Skocz do zawartości

Fasst Arrow


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że benzyna w tym roku spłatała mi figla, a mam już gotowego(prawie) benzyniaka na przyszły sezon to wybór padł na elektryka. Nie będę musiał przekładać wyposażenia, wystarczy, że użyję tego z rozbitego modelu. Ogólny plan to rozpiętość 1,9-2m, model leciutki do 3D, silnik(1,8kW), regulator, pakiety z HK. Model ma mieć charakter bardziej eksperymentalny. Duża powierzchnia skrzydeł, cienki, ostry profil, skrzydła przy końcówce o większej cięciwie(jak na zdj), duże powierzchnie sterowe i profil steru kierunku rozchodzący się ku tyle(jak w obecnych f3a). Kadłub podobny do stożka itp:)

 

 

Dołączona grafika

 

A tu wzorzec, który mnie zainspirował.

 

Model wieczorami zaprojektowałem w CADzie, parę screenów złożonego w 3D:

 

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=1515

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=1513

 

Dołączona grafika

 

I kilka zdjęć ze składania modelu na sucho:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Almost all uploaded with ImageShack.us

 

 

Model zrobiony będzie ze sklejki balsowo-lipowej, balsy oraz węgla(seledynowy na screenach 3D). Model ma być leciutki pod owe wyposażenie:

 

Regulator:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9328

Silnik:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070

Akumulator:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15315

(jednocześnie zasilałby silnik i odbiornik przez BECa - prawdopodobnie CC).

 

I na koniec temat do dyskusji:

Do silnika, który będę chciał zamontować ponoć najlepiej wypada śmigło 20/8. Niestety nie ma takiego w HK typowo elektrycznego, ale jest typu "D". Miał ktoś może do czynienia z tymi śmigłami w elektryku? Zastanawiam się właśnie czy lepiej kupić 20/8 APC, czy te turnigy(za tę samą cenę mógłbym kupić kilka Turnigy i potestować, a nie ukrywam, że portfel i tak się troszkę wypłucze). Możnaby jeszcze spróbować tych do elektryków o rozmiarach 19/10 lub 18/10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wręg jest rzeczywiście więcej niż w zestawach ale są bardzo cieniutkie. Chciałem, żeby był jak najlżejszy, ale przy takich prędkościach musi też być wytrzymały :) W następnym tygodniu zacznę klejenie to zobaczymy jak będzie wychodzić wagowo :) Są mniej więcej tak co 15cm, chyba, że jest coś co potrzebuje sztywności to są dodatkowe wręgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkosci nie będą duże przy takim śmigle i silniku.Wybrałeś niskie kv 380 więc model będzia latał wolne 3D.Mocy nie powinno brakować na 6s z śmigłem 20x8 i tu postawiłbym na drewniane śmigło.Przetestowałem kilka śmigieł APC-E i jestem średnio zadowolony.

 

Jak planujesz rozwiązać mocowanie serwa lub serw wysokości.Mocowanie w kadłub i linki czy całość w ogon ?

 

Przemyśl też drugi silnik z jeszcze niższym kv i smigłem 22x12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o zasilaniu 8s, ale wiele osób do takich modeli stosuje 6s i wystarcza w zupełności. Radku serwa do SW będą w ogonie, a kierunku na linkach. Lotki myślę, że będą ok i tak są dosyć duże. Wzorowałem się na rysunkach malowania modelu, gdzie pokazany był w rzutach i takowe zrobiłem. Co do silnika też o tym myślałem i o założeniu 21/12, tyle że opinie silnika mnie trochę zniechęcają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Według mnie do tego silnika co wybrałeś powinieneś dać zasilanie 8 S LiPo anie 6S . Wydajność silnika będzie zupełnie inna .

Nie widzę takiej potrzeby ten silnik z zestawienie 6s 20x8 smigło daje lekko ponad 7kg ciągu jak wykona model lekko w granicach 4,5kg to będzie ok

 

 

Marek możesz nie wyważyć tego modelu z serwami w ogonie.Proponuje ster wysokosci na jednym serwie i 4 linkach tak jak tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę musiał to rozważyć w takim razie. Kurczę trochę szkoda, bo wtedy na wysokość trzebaby jakieś lepsze serwko. Na ogon chciałem dać(bo mam) 2x HS-625 a na lotki 2x HS-5645MG i jakieś ze 20 kilo na ster kierunku. W przypadku zastosowania jednego serwka do wysokości trzeba pomyśleć o jakimś z 15kg momentu. Prawdopodobnie Radku zrobię tak: dam wyprowadzenia na linki i zostawię niewycięte w folii otwory na serwa wysokości. Dopiero po oklejeniu i wstępnym montażu całego modelu zobaczę jak będzie z wyważeniem. Z drugiej strony jedno serwo wysokości byłoby lżejsze niż 2 no i mniej kabli(a to też zawsze parę gram do zrzucenia). Jeszcze pomyślimy, zaraz koniec egzaminów i ze 2-3 tygodnie przerwy to będę kończyć i uzbrajać Yaka i w międzyczasie majstrować przy tym projekcie.

Witam . Według mnie do tego silnika co wybrałeś powinieneś dać zasilanie 8 S LiPo anie 6S . Wydajność silnika będzie zupełnie inna .

Nie widzę takiej potrzeby ten silnik z zestawienie 6s 20x8 smigło daje lekko ponad 7kg ciągu jak wykona model lekko w granicach 4,5kg to będzie ok

Może to diabelski plan, ale planuję zejść poniżej 4 kilo do lotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że łatwo, ale myślę, że w porównaniu do Krilla uda mi się zrobić pusty model w okolicach 1,9kg. Oczywiście kabinka węglowa, podwozie też, postaram się urwać gramy gdzie się da, elementy oczywiście wycięte jak i pokrycia są z selekcjonowanej leciutkiej balsy. Może to tylko moje marzenia, ale do minimum wagi będę za wszelką cenę dążyć.

 

EDIT 4.02.2011

 

Dzisiaj troszkę zalatany dzień, ale udało mi się wygospodarować trochę czasu przy modelu. Wyciąłem wszystkie elementy z balsosklejki i oszlifowałem mostki, żeby były równiutko z resztą elementu. Poza tym przetarłem lekko elementy, które będą klejone, w celu usunięcia nadpalonego materiału i konkretnie(do gołego drewna) oszlifowałem elementy dołu kadłuba, na których bezpośrednio będzie opinać się folia(może dam jasny kolor, to nie chcę, żeby mi prześwitywała czerń). Poza tym wkleiłem wzmocnienia z rurek i płaskowników węglowych we wręgi i elementy domku. Naprawdę mocno usztywniły całą konstrukcję(choć myślę, że w elementach garbu za kabiną są zbędne - i tak jest wytrzymałe). Chciałem skleić ze sobą elementy kadłuba, ale gdzieś wcięło mi spinacze do bielizny i nici z roboty. Poza tym pożyczyłem szpilki znajomemu modelarzowi i w niedzielę wpadnę, żeby je odzyskać :) W poniedziałek powinienem mieć sklejony kadłub. Fotki:

 

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=2206

 

 

Na sucho złożona pokrywa:

 

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=2207

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pokazuj tego ekipie z Precison Aerobatics, bo Cię zamkną :D albo odwrotnie ;D

Ich ostatnie modeliki to dla mnie inspiracja :D

 

 

Jakiej średnicy dałeś węgiel? fi 2 mm?

Dałem fi 3/1,5mm. Chciałem 3/2, ale akurat nie mieli na stanie. Domek wzmocniony jest płaskownikami 1/3mm. Na dół boczku, żeby był sztywny dam płaskownik 0,6/5mm ustawiony pod kątem prostym do boku. Sam płaskownik nie jest sztywny, ale w połączeniu z boczkiem tworzy literę L i ogromnie go usztywnia.

 

 

EDIT 7.02.2011

Nikt nic nie pisze, ale może ktoś ogląda to wstawię fotki z budowy. Niestety, dokładniejsze wstawię jutro, teraz wszystko schnie i jest upaprane w kleju, wstyd takie zdj wstawiać. Jak z grubsza to poczyszczę to pokażę więcej szczegółów. Niestety kupno ok 100 spinaczy i tak w konsekwencji zmusiło mnie do klejenia na dwie raty. Fotki:

 

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=2256

 

 

 

http://rcclub.eu/download/file.php?id=2255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model już posklejany i poczyszczony. Samo składanie, gdyby nie klejone na klej piankowy(schnie +/- 4 godziny) to zajęłoby kilka godzin. Niestety dla mnie klej piankowy w tym wypadku wydał się ekonomiczniejszy, pewniejszy i co najważniejsze wolno wiązał i miałem czas na ewentualne poprawki. Węgiel do drewna kleiłem na CA(po lekkim szlifowaniu płaskowników czuć było "dentystę", więc są zrobione z epoksydu, a ten fajnie klei się do CA). Pręty na garbie jeszcze nie są docięte i wklejone, ale jutro to zrobię. Niestety w warsztacie brakuje balsy na poszycie garbu i na skrzydła, ale niebawem zamówię trochę drewna, żeby nie siedzieć z założonymi rękoma. Budowa powoli do przodu, bo wojowałem z formą maski do Yaka, ale już jestem na etapie woskowania i niedługo zrobię odbitkę - zobaczymy jak wyjdzie. Powkładam bebechy do Yaczka, żeby mieć już gotowy model na sezon i wezmę się za kończenie tego wynalazku. W międzyczasie postaram się pokleić elementy, które będą wymagały dłuższego schnięcia, żeby jak najlepiej wykorzystać czas na budowę. Kilka fotek:

 

 

Całość z grubsza:

 

Dołączona grafika

 

 

Płaskownik 0,6/5mm wzmacniający boczki kadłuba:

 

 

Dołączona grafika

 

 

Widok od czoła(dokleiłem pionowe poprzeczki z odpadów listew ze sklejki, bo czoło pierwszej wręgi na górze było zbyt wiotkie, a w końcu będzie w niej bolec do trzymania kabiny.

 

 

Dołączona grafika

 

 

Mocowanie podwozia i poprzeczki usztywniające z płaskowników 1/3mm:

 

 

 

Dołączona grafika

 

All uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Szkoda , że wanny na pakiet nie przedłużyłeś aż do rurki na bagnet skrzydła . Tak jak jest mocowanie tego bagnetu jest stanowczo za delikatne . Przy tej rozpiętości skrzydła działają już naprawdę duże siły .

Masz rację Leszku, też o tym pomyślałem, ale po fakcie. Myślę, że przedłużanie domku trochę mijałoby się z celem, jest to z 15cm no i trzeba wtedy wzmacniać kadłub itp. Ja staram się zrobić to jak najlżej, dlatego tuż przy rurce dałem wręgę, która okropnie usztywnia to miejsce. Dodatkowo planuję podlaminować tam węglem(od środka bok i wręgę) i od środka przykleić poprzeczkę po drugiej stronie otworu(taka półwręga równoległa do wręgi wcześniej wspomnianej). Myślicie, że to wystarczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.