Skocz do zawartości

Skłon i wykłon silnika


juras_p@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To zrób proporcjonalny do oryginału stosunek wymiarów do masy i ciągu..zobaczymy :wink:

Stosując podstawowe prawidła które stosuje się podczas skalowania oryginału do skali modelu (tak jak skaluje się Spitfire czy inne) ... będzie latał i to nawet całkiem, całkiem.

Bowiem nie jego kształt, nie waga i nie moc w oryginale (i w zdecydowanie większej rzeszy współczesnych samolotów bojowych) decyduje o tym, że pilotowanie bez elektronicznych systemów staje się nie możliwe. Jest zdecydowanie inna rzecz której przenieść na model się nie da bo gdybyś to zrobił - uzyskałbyś właśnie nielota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób proporcjonalny do oryginału stosunek wymiarów do masy i ciągu..zobaczymy :wink:

Stosując podstawowe prawidła które stosuje się podczas skalowania oryginału do skali modelu (tak jak skaluje się Spitfire czy inne) ... będzie latał i to nawet całkiem, całkiem.

 

A może by coś pokombinować z liczbą Reynoldsa? Przecież jakoś dmuchanie modeli w tunelach aerodynamicznych daje odzwierciedlenie w prototypach a modele nie są 1:1. A swoją drogą miałem w ręku model Irydy do badań w tunelu naddźwiękowym. Modelik był z litego metalu, wypolerowany na lustro, miał rozpiętość około 80cm a ważył ze 20kg. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by coś pokombinować z liczbą Reynoldsa? Przecież jakoś dmuchanie modeli w tunelach aerodynamicznych daje odzwierciedlenie w prototypach a modele nie są 1:1.

No to jest ciekawe w jaki sposób są interpretowane wyniki, przecież model w innej i tak dużej rozbieżności co do skali da inne wyniki niż oryginał :?: Wniosek że jakoś to wszystko ludzie opanowali :)

 

A co do skalowania współczesnych samolotów bojowych to zapewne profil skrzydła powinno dobierać się na nowo, pod całkiem inne, nowe warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest ciekawe w jaki sposób są interpretowane wyniki, przecież model w innej i tak dużej rozbieżności co do skali da inne wyniki niż oryginał :?:

Podobieństwo aerodynamiczne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kryteria_podobie%C5%84stwa

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_podobie%C5%84stwa

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Reynoldsa

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Macha

- i duuuuużo więcej. Nie takie hop-siup :P

 

Dlatego ja nie projektuję modeli. Nie umiem :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak naprawde, fly by wire - gdy elektronika zdechnie to przy calej statecznosci i tak :ass: .

To niby dlaczego nie pojsc dalej?

No ale zdarzały się przypadki utraty hydrauliki a wtedy żaden Fly-by-Wire na nic się nie zda - chodź to i tak beznadziejna sytuacja. Zdarzały się sytuacje kiedy wszystkie silniki szlag trafił a to oznacza ograniczony prąd (w nowych samolotach bodaj 30min rezerwy na podstawowe "funkcje życiowe" w starszych....) był pył wulkaniczny, były przecieki paliwa, były źle zatankowane samoloty. Zdarzały się "black out`y" gdzie wszystko gasła (np. w naszych CASACH :mrgreen:) - w zasadzie takie sytuacje mogą zdarzać się we wszystkich nawet w obecnie wdrażanych samolotach a chyba nikt by nie chciał w takich sytuacjach pilotować samolot uzależniony od jakiegoś czipa :)

 

Z drugiej strony wiele współczesnych samolotów już przeżywało ekscesy (wypadki, incydenty) spowodowane czystą informatyką - czyli jednak już w dość znacznym stopniu te samoloty są uzależnione od sprawnie działającej elektroniki. Był też jeden samolot pasażerski kompletnie od niej uzależniony i jednocześnie pierwszy z systemem elektronicznej kontroli lotu. Także pierwsze lody przełamane i to dość dawno :)

 

Podobieństwo aerodynamiczne.

A ptfuuu....tam.... za stary już jestem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, spokojnie! Pytałem tylko jaką rolę odgrywają skłon i wykłon silnika, oraz czy stosuje się je w dużych samolotach. A tu taka dyskusja rozgorzała. I tak połowy odpowiedzi nie mogę zrozumieć, bo są pisane fachowym językiem lotniczym i modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Żeby zniwelować moment obrotowy silnika, który obraca model wokół osi podłużnej.

A na przykład w akrobacie 3D przy locie na plecach?

Coś mi się zdaje, że tu chodzi bardziej o fakt, że strumień zaśmigłowy jednak wiruje...

Ale też z kierunkami cosik mi nie gra.

I już nie wiem, robić go w Sereno z OSem FS-40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego Adamu, rada na przyszłość- najpierw sie zastanów nad merytoryczną treścią swoich postów a dopiero wtedy wklepuj je na forum! Większego bałaganu pod tytułem "Co ma piernik do wiatraka" dawno już nie czytałem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adamu, rada na przyszłość- najpierw sie zastanów nad merytoryczną treścią swoich postów a dopiero wtedy wklepuj je na forum! Większego bałaganu pod tytułem "Co ma piernik do wiatraka" dawno już nie czytałem.....

 

Dobrze, nie będę, przepraszam. Dziękuję za łagodne potraktowanie. Proszę mi wybaczyć że wprowadziłem Szanowne Grono w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.