Skocz do zawartości

FPV Trener


Rekomendowane odpowiedzi

Pan Marek z Cyber Fly (oraz wg. nieoficjalnych informacji Mirek (Leda_g)ze sklepu abc-rc) na moją prośbę zaprojektował i wyciął model z myślą o FPV.

 

Poniekąd wzorował się na modelu który oblatywać będzie Diem. Jednak usterzenie klasyczne, lotki na skrzydłach i 150cm rozpiętości. Ponadto przestrzenny kadłub i zdejmowana kabinka.

 

http://www.cyber-fly.pl/produkt-1441.html

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Zamierzam wsadzić do niego silnik 3536 i pakiet 3s 4000 lub 4s 3000 :)

 

Jak model dotrze do mnie zacznę relację z budowy.

 

edit: Model już jutro będzie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie.

Pewnie, że można by. Ale moje warunki nie pozwalają mi na większy niż 150 :) Skrzydło i tak muszę zrobić rozkładane.

 

Ze statecznikiem słuszna opinia ale wyższe umiejscowienie minimalizuje zahaczenie o trawę podczas lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połówka skrzydła z rurką węglową jako łącznik będzie mieć 100cm. Czyli tyle prawie ile długość kadłuba.

Jeżeli zrobił bym skrzydło 170cm to miałbym już 85cm + jakieś 40cm wystającej rurki co daje 125cm. Znacznie więcej.

 

140cm skrzydło dzielone na pół z taką rurką woziłem w plecaku na rowerze.

Zakładam że 150cm nie zrobi większej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?:

Bo wyszło tak, że aby niewklejona spełniała swoje zadanie to musiała by być bardzo dobrze osadzona co skutkowało by zwiększeniem wagi.

 

Chociaż z drugiej strony masz po części rację. Gdyby zrobić ze sklejki kilka prowadnic i sklejkowy ogranicznik aby rurka za głęboko nie wlazła to też mogło by to działać :)

 

Ale dłuższego skrzydła nie chcę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model doszedł dopiero dzisiaj o 16 :)

 

Na pierwszy ogień idzie skrzydło- centropłat. W moim wypadku tak jak to pisałem będą to dwie połówki połączone prętem szklanym i jak się okazało aluminiową rurką.

 

Długość wklejonej rurki to 25cm na połówkę czyli 50cm przecięte na pół.

Dołączona grafika

 

Po wklejeniu rurek na UHU POR wsadziłem pręt do środka i złączyłem dociskając na kilkadziesiąt minut.

Dołączona grafika

 

Po zdjęciu odważników wygląda to tak (dodatkowo w międzyczasie skleiłem kadłub na UHU POR posiłkując się średnim CA robiąc "spawy" w okolicach silnika)

Dołączona grafika

 

Centropłat wzmocniłem obustronnie prętem węglowym fi2mm wklejonym na CA motodą a'la ESA. Uszy wzmocniłem tylko od góry zostawiając kilkucentymetrowy wypust z węgla, który wkleiłem w nacięcie w centropłacie, całość połączenia centropłat-ucho smarując wcześniej UHU POR.

Dołączona grafika

 

Statecznik poziomy usztywniłem wklejając płaskownik węglowy 3x1mm na CA.

Dołączona grafika

 

Sklejone i złączone połówki skrzydła- widoczny delikatny wznios uszu:

Dołączona grafika

 

Przykleiłem na UHU POR spodnią część kadłuba i dociąłem bardzo ostrym nożykiem.

Dołączona grafika

 

C.D.N :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na stateczniki i serwomechanizmy.

 

Tak wygląda zmontowany statecznik poziomy i pionowy. Ster kierunku wklejony na zawiasach z dyskietki.

Dołączona grafika

 

Nie chciałem rozcinać stery wysokości na 2 części więc zdecydowałem o wycięciu otworu w sterze kierunku. Usztywniłem go kawałkiem pręcika węglowego 1mm.

Dołączona grafika

 

Od spodu wbiłem na kleju 2 pręciki węglowe 2mm dla większej sztywności i pewności zamocowania statecznika pionowego do kadłuba.

Dołączona grafika

 

Przykleiłem go do kadłuba na UHU POR i "zaspawałem" średnim CA.

Dołączona grafika

 

Na poprzednim zdjęciu widoczny również wsadzony bowden- potrzebne jest dosyć głębokie- około 15-20mm nacięcie aby się zmieścił. Wyciąłem otwory na serwa a kable puściłem przez zrobiony otwór do wnętrza kadłuba.

Dołączona grafika

 

Kabelki od steru kierunku i steru wysokości:

Dołączona grafika

 

A tak wygląda model w chwili obecnej:

Dołączona grafika

 

C.D.N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni etap prac na dzisiaj.

 

Wklejone na średnim CA przednie mocowanie skrzydła:

Dołączona grafika

 

Oryginalny element mocowania skrzydła od tyłu jest mały i pozwala na założenie max 8 calowego śmigiełka. Zrobiłem nową górną część i dzięki temu mieści się śmigło 11 (na styk) a na obrazku widoczne 10 cali. Wręga silnikowa przyklejona na CA.

Dołączona grafika

 

Widok wieżyczki z silnikiem od przodu:

Dołączona grafika

 

I na koniec dzisiejszego dnia:

Dołączona grafika

 

Strasznie mi się podoba sylwetka tego modelu. Rasowy UAV!!

 

C.D.N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabinkę mocować będę na magnesach.

 

Wkleiłem je na CA:

Dołączona grafika

 

Pod sklejkę do mocowania wepchnąłem śrubkę m4 z dużym łepkiem i zakleiłem zalewając CA. Mając nakrętkę motylkową możemy sprawnie zakręcać przód :) Tak też będzie w moim przypadku.

Dołączona grafika

 

Czas na mocowanie serw na lotki:

Dołączona grafika

 

i przeciągnięcie przedłużonych kabli na łączenie płatów:

Dołączona grafika

 

Wklejone bowdeny zapewniają sztywność poprzeczną ale trzeba było jeszcze usztywnić od dołu pręcikiem węglowym 2mm.

Dołączona grafika

 

Wkleiłem zastrzały od spodu statecznika poziomego- dla większej sztywności.

Dołączona grafika

 

Wycinamy otwór pod regulator (w moim wypadku 70A bo akurat taki tylko miałem, docelowo będę latał z 35-40A). Z boku widoczne wklejone kawałki rurki termokurczliwej jako dodatkowa boczna wentylacja.

Dołączona grafika

 

Tylnie mocowanie skrzydła. Od spodu 2 śrubki m3 złapane z tyłu samokontrującymi nakrętkami, a od góry tradycyjne śrubki do mocowania serw. 2 oringi z działu hydraulicznego.

Dołączona grafika

 

Na koniec do górnej pokrywy która przytrzymuje skrzydło wkleiłem 8cm długości pręty węglowe 4mm do pozycjonowania skrzydła. Poruszanie się prętów na boki uniemożliwiłem przez podklejenie sklejką z otworem 4mm zarówno skrzydło od spodu jak i pokrywę.

Dołączona grafika

 

 

I to by było na tyle :) Model jest gotowy i już po oblocie.

 

Trochę danych które mnie obowiązują:

Pakiet 4000mAh 3s

Silnik 3536 1100kv

Regulator 35-40A

Śmigło APC E 11x5.5

 

Waga do lotu- 1000g

 

Film z oblotu już wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.