szerokości ok 15mm tuz przy nasadzie !!! Oś średnicy ok.6mm

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzałeś po tym jak utwardził się całkowicie ???

Jest bardzo kruchy...będę unikał.

 

Turbinka zabudowana. Przewody przeciągnięte. Pakiet jest... Całość bez płatów waży 1500 g. Wykonałem pomiary:

 

Pakiet Zippy Flightmax 40C 3000 5s

Silnik 2W23 Mini Fan Pro

Prąd 50A

900W

ciąg ~ 980 g w samolocie.

Nie zmierzyłem ciągu gołej turbiny ale prąd był bardzo podoby.

Postanowiłem dopracować jedynie kształt wlotu powietrza i nic więcej nie kombinować.

Szkrzydła Mig-a były pokryte oracoverem (zresztą bardzo ładnie) ale balsa pod spodem była za miekka. Zerwałem folię pokryłem 3x caponem i tkaniną 25g na lakier PU. Przyrost masy mało odczuwalny a efekty zadowalajace.

Dołączona grafika

W zestawie są wszystkie potrzebne części do mocowania podwozia pneumatycznego. Wymaga małej modyfikacji bo podwozie z HC ma dużo niższy profil niż Hetowe.

C.d.n.

No i się zes.....

Oto zestaw do szybkiego montażu - tak wychodzi z płaszczyzn... :evil: Mają krzywą formę czy co? To pikuś ale kadłub nie jest symetryczny. Różnica w poziomie lewego i prawego płata to około 2 mm

Dołączona grafika

Już przyklejone ale niech ich ...

Przymiarka podwozia:

Dołączona grafika

Sterowanie skrętem będzie na linkach zamiast skomplikowanego systemu orczyków...

Dołączona grafika

Mam pytanko? Uzywał ktoś tego podwozia z HC. Wygląda na solidne ale czy wytrzyma prawie 2 kg samolotu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

Po szpachlowaniu i szlifowaniu (czego bardzo nie lubię) osiągnąłem entuzjastyczne dno. Żeby podnieść się na duchu postanowiłem go pomalować. Jak wiadomo dobra farba pokrywa wszystko...

Malowanie na podstawie samolotu Mig 21 MF kpt.Kotłowskiego z 10 Eskadry Lotnictwa Taktycznego z Łasku (wings palette) z pewnymi uproszczeniami jak i pomyłkami wynikajacymi z późnej pory...

 

W każdym razie, samolot gotowy do oblotu...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Poczekam na łądną pogodę...i lotnisko (byłem w Nowym Mieście nad Pilicą - niezły czad tylko trochę daleko). Alternatywnie znalazłem "DOL" niedaleko domu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tylko się nie śmiejcie...

 

 

Ja tu jeszcze wrócę...

 

Ps. Widać otwór przez który włożyłem pierścień wlotowy. Z 950 g ciąg wzrósł do 1250 g. W tej chwili ważą się losy podwozia i ewentualnej budowy nowego kanału wlotowego.

Choć po kolejnym obejrzeniu filmu zdecyduje się jednak na kolejną próbę oblotu w tej konfiguracji. Potrzebny "tylko" szerszy pas....

Link to comment
Share on other sites

Ładny model, tylko zastanawia mnie, dlaczego na stateczniku pionowym po lewej stronie jest współczesna szachownica, a po prawej wg wzoru sprzed 1993 roku? Dążenie do uniwersalizmu czy wspomniana późna pora? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Model jest, teraz pora budować lotnisko.

I to duże, bo start z drogi jest łatwiejszy od lądowania na niej - przynajmniej dla mnie.

Z wagą 1,8kg przy takich skrzydełkach raczej nie będzie się wlókł przy lądowaniu i kółeczka może pogubić :roll:

 

W podobny sposób, przy pierwszym starcie uszkodziłem podwozie elektryczne w styropianowym Mirage.

Brak steru kierunku, boczny wiatr, albo kamyczek na drodze i model w krzakach, a podwozie rozkraczone.

 

PS

Będę temat pilnie obserwował, bo ciekawi mnie bardzo co pokaże w powietrzu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.