maresca Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Kupilem taki silnik moze ktos wie jaki to jest silniczek. Oto link z allegro http://allegro.pl/silnik-modelarski-samozaplonowy03-5-cm3-bcm-i1317594759.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Czy na pewno 3,5ccm? Na moje oko to jest rosyjski Rytm 2,5 ccm seria 1 http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=470 http://www.modelenginenews.org/ad/marz.html#ritm ja posiadam wersję Mk2 z trzema szpilkami cylindra oraz oryginalną DTR-ke z 1977r http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=471 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Ale co on ma wspólnego z silnikiem benzynowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Witajcie! Mam silnik radziecki Rytm na cztery śruby czyli ten pierwszej serii czy miałby ktoś instrukcje do niego, względnie jakieś dobre zdjęcie. nie wiem czy jest kompletny, a bardzo bym chcial go uruchomic. Mam dwa pytania odnośnie tego silnika. 1. co to jest ta śrubka wkręcona w radiator dociskająca cylinder w miejscu gdzie w silniczkach żarowych jest świeczka. 2. co z ta dyszką czy z jednej strony otworek trzeba zaslepic i czy obojetne ktory otworek rozpylający bedzie rozpylal? silnik dostalem lub wymieniłem sie ze znajomym 15 lat temu nigdy wcześniej nie mialem silnika i stad moje pytania rozumiem ze dyszka mosiężną dochodzi paliwo a rurka przez ktora przechodzi dysza dostarczane jest powietrze. Jeszcze jedna sprawa czy z tylu na obudowie powinna byc jakas zaslepka? i czy moge uruchomic ten silnik w lewo i w prawo? i gdzie zakupic paliwo ?(internet?) Wstawię zdjecie mojego silnika jak dojde do tego jak sie tu zamieszcza fotki. pozdrawiam i dziękuje za waszą pomoc Marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikon Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 1. co to jest ta śrubka wkręcona w radiator dociskająca cylinder w miejscu gdzie w silniczkach żarowych jest świeczka. 2. co z ta dyszką czy z jednej strony otworek trzeba zaslepic i czy obojetne ktory otworek rozpylający bedzie rozpylal? silnik dostalem lub wymieniłem sie ze znajomym 15 lat temu nigdy wcześniej nie mialem silnika i stad moje pytania rozumiem ze dyszka mosiężną dochodzi paliwo a rurka przez ktora przechodzi dysza dostarczane jest powietrze. Jeszcze jedna sprawa czy z tylu na obudowie powinna byc jakas zaslepka? i czy moge uruchomic ten silnik w lewo i w prawo? i gdzie zakupic paliwo ?(internet?) Wstawię zdjecie mojego silnika jak dojde do tego jak sie tu zamieszcza fotki. pozdrawiam i dziękuje za waszą pomoc Marek Ad:1 To jest tzw. śruba kompresyjna - w silniku samozapłonowym (a taki to jest w/g opisu) regulowałeś tym sprężanie silnika i tym samym wyprzedzenie zapłonu. Ad:2 Opis brzmi jak tulejka rozpylacza ze zgubioną iglicą. Typowo z jednej strony podajesz paliwo, a z drugiej regulujesz ilość paliwa za pomocą zaworu iglicowego. Standardowe gaźniki w silnikach samozapłonowych nie miały przepustnicy. Co do zakupu paliwa - będzie z tym problem ponieważ potrzebujesz paliwo do silników samozapłonowych, nie stosowanych od wielu lat - to paliwo w składzie miało naftę, eter i olej rycynowy. Pozdr., Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly1954 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Witam Paliwo to nie problem. http://www.rcuniverse.com/forum/m_4561055/mpage_41/key_/tm.htm Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Paliwo mieszało się samemu. Eter otrzymywaliśmy z modelarni i Aeroklubu, ale można też było kupić w aptece. (chyba na załatwianą od znajomego lekarza receptę) Spróbuj zapytać. Rycynę też, ale już bez recepty. Pamiętam, że musieliśmy nieraz pokazywać silnik jako dowód, że kupując kilka buteleczek nie szykujemy zamachu na czyjś żołądek. Nafta najlepsza była z beczki z mydlarni. Trzeba ją było przefiltrować. Wszystko w proporcjach ok. 1/3. Nafty najwięcej. (może ktoś jeszcze pamięta dokładnie, albo poszukaj w internecie) Do wyczynu dodawało się jeszcze nitro benzen (chyba ok 3-4 %) i odrobinę azoty(a)?nu amylu dla "zmiękczenia" Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Dziekuję za szybką odpowiedz koledzy faktycznie musi brakowac iglicy w tej dyszce. ale sprawa z ta srubą kompresyjna wyglada tak ze nie ma roznicy czy jest wkrecona do oporu czy wyciagnieta zupelnie, dlatego zastanawiam sie co ona ma robic i jak zmieniac kompresje. cylinder jest od góry zamknięty i dociśnięty radiatorem. krecenie sruba kompresji nic nie daje, owszem moge poluzować 4 sruby na radiatorze i docisnac wtedy sruba kompresji ale jak ja poluzuje to cylinderek bedzie skakal a tak byc nie powinno. wyjaśnijcie mi jak mogę dodać fotografie z mojego komputera pozdrawiam Marek Byc możn silnik który posiadam był przerabiany i stad ta dziwna sprawa z śruba kompresyjna Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Może w cylindrze brakuje przeciwtłoka. Zdejmij głowicę. Nad tłokiem powinna być taka "pokrywka" w kształcie bardzo płytkiego garnka dnem w górę. Śruba kompresji posuwa go w dół zmniejszając przestrzeń nad tłokiem co zwiększa spręż. Tą śrubą i iglicą reguluje się obroty. Jak wstawić zdjęcia jest wytłumaczone na forum. Np. w Album. Poczytaj i wstaw. Będzie łatwiej pomóc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Dodałem fotki do albumu teraz spróbuje wstawić tutaj http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7567 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7567 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7565 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7566 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7568 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7570 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7571 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7572 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Stema prawdopodobnie brakuje tego przeciwtloka bo na koncu cylindra widac gwint nie wiem czy to pozostałość z obróbki czy specjalnie nagwintowany rowek jeśli coś Wam przyjdzie do głowy to piszcie może uda mi sie go uruchomić P.S. czy taki silnik może pracować w kazdej pozycji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROTON Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Wszystko jest oprócz iglicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Wszystko jest oprócz iglicy. a ktory to ten przeciwtlok? i czy na 4 zdjeciu nie powinna byc jakas zaslepka w gniezdzie gdzie obraca sie ten dysk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Tak tam zwykle była zaślepka gumowa ale i bez tej zaślepki może pracować.A na przeciwtłoku nawet widac odciśniecie po tarciu śruby kompresyjnej .Tego Rytma potraktuj raczej jako zabytek modelarski. Gdzies jeszcze mam kawałki tego zabytku .Do tych silników stosowalismy paliwo, tak jak juz zostało napisane w proporcjach 1:1:1, olej, eter, nafta >Nafta tzw "prymusówka " Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 ok juz wszystko jasne z tym przeciwtlokiem i śrubą kompresyjna na pierwszy rzut oka cylinder i przeciwtlok wygladaly na jeden nierozbieralny element. uniesc przeciwtloka nie mogę (wypchnąć) moze jak zacznie pracować to bede mógł luzować srubę kompresyjna i spaliny troche go podniosą Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 postaram sie go uruchomic za jakis czas tylko musze dorobic lub zdobyc iglice ciekawe czy dostane eter w aptece Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 W między czasie trochę się napisałem, a jak wszedłem "do góry" to zobaczyłem, że inni już Ci wszystko wyjaśnili szybciej, więc wykasowałem. Przeciwtłok wybij jakimś drewnianym kołkiem do góry. Wszystko potem dobrze wyczyść, wygotuj (może wypoleruj) i złóż z odrobiną oleju. Gaźnik z iglicą (tę całą mosiężną rurkę) spróbuj poszukać na Giełda. Może ktoś ma niepotrzebną? to odda darmo? Trzeba tylko pod nakrętkę i z drugiej strony dać miękkie podkładki by nie dostawało się bokiem powietrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUUP Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 moze jak zacznie pracować to bede mógł luzować srubę kompresyjna i spaliny troche go podniosą tez tak miałem dawno temu w KMD, dopiero po odpaleniu przeciw tłok zaczał sie ruszać, Tym sie nie przejmuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 moze jak zacznie pracować to bede mógł luzować srubę kompresyjna i spaliny troche go podniosą tez tak miałem dawno temu w KMD, dopiero po odpaleniu przeciw tłok zaczał sie ruszać, Tym sie nie przejmuj. Ciśnienie i temperatura zrobią swoje .A z tym polerowaniem to absolutnie NIE ! przynajmniej w środku Link to comment Share on other sites More sharing options...
SILNIK Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 a czy eter jest gdzieś dostępny jeszcze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.