Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Pan Marek z Cyber Fly (oraz wg. nieoficjalnych informacji Mirek (Leda_g)ze sklepu abc-rc) na moją prośbę zaprojektował i wyciął model z myślą o FPV. Poniekąd wzorował się na modelu który oblatywać będzie Diem. Jednak usterzenie klasyczne, lotki na skrzydłach i 150cm rozpiętości. Ponadto przestrzenny kadłub i zdejmowana kabinka. http://www.cyber-fly.pl/produkt-1441.html Zamierzam wsadzić do niego silnik 3536 i pakiet 3s 4000 lub 4s 3000 Jak model dotrze do mnie zacznę relację z budowy. edit: Model już jutro będzie na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie. Pewnie, że można by. Ale moje warunki nie pozwalają mi na większy niż 150 Skrzydło i tak muszę zrobić rozkładane. Ze statecznikiem słuszna opinia ale wyższe umiejscowienie minimalizuje zahaczenie o trawę podczas lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Ten model i tak bedzie ogromny, duza cieciwa skrzydla. 1700 to juz niezla kobyła. W stosunku do vtrainera wyzej opisany model ma przedluzony dziub - vtrainera nie da sie wywazyc z serwami na ogonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jaka jest długość całkowita kadłuba :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jaka jest długość całkowita kadłuba :?: 1060mm. Na stronie cyber-fly (link powyżej) są podane parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Szczerze to mi umkło, chory jestem i trochę ciężko myślę... Skoro kadłub ma ponad 1m to i tak musisz go gdzieś zmieścić, a więc skrzydło 1,7m wydaje się być całkiem kompaktowym rozwiązaniem :wink: No ale mamy 1,5 i zobaczymy co z tego wyjdzie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Połówka skrzydła z rurką węglową jako łącznik będzie mieć 100cm. Czyli tyle prawie ile długość kadłuba. Jeżeli zrobił bym skrzydło 170cm to miałbym już 85cm + jakieś 40cm wystającej rurki co daje 125cm. Znacznie więcej. 140cm skrzydło dzielone na pół z taką rurką woziłem w plecaku na rowerze. Zakładam że 150cm nie zrobi większej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?: Bo wyszło tak, że aby niewklejona spełniała swoje zadanie to musiała by być bardzo dobrze osadzona co skutkowało by zwiększeniem wagi. Chociaż z drugiej strony masz po części rację. Gdyby zrobić ze sklejki kilka prowadnic i sklejkowy ogranicznik aby rurka za głęboko nie wlazła to też mogło by to działać Ale dłuższego skrzydła nie chcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Model doszedł dopiero dzisiaj o 16 Na pierwszy ogień idzie skrzydło- centropłat. W moim wypadku tak jak to pisałem będą to dwie połówki połączone prętem szklanym i jak się okazało aluminiową rurką. Długość wklejonej rurki to 25cm na połówkę czyli 50cm przecięte na pół. Po wklejeniu rurek na UHU POR wsadziłem pręt do środka i złączyłem dociskając na kilkadziesiąt minut. Po zdjęciu odważników wygląda to tak (dodatkowo w międzyczasie skleiłem kadłub na UHU POR posiłkując się średnim CA robiąc "spawy" w okolicach silnika) Centropłat wzmocniłem obustronnie prętem węglowym fi2mm wklejonym na CA motodą a'la ESA. Uszy wzmocniłem tylko od góry zostawiając kilkucentymetrowy wypust z węgla, który wkleiłem w nacięcie w centropłacie, całość połączenia centropłat-ucho smarując wcześniej UHU POR. Statecznik poziomy usztywniłem wklejając płaskownik węglowy 3x1mm na CA. Sklejone i złączone połówki skrzydła- widoczny delikatny wznios uszu: Przykleiłem na UHU POR spodnią część kadłuba i dociąłem bardzo ostrym nożykiem. C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Czas na stateczniki i serwomechanizmy. Tak wygląda zmontowany statecznik poziomy i pionowy. Ster kierunku wklejony na zawiasach z dyskietki. Nie chciałem rozcinać stery wysokości na 2 części więc zdecydowałem o wycięciu otworu w sterze kierunku. Usztywniłem go kawałkiem pręcika węglowego 1mm. Od spodu wbiłem na kleju 2 pręciki węglowe 2mm dla większej sztywności i pewności zamocowania statecznika pionowego do kadłuba. Przykleiłem go do kadłuba na UHU POR i "zaspawałem" średnim CA. Na poprzednim zdjęciu widoczny również wsadzony bowden- potrzebne jest dosyć głębokie- około 15-20mm nacięcie aby się zmieścił. Wyciąłem otwory na serwa a kable puściłem przez zrobiony otwór do wnętrza kadłuba. Kabelki od steru kierunku i steru wysokości: A tak wygląda model w chwili obecnej: C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Nie boisz się, że bez wzmocnień, wyrwie ci te rurki ze skrzydła? W końcu to metal działający na piankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Nie boisz się, że bez wzmocnień, wyrwie ci te rurki ze skrzydła? W końcu to metal działający na piankę. Nie bo całe skrzydło będzie przytrzymywane sporym kawałkiem EPP od góry Ale o tym wkrótce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Ostatni etap prac na dzisiaj. Wklejone na średnim CA przednie mocowanie skrzydła: Oryginalny element mocowania skrzydła od tyłu jest mały i pozwala na założenie max 8 calowego śmigiełka. Zrobiłem nową górną część i dzięki temu mieści się śmigło 11 (na styk) a na obrazku widoczne 10 cali. Wręga silnikowa przyklejona na CA. Widok wieżyczki z silnikiem od przodu: I na koniec dzisiejszego dnia: Strasznie mi się podoba sylwetka tego modelu. Rasowy UAV!! C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Kabinkę mocować będę na magnesach. Wkleiłem je na CA: Pod sklejkę do mocowania wepchnąłem śrubkę m4 z dużym łepkiem i zakleiłem zalewając CA. Mając nakrętkę motylkową możemy sprawnie zakręcać przód Tak też będzie w moim przypadku. Czas na mocowanie serw na lotki: i przeciągnięcie przedłużonych kabli na łączenie płatów: Wklejone bowdeny zapewniają sztywność poprzeczną ale trzeba było jeszcze usztywnić od dołu pręcikiem węglowym 2mm. Wkleiłem zastrzały od spodu statecznika poziomego- dla większej sztywności. Wycinamy otwór pod regulator (w moim wypadku 70A bo akurat taki tylko miałem, docelowo będę latał z 35-40A). Z boku widoczne wklejone kawałki rurki termokurczliwej jako dodatkowa boczna wentylacja. Tylnie mocowanie skrzydła. Od spodu 2 śrubki m3 złapane z tyłu samokontrującymi nakrętkami, a od góry tradycyjne śrubki do mocowania serw. 2 oringi z działu hydraulicznego. Na koniec do górnej pokrywy która przytrzymuje skrzydło wkleiłem 8cm długości pręty węglowe 4mm do pozycjonowania skrzydła. Poruszanie się prętów na boki uniemożliwiłem przez podklejenie sklejką z otworem 4mm zarówno skrzydło od spodu jak i pokrywę. I to by było na tyle Model jest gotowy i już po oblocie. Trochę danych które mnie obowiązują: Pakiet 4000mAh 3s Silnik 3536 1100kv Regulator 35-40A Śmigło APC E 11x5.5 Waga do lotu- 1000g Film z oblotu już wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 A widzisz, mówiłem że usterzenie będzie się gibać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Zapomniałem dodać, że od spodu w skrzydła jeszcze wkleiłem dodatkowe pręty węglowe bo całośc była zbyt elastyczna. Najlepszym rozwiązaniem zamiast węgla było by wklejenie obustronnie listewek sosnowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Film z oblotu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Super! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.