Jump to content

CM-PRO-CESSNA 182 SKYLANE 140


luckyigor

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

proszę o pomoc i opinie w doborze sprzętu do modelu jak w tytule CM-PRO-CESSNA 182 SKYLANE 140. Mam już zakupioną aparaturę Spectrum DX6i i serwa Hitec: HS-325HB – 5szt i HS-635HB – 2szt. Zastanawiam się nad silnikiem SuperTigre G-140 (2300 Mk II) Ring ale czytalem w którymś z postów, że nadmiaru mocy to nie ma przy tym modelu, to może SuperTigre G-3250. Czy ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem i jak wygląda zamontowanie jego do tego modelu, czytałem że jest to tylko rozwiercona wersja SuperTigre G-140 więc nie powinno być problemu z gabarytami.

 

Nastepne pytanie to jakim pakietem zasilać te serwa żeby nie było problemów?

 

Czy może ktoś polecic jakiegos trenerka w przyzwoitej cenie, który będzie podobny w pilotażu i mógłbym wykorzystać czesci ( serwa, silnik itp.) z budowy Cessny do niego o ile będą do wykorzystania po pierwszym ladowaniu :D

 

Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam

 

 

P.S. Proszę o wyrozumiałosc, to pierwszy mój post i samolot :D

Link to comment
Share on other sites

Witam

Latałeś już jakimś modelem? Jeżeli nie na początek zainwestuj w kabelek USB do aparatury i ściągnij symulator FMS (freeware), następnie możesz kupić jakiegokolwiek trenerka pod silnik 40-46, a do Cessny tej wielkości warto włożyć silnik benzynowy litr paliwa to 4,5 zł a nie 20zł jak przy paliwie do silników żarowych.

Pozdrawiam Radek

Link to comment
Share on other sites

witam'

 

Pare miesięcy latałem na symylatorze RealFlight G4.5, też sie zastanawialem nad silnikiem benzynowym ale z tego co widzialem to roznica w cenie jest znaczna, jesli mozesz mi podesłac jakiegos linka z silnikiem do tego modelu to bede bardzo wdzeiczny.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Słuchaj doświadczonych kolegów. Kup na początek coś tańszego i mniejszego.

Latanie symulatorem się chwali ale...

Symulator uczy odruchów. W realu dochodzi stres, nerwy, nieprzewidziane usterki itp.

Jak masz w powietrzu model za 2-3kPLN to uwierz ten stres jest spory.

Jeśli już kupiłeś model to poczekaj nie odleci z pudełka, a jak nie

to poczekaj z zakupem.

Powiem Ci, że byłem taki sam napalony jak Ty, myślałem co tam stać mnie, najwyżej.

Ludzie na forum mi odradzali i odradzali, no i dałem się przekonać.

Zainwestowałem w trenerka (250PLN model + 200PLN wyposażenie).

Wszyscy co tak radzili mieli racje.

Mój pierwszy lot trenerkiem trwał 5s. Stres był tak silny, że pomyliłem drągi.

(A nadmienię, że na AFPD latałem przed kraksą ze 6 miesięcy)

Gdyby to był ten model o którym myślałem to 5kPLN poszło by w błoto po 5s.

 

A co do silników, to do tej wielkości i wagi modelu moim zdaniem można włożyć 50cc.

Oczywiście cena jest nieco inna oraz waga.

Ale jak pisał Radek to po dłuższym eksploatowaniu (pewnie) koszty się wyrównają.

Pamiętaj, że 2t 20-25cc trochę pali i bańka 5 l szybko się skończy.

Spora część ludzi kupuje silniki w HK.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=Gas+Engines&idCategory=80&ParentCat=55

Pod tym linkiem masz spory wybór. Sklep sprawdzony, jest OK. Czasami tylko stany są ujemne i trzeba czekać.

 

EDIT.

A co do cen to popatrz.

Ja gdybym chcial kupić ten model to wstawił bym ten silniczek

ASP FS180AR Four Stroke Glow Engine cena w HK 206$

A ten RCG 50cc Gas Engine 5.2HP/7500RPM cena w HK 199,99

Problem jest tylko z wagą.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Dziękuję za rady, ciężkie do przełknięcia ale dużo racji w tym. Najprawdopodopniej zakupie cos małego na start tak jak radzisz a w między czasie bede sobie kompletował osprzęt do tego modelu.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad silnikiem SuperTigre G-140 (2300 Mk II) Ring ale czytalem w którymś z postów, że nadmiaru mocy to nie ma przy tym modelu

Nieprawda , jest wystarczający do tego modelu , pisał to ktoś kto nigdy takiego modelu nie miał. To nie jest model na początek , na drugi model też nie.

Poczytaj tutaj:

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=7724&postdays=0&postorder=asc&start=0

Link to comment
Share on other sites

Nie kombinuj

 

http://www.nastik.pl/phoenix-trainer-p-1464.html

 

Do tego dokup silnik

 

http://www.nastik.pl/s61aii-tylna-regulacja-p-506.html

 

I zapomnij o tej Cessnie na dłuższy czas. Masz swój wymarzony wielki model - fajnie że cię stać i masz miejsce na taki model, że masz gdzie nim latać itd. Duży model [prawie] zawsze lepiej lata.

 

Jeżeli cię na to stać to mozesz jeszcze w tym sezonie wymienić model na funflya - model solo to około 400-500zl a wyposażenie jak z trenera. Nie zapomnij o akcesoriach startowych - za różnice w cenie tego trenera i silnika spokojnie zakupisz komplet wszystkich rzeczy potrzebnych do obsługi silnika przed, po i w trakcie latania. A uwierz jest to dość duży wydatek.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem Piper na pierwszy samolot bedzie bardzo dobry.

To masz złe zdanie. Piper przy starcie wymaga umiejętności opanowania myszkującego tyłu i notorycznej chęci do rycia nosem.

Link to comment
Share on other sites

Dołaczam się do grona scedptyków. Miałem taki model tyle że 1600 rozpiętości. Start nim szczególnie na niezbyt równej nawierzchni ciężkawy(przednie kółko) lądowania również. Mój po pierwszych lotach nie wyglądał jak piękniutka cessna tylko latający popękany laminat.... Model pozatym nie przypomina cessny 1:1 w locie bo ze względu na obciążenie płata wymaga sporej prędkości co jest masakryczne podczas lądowania a na początku latania to może być masakra.....

 

Kup trenera i polataj. Powodzenia życzę... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

Posiadam takowy model i jak na razie jestem w miarę usatysfakcjonowany. Moje obecne wyposażenie to: Silnik benzyna Zenoah G260PU, śmigło Biela 17x8, serwa Hitec : 311-gaz, 325HB-lotki i klapy, 635HB-wysokość, TP 5010- kierunek. Odbiornik HFD-08RO, Nadajnik Sanva VG6000. Moduł oświetlenia NF-3XL plus diody wysokiej mocy. Ponieważ miałem problem z miejscem do latania, a często wyjeżdżam nad jezioro, to zamontowałem pływaki z kitu Great Planes wersja 60. Model był już kilkakrotnie naprawiany oraz wzmacniany i obecnie waży prawie 8kg. Przy tym silniku to jednak nie problem bo startuje nawet na 1/2 gazu. Co prawda jest szybki i do latania w skali najbezpieczniej wykorzystać klapy, nie wspominając o lądowaniu. Poniżej parę fotek i linki do filmów.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika http-~~-//www.youtube.com/watch?v=OEXi2IRfP2s http-~~-//www.youtube.com/watch?v=BCJbf6um28s

Link to comment
Share on other sites

Dołaczam się do grona scedptyków. Miałem taki model tyle że 1600 rozpiętości. Start nim szczególnie na niezbyt równej nawierzchni ciężkawy(przednie kółko) lądowania również. Mój po pierwszych lotach nie wyglądał jak piękniutka cessna tylko latający popękany laminat.... Model pozatym nie przypomina cessny 1:1 w locie bo ze względu na obciążenie płata wymaga sporej prędkości co jest masakryczne podczas lądowania a na początku latania to może być masakra.....

 

Kup trenera i polataj. Powodzenia życzę... :D

 

Witam zgadzam się z Tobą ja też miałem CESSNE 182 1600 rozp. zalecali w modele.sklep.pl silnik od 6,5 ccm do 8,5ccm ... ja założyłem silnik ASP 7,5 ccm i model był naprawde strasznie toporny krowiasty ważył w całosci 3,7kg przód musiałem doważyć 200g ponieważ silnik ASP 7,5 ccm był zbyt lekki i ogon wręcz czasami mi obijał o podłoże (co za tym idzie duzy minus, ponieważ silnik został obciążony niepotrzebnym dodatkowym balastem. po wyważeniu było ok ale generalnie silnika ASP7,5 ccm do tej CESSNY nie polecam ... może tez dlatego ze my zbytnio nie mamy komfortowych warunków do wystartowania cięższym modelem ,ponieważ latamy na starej giełdzie i startujemy z drogi pas jest nawet długi, ale bardzo wąski:(:( a sterowanie kółkiem przy dużej prędkości na takim wąskim pasie graniczy z cudem a trzeba modelem dobrze poginać i troche dużo pasa przejechać ,żeby go wzbić w powietrze co pare razy mi się udało :) heh

Link to comment
Share on other sites

Ja za to jestem zachwycony filmem. Juz dawno nie widziałem tak realistycznego modelu. Tam widzi sie prawdziwy samolot ktory leci a nie wisi w powietrzu. To jest to. O samym zestawie nie wiele moge powiedziec ale na filmie naprawde model lata jak prawdziwy samolot - szczegolnie pierwsze ladowanie.

Link to comment
Share on other sites

Ja za to jestem zachwycony filmem. Juz dawno nie widziałem tak realistycznego modelu. Tam widzi sie prawdziwy samolot ktory leci a nie wisi w powietrzu. To jest to. O samym zestawie nie wiele moge powiedziec ale na filmie naprawde model lata jak prawdziwy samolot - szczegolnie pierwsze ladowanie.

 

 

zgadzam się z Tobą Panie "Laminat" z tym wyposażeniem samolot pięknie lata;) a o wyglądzie to juz nie wspomne ;) filmiki rewelacyjne ;))

 

pozdrowionka

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.