Artur Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 widzisz ze to juz jest po locie, pilot poszedl na browara
Irek M Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 Pilot to poszedł raczej opróżnić zbędny balast z gaciorów :devil: ;
hubert_tata Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 No i po strachu Teraz już wiesz że lata, to możesz poprawić co uważasz za stosowne i znowu w górę. Zdjęcia ciekawe, ale koniecznie nakręć też jakiś filmik.
qba Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Irku pamiętam temat tej maszynki przewijający się przez chyba wszystkie fora jakie są i gratuluje Ci że udało się ukończyć tak ciekawy projekt.
Irek M Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 Dzięki :oops: W zasadzie to nie trzeba by niczego poprawiać bo tak naprawdę to był tylko jeden kontrolny lot, w którym mimo sprzeciwu reporterów wykonalem tylko jedną beczkę w lewo. Tak więc nie wiem jak szybko - a szybko nie powinien - wykonał pętlę. Niepokojące jest tylko to długie szybowanie - fakt , że nie było akurat wiatru.
Irek M Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Opublikowano 20 Maja 2007 Kolejnych kilka fotek z dzisiejszego raczej nieudanego dnia lotów;
Tomek Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 No Irku świetnie to w locie wygląda. Czego nie udany dzień , coś się stało z modelem? Ja dziś na lotnisko wybrałem się bez paliwa ,a na dodatek rozbiłem Madmana (Ale to już w "kraksie ")
Irek M Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Opublikowano 20 Maja 2007 Nie udany pod tym względem, że konstrukcyjnie jest on bardzo wymagający. Dzisiejsze moje 3 starty to 3 kapotarze, doświadczony kolega bez problemu wystartował . Mam nawet filmy ale bez dzwięku niestety, inny kolega podesle z dźwiękiem. Problem w bardzo krótkim nosie, nie chce ladować na 3 punkty. Gdy już podwoziem dotyka ziemi to zacznyna sie zwalać na skrzydło i kapotuje. Ciekawe czy Marek z Bristolem miał podobnie? Druga sprawa że dziś było zero wiatru pomocnego przy starcie i lądowaniu.
MareX Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Poogladałem i poczytałem Irku i już Ci odpowiadam, że pierwotnie także mieliśmy duże problemy z lądowaniem naszego Bristolka, nie wspominając o umiejętnościach ,a raczej ich braku i wynikały one z nast. powodów: 1. Złe ustawienie kół. Były podkasane do środka, a maja być rozwiedzione na zewnątrz, dokładnie tak, jak to miały normalne, stare samoloty. W ten sposób zwieksza się niejako samoczynnie rozstaw kół. 2. Złe ustawienie zbieżności kół. Mają mieć kąt dodatni /rozjechany/ a nie ujemny, czyli zbieżny. 3. Musi być taki luz na zabezpieczeniu tą końcówką z imbusem, a kołem , aby się ono bardzo swobodnie na ośce obracało. A jak to już zrobisz, co powyżej, to "na sucho" na równym asfalcie czy betonie złap za statecznik pionowy, rozepchaj go deczko i pozwól niech się potoczy. Musi jechać wtedy prosto, wytracając prędkość wyłącznie od tarcia płozą o podłoże. Zobaczysz, że Ci to pomoże, tak jak nam pomogło i teraz po przyziemieniu nie ma żadnych kłopotów ze sterowaniem modelem już na ziemi w fazie dobiegu. Także wczoraj bardzo udanie polataliśmy naszymi dwoma"starociami" , ale relacja z tego, we właściwym miejscu. PS. Bardzo uroczo wygląda ta Twoja maszynka w locie, a na ziemi takoż. Powinna się spotkać z naszymi "starociami" i może jakieś dzieci by z tego się wyklęgły? :wink:
olo Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Irek może na szybkiego dorób nowe takie treningowe podwozie które będzie maksymalnie na ile to możliwe obniżone {może też jeszcze je trochę przesunąć do przodu ?} powinno pomóc na kapotaże i lądowanie na trzy punkty.
MareX Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Bardzo mądra rada Ola Irku i może faktycznie dla treningu trzeba by dorobić takie podwozie, jak Olo proponuje. Moje podwozie też jest wysokie, ale po zmianach, które Ci opisałem - radykalnie mu pomogło.
Irek M Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Witam. Dopiero dziś moglem przeczytać wasze posty. Marku - prawe koło wraz z podkladką tak ocierało o oś podwozia, że aż "natoczyło" ok 1mm przeweżenie - to mogło sciągac model na prawo. Nie pisałem wczesniej o moich i kolekgi bardziej ode mnie zaawansowanego - spostreżeniach aby niczego nie sugerować. Więc tak: od razu zaproiponowaliśmy jak najniższe podwozie i rozstaw kół możliwie szerszy, przesunąlem już podwozie możliwie jak najbliżej pow . czołowej maski silnika, przesunięcie SC z 1/3 na 1/4 co oznacza dodatkowe co najmniej 300g na dziób. Start też nie był idealny gdyż w czasie rozpędzania gdy tył był już uniesiony model stopniowo obniżał dziób nie odrywając się. Vicomte np w tej fazie lotu odrywał sie od ziemi. Gdybym nic nie robił w tym momomencie sterami wysok. to fokker by zarył w ziemię. Łądując też nie chciał na 3 punkty, w czasie toczenia mały ruch wysokością nie "przyciskał " dzioba do ziemi , a większy ruch mógł go znowu oderwać od ziemi. Tak więc mam już nowe podwozie - do treningu bez płetwy, poprawię SC , lepiej zamocuję koła. Niestety zapomniałem o jednym w czasie lotów - nie lądowaliśmy na klapolotkach ... Wgram filmy z lądowania i startu więc sami zobaczycie jak to wyglądało, niestety filmy nieme :cry: EDIT : jednak filmy są nie nieme :rotfl: . Na pierwszym moje nieudane starty, na drugim start fachowca. http://video.google.pl/videoplay?docid=-3284421112870735522 http://video.google.pl/videoplay?docid=-6699056429312864887
olo Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Mocny model Na nowym podwoziu będziesz nim latał chociaż pewnie dalej będzie bardziej wymagający w czasie startu i lądowania niż inny model. Dopiero na filmie zobaczyłem jakiego masz pomocnika też bym takiego chciał mieć
Irek M Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Olo - ten pomocnik to Krzysiek S. oragnizator Aero Show :rotfl: alechyba go poznałeś. "Najgorsze" to to , że model w powietrzu spisuje się super, tylko to lądowanie. może jednak wystarczyłyby klapolotki z niższym podwoziem bez ruszania SC?
olo Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Pozdrowienia dla Krzysztofa {kto go nie zna ?} Klapolotki wg. mnie tu nic nie pomogą jak Krzysztof wylądował to przecież model nie przewrócił się na plecy w momencie dotknięcia ziemi tylko na samym końcu dobiegu już przy minimalnej prędkości.może tam na końcu trafiły koła w jakiś dołek ? Na tym samym podwoziu gdybyś startował i lądował na asfalcie lub betonie wyglądało by to całkiem inaczej. Do czasu oblotu na nowym podwoziu nic bym nie zmieniał. ps. Jak już trochę nim polatasz to chyba zamienisz to całe doważenie i 4-takta na benzynę ? Bo teraz to ten Fokker robi trochę jako samolot transportowy wożąc tyle balastu
marcin133 Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Ale na czterotakcie jaki dzwięk... pasuje mu to Ten start na filmie to drugi start Krzysztofa i zdecydowanie gorszy niż pierwszy - niestety pierwszego nie nagrywałem - a szkoda :/ Obydwa lądowania kończyły się kapotażem. Niestety widać że ten model przejawia do tego nad wyraz silne upodobania Fokker widać było po Tobie silne zestresowanie, szczególnie zaraz po pierwszym nieudanym starcie czego wcale się nie dziwie. Niestety stres ma silny wpływ i łatwiej o błędy. Nikt nie twierdzi że taki model i z takim podwoziem (wąskie, wysokie i nawet po modyfikacjach) będzie łatwy przy starcie czy lądowaniu ale pewien jestem że "wlatasz" się w model i będziesz śmigał aż miło jak sami mogliśmy się przekonać jeśli model jest już w powietrzu lata i prezentuje się całkiem sympatycznie
Irek M Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 No własnbie to już nie wiadomo co z nim robić... Dołków Ci tam żadnych nie było :jupi: Na klapolotkach mógłbym wolnij podchodzić do ladowania i pod wiekszym kątem. Narazie tylko próbnie sprawdzę ile doważyć trzeba by do SC w 1/4
Tomek Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Widać że nie tylko ja mam kłopoty z kołowaniem pół-makietą. U mnie pomogło zwiększenie kółek i przegięcie ich o 2 cm do przodu. Przynajmniej startuje jak samolot a nie jak helikopter ,a za to z lądowaniem na trawie nadal ból jak u Ciebie
marcin133 Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 A jeszcze zapytam. Dlaczego chcesz przesunąć środek ciężkości do przodu? To nie pogorszy tendencji do stawania na dziobie? Oglądając materiał wideo jaki posiadam kapotaż zawsze poprzedzony jest przechyłem na któreś ze skrzydło - myślę że dobrze kombinujesz poszerzając i obniżając podwozie.
Irek M Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Opublikowano 24 Maja 2007 Sugerują mi modelarze z za oceanu by w tej sytuacji zwiększyć rozmiar śmigła. Czyli byłoby to z 16x6 na 17x... Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.