RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 I dlatego w oryginale na drzwiach też nie polecisz "..rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą.." :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Kiedyś w Modelarzu widziałem zdjęcie latających drzwi od sławojki. Chyba nawet RC i z serduszkiem. Na poprzeczce od skobla był silnik. Przeciwległa ostatnia deska, bardzo spróchniała na końcach (miała jakie 50% rozpiętości drzwi) robiła za SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 To zrób proporcjonalny do oryginału stosunek wymiarów do masy i ciągu..zobaczymy :wink: Stosując podstawowe prawidła które stosuje się podczas skalowania oryginału do skali modelu (tak jak skaluje się Spitfire czy inne) ... będzie latał i to nawet całkiem, całkiem. Bowiem nie jego kształt, nie waga i nie moc w oryginale (i w zdecydowanie większej rzeszy współczesnych samolotów bojowych) decyduje o tym, że pilotowanie bez elektronicznych systemów staje się nie możliwe. Jest zdecydowanie inna rzecz której przenieść na model się nie da bo gdybyś to zrobił - uzyskałbyś właśnie nielota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Dlatego drugie aktualne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 To zrób proporcjonalny do oryginału stosunek wymiarów do masy i ciągu..zobaczymy :wink: Stosując podstawowe prawidła które stosuje się podczas skalowania oryginału do skali modelu (tak jak skaluje się Spitfire czy inne) ... będzie latał i to nawet całkiem, całkiem. A może by coś pokombinować z liczbą Reynoldsa? Przecież jakoś dmuchanie modeli w tunelach aerodynamicznych daje odzwierciedlenie w prototypach a modele nie są 1:1. A swoją drogą miałem w ręku model Irydy do badań w tunelu naddźwiękowym. Modelik był z litego metalu, wypolerowany na lustro, miał rozpiętość około 80cm a ważył ze 20kg. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Ale nie latał, tylko służył do badań strug przy danym kształcie. Fizyki nie oszukamy, ale możemy zmienić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 W ATR72 skłon silników jest bardzo duży . Obrazek Obudowa silnika ma tu skłon, zobacz że śmigło jest idealnie prostopadle do osi podłużnej samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 A może by coś pokombinować z liczbą Reynoldsa? Przecież jakoś dmuchanie modeli w tunelach aerodynamicznych daje odzwierciedlenie w prototypach a modele nie są 1:1. No to jest ciekawe w jaki sposób są interpretowane wyniki, przecież model w innej i tak dużej rozbieżności co do skali da inne wyniki niż oryginał :?: Wniosek że jakoś to wszystko ludzie opanowali A co do skalowania współczesnych samolotów bojowych to zapewne profil skrzydła powinno dobierać się na nowo, pod całkiem inne, nowe warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Darek - nie nie mialem. Samolotow tego typu, mimo duzego nacisku ze strony ekonomii, tak sie jednak nie robi. Musza byc jednak stateczne. Bezpieczenstwo bierze gore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Darek - nie nie mialem. Samolotow tego typu, mimo duzego nacisku ze strony ekonomii, tak sie jednak nie robi. Musza byc jednak stateczne. Bezpieczenstwo bierze gore.To mi ulżyło... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Turkot kamienia slychac bylo nawet tu :mrgreen: A tak naprawde, fly by wire - gdy elektronika zdechnie to przy calej statecznosci i tak :ass: . To niby dlaczego nie pojsc dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 No to jest ciekawe w jaki sposób są interpretowane wyniki, przecież model w innej i tak dużej rozbieżności co do skali da inne wyniki niż oryginał :?:Podobieństwo aerodynamiczne.http://pl.wikipedia.org/wiki/Kryteria_podobie%C5%84stwa http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_podobie%C5%84stwa http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Reynoldsa http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Macha - i duuuuużo więcej. Nie takie hop-siup Dlatego ja nie projektuję modeli. Nie umiem :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 A tak naprawde, fly by wire - gdy elektronika zdechnie to przy calej statecznosci i tak :ass: . To niby dlaczego nie pojsc dalej? No ale zdarzały się przypadki utraty hydrauliki a wtedy żaden Fly-by-Wire na nic się nie zda - chodź to i tak beznadziejna sytuacja. Zdarzały się sytuacje kiedy wszystkie silniki szlag trafił a to oznacza ograniczony prąd (w nowych samolotach bodaj 30min rezerwy na podstawowe "funkcje życiowe" w starszych....) był pył wulkaniczny, były przecieki paliwa, były źle zatankowane samoloty. Zdarzały się "black out`y" gdzie wszystko gasła (np. w naszych CASACH :mrgreen:) - w zasadzie takie sytuacje mogą zdarzać się we wszystkich nawet w obecnie wdrażanych samolotach a chyba nikt by nie chciał w takich sytuacjach pilotować samolot uzależniony od jakiegoś czipa Z drugiej strony wiele współczesnych samolotów już przeżywało ekscesy (wypadki, incydenty) spowodowane czystą informatyką - czyli jednak już w dość znacznym stopniu te samoloty są uzależnione od sprawnie działającej elektroniki. Był też jeden samolot pasażerski kompletnie od niej uzależniony i jednocześnie pierwszy z systemem elektronicznej kontroli lotu. Także pierwsze lody przełamane i to dość dawno Podobieństwo aerodynamiczne. A ptfuuu....tam.... za stary już jestem :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras_p@op.pl Opublikowano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Panowie, spokojnie! Pytałem tylko jaką rolę odgrywają skłon i wykłon silnika, oraz czy stosuje się je w dużych samolotach. A tu taka dyskusja rozgorzała. I tak połowy odpowiedzi nie mogę zrozumieć, bo są pisane fachowym językiem lotniczym i modelarskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras_p@op.pl Opublikowano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Ale bardzo dziękuję za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Żeby zniwelować moment obrotowy silnika, który obraca model wokół osi podłużnej.A na przykład w akrobacie 3D przy locie na plecach?Coś mi się zdaje, że tu chodzi bardziej o fakt, że strumień zaśmigłowy jednak wiruje... Ale też z kierunkami cosik mi nie gra. I już nie wiem, robić go w Sereno z OSem FS-40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Kolego Adamu, rada na przyszłość- najpierw sie zastanów nad merytoryczną treścią swoich postów a dopiero wtedy wklepuj je na forum! Większego bałaganu pod tytułem "Co ma piernik do wiatraka" dawno już nie czytałem..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Bardzo fajne rysunki, wyjaśniające wszystkie efekty związane z wpływem obracającego się śmigła na stateczność samolotu: http://www.free-online-private-pilot-ground-school.com/propeller-aerodynamics.html PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamu Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Kolego Adamu, rada na przyszłość- najpierw sie zastanów nad merytoryczną treścią swoich postów a dopiero wtedy wklepuj je na forum! Większego bałaganu pod tytułem "Co ma piernik do wiatraka" dawno już nie czytałem..... Dobrze, nie będę, przepraszam. Dziękuję za łagodne potraktowanie. Proszę mi wybaczyć że wprowadziłem Szanowne Grono w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho61 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Zawsze mozna sobie zmiksować obroty silnika ze zmiana ustawienia SW. Mam tak w swoim Trenerku. Przy max gazu - 15% SW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.