JANTAR87 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Planuję zbudować kombata tj. dokładnie tego : http://www.aircombat-modele-rc.pl/?5,messerschmitt-bf-109-v55 Głównym zatroskaniem jest moja interpretacja przepisu dotyczącego dopuszczenia modelu do udziału w zawodach. 1, Nie wiem kiedy dokładnie ta wersja została wyprodukowana, wiem że na bazie wersji F lub G-5(ok. 1940r-1943r.) ale chyba przed 1945 prawda? 2, Jaka była rozpiętość, bo są rozbierzności ,zależne od żródła, i to spore 11,85m - 13,26m Więc nie wiem jaki silnik zastosować a chciałbym mvvs 3,5cm W zasadzie to tyle. A jakby ktos miał jakieś zdjęcia lub schematy kamuflarzu do tej wersji to też by było klawo Chyba że można się podeprzeć kamuflarzem wersji Bf-109 G lub F co by później sędziom przedstawić. To wtedy dałbym już sobie rade.
ECO400 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Przecież odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w linku który podałeś. Meser został wyprodukowany w latach 1940-1945 więc zalicza się do klasy "Aircombat WWII"
JANTAR87 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No tak, ale sklep to sklep, opinia fachowców znaczy dla mnie więcej Teraz muszę poszukać, kilku rzutów tej wersji co by wiedzieć czy i o ile zmieniać wznios końcówek skrzydeł i ew ich kształtu, żeby zgadzało się z regulaminem. Oraz zdjęć z widocznymi podziałami blach.
skidan Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No tak, ale sklep to sklep, opinia fachowców znaczy dla mnie więcej Krzysiu czy ty to widzisz? Kolega Jantar twierdzi, że nie jesteś fachowcem w dziedzinie aircombat :rotfl:
ECO400 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ooo JANTAR87, uważaj bo sie Krzysiek zdenerwuje może to ci w czyms pomoże: http://www.rctomik.cz/modely/bf109v55/bf109hv55_st.php
ECO400 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.jgrnord.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=9
mariusz70 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Krzysiek twoja duma aircombaciarza została wystawiona na ciężką próbę Jantar87 zapewniam cie że w tym modelu jest wszystko ok i zgodne z regulaminem http://www.aircombat.pl/ACES/index.php?option=com_zoom&Itemid=61&page=view&catid=3&PageNo=2&key=16&hit=1 a to model kolegi Kilera
pacek Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 całą tą dyskusje można podsumować, że kombat to przede wszystkim praktyczne działania a nie rozważania teoretyczne :mrgreen:
Janek Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Arek, ale dobrze jest najpierw wszystko dobrze przemyśleć, bo inaczej może wyjść z tego MORANe hehe A tak ogólnie to radze koledze JANTAROWI jakiś inny model na początek w kombacie - no chyba że to już ma być kolejny. Me109 to taki dość wyścigowy model. Poza tym Krzysiek się pewnie obraził za ten tekst o fachowcach :mrgreen:
JANTAR87 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ECO400, = Krzysztof?jeżeli dobrze zrozumiałem. Zresztą, przepraszam jeżeli kogoś uraziłem. To nieporozumienie, chciałem powiedzieć,że czasami w sklepie pisze jedno a na forach, gdzie wypowiadają się doświadczone osoby, pisze drugie. No przepraszam :oops: A tak ogólnie to radze koledze JANTAROWI jakiś inny model na początek w kombacie - no chyba że to już ma być kolejny. Me109 to taki dość wyścigowy model.Wcześniej latałem modelem Ił 2, de facto na tym samym silniku,a teraz zachciało mi się odmiany i zobaczymy jaki typ modeli bardziej mi będzie odpowiadać. teraz doczytałem w adresie skype że ECO400 to Dawid nie Krzysztof. W takim razie Krzysztof prowadzi sklep aircombat-modele-rc.pl. ok, koniec off topica.
Janek Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 hehe, pewnie nie masz co przepraszać, bo to żarty, Krzysiek prowadzi ten sklep i jest "starym kombaciarzem" że tak się wyrażę Jak miałeś Iła, no to inna rozmowa, najlepiej zweryfikuj jakość sprzętu na zawodach.
JANTAR87 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Powiedz mi Janku jak to wszystko wygląda na zawodach, wpisuję się na listę, przychodzę na zawody i ... właśnie ,jak to dalej wygląda? ocena modeli przez sędziów, przedstawianie posiadanej dokumentacji sędziom? Napisz mi jak możesz na PW, żeby tu było czysto.
TooM Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Przedstawienie dokumentacji może mieć miejsce jeśli model RAŻĄCO odbiega od regulaminu.Jeszcze takiego przypadku nie było.. Chyba że wsadzisz do modelu na 3,5 cm czwórkę albo coś w tym rodzaju. Zazwyczaj przewaga sprzętowa niewiele daje,liczą się umiejętności i sportowe szczęście zawodnika. Było to szczególnie widać na Spitfajerze Ecika ,nic nie mógł uciąć bo model był za szybki i wszystkich przeganiał a wtedy sam był cięty.Z drugiej strony Ecik nie jest nowicjuszem i wydawałoby się że mając szybszy model to natnie taśmy że ho,ho Twój wybór odnośnie Mesera to ma dwie zalety. - model jest pod silnik jaki posiadasz -ma fajne malowania Ale trzeba nim stosować technikę cięcia "Kilera" tzn wpadasz w kupę i szybkie ruchy wysokością.Nie każdemu to pasuje.Najczęściej kończy się to zderzeniem modeli. Jeśli nie jest to fascynacja tym konkretnym samolotem weż pod uwagę Tachikawę .Marek(Rzeźnik) zrobił ją po Meserze i jest bardziej przyjazna mimo podobnych szybkości .Na MVV latał takim Sławek Seredyn i dopóki nie zderzył się z Piotrkiem model zachowywał się rewelacyjnie. Marek miał Tachikawę srebrną ze skrzydłami nie malowanymi tylko oklejonymi folią
mariusz70 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Ale potem Ecik Wsadził tam silnik 2.5 i Spit latał o wiele lepiej Tu jest Piotrek i jego cudo http://aimeiz4.homeip.net/pub4/zdjecia_filmy_z_lotow/20090801_Grabica_web/slides/DSCN1072.html
JANTAR87 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Ten spit robi na mnie wrażenie:) końcówki skrzydła cieniutkie że hoho, rozumiem że nie są integralną częścią skrzydeł tylko się je dokleja? nie zrywają się strugi na końcówkach? Messera już mam, więc muszę go ulotnić a wcześniej złożyć do kupy:) a jak aparat nie odmówi posłuszeństwa to wstawie zdjęcia,chociaż tematy z Bf-109 już są, to moze lepiej nie. Przedstawienie dokumentacji może mieć miejsce jeśli model RAŻĄCO odbiega od regulaminu.Jeszcze takiego przypadku nie było..Czyli martwię się jak zwykle na zapas :crazy: Co do Tachikawy to pomyslę nad nią, chyba że Messer mnie zabije swoją szybkością ^_^' To wtedy pomyslę nad powrotem do nieco większych modeli, jak Ił albo Nakajima B5N Kate.
ECO400 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jak aparat nie odmówi posłuszeństwa to wstawie zdjęcia,chociaż tematy z Bf-109 już są, to moze lepiej nie. zdjęć nigdy za wiele tylko żeby za duże nie były. tak 600x400 będzie ok :wink:
JANTAR87 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Już prawie dwa lata minęły a messer prawie nie ruszony.. Z przyczyn różnych :oops: A w dodatku potrzebuję pomocy, jaki wznios skrzydła mam zrobić ?(bo narazie wychodzi po 42mm na stronę) i czy lotki o szerokości 3 cm to w tym modelu nie za dużo? :oops: :oops:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.