RobertK Opublikowano 7 Lipca 2019 Autor Opublikowano 7 Lipca 2019 Robert, masz jeszcze jakiegoś WRENA? Kontaktowałeś się z Turbinesolutions (ex Wrenpowersystems)? Witaj Paweł, niestety ze względu na okoliczności z bólem sprzedałem mojego naprawdę niezawodnego Wrena, Jestem pewien że nabywca jeszcze długo będzie się nim cieszył. Póki co kontakt nie był potrzebny...
Jurek_O. Opublikowano 17 Lutego 2021 Opublikowano 17 Lutego 2021 Witam Kolegów. Czy ktoś z Was posiada/posiadał turbinę firmy Xicoy i może się podzielić swoimi opiniami na temat turbiny i serwisu. Chętnie też poznam wszelkie sprawdzone opinie o turbinach firmy Xicoy. Proszę o jakiekolwiek informacje, o serwisie również.
RobertK Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Opublikowano 2 Marca 2021 Z pewnością parametry turbin Xicoy robią wrażenie: http://www.xicoyturbines.com/X120.html
Jurek_O. Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 TURBINA XICOY X 90. Strona Gaspara Na prośbę kolegów z forum chciałbym przedstawić nowy produkt hiszpańskiej firmy Xicoy. Po długich namysłach, zapisałem się na listę oczekujących limitowanej wersji turbin X 90 i X 120 . Czekałem prawie cztery miesiące, aż wreszcie przyszedł e-meil z firmy z informacją, że moja turbina przeszła testy i jest gotowa do wysyłki . Zewnętrzne wykonanie jest perfekcyjne, oby też tak było w środku. Tylko 75 mm średnicy i trochę ponad 700g wagi. Maksymalny ciąg jest płynnie regulowany od 45N do 90N ciągu. foto nr 2 Rozrusznik i pompa paliwa to oczywiście napędy bezszczotkowe. Ciekawe jest rozwiązanie elektroniki i sterowania parametrami turbiny. W wybranej mojej wersji (COMPACT), ECU jest jednocześnie GSU i waży 24 gramy. Można wybrać turbinę w wersji LIGHT, wtedy ECU jest bardzo małe i lekkie, a odłączane GSU jest z dotykowym, kolorowym ekranem jak u Kingtecha. Przy niektórych nadajnikach przez telemetrię możemy poruszać się po menu ECU tak jakbyśmy używali przycisków GSU. Możemy to też robić w aplikacji smartphona przez dodatkowy moduł bluetooth. foto nr3 Do napędu turbiny możemy użyć trzech rodzajów paliw. Producent zwraca dużą uwagę na ekologię i wręcz zabrania używania niektórych olejów ze względu na ich toksyczność. Zasilanie turbiny to dwie cele li-pol 2200mAh. Modelarze walczący o każdy gram w małych modelach z X 45 stosują jeden dwucelowy pakiet Li-poli do zasilania wszystkiego czyli turbiny, aparatury, podwozia itp..
RobertK Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Opublikowano 4 Lipca 2021 No nareszcie ! Jurku, czy mógłbyś więcej napisać o zalecanych paliwach i olejach do tych turbin. Generalnie turbiny Xicoy to bardzo ciekawa pozycja na rynku modelarskich silników odrzutowych.
paulusr Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Piękna!. Jak do diabła uzyskali taki ciąg przy 176krpm i przy tej średnicy? MW 44 miała 195krpm. Ale pali jak zła 335ml/min.
paulusr Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 Btw. Jurek do jakiego modelu zamierzasz ją zamontować?
Lucjan Opublikowano 15 Października 2022 Opublikowano 15 Października 2022 BIOBOR JF. Uważam że warto zainteresować się tym preparatem i dodawać go do paliwa. Niszczy on mikroorganizmy które powodują szybkie zapychanie się filtrów paliwa a efektem tego jest gaśnięcie turbiny i lądowanie awaryjne , które nie zawsze są szczęśliwe.BIOBOR JF20221015.pdf
Piotr_O. Opublikowano 31 Października 2022 Opublikowano 31 Października 2022 Lucjanie, te "lekarstwo" jak BIOBOR JF nazywamy w firmie trzeba bardzo starannie odmierzać. Nie wolno przekraczać maksymalnej dawki 0,27g na kilogram paliwa. Po użyciu preparatu, przez 10 dni samolot musi wykonać co najmniej 5 lotów, w sumie od 10 - 72 Fh. Wtedy należy ponownie pobrać próbki paliwa do analizy, oraz wymienić filtry paliwowe silników i APU. Użycie preparatu hamuje rozwój mikrobów, ale ich nie usuwa z paliwa, one po prostu zalegają na dolnej powierzchni zbiorników. Będą więc nadal zapychać filtry. Musimy więc używać rozbieralnych filtrów, które łatwo poddać inspekcji i czyszczeniu. AMM Boeing'a przewiduje, że jeśli po drugim sprawdzeniu jakości paliwa (jak wyżej) mikroby nadal występują w paliwie danego samolotu, należy zlać całe paliwo i przeprowadzić inspekcję wnętrza zbiorników na okoliczność mikroorganizmów. W wilgotnym zbiorniku mikroby mają postać bezbarwnego żelu, galarety, w suchym zbiorniku paliwa wyglądają jak ciemne ciało stałe. Usuwamy je pędzlem bawełnianymi szmatami i alkoholem izopropylowym. Miejsca po usunięciu mikrobów sprawdzamy na ew. korozję, uszkodzenia powłoki lakierniczej. Dotyczy to oczywiście pokrycia skrzydła. Wniosek dla nas modelarzy: używać dobrych filtrów na ssaku w kanistrze z paliwem.
Lucjan Opublikowano 31 Października 2022 Opublikowano 31 Października 2022 7 godzin temu, Piotr_O. napisał: Lucjanie, te "lekarstwo" jak BIOBOR JF nazywamy w firmie trzeba bardzo starannie odmierzać. Nie wolno przekraczać maksymalnej dawki 0,27g na kilogram paliwa. Po użyciu preparatu, przez 10 dni samolot musi wykonać co najmniej 5 lotów, w sumie od 10 - 72 Fh. Wtedy należy ponownie pobrać próbki paliwa do analizy, oraz wymienić filtry paliwowe silników i APU. Użycie preparatu hamuje rozwój mikrobów, ale ich nie usuwa z paliwa, one po prostu zalegają na dolnej powierzchni zbiorników. Będą więc nadal zapychać filtry. Musimy więc używać rozbieralnych filtrów, które łatwo poddać inspekcji i czyszczeniu. AMM Boeing'a przewiduje, że jeśli po drugim sprawdzeniu jakości paliwa (jak wyżej) mikroby nadal występują w paliwie danego samolotu, należy zlać całe paliwo i przeprowadzić inspekcję wnętrza zbiorników na okoliczność mikroorganizmów. W wilgotnym zbiorniku mikroby mają postać bezbarwnego żelu, galarety, w suchym zbiorniku paliwa wyglądają jak ciemne ciało stałe. Usuwamy je pędzlem bawełnianymi szmatami i alkoholem izopropylowym. Miejsca po usunięciu mikrobów sprawdzamy na ew. korozję, uszkodzenia powłoki lakierniczej. Dotyczy to oczywiście pokrycia skrzydła. Wniosek dla nas modelarzy: używać dobrych filtrów na ssaku w kanistrze z paliwem. Witam Piotrze , bardzo dziękuję za rzeczowe i wyczerpujące wyjaśnienie tematu. Pozdrawiam.
RobertK Opublikowano 25 Listopada Autor Opublikowano 25 Listopada Kilkanaście kilo ciągu w puszce średnicy 90 mm i ok 900 gram wagi ! Po testach okaże się co jest wart i czy warto było tyle czekać... https://www.xicoy.com/catalog/product_info.php?cPath=77&products_id=908
solainer Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada Ciekawy jestem kosztem czego jest okupiona tak duża moc w tak małym rozmiarze. Wiesz może jak jest z trwałością tych silników?
Jurek_O. Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada Klub Turbin Xicoy | Aktualności Tu sporo informacji na temat produktów firmy Xicoy.
RobertK Opublikowano 25 Listopada Autor Opublikowano 25 Listopada 1 godzinę temu, solainer napisał: Ciekawy jestem kosztem czego jest okupiona tak duża moc w tak małym rozmiarze. Wiesz może jak jest z trwałością tych silników? Sam się zastanawiam jak będzie z trwałością. Ciekawe informacje są zawarte w instrukcji obsługi. Producent nie zaleca stosowania wektora ciągu. Nie zaleca też ciągłej pracy z maksymalną wydajnością. Na razie jestem pozytywnie zaskoczony działaniem telemetrii z radiem Jeti, dosłownie plug and play I jeszcze jedno, słyszałem o przegrzewających się łopatkach turbiny roboczej w serii X-45 ...
Rekomendowane odpowiedzi