attyla Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Co to za silnik ? czy nie ugotuje się w nosie ? i jaki rozmiar smigła ?
Krzysztof Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Co to za silnik ? czy nie ugotuje się w nosie ? i jaki rozmiar smigła ? Silnik to ; 2836/10 Model : 1000kV Waga : 79g Ciąg : 1.4 kg (28A*,3S LiPo,10x5) Wymiary : 28x35mm Średnica osi : 4mm Masa modeli : 400-2000g oczywiście to dane wg sprzedawcy jak jest faktycznie tego nie sprawdzałem ,natomiast po za montowaniu wszystkiego i próbie silnika model dość ostro wyrywa sie z ręki . Czy sie ugotuje trudno powiedzieć delikatnie powiększyłem otwory wentylacyjne z przodu też są dość sporych rozmiarów śmigło aeronaut classic carbon 9x5. Wszystko okaże sie w ten wekend dzięki uprzejmości kolegi Krzysztofa(pilot) odbędzie się oblot i testy Wprawdzie naczytałem się ze ten model lata sam ale ja należę do tych ostrożnych i wole oddać aparaturę doświadczonemu modelarzowi niech go podniesie wysoko a później ja się popisze swoimi umiejętnościami których zresztą nie posiadam :devil: ,ale w końcu muszę sie nauczyć latać żeby ulotnić Capa10 i Wilgę 2000
Marcin Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Z taką elektrownią, jesli mozesz, zastanow sie nad mixem gazu i wysokosci - EG na bezszczotce strasznie zaciąga w górę przy dodaniu gazu.
Krzysztof Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Z taką elektrownią, jesli mozesz, zastanow sie nad mixem gazu i wysokosci - EG na bezszczotce strasznie zaciąga w górę przy dodaniu gazu._________________ Raczej nie będzie z tym problemu MC 16/20 da sobie z tym radę.
pablos Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Krzysztof kilka tygodni temu zamontowałem w swoim easy gliderze ten sam silnik jak go próbowałem na sucho ze smigłem to się ztrasznie grzał dlatego ja nawiercilem u siebie jeszcze kilka otworów z boku kadluba przy silniku tylko że ja mam czubek zalaminowany zywicą więc sie to trzyma kupy a Ty jak zrobisz u siebie więcej otworów to Ci czubek kadłuba może odleciec z silnikiem . Moc tego silnika jest bardzo duża w 10 sekund modelu prawie nie widac ale tak jak pisze Anasazi zadziera bardzo dogóry i trzeba na to uważac szczrgólnie przy starcie ja dałem spory skłon na silniku i sie trochę poprawiło.jeszcze jedna rzecz nie mierzyłem jaki prąd bierze ten silnik ale z racji tego że ma sporą moc i się solidnie grzeje prądy mogą byc też spore piszę otym bo spaliłem regiel 30A JETI nie mogę z całą pewnoscią stwierdzic że to przez ten własnie silnik bo regla uzywałem równocześnie w innym samolocie ale w tym samolocie regiel ten używałem przez rok i nie bylo problemów a odkąd zaczolem go stosowac rownież do tego silnika w easy gliderze to po jakimś czasie się spalił no ale jak mówię pewnosci nie mam co bylo przyczyną
Krzysztof Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Pablos właśnie gdzieś czytałem ze ten silnik przy śmigle 10x5 bierze 30A być może że to było powodem uszkodzenia ,moje to 9x5 powinien być mniej obciążony to i może mniej się będzie grzał . Mam pytanie ile czasu w twoim wypadku pracował silnik i co sądzisz o zrobieniu nawiewów do obecnych otworów wentylacyjnych . edit no i dodatkowo zrobił wyloty powietrza tak gdzieś w połowie kabinki
pablos Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 ja latam na lipo 2000mAh to wystarczy spokojnie na 10-15 wyciagnięc w górę zależy jak się lata. Na ciągłej pracy silnika takiej od wypuszczenuia modelu do wyczerpania pakietu nie latałem ale sadze że z 10 minut można by powariowac. nie jestem żadnym szczególnym znawcą szybowców żeby sie wypowiadac w sprawie nawiewów chłodzenie będzie pewnie lepsze bo strumień powietrza będzie kierowany bezpośredio do otworu wentylacyjnego no ale opory powietrza oplywającego kadłub tez sie zwiekszą ale w tym temacie może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni "szybownicy"narazie kontroluj temp silnika może na Twoim śmigle nie będzie się tak grzał musisz trochę poeksperymentowac w końcu silnik w szybowcu służy tylko do wyciągnięcia go na pewną wysokośc a to nie trwa długo no chyba żebyś chcial powariowac no to wtedy silnik może się niebezpiecznie nagrzac nie wiem jak masz zamocowany silnik ale ja miałem sporo problemów żeby go tak zamocowac aby nie ocierał w czasie pracy o wnetrze kadłuba tylko że ja nie odcinałem cześci noska bo cały przód mam zalaminowany i nie chciałem tego ciąc
Kretobójca Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 Podepnę się do tematu. Mam Easy Glider'a Electric. Wydaje mi się, że oryginalny silnik w parze z LiPol (2s) to ciągnie tak sobie. I pytanie: czy mogę do tego silnika zastosować pakiet 3s? Mam funa z takim silnikiem http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=27_147&products_id=3523. Czy ta bezszczotka nie była by lepsza do mojego szybola? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Krzysztof Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 Wydaje mi się, że oryginalny silnik w parze z LiPol (2s) to ciągnie tak sobie.I pytanie: czy mogę do tego silnika zastosować pakiet 3s? Mam funa z takim silnikiem http://modele.sklep.pl/pr...oducts_id=3523. Czy ta bezszczotka nie była by lepsza do mojego szybola? Ja w swoim szybowcu od razu zamontowałem ten silniczek 2836/10 Model : 1000kV Waga : 79g Ciąg : 1.4 kg (28A*,3S LiPo,10x5) Wymiary : 28x35mm Średnica osi : 4mm Masa modeli : 400-2000g Silniczek sprawuje sie idealnie easy na pół gazu idzie prawie pionowo w górę zasilanie to LiPo 3s śmigło składane 9x5 . W jaki sposób zrobiłem mocowanie możesz zobaczyć parę odpowiedzi wyżej
Kretobójca Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 Dziękuję Krzysztofie za cenne rady! Kolega Malinn używa także silnika jak mój 2408-21 i twierdzi, że do Easy Glidera będzie wystarczający. Niestety będę musiał pomyśleć o innym mocowaniu niż Twoje. Najlepiej chyba będzie zastosować kawałek prostokątnej sklejki, wpuszczanej w prowadnice. Jestem dopiero po dwóch lotach tym szybowcem. Parę ładnych godzin nalotów zaliczyłem na spalinkach. Do tej pory myślałem, że modele spalinowe, to królowie przestworzy. Ale dopiero Easy Glider pozwolił mi poczuć niesamowitą przyjemność i satysfakcję z pilotażu modeli. Cudowne, majestatyczne ślizgi pod chmurami - niesamowite uczucie. Na moim lotnisku (2000ha łąk) właśnie zachodzi przegrupowanie stada szarych czapli (około 150 sztuk), gdy tylko zobaczyły model, od razu wszystkie wzbiły się w powietrze i utworzyły przepiękny olbrzymi klucz. Szybowały tam, gdzie ja im kazałem. Jeszcze nigdy nie byłem tak pokąsany przez komary jak w czoraj i tak zadowolony z lotów.
Marcin Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 A te czaple masz teraz w domu razem z EG ?
alchemique Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 A te czaple masz teraz w domu razem z EG ? Czaple zostały na śmigle
Marcin Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 Hehe, dobre. Biedne czapelki. Sam EG to na prawdę wdzięczny model. Ja będę się swojego pozbywał chyba po świętach, wraz z nadajnikiem ale to się utworzy odpowiedni post.
Kretobójca Opublikowano 9 Września 2007 Opublikowano 9 Września 2007 Mam zdjęcia jak jeszcze żerowały, to za tydzień jak będę w domu to wrzucę do oględzin. Na szczęście nie było czołówki z czaplą. Ale serio przeżycie nie ziemskie. edit: Jak ja mam go wybalansować tą metalową kulką? Mam ją wcisnąć w skrzydło, czy co?
Krzysztof56 Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Witam Wszystkich serdecznie! Nie jestem modelarzem, choć w młodym wieku trochę otarłem się o taką zabawę. Ostatnio kupiłem synowi (żona śmieje się, że sobie) zestaw podobno prosty w składaniu. Niestety w środku nie ma instrukcji montażu po polsku. Czy ktoś z Was dysponuje taką i może mi przesłać? Z góry dziekuję Krzysztof k.cedro(małpa)spinpol.com.pl
Marcin Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Robert - balansowanie, na rysunkach w instrukcji jest pokazane - wklejenie kulki w ogon. Ale mało kto to robi
krykiet Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 Witam Czy byłby ktoś tak miły i zrobił fotke albo krótki filmik jak mocno wam się stery wychylają? Chciałbym jutro oblatać easy glidera wiec prosiłbym o szybką odpowiedź z góry dziękuje!
attyla Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 W instrukjci montazu masz pokazane jakie maja być zakresy wychyleń sterów chyba ze nie masz imstrukcji
Tomisław Piotr Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 Piotrze! Na filmiku masz wychylenia sterów w moim EG. Tak od siebie dodam, iz mnie również wydawały się one małe, jednak w rzeczywistości wymagają delikatnego używania drągów, http://pl.youtube.com/watch?v=JE2-rO-SoFg Pozdrawiam Tomek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.