sławo Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Co do rozmiarów silników , to ja latam na rozmiarze 2845 i jest to chyba maksymalny rozmiar. Bynajmniej jeżeli chodzi o długość (45mm). Co do przedłużaczy to mam dwa po 15 cm, które mam wpięte do odbiornika. Natomiast do serw mam dolutowane przewody i po złączeniu dwóch połówek skrzydeł łączą się w Y (też zlutowane na stałe). Połówki skrzydeł mam sklejone na stałe - różnie ludzie robią. Jedni kleją na stałe , a inni montują je przed lotem. Przy montażu skrzydła do kadłuba wpinam się do tych właśnie przedłużaczy 15-sto centymetrowych serwami i regulatorami . Tak mam położone przewody przed sklejeniem połówek skrzydeł. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7147
Depesz Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Czyli styropian z dwoma silnikami lata? To niesamowite!
Dj. Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Czyli styropian z dwoma silnikami lata? To jest ELAPOR, styropian nie jest tak wytrzymały.
michalgrabowski Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Hej, Chciałem spytać, czy śmigła mają się kręcić : a) w stronę kadłuba ? na zewnątrz ? c) w jedną stronę np. lewo ?
madrian Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 W przeciwną... :wink: Obrót śmigieł w tą samą stronę, generuje niekorzystny moment obrotowy całego modelu. Dlatego stosuje się śmigło "lewe" i "prawe".
michalgrabowski Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Dzięki Podejrzewałem, ale pewności nigdy za wiele
Dj. Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Chciałem spytać, czy śmigła mają się kręcić : w TSII kręcą sie w te samą stronę - w prawo.
Konrad_P Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Tak jak Jarek pisze. Śmigła kręcą się w tą samą stronę. Wszystko jest tak skonfigurowane przez producenta, ze skłonem i wykłonem, że model leci jak po sznurku.
ahaweto Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Wreszcie i ja zacząłem przygotowywać swojego TS II do sezonu. Wyposażenie: silniki - Turnigi D 2836/8 1100kv śmigła - TP 8x6 regulatory - Turnigi Plush 40 A serwa - lotki - HS 81 kierunek - TGY-90S wysokość - TGY-90S pakiet - do 4000 mAh 3S odbiornik - Minima 2,4GHz 8ch Skrzydła sklejone, oryginalne łoża silnika wklejone odwrotnie niż zaleca instrukcja. Silniki jeżeli nie spełnią swego zadania zmienię na innrunery 3536. Po zamontowaniu silników pomyślałem że fajnie by było obudować silniki. I tutaj przyszedł mi z pomocą mój syn który poczęstował mnie FruVitą zakupioną w Biedronce. Nie powiem nawet była dobra,ale zainteresowało mnie opakowanie. Na pierwszy rzut oka wygląda że może pasować, i rzeczywiście po przymiarkach pasuje tak jakby specjalnie zostało zaprojektowane do TwinStara. Na zdjęciach widać cały cykl wykonawczy. Brzeg wystarczy dokładnie obciąć po malowanej etykiecie a otwór wyciąć po krawędzi przetłoczenia. Popełniłem błąd nie malując osłony podkładem. Niestety po trzykrotnym malowaniu Motipem w spraju widać (słabo) napisy. Ale co tam. żeby zamocować osłony wykonałem ze sklejki ,,owocówki" pierścienie które przykleiłem do czoła gondoli silnikowej, oraz wzmocniłem trzema kawałkami balsy do który po oszlifowaniu zostały przykręcone oslony. cdn...
Konrad_P Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Adamie wygląda to genialnie. Interesuje mnie tylko czy nie będą z byt duże opory powietrza przez co model będzie bardziej prądożerny. Daj zdjęcie całego modelu - obu silników na raz. Musi to wyglądać ekstra.
Wladek Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Witam. Jedynym problemem w T.S.2 sa wibracje silnikow. oryginalne mocowanie przez plastikowa plytke jest stanowczo za wiotkie. Multiplex zna ten problem, dla tego sprzedaje oddzelnie , metalowe mocowanie silnikow .jako akcesoeja. Ja zrobilem te plytki sam z Duralu.Warto usztywnic wneke silnika cieniutkim laminatem. Osobiscie wylatalem tym modelem wiele godzin bez najmniejszego problemu . Na co musisz zwrocic uwage, S.C. powinien byc +- 70 mm od krawendzi natarcia Lotki ustawione roznicowo ,dwie trzecie do gory ,jedna trzecia do dolu,Warto ustawic lotki w neltrum 1-2 mm do gory. Zdjecia mojego T.S. znajdziesz na forum RcClub dzial FPV temat Trzymac kciuki i Platformy FPV. Pozdrawiam Wladek.
ahaweto Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Dziękuję kolegom za cenne rady. Również zamierzałem wykonać wręgi silnikowe z duralu, ale stwierdziłem że wykorzystam je w drugim modelu. Jeżeli ten spełni pokładane nadzieje. Na tylnej ścianie komory na rzepach zamocowałem odbiornik. Przewody antenowe wysunąłem na boki kadłuba przez otwory w których wcześniej na wcisk zamocowałem kawałki (20 mm) zewnętrznej osłony bowdena. Gniazda na serwa w kadłubie są przygotowane na serwa HS 81, aby włożyć serwa TGY wkleiłem dwa kawałki EPP i serwa weszły na wcisk. Już po zamontowaniu kabli i zaklejeniu bagnetu przyszedł mi do głowy pomysł jak można wkorzystując łącznik kabli (wg. instrukcji nr 54) który jest w zestawie, uporządkować tę plątaninę. Do tego elementu przyłącza się kable zasilające regulator (chyba wytrzyma obciążenie prądem pobieranym przez silniki) , oraz można przyłączyć przewody sterujące od regulatorów a nie (jak zaleca producent) kable od serw lotek. W tej chwili wygląda to tak. Spróbuję to poprawić choć nie będzie to wyglądało tak jak powinno. Model prezentuje się tak. Wytłoczki z których wykonałem osłony silników mają na czołowej zewnętrznej powierzchni zaznaczony delikatny ,,rancik" . Jeżeli dokładnie po nim wytniemy większy otwór to koledzy którzy lubią takie modele jeszcze podrasować, mogą umieści pod osłoną atrapę silnika gwiazdowego. Na wzór tych które niekiedy znajduja się w modelach piankowych. Myslę że opory powietrza nie będą duże. Niektóre modele mają naprawdę duże osłony silnika (np. P-47 Thunderbolt) a latają wspaniale. Mam nadzieję że tutaj nie będzie problemu. Do wykonania został mi jeszcze pojemnik na lipol. Władek, piękny model !
hiperfakista Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 ...i ja pochwalę się swoim twinstarem. Wyposażony w inrunnery Ray na dorabianych łożach alu, regle turnigy 30A, serwa Hitec wszystkie 4 82-MG. Odbiornik Futaba Fasst 7 kanałów (tu jedna z innowacji ukryty w płacie). Skrzydła dzielone, dźwigar wymieniony na węglowy w kieszeniach z rurki alu. Załoga: dwóch ex GJ Joe ...w kabince po coli:) Całość czeka na oblot. Pozdrawiam.
ahaweto Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 No to prawie półmakieta. Swojego TSII ukończylem. Przerobiłem element 54 do którego producent zalecał podłączenie kabli od serw lotek. Gniazda wykorzystałem do podłączenia przewodu regulatora. Tak element wyglądał przed przeróbką. Po przeróbce. Jeden z przewodów został obcięty ale tak aby kable (czarny-minus i żółty-sygnał) które zostały, dolutować do przewodu który pozostał. Czerwony-plus pozostawiamy wolny. Umożliwi to sterowanie dwoma regulatorami kanałem nr. 3. Końcówki gniazd kabli prądowych (+ i -) połączyłem grubym drutem w obawie że ścieżka obwodu drukowanego może nie wytrzymać prądu pobieranego przez silniki. Skróciłem również kable zasilające silnik i teraz ten cały element nie plącze się. Całą tę operację można wykonać w momencie sklejania skrzydła i wtedy element 54 można na sztywno przymocować do skrzydła. Ułatwi to późniejsze podłączanie tylko trzech kabli do odbiornika i wyeliminowanie przewodu ,,Y" łączącego regulatory a tym samym zmniejszy się plątanina kabli w kadłubie. Na zdjęciu widać numer kanału 6 zostało to zmienione na kanał 5. Układając skrzydło równolegle do kadłuba bardzo łatwo podłączyć trzy kable do odbiornika. Są one na tyle długie że można swobodnie założyć skrzydło na kadłub. Wstępne zmontowanie modelu i próba wyważenia pokazała że pakiet 3S 4000 musi być włożony do samego końca komory w kadłubie. To nasunęło mi pomysł jak zamocować pakiet. Na końcu komory wkleiłem wykonany ze sklejki 1,8mm element który nie pozwoli pakietowi podskakiwać do góry . Z przodu pakiet ogranicza element który zostanie przykręcony (z możliwością regulacji) do podłogi w komorze kadłuba. W części tej przednia ścianka ma wysokość tylko 15mm aby stosynkowo długi i wysoki pakiet swobodnie wsunąć na miejsce. Od góry pakiet jest dociskany kabiną. Zapewnia to wystarczające mocowanie pakietu. Aby zlikwidować różnicę długości pakietów Turnigi i Zippi i wyeliminować wzdłużny ruch pakietu w komorze, nakleiłem na końcu pakietów odpowiednie kawałki pianki. Tak to wygląda z góry. Każdy kto użytkował modele Multiplexa wie jak ciężko po locie otworzyć kabinę zamocowaną na oryginalne zatrzaski czy też na mocne magnesy. Żeby ją otworzyć trzeba ją mocno ścisnąć aby pokonać zamknięcie. Po kilkunastu czynnościach kabinka zaczyna tracić ,,fason". Ja zastosowałem sposób który podejrzałem na RCGroups. Jest to kawałek sklejki przyklejony od spodu kabiny, której końce wystają poza obrys kabiny i umożliwiają pociągnięcie jej do góry palcami. Na zdjęciu widać również naklejony kawałek gąbki który dociska pakiet. Gąbka jest naklejona w takim miejscu które wchodzi w kadłub, więc nie ma możliwości aby ,,podskakujący" pakiet otworzył kabinę w czasie lotu. Tak to wygląda w modelu. Dodam jeszcze, że tak jak we wcześniejszych modelach MPX które nadal są lub były u mnie w służbie, odciąłem wszystkie powierzchnie sterowe i osadziłem je na zawiasach wykonanych z dyskietek. Zapewnia to mniejsze opory dla serw i równomierny wychył całej powierzchni sterowej. Wszystkie te rozwiązania są nieobowiązujące i są efektem moich własnych przemyśleń , które praktyka zweryfikuje. Teraz tylko oblot...
Konrad_P Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Dodam jeszcze, że tak jak we wcześniejszych modelach MPX które nadal są lub były u mnie w służbie, odciąłem wszystkie powierzchnie sterowe i osadziłem je na zawiasach wykonanych z dyskietek. Zapewnia to mniejsze opory dla serw i równomierny wychył całej powierzchni sterowej. I bardzo dobrze. Też polecam odcięcie zwłaszcza lotek. Po tym jak oderwała mi się w locie lotka w EG Pro teraz odcinam bez zastanawiania się.
Volleyboy Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 No ten TS II będzie tak dopracowany że szok ( duże doświadczenie naszego Kolegi Adama jak również bardzo duża estetyka wykonania każdej rzeczy którą robi wiem co mówię i napewno nie przesadzam, będzie skutkowało tylko i wyłącznie wspaniałym modelem z przemyślonymi rozwiązaniami i świetnymi właściwościami lotnymi ) Na żywo ( miałem okazję oglądać ) wygląda super. Ale uważam że tak jak to u Kolegi hiperfakisty który dodał malowanie, tchnął jednocześnie ducha w ten model. Niby tylko farba a jednak tak wiele daje. Osobiście jestem za malowaniem "styropianów" czekamy więc tylko na ładną pogodę. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
ahaweto Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Dzisiaj rano dokonałem oblotu swojego TwinStara. Potwierdzam wszystkie pozytywne opinie kolegów. Wspaniały model. Zaskoczył mnie pięknym lotem szybowym i bardzo długim podejściem do lądowania. Pierwszy start był z ręki, następne starty samodzielnie ze śniegu. Przy tym wyposażeniu jest to możliwe już na połowie gazu. Po spokojnym locie trwającym 20min do pakietu 3S 4000 weszło 1970 mAh. Po południu wykonaliśmy jeszcze jeden lot z kol. Tadeuszem na kablu. Jemu też zawdzięczam zdjęcia dokumentujące oblot. Niestety wzmagajacy się zimny i porywisty wiatr wygonił nas z pola. SC ustawiłem pośrednio między tym co pisał Władek a zaleceniem fabrycznej instrukcji. Jednak po lotach skłaniam się ku temu co polecał Władek, czyli doważę troszkę przód. Chyba zakupię do niego dedykowane pływaki. Model gotowy do lotu waży 1380g.
Volleyboy Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 No fotograf zemnie kiepski pogoda jak widać, ładną zime mamy tej wiosny model rewelacja. Lata pięknie a jeszcze lepiej szybuje. Tylko cholernie zimno na tym polu..
Wladek Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Gratuluje udanego oblotu. Nie wiem czy koledzy zauwazyli podobienstwo w zachowaniu sie modeli Multipleksa Takich jak T.Star,Mentor, Easy Glider i.t.d. Tajemnica sukcesu tych modeli jest przedewszystkim profil skrzydla ,wszystkie te modele maja ten sam profil.wkleslo wypukly. Pozdrawiam Wladek.
hiperfakista Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Gratualcje oblotu. Potwierdza się, że ciemny brzuch polepsza widoczność modelu. Start z brzucha na połowie gazu? To chyba możliwe tylko na śniegu. Ja z ulotnieniem czekam na dodatnie temperatury. I pomyślę o oznakowaniu. Naweta fabryczne kalkomanie dodają uroku.Pozdrówko.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.