miksell Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Wczoraj odbyłem kolejny lot URSUSEM od Marka. Gdy podchodziłem do lądowania na wysokości ok 2m przy prędkości ok 30km/h model nagle spadł. Wyglądało to jakby nagle stracił siłę nośną pod jednym skrzydłem. Wziąłem model by wystartować z ręki. Rzuciłem, a model nagle przechylił się na lewo i znowu spadł. Nie miałem nawet jak skorygować pochylenia. Model zachowywał się jak cegła, a 10 min wcześniej wystartował z ręki bez problemów. Miałem wrażenie, że silnik nie ma mocy. Bateria w momencie 2 startu miała jeszcze 11.4V. Wykonałem jeszcze kilka rzutów i to samo. W domu sprawdziłem ciąg silnika na baterii i pomiar zgadzał się z moimi poprzednimi pomiarami. Nie mam pojęcia czemu model tak się zachowywał. Może mam źle ustawiony SC, jednak wygląda, że jest on ustawiony zgodnie z wytycznymi projektanta. ;-) Generalnie to model nawet podczas lotu lekko ciągnął dziobem na dół. Ma ktoś pomysł czemu model nagle spadł niczym Ikar nie nie podniósł się już w przestworza?? Dane modelu: - masa z osprzętem FPV ok 2kg - silnik tutbojet 3536 - regulator 40A - bateria 2x3C 2200mah - obciążenie skrzydła ok 46g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 A ile stopni mrozu było ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Na jakich pakietach latałeś? Ja w weekend miałem problem z dwoma pakietami zippy flightmax 1300mAh 3s. Napęcie niby było ale silnik nie miał mocy, dzisiaj je rozładowałem do 9V i ładuję ponownie. Zobaczę jak będą się zachowywały. Turnigy, FullyMaxy i Flight Powery były sprawne. Temperatura jaka była to chyba minus parę stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Jesli model przechylal sie na lewo i spadal, nie moze to byc wina SC (tak mysle). Ja bym tutaj celowal w lotki, ewentualnie ster kierunku. Sprawdz serwa, popychacze, a takze trymery na aparaturze. Moze przypadkowo w czasie lotu przesunales trymer lotek albo popychacz sie urwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 A ja stawiam na zimno,brak ciągu i przeciągnięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 U mnie na mrozie jedno serwo wychylało się w górę a w domu działało bez problemu. Powodowało dokładnie taką samą sytuację.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 też stawaim na mróz miaęłm dokładnei taki sma - no powiedzmy - efekt w każdym razei wystartowałęm - płaski krąg i lądowanie po poworcie do domu sprawdziłem ciąg na pakietach: 50%! - przy napieciu 11,6V tym staruszkom już dziękujemy bedą do zasilania stacji odbiorczej fpv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 A ja stawiam na zimno,brak ciągu i przeciągnięcie. nie bardzo to miałoby znaczenie. Ostatnie dni to mrozy rzedu kilku stopni góra. Ja latałem przy "-" kilkunastu. Poniewaz było słonecznie więc nie czuło sieaż tak bardzo. silnik to zwykły dzwonek, a pakiet ówczesnie 3s 2200 3E Model więc żadna rewelacja ale latało siebardzo super skrzydełkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Było "-" kilka stopni, ale bardzo słonecznie. Serwa wszystkie są sprawne. Model generalnie jest sprawny. SC gdyby był zły to za pierwszym razem by nie wystartował. ;-) A tutaj polatał polatał i potem bęc ;-) Czy lipole będą zdatne jeszcze do użytku po tej przygodzie? W sumie to je naładowałem i ciąg dają taki sam jak po próbie po licie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zmierz napiecie na poszczegolnych celkach. Jesli kazda z nich po naladowaniu bedzie miala 4-4,2 V i optycznie aku nie bedzie napuchniete, smialo mozesz latac. Ja sie przymierzam do latania w zime, bo jeszcze mi sie nie zdarzylo. Ale przygody innych modelarzy dzialaja raczej demotywujaco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ale przygody innych modelarzy dzialaja raczej demotywujaco. Jeśli tylko palce rąk nie będą sztywniały to zabawa jest OK. Oczywiście chodzi o zimowe "ładne" pogody nie extrema... Kiedyś tak bardzo chciałem polecieć, że zdecydowałem sie mimo potwornego wiatru; pod wiart model cofał się oddalając sieode mnie :!: Z wiatrem pędził jak błyskawica :!: Kilka razy podchodziłem do lądowania - model to łódź latająca więc lądowanie na sniegu to mały pikuś :mrgreen: ale nie w taki huragan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 trzeba tylko uważać. bo w pochmurny dzień w zimę, biały model natychmiast traci się z oczu, i właściwie nie wiadomo w krórą strone leci. Ja ostatnio miałem tak z Yakiem. Ledwo wróciłem, a miałbym dobry spacer w śniegu prawie do pasa, ale się udało :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Mysle ze narazie dokoncze obecnie budowane modele, ale na przelomie lutego i marca chyba rozpoczne sezon na dobre (jesli zawieje i zamiecie sniezne nie beda przeszkadzac). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Może temperatura miała jakiś wpływ na model. Baterie mają na celach ok 4.4V. Może problem był w temperaturze, bo chwile przed lądowaniem byłem na 350m a tam jest zimniej niż na ziemi ;-) W sumie to może przy niskich temperaturach baterie mają problem z oddawaniem prądu :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Oczywiscie, temperatura ma wplyw na wydajnosc akumulatora, ale nie sadze zeby az w takim stopniu zwazajac na to, ze ostatnie dni to tylko KILKUstopniowy mrozik (w okolicy Katowic). Moze tylko w Krakowie tak powialo chlodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ja tam latam całą zimę maxymalnie przy -6 latałem i nie było tak źle, do zimowego latania polecam rękawiczki bez palców :rotfl: Latam rwd-5 i pakiet 2200 nawet w mrozy starcza na 30minut..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Ja też latam w zimie i zdarzało mi się latać przy minus 16-tu. W ostatnią sobotę 29 stycznia lataliśmy przy minus 9. Moje doświadczenia mówią , że pakiety trzeba trzymać w cieple. Nie można dać się im wychłodzić. Więc albo leżą w ciepłym samochodzie i potem od razu do modelu albo trzymam je w wewnętrznej kieszeni polaru pod kurtką. Podczas lotu pakiet się sam nagrzewa i po locie jest przyjemnie ciepły. Ale mimo to ma trochę mniejszą wydajność niż w wyższej temperaturze. Poza tym jak model długo szybuje bez pracy silnika to pakiet też się może wychłodzić. Wymarznięty pakiet nawet jak ma powyżej 12V nie odda wystarczającej ilości prądu. W tym przypadku też stawiam na zbyt małą wydajność prądową pakietu. W zimie staram się wylatać pakiet bez lądowania. Przy starcie potrzeba więcej mocy niż podczas lotu , poza tym podczas przerwy pakiet mógł się dodatkowo wychłodzić. No i 11,4V to rewelacja już nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Panowie dość wywodów filozoficznych i teorii spiskowych. Też lataliśmy w tym dniu i pakiety padały jak muchy.Mnie w aparacie akumulatory odmówiły współpracy po 20 min.Koledze w odbiorniku po półgodzinie stania modelu nawet serwa nie chciały drgnąć.Funjet po niecałych 2 min nie miał na nowym akumulatorze ciągu.A było tylko -2 i ładne słońce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Chyba u kazdego zima jest inna bo ja mam w apce zwykłe akumulatorki które mają pewnie ze 4 lata i starczają na 3 loty w zimie..... Lipol w rwd-5 też daje radę i tak jak pisałem starcza na 20-30. Nigdy nie miałem z niczym żadnych problemów, a latałem w zimie chyba z 40 razy, w silnik nie raz wlatywało pełno śniegu że aż stator zardzewiał jak ostatnio zajrzałem do silnika, ale działa nadal bez problemu. Z tym że ja włączam aparature w domu i idę z właczonym modelem 500metrów na pole i w góre...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Funjet po niecałych 2 min nie miał na nowym akumulatorze ciągu.A było tylko -2 i ładne słońce.Czyli wniosek - parafrazując prezesika - nie wmówicie nam, że czarne jest białe... :rotfl: Rozumiem, że to jedyna i słuszna konkluzja; poniżej minus dwa pakiet odmawia posłuszeństwa. Każdy pakiet. Czyli każdy kto latał w temp poniżej minus 2 to konfabulant... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.