Jump to content

Uzywanie kompozytow weglowych - co przeciw


dukeroger

Recommended Posts

Co do zalet wegla nie ma sie co rozwodzic, co do wad napewno ciezko sie obrabiaja a jak jest z wplywem przewodzacego laminatu na ewentualny odbiornik? Jakies rady czego unikac co spokojnie da sobie rade? Kombinuje zeby wsporniki gornego skrzydla w dwuplacie Svenson Wayfarer zrobic z wegla ale dzieki koledze naszly mnie watpliwosci czy to aby dobry pomysl. Jakies sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Problem z węglem i odbiornikiem jest głównie wtedy, gdy kadłub jest z tego materiału i stanowi zamkniętą klatkę, przez którą znacznie trudniej przeniknąć falom radiowym.

Wspornik skrzydła nie powinien być problemem.

Link to comment
Share on other sites

spokojnie, węgiel nie ma nie wiadomo jakich właściwości. Jako wspornik możesz z czystym sumieniem go użyć.

co innego, gdybyś antenę schował za ekranem węglowym. to mogłoby już być tragiczne ;)

Link to comment
Share on other sites

O użyciu węgla sporo pisał kolega Czaro - polecam jego posty tu i na forum Alexa.

a) Często węgiel bywa zbyt sztywny (zwłaszcza źle użyty).

B) Żeby go optymalnie wykorzystać, warto się przyłożyć do konstrukcji, np. połączyć ze szkłem.

c) A w ogóle jest fany i ładny :-)

Link to comment
Share on other sites

O jak ja uwielbiam ten temat! :D

 

Przede wszystkim to chciałbym zdementować pogląd, że węgiel się trudno obrabia. Moim zdaniem, jak na kompozyty obrania się łatwo, nawet łatwiej niż pospolite szkło. Tyle tylko, że szybko tępi narzędzie. Dlatego lepiej używać brzeszczotów, czy papieru ściernego dobrej jakości, wtedy można dłużej popracować z "dobrą skutecznością".

 

Natomiast najgorszą cechą włókien węglowych jest ich kruchość i brak wytrzymałości na ścinanie. Dlatego przeważnie słabo się sprawdza w elementach narażonych na uderzenia - krawędzie natarcia skrzydeł i stateczników, kadłub, elementy podwozia. Oraz tam gdzie występuje ścinanie sworznie, miejsca pod mocowania śrub, kołków itp.

 

160-tka faktycznie jest dostępna w rozsądnych cenach. Dlatego często używana jest w przemyśle i na odwrót. Ale do celów modelarskich często okazuje się za gruba :(

Hybryda jest już zupełnie tania, bo kto by chciał kupować taki szajs? ;) Ani toto sztywne, ani wytrzymałe jak węgiel. Zdecydowanie bliżej temu do czystego kevlaru.

Link to comment
Share on other sites

spojrz na plan samolotu z tego watku rozmawiamy o wsporniku gornego skrzydla - to co poki co moge to wyciac te wsporniki z 3mm laminatu weglowego albo zrobic kanapke - sklejka w srodku i policzki z wegla (mam do duspozycji albo 3mm albo gotowa kanapke wegiel-filc polietylenowy-wegiel). Widzisz sens takiego rozwiazania?

Link to comment
Share on other sites

Ja trzymałbym się planów i zrobił po prostu sklejkowe. A jeśli zależy Ci na prestiżu i lubisz "carbon look" to zainwestuj trochę gorsza, dołóż parę gramów i oklej sklejkę węglem. Zysk z wytrzymałości będzie znikomy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.