Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jestem modelarzem "starej daty" i patrzę niezmiernie podejrzliwie na snapy z koszulki termokurczliwej. Wyobraźnia maluje różne scenariusze - wszystkie czarne ... :(

A jak ten patent sprawdza się w użytkowaniu? Widziałem, że nie wszyscy Koledzy stosują ten patent.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ostatnio polatałem sobie trochę extrimem na wakacjach i ciekaw jestem jak właściwości lotne extrima mają się do znanych modeli np. Katany Mini http://nastik.pl/katana-mini-p-468.html , nigdy Kataną nie latałem, a dużo o niej słyszałem. Wiem, że w stosunku do formosy to nie ma porównania i przy cenie tego modelu i dopracowaniu i łatwości składania to pewnie już nie kupię piankowego akrobata. Model wybacza nawet niezbyt udane lądowania, nawet przy zaciągnięciu steru wysokości do oporu nie przepada i zdarzyło mi się go posadzić na ziemię z 1,5 wysokości jak spadającego liścia i nie trzeba było nic poprawiać ani naprawiać. Poza tym folia stawia mniejsze opory i rozpiętość prędkości jest olbrzymia, zostało mi jeszcze do przetestowania śmigło APC 10*10 i zobaczę jaką osiąga prędkość (z wykorzystaniem nagrania dźwięku i efektu dopplera), a podejrzewam ok. 140-150km/h. Skrzydło wytrzymuje naprawdę dzikie akrobacje.

Również przez moje przykre doświadczenia z formosą II, gdzie najprawdopodobniej BEC odciął zasilanie i rozbiłem model, zacząłem stosować oddzielny układ stabilizatora BEC, nie jest podgrzewany przez regulator i można go umocować w dobrze wentylowanym miejscu, a także przeprosiłem się z pakietami 2S ( różnica wagi regulatora 20A i 30A jest naprawdę niewielka) - tym bardziej, że przy dużych wychyleniach sterów serwa muszą pożreć trochę prądu. Takie dosyć dobre serwo GWS piko+F BB nie jest w stanie wychylić steru wysokości o więcej jak 15° przy dużej predkości modelu, a właśnie takich serw 4szt są dozwolone jako obciążenie BEC-a przy 11V, przy większych przekraczamy bezpieczny zakres pracy stabilizatora. Ponandto straty na BEC-u niwelują wzrost sprawności silnika przy zastosowaniu wyższego napięcia. Przy 4-rech serwach straty na BEC-u mogą wynosić przynajmniej 12W (zasilanie pakiet 3S o średnim napięciu 11V, średni prąd 2A) wobec strat 4,8W przy pakiecie 2S, to przy mocy silnika 120W zabiera ok. 8% sprawności układu, może się okazać, że np. 73% sprawności silnika przy pakiecie 2S wobec 78% przy pakiecie 3S nie rekompensuje strat w układzie BEC-a, a podnosi ryzyko jego uszkodzenia. Wydaje się, że Pakiet 3S powinien zaczynać funkcjonować przy mocach silnika powyżej 150W (w locie) czyli ok. 180-200W statycznie. W moim przypadku, gdy stosuję jeszcze 2 serwa cyfrowe, które pobierają 1A, to mogę przyjąć średni prąd 3A i straty są jeszcze większe i granica mocy silnika kiedy korzystniejszy jest pakiet 3S przesówa się do nawet 250W mocy silnika. Pastwię się nad pakietami 3S bo miałem przykre doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello, jestem po pierwszym locie eX.

Jestem w SZOKU. Wielki RESPEKT dla ludzi którzy wykonują nim akrobacje, robią zawis itd.

 

Model to wariat!!!

Najpierw odbyła się próba zawisu. Kolega dzielnie mi pomagał i udawało mu się złapać model w sytuacji zagrożenia. Próby skończyły sie fiaskiem. Nie udało mi się nawet na 3 sekundy zawiesić go w powietrzu.

 

Potem pierwszy lot. Start z ziemi (boisko duże z piekną murawą). Gaz na 3/4 rozbieg i ster kierunku do góry. Poszedł. Odjąłem gazu na 1/3, zaczął przechylać się na lewo, więc kontra lotkami i... nie zdążyłem powiedzieć słowa a on już miał zrobione 2,5 beczki - szok. zaczął zataczać koło, kolega krzyczy latarnia. Gaz na 100% SW w góre i poszedł pionowo do góry. I wtedy zaczęły się kłopoty. Odjąłem SW poszedł poziomo, jednak na pełnym gazie (z wrażenia już nie odjąłem gazu) zatoczył koło, jeszcze odjąłem SW zaczął pikować. Śmignął nam 1,5 m nad głowami, odbił się od ziemi i zaliczył krecika po odbiciu. Straty - śmigło złamane. Adrenalina przez następne 3h.

 

Naprawdę wielki szacunek do pilotów którzy wykonują nim te cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsz o połowę wszystkie wychylenia sterów :!: :!: :!:

W odróżnieniu od latających cegieł z Chin , Extrim do lotów wymaga wychyłów mniejszych niż trenerki, wtedy model będzie latał niemal majestatycznie.

 

Jak pomyślę o tej prędkości to jeszcze ciarki mnie przechodzą. Dzisiaj drugie podejście. Myslę że wychył lotek i sterów zmniejszę do 10-15 stopni.

 

Połamałem śmigło APC, zostały mi tylko GWS-y. Pisaliscie wcześniej żeby nie próbować na nich latać, jednak dopiero zamówiłem apc i bedą najwcześniej w czwartek.

Dlaczego gws-y się nie nadają?? Są za miękkie?? Może jednak można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na GWS 10x6 mozesz latac. Sa slabsze i latwiej je uszkodzic ale spleniaja swoje zadanie.

Skad jestes? Moze pomoge Ci ujarzmic tego diableka

 

Poszedł na GWS 9*7, potem 10*6. Jestem z gdyni, ale oblatywałem dzisiaj na "kokoszkasz" przy Auchan w prawo i na 3 światłach w pole. Niebawem znowu się tam udam, może wspólne latanko?? Daj info na PW dam Ci swój nr kom.

 

Te pierwsze to porażka ,a te drugie są o.k.

Więc jeśli masz HD to jak najbardziej jest o.k.

 

mam pomarańczowe z oznaczeniem np. GWS EP-90*70 nic więcej na nich nie ma.

 

Przy okazji, dziękuję wszystki za cenne porady i uwagi, podczas budowy, oklejania jak i pierwszego oblotu. Bez Waszych rad pewnie byłaby z samolotu kupa trocin. No i awatarek już z extrimem :) easy stara wstyd było wstawiać po tych kraksach początkowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym śmigła HD nmają prowadzenia do rozwiercania i większe gniazdo pod nakrętkę sześciokątną, większą średnicę piasty.

Natomiast ostatnio drogą eksperymentu, przeniosłem wyposażenie ze starej formosy I, silnik chodzi na śmigle GWS-a 10*8SF i pakiecie 2S, pobiera ok. 13,5A i ma więcej ciągu niż waży. MAle najciekawsza jest waga Extrima, wyszło równo 490g. Niestety będę musuiał założyć jakiś cięższy kołpak na śmigło, bo SC wychodzi 2,5cm za dźwigarem :( , chyba, że ktoś już testował takie wyważenie i da się na nim latać?.

Pewnie gdybym odchudził model w czasie montażu, szczególnie folia i odciążyć ogon to udałoby się zejść do 450-460g. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wazy gotowy model ale bez wyposarzenia??

Mój ok. 320g do tego serwa 40g, odbiornik 15g, napęd 235g (regulator + BEC zewn+ silnik ze śmigłem+pakiet), w sumie całość 610g

 

Ostatnio próbowałem swojego extrimka z mniejszym napędem, ważyył wówczas 490g i pomimo zbyt tylnego wyważenia - troszkę za przednią krawędzią gniazda od serwa lotki - latał całkiem poprawnie ale wolno i krótko (pakiet 620mAh, 2S, 20C), bo ok. 5-7 min. Tak więc wróciłem do poprzednich 610g wagi i większej rozpiętości prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwale sie swoim extrimem :):D:D:D

budowa trwala dosc dlugo ale to wszystko przez to ze cierpie na chroniczny brak czasu ale wkoncu sie udalo

oblot planowany byl na sobote ale niestety przez maja nie uwage :oops: :oops: i nieszczesny regulator odwlecze sie on w czasie ale co zrobic.

A oto jak moj extrim sie prezentuje

8e4a57f42b9fdcf5.jpg

2edcb124e0087824.jpg

d5f0fa7e36e4a44f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.