Srv40 Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Opublikowano 14 Listopada 2010 Hej, nieźle ci to wychodzi, a jak wagowo, ważyłeś wszystkie elementy, można wiedzieć jakie wyposażenie planujesz wsadzić?Dzięki :mrgreen: !Kratownica 40 g, wszystkie stateczniki + kilka zawiasów - kolejne 40g. Nie będzie to najlżejszy model. Chciałem zrobić z niego spalinę 5.5ccm, ale jednak zmieniłem zdanie i jako następny model wybuduję madmana 1.5 - 1.6m. To cudo będzie latało na silniku MEGA 22/20/4 H, regiel jeti 40 A, pakiety 3s 1750mAh Rhino, Serwa 2x Hs-85BB na lotki, na wysokość HS-81 (czy wystarczy owe 2.6 kg?), Na kierunek jakiś standard 6kg chyba.
Supersamiec Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 spokojnie starczą, nie będzie to przecież traktor jakiś
sak122 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 A jakie ma wym ten modelik, bo coś z tą spalina 5,5 cm byś przesadził - taki motorek to się daje mając model 1,8kg i 1,3 - 1,4 m
Srv40 Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Przewiduję nieco ponad 1m rozpiętości. Z masą trochę gorzej, bo w oryginale model miał obciążenie ponad 70g/dm2 i ważył 3.3 kg przy rozpiętości 1.4m. Mój też będzie ciężki jak cholera dlatego już teraz ucinam gdzie się da.
elektronik-adam Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam dziś udało mi się wydrukować plany tego modelu wyszło 4 arkusze formatu A0 ale przynajmniej nie będę musiał sklejać karteczek A4 jak w poprzednich modelach tak jak na to wszystko patrze to ten kawał sklejki 6.5mm odrazu zamienię na rurę węglową albo tak taką listwę jak na planach tylko zamiast sklejki węgiel powinno lżej wyjść najpierw chyba zabiore się za przygotowanie dużej powiechrzni roboczej do budowy modelu chciałem zapytać czy silnik ASP 46 uciągnie ten model ? wg planów niby tak ale ja mam wątpliwości.
Srv40 Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 Witaj w klubie budujących! Jak dowiedziałem się w punkcie ksero, to model ma format większy od A0 ale niewiele. W specyfikacji modelu jest napisane, że prototyp ważył 3.3 kg. Jak będziesz się starał ucinać wagę gdzie się da, to możesz poniżej trzech zejść bez problemu. Na przykład krycie kadłuba tak grubą balsą (2,5 mm) to chyba przesada. Silnik o którym mówisz na pewno uciągnie ten model. Pytanie jak chcesz latać - nie wiem czy zrobisz zawis. To jest wysokoobrotowy silnik z małym śmigłem, a kadłub jest pękaty i je ''zasłania''. Moim zdaniem ma to znaczący wpływ na ciąg - może niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie w tej kwestii. Zamieszczaj proszę jakieś fotki z budowy. Chętnie popatrzę na Twoje postępy. Co do mojego modelu, to postanowiłem dwie rzeczy: - jednak zrobię łączenie skrzydeł na rurce węglowej znalezionej gdzieś za łóżkiem . W planach znalazłem oznaczenie miejsca na rurkę i je wykorzystam . - Wersja będzie permanentnie elektryczna, więc odchudzę dziób gdzie się da.
elektronik-adam Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Ok pochwale się co dziś rano udało mi się wystrugać a więc tak jeszcze wczoraj powycinałem sobie jeden arkusz planów ten z wręgami na stery kierunku i wysokości. wycięte elementy przyklejam na balsę za pomocą kleju biurowego wycinam i opisuje później sklejam i wyszło mi coś takiego ;D jak to wg was wygląda jak na razie ? może być
acrolucky Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Ano może czekamy na dalszą relacje.
Srv40 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Fajny ten pomysł z klejem i wycinaniem planów. O wiele precyzyjniejszy niż moje przerysowywanie. Zrobię tak skrzydła. Podoba mi się - duży jest :mrgreen: .
elektronik-adam Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Zrobiłem trochę steru wysokości i wyciąłem 2 wg mnie główne boki kadłuba i tu już moja mała zmiana ponieważ robię ten model nie na listwę a na rurę węglową. Tutaj ster wysokości jeszcze nie skończony I tutaj boczki kadłuba zamiast prostokątnego otworu na dźwigar skrzydła wyciąłem otwór fi12 wkleję tam rurkę z tkaniny szklanej o średnicy zewnętrznej 12 wewnętrznej 10 do niej będzie wkładana rura węglowa o średnicy zewnętrznej 10 wewnętrznej 8 więc ścianka 2mm a na to skrzydła też z kombinacją laminat + rura węglowa do środka mam nadzieje że wytrzyma. ps. otwór na rurę to ten po lewej (wycięty w środku tego prostokąta co na planach) a ten po prawej na kable wg planów.
elektronik-adam Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam trochę się zapędziłem z budową kadłuba i zapomniałem porobić więcej zdjęć ale to co jest to chyba wystarczy. Tutaj boki kadłuba z wklejonymi dwiema podłużnicami, górną osłonę "domku" na silnik i z wklejonym mocowaniem podwozia, i jeszcze z dwiema wręgami. Widok na wręgę która służy za mocowanie silnika. widok od środka na mocowanie podwozia (jeszcze muszę tam wywiercić otwory na śruby) i dolną osłonę "domku" Wręga do której będzie przymocowany silnik swego czasu doczeka się przyklejenia na całym obwodzie żywicą z tkaniną szklaną + prawdopodobnie rowing węglowy. Widok od :ass: strony. Ta linijka ma 37cm długości kiedyś miała 40 ale jak to wiadomo linijki lubią się łamać szczególnie tanie plastikowe. Się zapatrzałem zamyśliłem i już wygląda tak. Wgląd na kadłub. Kratownica. chciałem się zapytać jak zamocować serwa w ogonie szczególnie serwo od steru kierunkui mam jeszcze problem z wręgą F15 nie wiem jak to ma wyglądać
Srv40 Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 Założę się, że będziesz pierwszy na mecie. Chciałbym mieć tyle czasu 8) . Troszkę wolnego teraz znalazłem (złapał mnie jakiś wirusik...) i powstało to. Kratownica z wklejonymi wzmocnieniami: Doszła kolejna wręga: Parę drobnych elementów: Jedna połówka skrzynki wklejona, druga tylko dociśnięta. Wstępnie przymierzałem rurkę. Będę musiał kombinować, ponieważ jedna z wręg jest odchylona o 2mm i trochę wpływa na położenie rurki ( nie jest idealnie prostopadła): Owa krzywa wręga jest w centrum kadru: Dokleiłem taki domek: Moim zdaniem F-15 wygląda tak: I ser szwajcarski, bo za duża masa na elektryka :mrgreen: :
elektronik-adam Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 No super to wygląda z tym F15 to masz racje ja potrzebowałem obrazkowego zailustrowania tego i przypomniałeś mi przy okazji o wzmocnieniach na kratownicy. Wycinasz wszystkie elementy wg planu tzn. materiałowo, jeśli na planie sklejka 3mm to ty też taką dajesz? Bo ja zamiast sklejki 3mm dałem 2mm na cały domek silnika. Wręgi F6B i F10 też u mnie są na sklejce 2mm, a wręgi F3,F2,F7B,F8B,F6A,F4,F7A,F6C i prawdopodobnie cała reszta jeszcze nie wycięta są na balsie 3mm, a to dla zmniejszenia wagi po1, a po 2 trochę z lenistwa bo nie chce mi się wycinać sklejki. Ale nic się chyba nie powinno stać przynajmniej mam taką nadzieje. A co do czasu wcale nie mam go aż tak dużo tyle że po nocach robię czasem
Srv40 Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Piękny weekend minął. Już wiem co to znaczy model na długie, zimowe wieczory . Zabrałem się za skrzydło wykorzystując metodę przyklejania wyciętych szablonów. Efekty zadowalające jak widać: Się zagalopowałem. Ma ktoś ochotę na żeberka? W międzyczasie przygotowałem kieszeń do klejenia w kadłub. W tym celu owinąłem rurkę folią z woreczka foliowego (ciasno) i skleiłem CA. Dałem tylko jedną warstwę. Następnie przykleiłem taśmą izolacyjną z dwóch stron, posmarowałem wazeliną, dałem 3 warstwy przesączonej tkaniny 80g/dm^2, ugniotłem w rękawiczkach i ciasno owinąłem taśmą. Potem na kaloryfer. Skrzydło w fazie składania: I kolejna wręga do kadłuba. Widać zrobioną kieszeń. Przy okazji zważyłem wyażurowane elementy i doszedłem do wniosku, że na skrzydle redukuje to masę o 3 g, a na wrędze f7b o zawrotny gram. Ale zawsze to coś. Trochę zmniejszam grubość sklejki w kadłubie - zazwyczaj o 0,5mm. Zastanów się dobrze które wręgi dajesz z balsy. Np F7A przyjmuje po części pracę podwozia i skrzydeł.
elektronik-adam Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja ruszyłem trochę z robotą zrobiłem garb na kadłubie, wkleiłem ogon. Wkleiłem nakrętki do przykręcenia tej klapki kadłuba od spodu nakrętki wklejone na żywice z rowingiem węglowym + tkanina szklana muszę powiedzieć że się trzyma. ;D I tutaj szkielet klapki kadłuba z przodu mocowana na kołek z tyłu na 2 śruby M4. Ogon jeszcze przed wklejeniem. Już wklejony widok od przodu kadłub już z "garbem" Wyciąłem również żeberka skrzydeł jeszcze muszę wyciąć otwory na rurę do zamocowania skrzydeł i wcięcia na dźwigary skrzydeł. Mam takie pytanie odnośnie umieszczenia serw w kadłubie czy zrobić to tak jak na planie czyli serwo od steru kierunku w samej końcówce ogona a od wysokości za kabinką? Czy mógłbym dać 2 serwa pod kabinkę i puścić od nich węglowe popychacze do sterów chciałbym je mieć pod kabinką gdyż będzie ona ściągana i w razie czego będzie do nich dostęp inaczej bym musiał zrobić ściągane łoże podwozia tylnego a to osłabi jego konstrukcje. Nie wiem jak będzie z wyważeniem jeśli przesunę te serwa do przodu więc pytam choć myślę że nie powinno być aż tak źle.
young Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 z niecierpliwością czekam na kolejne fotki z postępu przy budowie, trzymam kciuki aby się Wam udało
elektronik-adam Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jakoś powinno się udać model sam w sobie nie jest wybitnie drogi w budowie. Ja na mój wydałem jak na razie nieco ponad 40 zł. gdyż sklejkę miałem z zapasów więc kupowałem jak na razie tylko deski balsowe i listewki. Trochę kasy pochłonie pokrycie modelu wg. planów na całym modelu ma być położona balsa 2,5mm ja dam 1mm, a jak będzie w modelarskim to nawet 0,8mm i na to folia
Metti Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 To przez zdjęcia czy to fakt że ogon wygląda na krzywo wklejony? Na 4 zdjęciu mam wrażenie że statecznik pionowy jest lekko pochylony w prawo (na zdj w lewo)
f-150 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 całym modelu ma być położona balsa 2,5mm ja dam 1mm, a jak będzie w modelarskim to nawet 0,8mm i na to foliaŻartujesz ,chyba że robisz model stacjonarny do powieszenia na ścianie.
sak122 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 elektronik-adam, dlaczego na przód modelu dałes jakąś ,,sosnę'', toż to nawet sklejka nie jest, i na pewno cięzkie, co?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.