Skocz do zawartości

THE WINGS MAKER - HANDYMAN EP ARF


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym wam dzisiaj przedstawić model który jak myślę można zakupić jako pierwszy model do 3D. Nie znalazłszy takiego tematu opisującego ten model szybko wybrałem się do "brata" chińczyka i powstało takie coś :

Model

Silnik

Regulator

Pierwszy Regielek Turnigy a więc Karta

Pakiecikx4

Serwa

Do tego jeszcze śmigło APC 10x6 i myślę że model będzie latał??Jeszcze takie pytanie miał już ktoś ten model i może go polecić ?? Nie wiem czy to będzie dobry model , bo będzie to mój trzeci (Easy Star , KAWASAKI KI-61 II z cyber-fly ) . Latanie Easy starem bardzo się szybko nudzi po wymianie silnika na bezszczotkę a mianowicie : 10 sec wznoszenia , 3 min szybowanie . I teraz jako model do treningu chcę sobie właśnie przedstawionego sprawić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Model lata świetnie , jest to typowo fun-fly'owiec . Nie da się go przeciągnąć , bardzo ładnie kręci figury . Będą fotki na pewno czekać cierpliwie . Jako że jestem leniwy mój samolot był ARTF (Brakowało Pakietu i regulatora) . Jedyne co bym polecił to na nawo wklejenie serw bo fabrycznie słabo się trzymają . Materiał z którego jest wykonany (EPO) moim zdaniem cechuje się wytrzymałością i b. dużą sztywnością . Gdybym teraz miał kupować pakiet to dałbym mu 1800 mah ponieważ 1300 starcza ledwie na 7 min lotu . Slinik Spokojnie wystarcza , Model jest szybki dobrze wchodzi w zawis . Gdybym miał wybierać pomiędzy innymi modelami w tym momencie na pewno brałbym tego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Również zakupiłem Handymana. Zdjęcie zostało zrobione po pierwszym oblocie. Widać kołpak fi 38 wraz ze śmigłem TP 9x6 oraz brak tylnego kółka

 

Dołączona grafika

 

W skrzydłach i statecznikach odciąłem powierzchnie sterowe (lotki, ster wysokości i ster kierunku) i zamocowałem je na zawiasach ze sztyftem. Po cztery na każdą lotkę i ster wysokości oraz trzy na ster kierunku.

 

Na początek założyłem takie wyposażenie:

Silnik.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2105&Product_Name=KD_A22-15M_Brushless_Outrunner_Motor

 

Regulator.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4860&Product_Name=TowerPro_w25A_Brushless_Speed_Controller

 

Serwa 4x.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo

 

Pakiet- dwuletni (ale w dobrej kondycji) Zippy 1800mAh 3S 20C.

 

Śmigło z zestawu.

 

Z tym zestawem model do lotu ważył 650g. Przy próbach statycznych silnik bardzo się grzał . Zamieniłem śmigło na TP 9x6 oraz kołpak( na takim zestawie latał mój Cedek jak rakieta). Z tym wyposażeniem dokonałem oblotu. Model po wyważeniu wg. instrukcji leciał na nos, więc było twarde lądowanie. Zgubiłem tylne kółko (później to zauważyłem). Na pasie w Wilczych Laskach szukałem go 20min. Przesunąłem pakiet do tyłu i w górę. Model latał poprawnie. Wykonałem dwa loty. Ogólnie byłem zadowolony, ale silnik po każdy locie był bardzo gorący.

 

Kółko ogonowe ma za małą powierzchnię wklejenia. Jest to sklejka 10x8mm i grubości 4mm.

Dołączona grafika

 

Przy pomocy ogólnie dostępnych narzędzi gospodarskich :D , zrobiłem takie coś.

Dołączona grafika

 

Po wklejeniu wygląda tak, i po wykonaniu czterech lotów nie zostało wyrwane. Aby zagięta końcówka która wchodzi w statecznik pionowy zbyt szybko go nie uszkodziła, w statecznik wkleiłem rurkę bowdena o długości 2cm.

Dołączona grafika

 

Silnik zamieniłem na taki.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4700&Product_Name=hacker_Style_Brushless_Outrunner_20-22L

 

Do pierwszego lotu założyłem śmigło APC 10x4,7. Reszta wyposażenia bez zmian. Po locie silnik bardzo gorący :( . Do następnego lotu założyłem śmigło APC 9x4,7. Po locie silnik bardzo gorący. No to jeszcze założyłem śmigło GWS 8x4 HD. Silnik dalej bardzo gorący a pakiet całkowicie zimny. Tego było za wiele :evil: . Wniosek nasuwa się sam - brak chłodzenia silnika. Wręga mocowania silnika wykonana ze sklejki posiada tylko otwory na śruby mocowania silnika i oś.

Po powrocie, przy pomocy wysokoobrotowego narzędzia (które znajduje się w każdym nowoczesnym gospodarstwie domowym :D ) wykonałem takie coś.

Dołączona grafika

 

Zamocowałem silnik.

Dołączona grafika

 

Zamocowałem śmigło APC10x4,7 przy pomocy piasty zaciskowej z małym kołpakiem.

Dołączona grafika

 

Jutro wykonam próbę statyczną a w najbliższym czasie oblot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem identycznego Handymana z nie wyażurowaną wręgą przednią i kumpel miał problem z grzejącym się silnikiem. Otwory, które posiada silnik od frontu ( z przodu modelu, przy tradycyjnym układzie napędowym, śmigle ciągnącym) są zrobione po to aby te silniki się chłodził właśnie przez nie. Dlatego należy robić także otwory w przedniej wrędze. Nie mam instrukcji od tego modelu ale gdybym pisał takową to uwględniłbym to na pierwszym miejscu. Sam składałem Parkmastera, którego wręga przednia była pełna i zrobiłem ubytki przeznaczone na chłodzenie w pierwszej kolejności, nie patrząc się na instrukcję, bo wydawało mi się to logiczne. Oczywiście trzeba uważać ażeby nie przesadzić i nie wybrać za dużo materiału ale otwory z przodu powinny być, a zwłaszcza w takie upały, uff jak gorąco :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tomek, masz rację. Jeżeli ten model już się wyeksploatuje to po zakupie następnego nie będę się bawił w żadne kółko ogonowe. Ten model nie ma służyć do kołowania.

Zrobiłem testy statyczne. Przy temp. powietrza o godz. 20, 29 stopni C na śmigle APC 10x4,7 silnik jest mocno ciepły ale nie gorący! Natomiast na śmigle 11x4,7 jest gorący. I to mnie bardzo dziwi dlatego że to śmigło jest zalecane do tego silnika. Mam nadzieję że jak nastaną trochę niższe temperatury to chłodzenie silnika będzie wystarczające. W sumie to się zastanawiam czy ten silnik do tego modelu się nadaje, bo przecież 650g do lotu to jak na taki model to chyba za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. f-150 masz rację, na tym poprzestanę, ale niestety po grillu chcąc pokazać dla przyjaciół jak taki model lata :oops: , wylądowałem najpierw na orzechu włoskim a potem na psiej budzie. Skutek, złamana oś silnika ( śmigło całe :shock:) oraz (co zauważyłem później) przesunięte mocowanie podwozia ku tyłowi . Po odgięciu okazało się że węzeł mocowania podwozia od przodu nie ma żadnych śladów wklejenia. Poprawiłem to i powróciłem do napędu pierwotnego. Model lata jak najbardziej poprawnie, ale gumki ( z zestawu) które w kadłubie łączą skrzydła należy najpierw składać w ósemkę i wtedy zakładać na łączniki skrzydeł. Jest to trudne ale wykonalne. Najpierw latałem na pakietach 3S 1800mAh a potem na 1300mAh i odniosłem wrażenie że model zyskał na żwawości ( to były tylko dwa loty, więc jeszcze to sprawdzę).Wybaczcie grubą czcionkę , ale jest to nie zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Stałem się właśnie posiadaczem tego modelu. Wkrótce montaż.

 

Dla potencjalnych składaczy mam na razie kilka uwag:

1. Wręga przednia jest wklejona dla określonego typu silnika. Jak widzę na zdjęciu Adama otwory, tak jak u mnie wymagają przerobienia.

2. Gniazda serw są płytkie - wejdzie bez przerabiania odpowiednik serw 9g. Ja kupiłem MG90s i są za głębokie - trzeba będzie dopalić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.