Skocz do zawartości

Precisionaerobatics extra 260.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 1 rok później...

Witam.

Żeby nie pisać nowych tematów,podepnę się pod ten pościk.

Jako że chciałem zakupić extrę 300 z Multiplexa,oglądałem filmy na YouTube szperałem tu i tam.Chciałem się do niej przekonać,chociaż nie jestem (już) zwolennikiem pianek.Tak więc zapytałem na forum czy kto kolwiek posiada,czy też widział.Niestety cisza mnie zastała.

Ale to i bardzo dobrze!

Bo teraz jestem szcząśliwym posiadaczem Extry260 PA.

Ze względu na to,że model do najtańszych nie należy,to i tak chciałem wziąć kredycik na zakup pełnego wyposażenia.

I jak to w życiu bywa,do głosu doszła małżonka,która to swoim gniewnym wzrokiem uświadomiła mi że stanowczo przesadzam.

No ale nie rozczulając się za bardzo,zmieniłem trochę ilość oraz jakość niktórych podzespołów.

I w ten o to sposób zostałęm szęśliwym posiadaczem owego modelu!

Może coś o wyposażeniu;

model-wiadomo

silnik-thrust 30 470w

regiel-quantum 45A

serwa-corona cs 939mg 12,5g/2,5kg

pakiet-duasky 1750mAh 45c

śmigło-apc 12x6

kołpak-węgowy(musiał być)

 

Co prawda nie ważyłem całości ale myślę że zmieszczę się w podanej przez producenta wadze.

Jak tylko wrócę z pracy powklejam kilka fotek z ziemi,bo w powietrze dopiero na weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!gratuluję zakupu :) !

 

Extra 260 PA to naprawdę świetnie latający model ale latając nią trzeba mieć się cały czas na baczności bo nie wybacza błędów. mam ten model już drugi sezon i wciąż są obawy przed ostrzejszym lataniem.... ^_^

ostatnio odważyłem się trochę poszaleć no i są efekty,model lekko poturbowany.najbardziej ucierpiał przód kadłuba i domek silnika.skrzydła i ogon całe (pękła też rura od skrzydła).

na obecną chwilę naprawa mojej Extry zbliża się ku końcowi,pozostało naprawić domek i okleić kadłub zgodnie z wcześniejszą kolorystyką.

 

nie wiem kolego jakim jesteś pilotem ale myślę że przydadzą ci się poniższe rady przed pierwszym lotem.

 

1)nie montuj na razie owiewek na koła,są bardzo delikatne.nieodpowiedni teren oraz twarde lądowanie i będzie po nich.

2)do oblotu niewielkie wychylenia sterów i EXPO ok 50%,ten model jest niesłychanie zwrotny i potrafi latać bardzo szybko lub wolno.

 

czekamy na zdjęcia

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Również latam tą Extrą, właściwie w 3d zacząłem wchodzić od tego sezonu, więc jestem na początku drogi.. ale mam odmienne wrażenia od kolegi wyżej.. jakoś na początku nie mogłem się z extrą "dogadać", zmieniło się to o 180 stopni właśnie gdy zacząłem ostrzej ją traktować :). Może to kwestia jakiegoś "przełamania się" jako pilota i bardziej odważnego latania modelem. W każdym razie wg mnie model idealny właśnie do agresywniejszego latania! Po locie adrenalina się ze mnie wylewa, ale uśmiech z twarzy nie schodzi do wieczora :)

 

Model bez problemu potrafi też zwolnić jak trenerek czy lądować na skrawku trawnika :). Aktualnie mój ulubiony samolot, mimo że wykorzystuję może 10% jego możliwości.. na pewno będziesz zadowolony, inaczej być nie może :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i gratuluję zakupu

To jeden z najlepiej latających modeli jakimi latałem, ustaw wychylenia na low rates na początek i środek cięzkości zgodnie z podanym w manualu (środkowy zakres).

Na low rates lata bardzo przewidywalnie, pięknie szybuje, lądowanie bardzo przyjazne, oswoisz się, zwiększaj stopniowo wychylenia i eksperymentuj ze środkiem ciezkości w podanych zakresach.

Proponuję też zainstalować generatory siły bocznej, niby taki drobiazg a zdecydowanie polepszają lot nożowy.

Jak chcesz oszczędzić to lepiej kup generatory, a nie kołpak węglowy - ten tylko polepsza właściwości wizualne.

I tak jak napisał jeden z przedmówców, o ile nie masz płaskiego lotniska to do startów i lądowań na nierównej trawie nie zakładaj kołpaków.

Udanych lotów :)

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc,to myślałem że nikt się nie odezwie.A tu proszę,porady i sugestie które są dla mnie bardzo ważne!Jutro oblot,będą ze mną operator kamery jak i piloci.Jak narazie to bez szaleństw,chociaż kto wie co będzie się działo podczas oblotu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nasze (bydgoskie) warunki to cobyś gdzie nie latał to zakładaj większe koła niż te oryginalne - ja mam piankowe 50mm. No i dodatkowo wzmacniałem mocowanie podwozia ale dla mnie to standard.

Nie wiem czy przypadkiem pakiet 1750 nie będzie za lekki - ja latam na 2200 i jest ok (a serwo kierunku mam w środku kadłuba.

 

Parę fotek z naszej łączki:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/5610-bydgoszcz-i-okolice/page__st__2740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podwozia, to myślę że to oryginalne jest więcej niż dobre, modele PA to chyba jedyne, gdzie nie widzę sensu wzmacniania, wystarczy spojrzeć na wzmocnienia węglowe i dwie węglowe rury idące wzdłuż kadłuba nad podwoziem.

Na początku wymieniłem śruby na plastikowe, ale to jakaś porażka.

Co jakiś czas (częściej niż rzadziej) śruby pękały. Zainstalowałem w końcu tak jak instrukcja głosi i jest OK, a latam też na niezbyt równej łączce i kółka się sprawdzają.

Nie wiem czy to pomaga, ale zarówno w extrze jak i w addictionie mam kółka przykręcone z dużymi luzami, nie dość że luźno chodzą to jeszcze trochę sie gibają na boki i nierówności nie są straszne.

Nie mówiąc o tym że tym modelem można wylądować prawie w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario,witam.Mieliśmy okazję się spotkać w zeszłym roku na chemicznej,latałem wtedy cessną.

No Panowie ja już po oblocie!

Muszę powiedzieć że model lata zajefajnie,mega wolno i potężnie szybko.Jeśli chodzi o pakiet,to Mario ma rację,moim założeniem było redukcja masy,ale niestety okazało się że jednak te 30g musiałem dołożyć na maskę.Poproszę kolegę o wrzucenie zdjęć.Co do modelu tak jak myślałem,mocowanie tylnej goleni okazało się za słabe.

Ale że coś tam wiem to zrobię po swojemu.

Niesamowite wrażenia z oblotu jak i podziw przechodniów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario ma rację,moim założeniem było redukcja masy,ale niestety okazało się że jednak te 30g musiałem dołożyć na maskę.

Gratulacje czekam na foty :D

Czy te 30 g było potrzebne do prawidłowego wyważenia czy doważenia modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było potrzebne bo pomimo przesunięcia pakietu max do przodu to i tak śc był za daleko,no chyba że ja się nie znam,a szczerze mówiąc to się nie znam.Daleko mi do perfekcji.Powiem tak,jeśli ktoś mi tego nie wytłumaczy łopatologicznie przy pifku to nie zrozumiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja się nie znam,a szczerze mówiąc to się nie znam.Daleko mi do perfekcji.Powiem tak,jeśli ktoś mi tego nie wytłumaczy łopatologicznie przy pifku to nie zrozumiem!

 

Też nie mam zielonego pojęcia na te tematy ale zamiast marudzeniu o byle czym przy pifie ;) polecam wujka google i np. to : http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z Was koledzy robił jeden pakiet z dwóch?Posiadam dwa pakiety Zippy Compact 11,1V 1000mAh 25 i chciałbym zrobić z nich jeden pakiet 11,1V 2000mAh.Jeśli chodzi o model naprawde nie żałuję tych pieniędzy.REWELACJA!!!

 

W dwóch takich samych pakietach nie zsumuje CI się pojemnośća a napięcie tj. pzy 2x 11,1V 1000 mah będziesz miał 22,2V 1000mah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.