Skocz do zawartości

Rozpoznanie silnika


maresca

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czy na pewno 3,5ccm?

Na moje oko to jest rosyjski Rytm 2,5 ccm seria 1

http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=470

http://www.modelenginenews.org/ad/marz.html#ritm

ja posiadam wersję Mk2 z trzema szpilkami cylindra oraz oryginalną DTR-ke z 1977r

http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=471

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie!

Mam silnik radziecki Rytm na cztery śruby czyli ten pierwszej serii

czy miałby ktoś instrukcje do niego, względnie jakieś dobre zdjęcie.

nie wiem czy jest kompletny, a bardzo bym chcial go uruchomic.

Mam dwa pytania odnośnie tego silnika.

1. co to jest ta śrubka wkręcona w radiator dociskająca cylinder w miejscu gdzie w silniczkach żarowych jest świeczka.

2. co z ta dyszką czy z jednej strony otworek trzeba zaslepic i czy obojetne ktory otworek rozpylający bedzie rozpylal?

silnik dostalem lub wymieniłem sie ze znajomym 15 lat temu

nigdy wcześniej nie mialem silnika i stad moje pytania :)

rozumiem ze dyszka mosiężną dochodzi paliwo a rurka przez ktora przechodzi dysza dostarczane jest powietrze.

Jeszcze jedna sprawa czy z tylu na obudowie powinna byc jakas zaslepka?

i czy moge uruchomic ten silnik w lewo i w prawo?

i gdzie zakupic paliwo ?(internet?)

Wstawię zdjecie mojego silnika jak dojde do tego jak sie tu zamieszcza fotki.

pozdrawiam i dziękuje za waszą pomoc

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. co to jest ta śrubka wkręcona w radiator dociskająca cylinder w miejscu gdzie w silniczkach żarowych jest świeczka.

2. co z ta dyszką czy z jednej strony otworek trzeba zaslepic i czy obojetne ktory otworek rozpylający bedzie rozpylal?

silnik dostalem lub wymieniłem sie ze znajomym 15 lat temu

nigdy wcześniej nie mialem silnika i stad moje pytania :)

rozumiem ze dyszka mosiężną dochodzi paliwo a rurka przez ktora przechodzi dysza dostarczane jest powietrze.

Jeszcze jedna sprawa czy z tylu na obudowie powinna byc jakas zaslepka?

i czy moge uruchomic ten silnik w lewo i w prawo?

i gdzie zakupic paliwo ?(internet?)

Wstawię zdjecie mojego silnika jak dojde do tego jak sie tu zamieszcza fotki.

pozdrawiam i dziękuje za waszą pomoc

Marek

Ad:1

To jest tzw. śruba kompresyjna - w silniku samozapłonowym (a taki to jest w/g opisu) regulowałeś tym sprężanie silnika i tym samym wyprzedzenie zapłonu.

 

Ad:2

Opis brzmi jak tulejka rozpylacza ze zgubioną iglicą. Typowo z jednej strony podajesz paliwo, a z drugiej regulujesz ilość paliwa za pomocą zaworu iglicowego. Standardowe gaźniki w silnikach samozapłonowych nie miały przepustnicy.

 

Co do zakupu paliwa - będzie z tym problem ponieważ potrzebujesz paliwo do silników samozapłonowych, nie stosowanych od wielu lat - to paliwo w składzie miało naftę, eter i olej rycynowy.

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo mieszało się samemu. Eter otrzymywaliśmy z modelarni i Aeroklubu, ale można też było kupić w aptece. (chyba na załatwianą od znajomego lekarza receptę) Spróbuj zapytać. Rycynę też, ale już bez recepty. Pamiętam, że musieliśmy nieraz pokazywać silnik jako dowód, że kupując kilka buteleczek nie szykujemy zamachu na czyjś żołądek. Nafta najlepsza była z beczki z mydlarni. Trzeba ją było przefiltrować. Wszystko w proporcjach ok. 1/3. Nafty najwięcej. (może ktoś jeszcze pamięta dokładnie, albo poszukaj w internecie) Do wyczynu dodawało się jeszcze nitro benzen (chyba ok 3-4 %) i odrobinę azoty(a)?nu amylu dla "zmiękczenia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za szybką odpowiedz koledzy

faktycznie musi brakowac iglicy w tej dyszce.

 

ale sprawa z ta srubą kompresyjna wyglada tak ze nie ma roznicy czy jest wkrecona do oporu czy wyciagnieta zupelnie, dlatego zastanawiam sie co ona ma robic i jak zmieniac kompresje.

cylinder jest od góry zamknięty i dociśnięty radiatorem.

krecenie sruba kompresji nic nie daje, owszem moge poluzować 4 sruby na radiatorze i docisnac wtedy sruba kompresji ale jak ja poluzuje to cylinderek bedzie skakal a tak byc nie powinno.

 

wyjaśnijcie mi jak mogę dodać fotografie z mojego komputera :)

pozdrawiam

Marek

 

Byc możn silnik który posiadam był przerabiany i stad ta dziwna sprawa z śruba kompresyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w cylindrze brakuje przeciwtłoka. Zdejmij głowicę. Nad tłokiem powinna być taka "pokrywka" w kształcie bardzo płytkiego garnka dnem w górę. Śruba kompresji posuwa go w dół zmniejszając przestrzeń nad tłokiem co zwiększa spręż. Tą śrubą i iglicą reguluje się obroty. Jak wstawić zdjęcia jest wytłumaczone na forum. Np. w Album. Poczytaj i wstaw. Będzie łatwiej pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stema prawdopodobnie brakuje tego przeciwtloka

bo na koncu cylindra widac gwint nie wiem czy to pozostałość z obróbki czy specjalnie nagwintowany rowek

 

jeśli coś Wam przyjdzie do głowy to piszcie może uda mi sie go uruchomić

 

P.S. czy taki silnik może pracować w kazdej pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tam zwykle była zaślepka gumowa ale i bez tej zaślepki może pracować.A na przeciwtłoku nawet widac odciśniecie po tarciu śruby kompresyjnej .Tego Rytma potraktuj raczej jako zabytek modelarski. Gdzies jeszcze mam kawałki tego zabytku .Do tych silników stosowalismy paliwo, tak jak juz zostało napisane w proporcjach 1:1:1, olej, eter, nafta >Nafta tzw "prymusówka "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok juz wszystko jasne z tym przeciwtlokiem i śrubą kompresyjna

na pierwszy rzut oka cylinder i przeciwtlok wygladaly na jeden nierozbieralny element.

uniesc przeciwtloka nie mogę (wypchnąć) moze jak zacznie pracować to bede mógł luzować srubę kompresyjna i spaliny troche go podniosą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie trochę się napisałem, a jak wszedłem "do góry" to zobaczyłem, że inni już Ci wszystko wyjaśnili szybciej, więc wykasowałem. Przeciwtłok wybij jakimś drewnianym kołkiem do góry. Wszystko potem dobrze wyczyść, wygotuj (może wypoleruj) i złóż z odrobiną oleju. Gaźnik z iglicą (tę całą mosiężną rurkę) spróbuj poszukać na Giełda. Może ktoś ma niepotrzebną? to odda darmo?

Trzeba tylko pod nakrętkę i z drugiej strony dać miękkie podkładki by nie dostawało się bokiem powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze jak zacznie pracować to bede mógł luzować srubę kompresyjna i spaliny troche go podniosą

tez tak miałem dawno temu w KMD, dopiero po odpaleniu przeciw tłok zaczał sie ruszać, Tym sie nie przejmuj.

Ciśnienie i temperatura zrobią swoje .A z tym polerowaniem to absolutnie NIE ! przynajmniej w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.