Marcin K. Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Z tego co widzialem w DeA to masz balse 2mm, na to naklejone z obu stron listewki 4x4mm. I zeszlifowane tak zeby uzyskac "żebra" w stateczniku. Jak to zrobic inaczej, tak zeby bylo sztywno i lekko? Pisałeś o lamelowaniu. Jak to zrobic? Paski cienkiej balsy kleic po okręgu w kształt statecznika?
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Jak to zrobic? Paski cienkiej balsy kleic po okręgu w kształt statecznika? Tak się własnie lameluje ale wystarczą wstępnie przycięte listewki balsy , a potem profilowane paierem sciernym do obrysu.
mirolek Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Myślę, że to zdjęcie z budowy mojego Albatrosa wyjaśni problem .... http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3652 - cienkie paski balsy w tym przypadku 3x1 mm są wyginane na mokro i klejone w kilku warstwach. Tak uzyskana krawędź statecznika około 3x3 mm jest lekka i bardzo sztywna. ms
Irek350 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 "Wyażurowałem" ster kierunku, wydaje mi się, że jego sztywność nie zmieniła się za dużo. Na wadze zyskałem ok. 2g. Tak samo postąpiłem ze sterami wysokości, tam też udało się zyskać ok. 4g (na 2 szt.). W sumie cały ogon odchudziłem o ok. 20g. Wydaje mi się że było warto.
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 W sumie cały ogon odchudziłem o ok. 20g. Wydaje mi się że było warto. To w sumie dużo i z pewnością było warto. Jednak myślę, że poziomy można by zrobić jeszcze lżejszy nie stosując tak grubych listewek balsowych.
bongo20670 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Bym poprosił o plany e-mail bongo20670@wp.pl 8)
Irek350 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Witajcie Jestem na etapie połączenia sterów wysokości ze statecznikiem poziomym. Zastanawiam się nad sposobem połączenia obu sterów wysokości. Czy zastosowanie pręta stalowego wygiętego tak \__/ wystarczy? Jakiej powinien być grubości w tym modelu, aby zapewnić odpowiednią sztywność? Może lepiej ich nie łączyć i zastosować niezależne sterowanie poprzez drugi bowden?
Irek M Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Może lepiej ich nie łączyć i zastosować niezależne sterowanie poprzez drugi bowden? Nie rób tego bo zapodasz sobie wiele komplikacji z precyzyjnym ustawieniem obu połówek, chyba że na sztywno - bowden, pręt - ja mam na linkach. Pytanie tylko po co chciałbyś tak komplikować? Wklej pręt tak jak mówisz, nie miem jakiej grubości listewki masz w tym miejscu - ale daj najgrubszy jaki sie zmieści. Następnie zalej żywicą, a uzyskasz ładne zamknięcie go w strukturze.
klaps6 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Czy zastosowanie pręta stalowego wygiętego tak \__/ wystarczy? Myślę, że pręt 3 - 4mm średnicy wystarczy to w końcu nie funfly. Nawet ważniejsze od średnicy tego pręta będzie to jak go osadzisz, musisz ocenić czy wystarczy go wkleić w nawiercone uprzednio otwory w SW, możesz tak zrobić jeśli listwy w których będą osadzone części pręta \ i / są wykonane z twardej balsy, jeśli nie to możesz próbować utwardzić nieco te miejsca napuszczając klejem CA jeśli natomiast takie prowizoryczne utwardzanie na nic się nie zda to proponuje oklejenie tego miejsca sklejką 0.8 - 1mm obustronnie, ew. możesz postarać się wykonać coś podobnego jak Darek w swoim madmanie (klasa inna ale problemy podobne)
mirolek Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 proponuje oklejenie tego miejsca sklejką 0.8 - 1mm obustronnie Rozwiązanie z prętem wygiętym w "podkowę" oraz wzmocnienie cienkim paskiem sklejki (0,4mm) będzie wystarczające. Nie masz powierzchni sterowej i wychyleń jak w modelach 3D dlatego nie przesadzaj z usztywnieniem Sam się przekonasz, że przy spokojnym lataniu wychylenia SW będą niewielkie i nie jest konieczne takie rozwiązanie jak na zdjęciu powyżej, zrób to "lekko" bo utracisz to wszystko co zyskałeś na ażurowaniu ogona. ms
Irek350 Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 Witam Zrobiłem jak doradzaliście. Na dzień dzisiejszy kadłub wygląda tak: Na próbę włożyłem serwa żeby zobaczyć ile to już waży: Kadłub w takim stanie waży 715g
Irek M Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 Drut miał wzmacniać połączenie obu połówek SW i tłumaczyliśmy jak go wkleić w strukturę steru. Ty dałeś go na zewnątrz nagiego. Może Krzyżaków ostatnio oglądałeś :rotfl: ?
mirolek Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Nie razi ..... moim zaniem, jest OK Najważniejsze aby drut spełnił swoją funkcję a dużo bardziej widać popychacze. Do takich uproszczeń w modelach trzeba się jednak przyzwyczaić ..... w "pełnoprawnej" makiecie konieczne były linki. ms
Marcin K. Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 iwan19815, Dorzuć jeszcze pierwszą paczkę z planami na chomika
Irek350 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Witajcie Co jest Panowie, nikt nie buduje Fokkera ? (poza mną) Moje prace posuwają się powoli bo w większości staram się kupować poszczególne numery taniej poprzez All.... lub inne ogłoszenia. Mam już prawie całe dolne skrzydło i "skrzydło" między kołami. W weekend zamieszczę parę fotek. Pozdrawiam.
Marcin K. Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Moze cos by sie budowało ale cisza z reszta planów...
iwan19815 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam troszke mnie tu nie było... dużo pracy i mało czasu wolnego Jak zauważylłem powoli prace idą ktos juz ukończył prace nad modelem? ja zakonczyłem na jesien tego roku fotki dam pózniej i reszte planow tez udostępnie.
iwan19815 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 kończenie prac nad modelem... niektore elementy musiałem kupic na serwisie aukcyjnym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.