Jump to content

Twinstar II - inne wyposażenie


Recommended Posts

Witam,chcę dziś przedstawic moje nowe spojrzenie na znany, sprawdzony model twinstar II.W stosunku do kitu sprzedawanego zmieniłem:napęd to dwa inrunnery RAY 2845/9, i dwa regulatory RAY25A kupione jako tzw. "comboset", śmigła to APC-E 6X5,5, zasilanie silników to pakiet 3S LiPo 2400mAh kokam,serwa zasilane sa zewnętrznym becem MAXBEC Jeti 10A +pakiet2S LiPo 400mAh.Serwa to piec tower pro SG91R metal gearbox (piec bo zrezygnowałem z napędu steru kierunku).Całośc z płatowcem wazy 1440g, moc silników mierzona wattmeterem to 400-420W, prąd ok. 38A.Oczywiscie model wyposażyłem w klapy, ale zawiasy w/w wkleiłem na dolnej krawedzi profilu. Po zamknięciu klap nie ma prawie żadnej szczeliny.Klapy rowniez powiększyłem kosztem lotek. Lotki teraz kończą sie 1cm przed miejscem na serwo do ich wychylania, reszta krawedzi spływu to klapa. Ustawiłem dwa wychylenia pierwsze ok 30stopni, i drugie ok 80 stopni.To pierwsze fajnie wspomaga start, natomiast to drugie wychylenie mialo mocno hamowac model - i tak jest, ale siła nośna wzrasta mocno ze model leci powolutku, ale nie ma ochoty do lądowania... Jest jeszcze coś co odróżnia ten model od seryjnego - startuje sam z ziemi bez podwozia. Nie byloby to możliwe gdyby napędzały go normalne zawarte w zestawie 400'tki...

 

http://www.youtube.com/watch?v=TP0JJNjGtvU

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Dokładnie w mocowaniach 400-tek, delikatnie podciąłem - tak 1mm- żeberka w plastikowych uchwytach bo powodowały "wyklon" do góry silników...

Link to comment
Share on other sites

Krótki filmik z kwietniowych lotów.

Wyposażenie podobne do TwinStara kolegi Dj.

Silnik RAY 2845/09

Śmigło APC E 6x4

Regiel 2x Dualsky 40A V2

Pakiety 2x Dualsky 2800 lub 3250

Serwa 4x HITEC HS-81

 

Link to comment
Share on other sites

Dwa lata służy mi w FunJet-ie. Model "zużył" się już prawie całkowicie, a silnik jeszcze zdrów.

Kilkadziesiąt godzin pracy.

Na pewno da radę w TS.

Link to comment
Share on other sites

Zazdroszczę Ci, że możesz korzystać z tego "pola" w tle. U mnie nawet w weekendy gonią i to jak stoisz 10 m od drogi na której odbywa się wtedy "normalny" ruch.

Link to comment
Share on other sites

Gondola silnika w modelu twinstar II jest tak ukształtowana, że wklejając plastikowe łoża silnikow zachwuje sie fabrycznie ustawiony wyklon silników ok 2 stopnie W DÓŁ, nie w prawo, czy w lewo - w dol. Wspomniane uzebrowanie jest policzone do średnicy klasycznych 400-ek. Stosując silniki o większej srednicy w/w żebra powodują zmiane wykłonu silników. Po to ja ścinałem je nożem, a sławo

Żeberka w uchwycie potraktowałem lutownicą.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

To i ja się podepnę z moim Twinstarem do tego wątku. Kupiłem go parę tygodni temu, wyposażyłem i... poleciał jak po sznurku za pierwszym razem. Jak dla mnie to model rewelacja. Z czystym sumieniem mogę go polecić każdemu kto się waha z kupnem. Poniżej dwie fotki z dzisiejszego latania na dowód, że to nie żadna reklama czy coś :)

 

Moje wyposażenie to:

 

śmigła APC 8x3,8 przeciwbieżne,

silniki: TI2812 1534KV 300W czyli jakaś nieokreślona chińszczyzna,

regulatory: HobbyKing SS Series 25-30A,

cztery serwa HS81 z plastykowymi trybami

akumulator LiPo Kokam 2400, z trzech ogniw.

 

Zasilanie awioniki przez niezależny BEC 3A i akumulatorek LiPo 850mAh.

 

Nie wiem ile to wszystko waży i bierze prądu ale można latać niesamowicie długo, na nadajniku mam ustawiony alarm na 15 min i do tego czasu zużywam ok 1500 mAh sądząc z ładowania po locie. A latam na jakiś 20% mocy. Oczywiście można i szybciej ale bardzo lubię wolno i nisko latać - chyba mam taki nawyk z helików. Nie potrzeba montować dodatkowych klap, on naprawdę jest w stanie baaardzo powoli lecieć, bez przeciągnięcia i zachowując sterowność - widać to na drugim zdjęciu poniżej, w tej pozycji można sunąć nad ziemią bez żadnego problemu. Nie wiem jaka to prędkość ale mam wrażenie, że nie szybciej niż trucht dorosłej osoby.

 

W sumie: bardzo polecam ten model, jest prosty i naprawdę daje dużo radochy :D

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Mały update :D , stan na dzień 25.09.2011,

mój TwinStar wygląda teraz jak niżej, fun-factor wzrasta z każdym lotem:

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jetfan - dlaczego zmodernizowałeś gondole silników?

Z czego te osłony silników?

 

Ja zacząłem wykonywać loty nocne. Niezła adrenalina - szczególnie przy lądowaniu. :jupi:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Wx8040eTmig

Link to comment
Share on other sites

Latam za Konstancinem w stronę Wisły, w okolicach lotniska Obory - tam mam najbliżej a do Góry Kalwarii jest dalej i no dojazd raczej trudny z powodu olbrzymiego ruchu od strony Warszawy.

 

jetfan - dlaczego zmodernizowałeś gondole silników?

Z czego te osłony silników

Osłony silników zmieniłem tj. zabudowałem ponieważ tak jest ładniej :) są zrobione z pudełek po jogurcie Bakomy - w sumie pracy może z pół godziny a efekt dużo lepszy niż w oryginale.

Link to comment
Share on other sites

Dołączając się do tematu chciałbym zapytać użytkowników TS II jakie długie i ile przedłużaczy muszę zamówić do tego modelu?

 

A drugie pytanie to czy w standardowe gondole silników wejdą takie bezszczotki:

http://www.abc-rc.pl/p/118/2541/silnik-c2836-07-kv1250-290w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

http://www.abc-rc.pl/p/118/2536/silnik-c2826-14-kv1200-235w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.