Skocz do zawartości

Jak lutować goldy


szewo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"niż zewrzeć baterię i zrobić ognisko z modelu."

jakim cudem ,pakiet ma "chłopca i dziewczynkę" i to samo w regulatorze i nie masz szans pomylić

Wojtas to o czym piszesz uważam za badziewie :cry:

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ja mialem zawsze, przez 2 lata 2 goldy zenskie w aku, zeby nie bylo mozliwosci zwarcia. Jednak kiedy na szybko zmienialem pakiet na lotnisku, kable czerwony i czarny z regulatora byly schowane w kadlubie samolotu i podlaczylem odwrotnie. Poszedl dym i z regulatora :ass: .

po zakupie nowego regla caly moj dorobek przelutowalem tak, ze w aku mam parke- goldy meski i zenski. Od tej pory nie udalo mi sie jeszcze niczego zle podlaczyc.

Opublikowano

No dobra, posłuchałem dobrych rad i oto efekt:

 

Obrazek

 

Wiem, że powinno być parami męski/żeński, ale przyjąłem konwencję, że przy pakietach mam tylko żeńskie, więc ta niekonsekwencja jest zamierzona. Luty wyszły niezimne :)

Nie posłuchałeś. Pewnego razu pomylisz + z - i sobie nabroisz.

Pozdrawiam

Opublikowano

Gdy mam dużo goldów do zlutowania albo lutownica nie wyrabia to rozgrzewam je nad gazem trzymając obcążkami. Nie ma siły, cyna musi się roztopić :lol:

Opublikowano

Nigdy na takie cos nie wpadlem. Najpierw mialem malutka lutownice za 12 zl, ale pewnego razu podczas intensywnego lutowania zaczela topic sie procz cyny- raczka od lutownicy ;)

wtedy zainwestowalem w porzadny sprzet.

Opublikowano

aż prawie podziwiam za odwagę (za te luźne przewody)

jak już koledzy wspomnieli, są odpowiednie sposoby trzymania końcówek

ec3 - mniej popularne

Dołączona grafika

 

hxt - osłonki na goldy, dostępne chyba w każdym sklepie modelarskim (dostępne chyba dla wszystkich goldów, 2mm, 3mm, 4mm)

http://img1.mlstatic.com/jm/img?s=MLB&f=116055868_9327.jpg&v=O

 

xt60 - trochę większe/cięższe (ale do 60A chyba wytrzymują) - lansowane przez HK :)

Dołączona grafika

Opublikowano

jakim cudem ,pakiet ma "chłopca i dziewczynkę"

Właśnie-"chłopiec" i "dziewczynka" na przewodach baterii pasują do siebie. Jedno styknięcie i mamy zespawane złączki i ognisko.
Opublikowano

A moim standardem są goldy 3.5mm. Mam w pakiecie 2 męskie i na jeden z nich nałożoną zatyczkę (gold 3.5mm żeński obkurczony całkowicie koszulką).

Grunt to się nie spieszyć :P

Opublikowano

to na golda owszem, obkurczy sie pieknie ale na kabel juz nie bedzie tak rozowo

to ja pogrubiam izolację w tym miejscu nakładając (i obkurczając) najpierw rurkę o mniejszej średnicy na samym przewodzie, a potem właściwą.
Opublikowano

A moim standardem są goldy 3.5mm. Mam w pakiecie 2 męskie

Bez urazy, ale moim zdaniem 2 meskie goldy w akumulatorze to najbardziej nieodpowiednia kombinacja. W tym przypadku najlatwiej o zwarcie przewodow.
Opublikowano

Moim zdaniem, mając dostęp do XT60 i T-deans, stosowanie 'goldów' do podłączania pakietu to objaw masochizmu albo realizacja myśli samobójczych ;-)

Opublikowano

Moim zdaniem, mając dostęp do XT60 i T-deans, stosowanie 'goldów' do podłączania pakietu to objaw masochizmu albo realizacja myśli samobójczych ;-)

A przy większych prądach? Nawet pakiety z HK o większych pojemnościach mają goldy.
Opublikowano

A przy większych prądach? Nawet pakiety z HK o większych pojemnościach mają goldy.

Wtedy to inna bajka, ale to raczej margines, a nie mainstream :-) Odnoszę wrażenie, że większość wypowiadających się tu, a używających goldów, spokojnie mieści się w zakresie "do 60A".
Opublikowano

Ja mam goldy 3mm przy pakiecie (6S 3750mAh) od helikoptera z 1650 watowym silnikiem (70A stały, 85A chwilowy) przy reszcie napędów T-Deansy i jeszcze jak dotąd nic się nie spaliło.

Opublikowano

Oprócz możliwości zwarcia nie zapominajmy też o możliwości odwrócenia polaryzacji. Kiedyś w roztargnieniu pomyliłem czerwony z czarnym i regulator 60A z pakietem 2500/4S/25C podłączyłem na odwrót. Regulator wręcz wybuchł, przewody się od niego odlutowały, a ich izolacje też wybuchły. Dobrze, że cyna zadziałała jak bezpiecznik, bo miałbym istny pożar... :rotfl:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.