RobertK Opublikowano 7 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Robert, masz jeszcze jakiegoś WRENA? Kontaktowałeś się z Turbinesolutions (ex Wrenpowersystems)? Witaj Paweł, niestety ze względu na okoliczności z bólem sprzedałem mojego naprawdę niezawodnego Wrena, Jestem pewien że nabywca jeszcze długo będzie się nim cieszył. Póki co kontakt nie był potrzebny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek_O. Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 Witam Kolegów. Czy ktoś z Was posiada/posiadał turbinę firmy Xicoy i może się podzielić swoimi opiniami na temat turbiny i serwisu. Chętnie też poznam wszelkie sprawdzone opinie o turbinach firmy Xicoy. Proszę o jakiekolwiek informacje, o serwisie również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Z pewnością parametry turbin Xicoy robią wrażenie: http://www.xicoyturbines.com/X120.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek_O. Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 TURBINA XICOY X 90. Strona Gaspara Na prośbę kolegów z forum chciałbym przedstawić nowy produkt hiszpańskiej firmy Xicoy. Po długich namysłach, zapisałem się na listę oczekujących limitowanej wersji turbin X 90 i X 120 . Czekałem prawie cztery miesiące, aż wreszcie przyszedł e-meil z firmy z informacją, że moja turbina przeszła testy i jest gotowa do wysyłki . Zewnętrzne wykonanie jest perfekcyjne, oby też tak było w środku. Tylko 75 mm średnicy i trochę ponad 700g wagi. Maksymalny ciąg jest płynnie regulowany od 45N do 90N ciągu. foto nr 2 Rozrusznik i pompa paliwa to oczywiście napędy bezszczotkowe. Ciekawe jest rozwiązanie elektroniki i sterowania parametrami turbiny. W wybranej mojej wersji (COMPACT), ECU jest jednocześnie GSU i waży 24 gramy. Można wybrać turbinę w wersji LIGHT, wtedy ECU jest bardzo małe i lekkie, a odłączane GSU jest z dotykowym, kolorowym ekranem jak u Kingtecha. Przy niektórych nadajnikach przez telemetrię możemy poruszać się po menu ECU tak jakbyśmy używali przycisków GSU. Możemy to też robić w aplikacji smartphona przez dodatkowy moduł bluetooth. foto nr3 Do napędu turbiny możemy użyć trzech rodzajów paliw. Producent zwraca dużą uwagę na ekologię i wręcz zabrania używania niektórych olejów ze względu na ich toksyczność. Zasilanie turbiny to dwie cele li-pol 2200mAh. Modelarze walczący o każdy gram w małych modelach z X 45 stosują jeden dwucelowy pakiet Li-poli do zasilania wszystkiego czyli turbiny, aparatury, podwozia itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 No nareszcie ! Jurku, czy mógłbyś więcej napisać o zalecanych paliwach i olejach do tych turbin. Generalnie turbiny Xicoy to bardzo ciekawa pozycja na rynku modelarskich silników odrzutowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Piękna!. Jak do diabła uzyskali taki ciąg przy 176krpm i przy tej średnicy? MW 44 miała 195krpm. Ale pali jak zła 335ml/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 5 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Btw. Jurek do jakiego modelu zamierzasz ją zamontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 15 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 BIOBOR JF. Uważam że warto zainteresować się tym preparatem i dodawać go do paliwa. Niszczy on mikroorganizmy które powodują szybkie zapychanie się filtrów paliwa a efektem tego jest gaśnięcie turbiny i lądowanie awaryjne , które nie zawsze są szczęśliwe.BIOBOR JF20221015.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Lucjanie, te "lekarstwo" jak BIOBOR JF nazywamy w firmie trzeba bardzo starannie odmierzać. Nie wolno przekraczać maksymalnej dawki 0,27g na kilogram paliwa. Po użyciu preparatu, przez 10 dni samolot musi wykonać co najmniej 5 lotów, w sumie od 10 - 72 Fh. Wtedy należy ponownie pobrać próbki paliwa do analizy, oraz wymienić filtry paliwowe silników i APU. Użycie preparatu hamuje rozwój mikrobów, ale ich nie usuwa z paliwa, one po prostu zalegają na dolnej powierzchni zbiorników. Będą więc nadal zapychać filtry. Musimy więc używać rozbieralnych filtrów, które łatwo poddać inspekcji i czyszczeniu. AMM Boeing'a przewiduje, że jeśli po drugim sprawdzeniu jakości paliwa (jak wyżej) mikroby nadal występują w paliwie danego samolotu, należy zlać całe paliwo i przeprowadzić inspekcję wnętrza zbiorników na okoliczność mikroorganizmów. W wilgotnym zbiorniku mikroby mają postać bezbarwnego żelu, galarety, w suchym zbiorniku paliwa wyglądają jak ciemne ciało stałe. Usuwamy je pędzlem bawełnianymi szmatami i alkoholem izopropylowym. Miejsca po usunięciu mikrobów sprawdzamy na ew. korozję, uszkodzenia powłoki lakierniczej. Dotyczy to oczywiście pokrycia skrzydła. Wniosek dla nas modelarzy: używać dobrych filtrów na ssaku w kanistrze z paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 7 godzin temu, Piotr_O. napisał: Lucjanie, te "lekarstwo" jak BIOBOR JF nazywamy w firmie trzeba bardzo starannie odmierzać. Nie wolno przekraczać maksymalnej dawki 0,27g na kilogram paliwa. Po użyciu preparatu, przez 10 dni samolot musi wykonać co najmniej 5 lotów, w sumie od 10 - 72 Fh. Wtedy należy ponownie pobrać próbki paliwa do analizy, oraz wymienić filtry paliwowe silników i APU. Użycie preparatu hamuje rozwój mikrobów, ale ich nie usuwa z paliwa, one po prostu zalegają na dolnej powierzchni zbiorników. Będą więc nadal zapychać filtry. Musimy więc używać rozbieralnych filtrów, które łatwo poddać inspekcji i czyszczeniu. AMM Boeing'a przewiduje, że jeśli po drugim sprawdzeniu jakości paliwa (jak wyżej) mikroby nadal występują w paliwie danego samolotu, należy zlać całe paliwo i przeprowadzić inspekcję wnętrza zbiorników na okoliczność mikroorganizmów. W wilgotnym zbiorniku mikroby mają postać bezbarwnego żelu, galarety, w suchym zbiorniku paliwa wyglądają jak ciemne ciało stałe. Usuwamy je pędzlem bawełnianymi szmatami i alkoholem izopropylowym. Miejsca po usunięciu mikrobów sprawdzamy na ew. korozję, uszkodzenia powłoki lakierniczej. Dotyczy to oczywiście pokrycia skrzydła. Wniosek dla nas modelarzy: używać dobrych filtrów na ssaku w kanistrze z paliwem. Witam Piotrze , bardzo dziękuję za rzeczowe i wyczerpujące wyjaśnienie tematu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi