Dj. Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam,chcę dziś przedstawic moje nowe spojrzenie na znany, sprawdzony model twinstar II.W stosunku do kitu sprzedawanego zmieniłem:napęd to dwa inrunnery RAY 2845/9, i dwa regulatory RAY25A kupione jako tzw. "comboset", śmigła to APC-E 6X5,5, zasilanie silników to pakiet 3S LiPo 2400mAh kokam,serwa zasilane sa zewnętrznym becem MAXBEC Jeti 10A +pakiet2S LiPo 400mAh.Serwa to piec tower pro SG91R metal gearbox (piec bo zrezygnowałem z napędu steru kierunku).Całośc z płatowcem wazy 1440g, moc silników mierzona wattmeterem to 400-420W, prąd ok. 38A.Oczywiscie model wyposażyłem w klapy, ale zawiasy w/w wkleiłem na dolnej krawedzi profilu. Po zamknięciu klap nie ma prawie żadnej szczeliny.Klapy rowniez powiększyłem kosztem lotek. Lotki teraz kończą sie 1cm przed miejscem na serwo do ich wychylania, reszta krawedzi spływu to klapa. Ustawiłem dwa wychylenia pierwsze ok 30stopni, i drugie ok 80 stopni.To pierwsze fajnie wspomaga start, natomiast to drugie wychylenie mialo mocno hamowac model - i tak jest, ale siła nośna wzrasta mocno ze model leci powolutku, ale nie ma ochoty do lądowania... Jest jeszcze coś co odróżnia ten model od seryjnego - startuje sam z ziemi bez podwozia. Nie byloby to możliwe gdyby napędzały go normalne zawarte w zestawie 400'tki... http://www.youtube.com/watch?v=TP0JJNjGtvU
ahaweto Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Jarek, czy użyte silniki zainstalowałeś w fabrycznych łożach czy je odpowiednio wzmacniałeś ? Może jakieś zdjęcia.
Dj. Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Dokładnie w mocowaniach 400-tek, delikatnie podciąłem - tak 1mm- żeberka w plastikowych uchwytach bo powodowały "wyklon" do góry silników...
sławo Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Krótki filmik z kwietniowych lotów. Wyposażenie podobne do TwinStara kolegi Dj. Silnik RAY 2845/09 Śmigło APC E 6x4 Regiel 2x Dualsky 40A V2 Pakiety 2x Dualsky 2800 lub 3250 Serwa 4x HITEC HS-81
bzik4 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Super, bardzo lubię jak tak "równo" latają modele i to chyba przy niezłym wietrze. Poza tym cały czas choruję na jakąś dwusilnikową maszynę :wink:
ahaweto Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 A jak oceniacie ten silnik http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=4909 . Rozmiarem i wagą odpowiada 400 Permax .
sławo Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Dwa lata służy mi w FunJet-ie. Model "zużył" się już prawie całkowicie, a silnik jeszcze zdrów. Kilkadziesiąt godzin pracy. Na pewno da radę w TS.
robas69 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Zazdroszczę Ci, że możesz korzystać z tego "pola" w tle. U mnie nawet w weekendy gonią i to jak stoisz 10 m od drogi na której odbywa się wtedy "normalny" ruch.
ahaweto Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Dzięki Sławek. Właśnie o takim dalszym wykorzystaniu takiego silnika myślałem
sławo Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Wykłon zgodnie z radą kolegi Dj. około -2 stopnie. Żeberka w uchwycie potraktowałem lutownicą. :mrgreen:
Dj. Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Opublikowano 26 Maja 2011 Gondola silnika w modelu twinstar II jest tak ukształtowana, że wklejając plastikowe łoża silnikow zachwuje sie fabrycznie ustawiony wyklon silników ok 2 stopnie W DÓŁ, nie w prawo, czy w lewo - w dol. Wspomniane uzebrowanie jest policzone do średnicy klasycznych 400-ek. Stosując silniki o większej srednicy w/w żebra powodują zmiane wykłonu silników. Po to ja ścinałem je nożem, a sławo Żeberka w uchwycie potraktowałem lutownicą.
elektron Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Rozumiem. Czyli tylko w dół ! a na boki kąt 0 st
jetfan Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 To i ja się podepnę z moim Twinstarem do tego wątku. Kupiłem go parę tygodni temu, wyposażyłem i... poleciał jak po sznurku za pierwszym razem. Jak dla mnie to model rewelacja. Z czystym sumieniem mogę go polecić każdemu kto się waha z kupnem. Poniżej dwie fotki z dzisiejszego latania na dowód, że to nie żadna reklama czy coś Moje wyposażenie to: śmigła APC 8x3,8 przeciwbieżne, silniki: TI2812 1534KV 300W czyli jakaś nieokreślona chińszczyzna, regulatory: HobbyKing SS Series 25-30A, cztery serwa HS81 z plastykowymi trybami akumulator LiPo Kokam 2400, z trzech ogniw. Zasilanie awioniki przez niezależny BEC 3A i akumulatorek LiPo 850mAh. Nie wiem ile to wszystko waży i bierze prądu ale można latać niesamowicie długo, na nadajniku mam ustawiony alarm na 15 min i do tego czasu zużywam ok 1500 mAh sądząc z ładowania po locie. A latam na jakiś 20% mocy. Oczywiście można i szybciej ale bardzo lubię wolno i nisko latać - chyba mam taki nawyk z helików. Nie potrzeba montować dodatkowych klap, on naprawdę jest w stanie baaardzo powoli lecieć, bez przeciągnięcia i zachowując sterowność - widać to na drugim zdjęciu poniżej, w tej pozycji można sunąć nad ziemią bez żadnego problemu. Nie wiem jaka to prędkość ale mam wrażenie, że nie szybciej niż trucht dorosłej osoby. W sumie: bardzo polecam ten model, jest prosty i naprawdę daje dużo radochy Mały update , stan na dzień 25.09.2011, mój TwinStar wygląda teraz jak niżej, fun-factor wzrasta z każdym lotem:
jetfan Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Oto zdjęcia z dzisiejszego latania, niestety po ok. 20 minutach byłem zmuszony do ucieczki przed komarami :evil: ale i tak było fajnie
pacek Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 a gdzie latasz ?, zapraszamy na nasze górskie pole, co prawda komarów u nas też dostatek
sławo Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 jetfan - dlaczego zmodernizowałeś gondole silników? Z czego te osłony silników? Ja zacząłem wykonywać loty nocne. Niezła adrenalina - szczególnie przy lądowaniu. :jupi: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Wx8040eTmig
jetfan Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Latam za Konstancinem w stronę Wisły, w okolicach lotniska Obory - tam mam najbliżej a do Góry Kalwarii jest dalej i no dojazd raczej trudny z powodu olbrzymiego ruchu od strony Warszawy. jetfan - dlaczego zmodernizowałeś gondole silników? Z czego te osłony silników Osłony silników zmieniłem tj. zabudowałem ponieważ tak jest ładniej są zrobione z pudełek po jogurcie Bakomy - w sumie pracy może z pół godziny a efekt dużo lepszy niż w oryginale.
korneliusz Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Dołączając się do tematu chciałbym zapytać użytkowników TS II jakie długie i ile przedłużaczy muszę zamówić do tego modelu? A drugie pytanie to czy w standardowe gondole silników wejdą takie bezszczotki: http://www.abc-rc.pl/p/118/2541/silnik-c2836-07-kv1250-290w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html http://www.abc-rc.pl/p/118/2536/silnik-c2826-14-kv1200-235w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.