Jump to content

FPV Trener


Recommended Posts

Pan Marek z Cyber Fly (oraz wg. nieoficjalnych informacji Mirek (Leda_g)ze sklepu abc-rc) na moją prośbę zaprojektował i wyciął model z myślą o FPV.

 

Poniekąd wzorował się na modelu który oblatywać będzie Diem. Jednak usterzenie klasyczne, lotki na skrzydłach i 150cm rozpiętości. Ponadto przestrzenny kadłub i zdejmowana kabinka.

 

http://www.cyber-fly.pl/produkt-1441.html

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Zamierzam wsadzić do niego silnik 3536 i pakiet 3s 4000 lub 4s 3000 :)

 

Jak model dotrze do mnie zacznę relację z budowy.

 

edit: Model już jutro będzie na miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Czy nie warto było pomyśleć o powiększeniu rozpiętości do 1,7m :?: Statecznik poziomy także spokojnie mógłby leżeć na kadłubie co by dało sztywniejsze połączenie.

Pewnie, że można by. Ale moje warunki nie pozwalają mi na większy niż 150 :) Skrzydło i tak muszę zrobić rozkładane.

 

Ze statecznikiem słuszna opinia ale wyższe umiejscowienie minimalizuje zahaczenie o trawę podczas lądowania.

Link to comment
Share on other sites

Ten model i tak bedzie ogromny, duza cieciwa skrzydla. 1700 to juz niezla kobyła.

 

W stosunku do vtrainera wyzej opisany model ma przedluzony dziub - vtrainera nie da sie wywazyc z serwami na ogonie.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze to mi umkło, chory jestem i trochę ciężko myślę... Skoro kadłub ma ponad 1m to i tak musisz go gdzieś zmieścić, a więc skrzydło 1,7m wydaje się być całkiem kompaktowym rozwiązaniem :wink: No ale mamy 1,5 i zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Połówka skrzydła z rurką węglową jako łącznik będzie mieć 100cm. Czyli tyle prawie ile długość kadłuba.

Jeżeli zrobił bym skrzydło 170cm to miałbym już 85cm + jakieś 40cm wystającej rurki co daje 125cm. Znacznie więcej.

 

140cm skrzydło dzielone na pół z taką rurką woziłem w plecaku na rowerze.

Zakładam że 150cm nie zrobi większej różnicy.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego rurka musi być niby wklejona :?:

Bo wyszło tak, że aby niewklejona spełniała swoje zadanie to musiała by być bardzo dobrze osadzona co skutkowało by zwiększeniem wagi.

 

Chociaż z drugiej strony masz po części rację. Gdyby zrobić ze sklejki kilka prowadnic i sklejkowy ogranicznik aby rurka za głęboko nie wlazła to też mogło by to działać :)

 

Ale dłuższego skrzydła nie chcę :D

Link to comment
Share on other sites

Model doszedł dopiero dzisiaj o 16 :)

 

Na pierwszy ogień idzie skrzydło- centropłat. W moim wypadku tak jak to pisałem będą to dwie połówki połączone prętem szklanym i jak się okazało aluminiową rurką.

 

Długość wklejonej rurki to 25cm na połówkę czyli 50cm przecięte na pół.

Dołączona grafika

 

Po wklejeniu rurek na UHU POR wsadziłem pręt do środka i złączyłem dociskając na kilkadziesiąt minut.

Dołączona grafika

 

Po zdjęciu odważników wygląda to tak (dodatkowo w międzyczasie skleiłem kadłub na UHU POR posiłkując się średnim CA robiąc "spawy" w okolicach silnika)

Dołączona grafika

 

Centropłat wzmocniłem obustronnie prętem węglowym fi2mm wklejonym na CA motodą a'la ESA. Uszy wzmocniłem tylko od góry zostawiając kilkucentymetrowy wypust z węgla, który wkleiłem w nacięcie w centropłacie, całość połączenia centropłat-ucho smarując wcześniej UHU POR.

Dołączona grafika

 

Statecznik poziomy usztywniłem wklejając płaskownik węglowy 3x1mm na CA.

Dołączona grafika

 

Sklejone i złączone połówki skrzydła- widoczny delikatny wznios uszu:

Dołączona grafika

 

Przykleiłem na UHU POR spodnią część kadłuba i dociąłem bardzo ostrym nożykiem.

Dołączona grafika

 

C.D.N :)

Link to comment
Share on other sites

Czas na stateczniki i serwomechanizmy.

 

Tak wygląda zmontowany statecznik poziomy i pionowy. Ster kierunku wklejony na zawiasach z dyskietki.

Dołączona grafika

 

Nie chciałem rozcinać stery wysokości na 2 części więc zdecydowałem o wycięciu otworu w sterze kierunku. Usztywniłem go kawałkiem pręcika węglowego 1mm.

Dołączona grafika

 

Od spodu wbiłem na kleju 2 pręciki węglowe 2mm dla większej sztywności i pewności zamocowania statecznika pionowego do kadłuba.

Dołączona grafika

 

Przykleiłem go do kadłuba na UHU POR i "zaspawałem" średnim CA.

Dołączona grafika

 

Na poprzednim zdjęciu widoczny również wsadzony bowden- potrzebne jest dosyć głębokie- około 15-20mm nacięcie aby się zmieścił. Wyciąłem otwory na serwa a kable puściłem przez zrobiony otwór do wnętrza kadłuba.

Dołączona grafika

 

Kabelki od steru kierunku i steru wysokości:

Dołączona grafika

 

A tak wygląda model w chwili obecnej:

Dołączona grafika

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Nie boisz się, że bez wzmocnień, wyrwie ci te rurki ze skrzydła? W końcu to metal działający na piankę.

Nie bo całe skrzydło będzie przytrzymywane sporym kawałkiem EPP od góry :) Ale o tym wkrótce...

Link to comment
Share on other sites

Ostatni etap prac na dzisiaj.

 

Wklejone na średnim CA przednie mocowanie skrzydła:

Dołączona grafika

 

Oryginalny element mocowania skrzydła od tyłu jest mały i pozwala na założenie max 8 calowego śmigiełka. Zrobiłem nową górną część i dzięki temu mieści się śmigło 11 (na styk) a na obrazku widoczne 10 cali. Wręga silnikowa przyklejona na CA.

Dołączona grafika

 

Widok wieżyczki z silnikiem od przodu:

Dołączona grafika

 

I na koniec dzisiejszego dnia:

Dołączona grafika

 

Strasznie mi się podoba sylwetka tego modelu. Rasowy UAV!!

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Kabinkę mocować będę na magnesach.

 

Wkleiłem je na CA:

Dołączona grafika

 

Pod sklejkę do mocowania wepchnąłem śrubkę m4 z dużym łepkiem i zakleiłem zalewając CA. Mając nakrętkę motylkową możemy sprawnie zakręcać przód :) Tak też będzie w moim przypadku.

Dołączona grafika

 

Czas na mocowanie serw na lotki:

Dołączona grafika

 

i przeciągnięcie przedłużonych kabli na łączenie płatów:

Dołączona grafika

 

Wklejone bowdeny zapewniają sztywność poprzeczną ale trzeba było jeszcze usztywnić od dołu pręcikiem węglowym 2mm.

Dołączona grafika

 

Wkleiłem zastrzały od spodu statecznika poziomego- dla większej sztywności.

Dołączona grafika

 

Wycinamy otwór pod regulator (w moim wypadku 70A bo akurat taki tylko miałem, docelowo będę latał z 35-40A). Z boku widoczne wklejone kawałki rurki termokurczliwej jako dodatkowa boczna wentylacja.

Dołączona grafika

 

Tylnie mocowanie skrzydła. Od spodu 2 śrubki m3 złapane z tyłu samokontrującymi nakrętkami, a od góry tradycyjne śrubki do mocowania serw. 2 oringi z działu hydraulicznego.

Dołączona grafika

 

Na koniec do górnej pokrywy która przytrzymuje skrzydło wkleiłem 8cm długości pręty węglowe 4mm do pozycjonowania skrzydła. Poruszanie się prętów na boki uniemożliwiłem przez podklejenie sklejką z otworem 4mm zarówno skrzydło od spodu jak i pokrywę.

Dołączona grafika

 

 

I to by było na tyle :) Model jest gotowy i już po oblocie.

 

Trochę danych które mnie obowiązują:

Pakiet 4000mAh 3s

Silnik 3536 1100kv

Regulator 35-40A

Śmigło APC E 11x5.5

 

Waga do lotu- 1000g

 

Film z oblotu już wkrótce.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać, że od spodu w skrzydła jeszcze wkleiłem dodatkowe pręty węglowe bo całośc była zbyt elastyczna.

Najlepszym rozwiązaniem zamiast węgla było by wklejenie obustronnie listewek sosnowych.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.