Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Pan Marek z Cyber Fly (oraz wg. nieoficjalnych informacji Mirek (Leda_g)ze sklepu abc-rc) na moją prośbę zaprojektował i wyciął model z myślą o FPV. Poniekąd wzorował się na modelu który oblatywać będzie Diem. Jednak usterzenie klasyczne, lotki na skrzydłach i 150cm rozpiętości. Ponadto przestrzenny kadłub i zdejmowana kabinka. http://www.cyber-fly.pl/produkt-1441.html Zamierzam wsadzić do niego silnik 3536 i pakiet 3s 4000 lub 4s 3000 Jak model dotrze do mnie zacznę relację z budowy. edit: Model już jutro będzie na miejscu.
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie.
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Cytat Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie. Pewnie, że można by. Ale moje warunki nie pozwalają mi na większy niż 150 Skrzydło i tak muszę zrobić rozkładane. Ze statecznikiem słuszna opinia ale wyższe umiejscowienie minimalizuje zahaczenie o trawę podczas lądowania.
diem Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Ten model i tak bedzie ogromny, duza cieciwa skrzydla. 1700 to juz niezla kobyła. W stosunku do vtrainera wyzej opisany model ma przedluzony dziub - vtrainera nie da sie wywazyc z serwami na ogonie.
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Jaka jest długość całkowita kadłuba :?:
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Cytat Jaka jest długość całkowita kadłuba :?: 1060mm. Na stronie cyber-fly (link powyżej) są podane parametry.
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Szczerze to mi umkło, chory jestem i trochę ciężko myślę... Skoro kadłub ma ponad 1m to i tak musisz go gdzieś zmieścić, a więc skrzydło 1,7m wydaje się być całkiem kompaktowym rozwiązaniem :wink: No ale mamy 1,5 i zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Połówka skrzydła z rurką węglową jako łącznik będzie mieć 100cm. Czyli tyle prawie ile długość kadłuba. Jeżeli zrobił bym skrzydło 170cm to miałbym już 85cm + jakieś 40cm wystającej rurki co daje 125cm. Znacznie więcej. 140cm skrzydło dzielone na pół z taką rurką woziłem w plecaku na rowerze. Zakładam że 150cm nie zrobi większej różnicy.
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?:
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Cytat A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?: Bo wyszło tak, że aby niewklejona spełniała swoje zadanie to musiała by być bardzo dobrze osadzona co skutkowało by zwiększeniem wagi. Chociaż z drugiej strony masz po części rację. Gdyby zrobić ze sklejki kilka prowadnic i sklejkowy ogranicznik aby rurka za głęboko nie wlazła to też mogło by to działać Ale dłuższego skrzydła nie chcę
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Model doszedł dopiero dzisiaj o 16 Na pierwszy ogień idzie skrzydło- centropłat. W moim wypadku tak jak to pisałem będą to dwie połówki połączone prętem szklanym i jak się okazało aluminiową rurką. Długość wklejonej rurki to 25cm na połówkę czyli 50cm przecięte na pół. Po wklejeniu rurek na UHU POR wsadziłem pręt do środka i złączyłem dociskając na kilkadziesiąt minut. Po zdjęciu odważników wygląda to tak (dodatkowo w międzyczasie skleiłem kadłub na UHU POR posiłkując się średnim CA robiąc "spawy" w okolicach silnika) Centropłat wzmocniłem obustronnie prętem węglowym fi2mm wklejonym na CA motodą a'la ESA. Uszy wzmocniłem tylko od góry zostawiając kilkucentymetrowy wypust z węgla, który wkleiłem w nacięcie w centropłacie, całość połączenia centropłat-ucho smarując wcześniej UHU POR. Statecznik poziomy usztywniłem wklejając płaskownik węglowy 3x1mm na CA. Sklejone i złączone połówki skrzydła- widoczny delikatny wznios uszu: Przykleiłem na UHU POR spodnią część kadłuba i dociąłem bardzo ostrym nożykiem. C.D.N
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Czas na stateczniki i serwomechanizmy. Tak wygląda zmontowany statecznik poziomy i pionowy. Ster kierunku wklejony na zawiasach z dyskietki. Nie chciałem rozcinać stery wysokości na 2 części więc zdecydowałem o wycięciu otworu w sterze kierunku. Usztywniłem go kawałkiem pręcika węglowego 1mm. Od spodu wbiłem na kleju 2 pręciki węglowe 2mm dla większej sztywności i pewności zamocowania statecznika pionowego do kadłuba. Przykleiłem go do kadłuba na UHU POR i "zaspawałem" średnim CA. Na poprzednim zdjęciu widoczny również wsadzony bowden- potrzebne jest dosyć głębokie- około 15-20mm nacięcie aby się zmieścił. Wyciąłem otwory na serwa a kable puściłem przez zrobiony otwór do wnętrza kadłuba. Kabelki od steru kierunku i steru wysokości: A tak wygląda model w chwili obecnej: C.D.N
madrian Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Nie boisz się, że bez wzmocnień, wyrwie ci te rurki ze skrzydła? W końcu to metal działający na piankę.
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Cytat Nie boisz się, że bez wzmocnień, wyrwie ci te rurki ze skrzydła? W końcu to metal działający na piankę. Nie bo całe skrzydło będzie przytrzymywane sporym kawałkiem EPP od góry Ale o tym wkrótce...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Ostatni etap prac na dzisiaj. Wklejone na średnim CA przednie mocowanie skrzydła: Oryginalny element mocowania skrzydła od tyłu jest mały i pozwala na założenie max 8 calowego śmigiełka. Zrobiłem nową górną część i dzięki temu mieści się śmigło 11 (na styk) a na obrazku widoczne 10 cali. Wręga silnikowa przyklejona na CA. Widok wieżyczki z silnikiem od przodu: I na koniec dzisiejszego dnia: Strasznie mi się podoba sylwetka tego modelu. Rasowy UAV!! C.D.N
Wojtass_nt Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 Kabinkę mocować będę na magnesach. Wkleiłem je na CA: Pod sklejkę do mocowania wepchnąłem śrubkę m4 z dużym łepkiem i zakleiłem zalewając CA. Mając nakrętkę motylkową możemy sprawnie zakręcać przód Tak też będzie w moim przypadku. Czas na mocowanie serw na lotki: i przeciągnięcie przedłużonych kabli na łączenie płatów: Wklejone bowdeny zapewniają sztywność poprzeczną ale trzeba było jeszcze usztywnić od dołu pręcikiem węglowym 2mm. Wkleiłem zastrzały od spodu statecznika poziomego- dla większej sztywności. Wycinamy otwór pod regulator (w moim wypadku 70A bo akurat taki tylko miałem, docelowo będę latał z 35-40A). Z boku widoczne wklejone kawałki rurki termokurczliwej jako dodatkowa boczna wentylacja. Tylnie mocowanie skrzydła. Od spodu 2 śrubki m3 złapane z tyłu samokontrującymi nakrętkami, a od góry tradycyjne śrubki do mocowania serw. 2 oringi z działu hydraulicznego. Na koniec do górnej pokrywy która przytrzymuje skrzydło wkleiłem 8cm długości pręty węglowe 4mm do pozycjonowania skrzydła. Poruszanie się prętów na boki uniemożliwiłem przez podklejenie sklejką z otworem 4mm zarówno skrzydło od spodu jak i pokrywę. I to by było na tyle Model jest gotowy i już po oblocie. Trochę danych które mnie obowiązują: Pakiet 4000mAh 3s Silnik 3536 1100kv Regulator 35-40A Śmigło APC E 11x5.5 Waga do lotu- 1000g Film z oblotu już wkrótce.
ertman_176 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 A widzisz, mówiłem że usterzenie będzie się gibać
Wojtass_nt Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 Zapomniałem dodać, że od spodu w skrzydła jeszcze wkleiłem dodatkowe pręty węglowe bo całośc była zbyt elastyczna. Najlepszym rozwiązaniem zamiast węgla było by wklejenie obustronnie listewek sosnowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.