Skocz do zawartości

TOTO-7 relacja


awot

Rekomendowane odpowiedzi

bzik4, z tym kątem zaklinowania statecznika to mnie zaskoczyłeś. Nie podejrzewam cię o to ale czy model był robrze wyważony? Nie bardzo mogę sobie wyobrazić aż taki spory kąt zaklinowania w stateczniku.

 

AWOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jak popatrzysz sobie na odległość pomiędzy podstawą krawędzi natarcia kadłuba a osią kadłuba i potem pomiędzy podstawą krawędzi spływu a osią kadłuba to okaże się że ta pierwsza jest większa. W związku z czym jeśli przykleisz statecznik poziomy równolegle do osi kadłuba to się okaże że model będzie latał na mocno dodatnim kątem płata, co będzie można próbować niwelować oddając ster wysokości, niestety przy różnych prędkościach model będzie się różnie zachowywał, przy dodaniu gazu będzie zadzierał nos a przy odjęciu nie będzie chciał szybować. Model oczywiście miałem dobrze wyważony. Zerknij na ten temat http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5922 i jeśli jeszcze wszystkiego nie pokleiłeś to weź miarkę i sobie pomierz, ja tego nie zrobiłem i niestety kadłub już nie żyje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do Was laickie pytanie dolna krawędź pokrycia skrzydła została fazowana zgodnie z opisem budowy i jest dłuższa od żeberek wewnątrz o około 2 cm. Górna krawędź po sklejeniu wyjdzie jeszcze dłuższa. Pytanie dotyczy tego co zrobić z tym nadmiarem górnego poszycia? zrównać z dolnym czy może obciąć równo z żeberkami??

na zdjęciu widać nadmiar po złożeniu pokrycia widok od dołu skrzydła widać że wystaje ok 2 cm

Dołączona grafika

 

czy może dół pokrycia też ciachnąć równo z żebrami?

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pinio111 Moim zdaniem powinieneś skrócić górne poszycie skrzydła równo z dolnym a następnie zukosować je od wewnątrz na takim samym odcinku jak dolne poszycie. Tak zrobiłem w moim modelu.

 

Bzik4, nie neguje twoich doświadczeń z TOTO-7, zaskoczyło mnie to po prostu bo model opracował przecież doświadczony modelarz i nie wspominał o problemach z którymi ty się spotkałeś.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awot, ja też nie twierdzę że TOTO-7 ma błąd konstrukcyjny, niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na kąt wklejenia statecznika poziomego. Według mnie nie powinien on być wklejony nawet równolegle do wzmocnienia kadłuba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie dzięki za ostrzeżenie. Statecznika jeszcze nie wkleiliśmy więc jest czas żeby to posprawdzać. Tym bardziej, że chwilowo jesteśmy zajęci budową trochę większego modelu w zupełnie innej klasie :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po małym przestoju wracamy do roboty. Dziś okleiliśmy model papierem. Niestety z papierem śniadaniowym sobie nie poradziliśmy więc użyliśmy papieru do ksero.

Do oklejenia zostały jeszcze statecznik pionowy ze sterem kierunku oraz dolne powierzchnie skrzydeł. No i trzeba będzie to jeszcze przeszlifować.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektant zaleca oklejanie papierem pakowym a on chyba też do lekkich nie należy. Mam nadzieję, że przeszlifowanie całości pozwoli trochę zmniejszyć grubość poszycia a co za ty idzie jego masę.

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to stwierdzić

Ale oklejenie TOTO-7 papierem XERO to najgorsze co może być

Ja przez to zepsułem sobie tylko model

Waga jego z wyposażeniem doszła prawie do 1.5kg

Drugi który zrobiłem TOTO-7 okleiłem kolorową taśmą pakową w kolorach niebieski i czerwony

i wtedy ważył jedyne 790gram

To spora różnica

U mnie było tak że mało że okleiłem dziada papierem XERO to jeszcze na dziób musiałem dać ze 300gram bo zadek miał za ciężki i nie był przez to wyważony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektant zaleca oklejanie papierem pakowym a on chyba też do lekkich nie należy.

No i tu się trochę mylisz.

Gramatura papieru do druku/xero to zwykle 80g/m2 i więcej. Natomiast papiery pakowe i śniadaniowe zaczynają się od 25g/m2 a na 80-90 to gramatura pakowego się raczej kończy i jest to już bardzo ciężki kaliber.

http://papier.sklep.pl/30/Papier-pakowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.