Skocz do zawartości

Twinstar II - inne wyposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do rozmiarów silników , to ja latam na rozmiarze 2845 i jest to chyba maksymalny rozmiar. Bynajmniej jeżeli chodzi o długość (45mm).

Co do przedłużaczy to mam dwa po 15 cm, które mam wpięte do odbiornika. Natomiast do serw mam dolutowane przewody i po złączeniu dwóch połówek skrzydeł łączą się w Y (też zlutowane na stałe). Połówki skrzydeł mam sklejone na stałe - różnie ludzie robią. Jedni kleją na stałe , a inni montują je przed lotem.

Przy montażu skrzydła do kadłuba wpinam się do tych właśnie przedłużaczy 15-sto centymetrowych serwami i regulatorami .

 

Tak mam położone przewody przed sklejeniem połówek skrzydeł.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7147

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W przeciwną... :wink:

 

Obrót śmigieł w tą samą stronę, generuje niekorzystny moment obrotowy całego modelu.

Dlatego stosuje się śmigło "lewe" i "prawe".

Opublikowano

Tak jak Jarek pisze. Śmigła kręcą się w tą samą stronę. Wszystko jest tak skonfigurowane przez producenta, ze skłonem i wykłonem, że model leci jak po sznurku.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wreszcie i ja zacząłem przygotowywać swojego TS II do sezonu.

Wyposażenie:

silniki - Turnigi D 2836/8 1100kv

śmigła - TP 8x6

regulatory - Turnigi Plush 40 A

serwa - lotki - HS 81

kierunek - TGY-90S

wysokość - TGY-90S

pakiet - do 4000 mAh 3S

odbiornik - Minima 2,4GHz 8ch

 

Skrzydła sklejone, oryginalne łoża silnika wklejone odwrotnie niż zaleca instrukcja. Silniki jeżeli nie spełnią swego zadania zmienię na innrunery 3536.

Po zamontowaniu silników pomyślałem że fajnie by było obudować silniki. I tutaj przyszedł mi z pomocą mój syn który poczęstował mnie FruVitą zakupioną w Biedronce. Nie powiem nawet była dobra,ale zainteresowało mnie opakowanie. Na pierwszy rzut oka wygląda że może pasować, i rzeczywiście po przymiarkach pasuje tak jakby specjalnie zostało zaprojektowane do TwinStara.

 

Na zdjęciach widać cały cykl wykonawczy. Brzeg wystarczy dokładnie obciąć po malowanej etykiecie a otwór wyciąć po krawędzi przetłoczenia. Popełniłem błąd nie malując osłony podkładem. Niestety po trzykrotnym malowaniu Motipem w spraju widać (słabo) napisy. Ale co tam.

 

80b2211925fb7d77.jpg

 

żeby zamocować osłony wykonałem ze sklejki ,,owocówki" pierścienie które przykleiłem do czoła gondoli silnikowej, oraz wzmocniłem trzema kawałkami balsy do który po oszlifowaniu zostały przykręcone oslony.

 

591518a6f23e9822.jpg

 

fa5d9377ead96e8d.jpg

 

faddd0799c8467fa.jpg

 

426d12bf1d3c629c.jpg

 

cdn...

Opublikowano

Adamie wygląda to genialnie. Interesuje mnie tylko czy nie będą z byt duże opory powietrza przez co model będzie bardziej prądożerny.

Daj zdjęcie całego modelu - obu silników na raz. Musi to wyglądać ekstra.

Opublikowano

Witam.

Jedynym problemem w T.S.2 sa wibracje silnikow. oryginalne mocowanie przez plastikowa plytke jest stanowczo za wiotkie.

Multiplex zna ten problem, dla tego sprzedaje oddzelnie , metalowe mocowanie silnikow .jako akcesoeja.

Ja zrobilem te plytki sam z Duralu.Warto usztywnic wneke silnika cieniutkim laminatem.

Osobiscie wylatalem tym modelem wiele godzin bez najmniejszego problemu . Na co musisz zwrocic uwage, S.C. powinien byc +- 70 mm od krawendzi natarcia

Lotki ustawione roznicowo ,dwie trzecie do gory ,jedna trzecia do dolu,Warto ustawic lotki w neltrum 1-2 mm do gory.

Zdjecia mojego T.S. znajdziesz na forum RcClub dzial FPV temat Trzymac kciuki i Platformy FPV.

 

Pozdrawiam Wladek.

Opublikowano

Dziękuję kolegom za cenne rady.

Również zamierzałem wykonać wręgi silnikowe z duralu, ale stwierdziłem że wykorzystam je w drugim modelu. Jeżeli ten spełni pokładane nadzieje.

 

b5cf4c9b0c569bbc.jpg

 

Na tylnej ścianie komory na rzepach zamocowałem odbiornik. Przewody antenowe wysunąłem na boki kadłuba przez otwory w których wcześniej na wcisk zamocowałem kawałki (20 mm) zewnętrznej osłony bowdena.

 

dd082c7bd4f70693.jpg

 

Gniazda na serwa w kadłubie są przygotowane na serwa HS 81, aby włożyć serwa TGY wkleiłem dwa kawałki EPP i serwa weszły na wcisk.

 

da744b11d7d41694.jpg

 

Już po zamontowaniu kabli i zaklejeniu bagnetu przyszedł mi do głowy pomysł jak można wkorzystując łącznik kabli (wg. instrukcji nr 54) który jest w zestawie, uporządkować tę plątaninę. Do tego elementu przyłącza się kable zasilające regulator (chyba wytrzyma obciążenie prądem pobieranym przez silniki) , oraz można przyłączyć przewody sterujące od regulatorów a nie (jak zaleca producent) kable od serw lotek. W tej chwili wygląda to tak.

 

9907ae051118b22c.jpg

 

Spróbuję to poprawić choć nie będzie to wyglądało tak jak powinno.

 

Model prezentuje się tak.

 

c28683feb3a6840f.jpg

 

Wytłoczki z których wykonałem osłony silników mają na czołowej zewnętrznej powierzchni zaznaczony delikatny ,,rancik" . Jeżeli dokładnie po nim wytniemy większy otwór to koledzy którzy lubią takie modele jeszcze podrasować, mogą umieści pod osłoną atrapę silnika gwiazdowego. Na wzór tych które niekiedy znajduja się w modelach piankowych. Myslę że opory powietrza nie będą duże. Niektóre modele mają naprawdę duże osłony silnika (np. P-47 Thunderbolt) a latają wspaniale. Mam nadzieję że tutaj nie będzie problemu. Do wykonania został mi jeszcze pojemnik na lipol.

 

Władek, piękny model !

Opublikowano

...i ja pochwalę się swoim twinstarem. Wyposażony w inrunnery Ray na dorabianych łożach alu, regle turnigy 30A, serwa Hitec wszystkie 4 82-MG. Odbiornik Futaba Fasst 7 kanałów (tu jedna z innowacji ukryty w płacie). Skrzydła dzielone, dźwigar wymieniony na węglowy w kieszeniach z rurki alu.

 

Załoga: dwóch ex GJ Joe ;)

...w kabince po coli:)

 

Całość czeka na oblot.

 

 

caly.gif

 

profil.gif

 

kabina.gif

 

gondola.gif

 

loze.gif

Pozdrawiam.

Opublikowano

No to prawie półmakieta.

 

Swojego TSII ukończylem.

Przerobiłem element 54 do którego producent zalecał podłączenie kabli od serw lotek. Gniazda wykorzystałem do podłączenia przewodu regulatora.

Tak element wyglądał przed przeróbką.

 

c3844668417879da.jpg

 

Po przeróbce. Jeden z przewodów został obcięty ale tak aby kable (czarny-minus i żółty-sygnał) które zostały, dolutować do przewodu który pozostał. Czerwony-plus pozostawiamy wolny. Umożliwi to sterowanie dwoma regulatorami kanałem nr. 3. Końcówki gniazd kabli prądowych (+ i -) połączyłem grubym drutem w obawie że ścieżka obwodu drukowanego może nie wytrzymać prądu pobieranego przez silniki.

 

bb6a6368138a17b2.jpg

 

Skróciłem również kable zasilające silnik i teraz ten cały element nie plącze się. Całą tę operację można wykonać w momencie sklejania skrzydła i wtedy element 54 można na sztywno przymocować do skrzydła. Ułatwi to późniejsze podłączanie tylko trzech kabli do odbiornika i wyeliminowanie przewodu ,,Y" łączącego regulatory a tym samym zmniejszy się plątanina kabli w kadłubie. Na zdjęciu widać numer kanału 6 zostało to zmienione na kanał 5.

 

d8bcc4dfd9ca4ee3.jpg

 

Układając skrzydło równolegle do kadłuba bardzo łatwo podłączyć trzy kable do odbiornika. Są one na tyle długie że można swobodnie założyć skrzydło na kadłub.

 

b0c17c53a1c92505.jpg

 

Wstępne zmontowanie modelu i próba wyważenia pokazała że pakiet 3S 4000 musi być włożony do samego końca komory w kadłubie. To nasunęło mi pomysł jak zamocować pakiet. Na końcu komory wkleiłem wykonany ze sklejki 1,8mm element który nie pozwoli pakietowi podskakiwać do góry .

 

2500aa1274200ac9.jpg

 

Z przodu pakiet ogranicza element który zostanie przykręcony (z możliwością regulacji) do podłogi w komorze kadłuba. W części tej przednia ścianka ma wysokość tylko 15mm aby stosynkowo długi i wysoki pakiet swobodnie wsunąć na miejsce. Od góry pakiet jest dociskany kabiną. Zapewnia to wystarczające mocowanie pakietu.

 

b321cceaeb3864fb.jpg

 

Aby zlikwidować różnicę długości pakietów Turnigi i Zippi i wyeliminować wzdłużny ruch pakietu w komorze, nakleiłem na końcu pakietów odpowiednie kawałki pianki.

 

a966256866cd8c3a.jpg

 

Tak to wygląda z góry.

 

49648b4303d11cba.jpg

 

 

Każdy kto użytkował modele Multiplexa wie jak ciężko po locie otworzyć kabinę zamocowaną na oryginalne zatrzaski czy też na mocne magnesy. Żeby ją otworzyć trzeba ją mocno ścisnąć aby pokonać zamknięcie. Po kilkunastu czynnościach kabinka zaczyna tracić ,,fason". Ja zastosowałem sposób który podejrzałem na RCGroups. Jest to kawałek sklejki przyklejony od spodu kabiny, której końce wystają poza obrys kabiny i umożliwiają pociągnięcie jej do góry palcami. Na zdjęciu widać również naklejony kawałek gąbki który dociska pakiet. Gąbka jest naklejona w takim miejscu które wchodzi w kadłub, więc nie ma możliwości aby ,,podskakujący" pakiet otworzył kabinę w czasie lotu.

 

e86456146f42742b.jpg

 

Tak to wygląda w modelu.

 

90e3c4174ed1dd84.jpg

 

Dodam jeszcze, że tak jak we wcześniejszych modelach MPX które nadal są lub były u mnie w służbie, odciąłem wszystkie powierzchnie sterowe i osadziłem je na zawiasach wykonanych z dyskietek. Zapewnia to mniejsze opory dla serw i równomierny wychył całej powierzchni sterowej.

 

Wszystkie te rozwiązania są nieobowiązujące i są efektem moich własnych przemyśleń ;) , które praktyka zweryfikuje.

 

 

Teraz tylko oblot...

Opublikowano

Dodam jeszcze, że tak jak we wcześniejszych modelach MPX które nadal są lub były u mnie w służbie, odciąłem wszystkie powierzchnie sterowe i osadziłem je na zawiasach wykonanych z dyskietek. Zapewnia to mniejsze opory dla serw i równomierny wychył całej powierzchni sterowej.

I bardzo dobrze. Też polecam odcięcie zwłaszcza lotek. Po tym jak oderwała mi się w locie lotka w EG Pro teraz odcinam bez zastanawiania się.

Opublikowano

No ten TS II będzie tak dopracowany że szok ;) ( duże doświadczenie naszego Kolegi Adama jak również bardzo duża estetyka wykonania każdej rzeczy którą robi ;) wiem co mówię i napewno nie przesadzam, będzie skutkowało tylko i wyłącznie wspaniałym modelem z przemyślonymi rozwiązaniami i świetnymi właściwościami lotnymi ) Na żywo ( miałem okazję oglądać ) wygląda super. Ale uważam że tak jak to u Kolegi hiperfakisty który dodał malowanie, tchnął jednocześnie ducha w ten model. Niby tylko farba a jednak tak wiele daje. Osobiście jestem za malowaniem "styropianów" :rolleyes: czekamy więc tylko na ładną pogodę. Pozdrawiam :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj rano dokonałem oblotu swojego TwinStara. Potwierdzam wszystkie pozytywne opinie kolegów. Wspaniały model. Zaskoczył mnie pięknym lotem szybowym i bardzo długim podejściem do lądowania. Pierwszy start był z ręki, następne starty samodzielnie ze śniegu. Przy tym wyposażeniu jest to możliwe już na połowie gazu. Po spokojnym locie trwającym 20min do pakietu 3S 4000 weszło 1970 mAh. Po południu wykonaliśmy jeszcze jeden lot z kol. Tadeuszem na kablu. Jemu też zawdzięczam zdjęcia dokumentujące oblot. Niestety wzmagajacy się zimny i porywisty wiatr wygonił nas z pola.

SC ustawiłem pośrednio między tym co pisał Władek a zaleceniem fabrycznej instrukcji. Jednak po lotach skłaniam się ku temu co polecał Władek, czyli doważę troszkę przód.

Chyba zakupię do niego dedykowane pływaki.

Model gotowy do lotu waży 1380g.

 

78ff4eee1c6f4f43.jpg

 

59642b766237c2c0.jpg

 

5d153ea10966980b.jpg

Opublikowano

No fotograf zemnie kiepski :P pogoda jak widać, ładną zime mamy tej wiosny ;) model rewelacja. Lata pięknie a jeszcze lepiej szybuje. Tylko cholernie zimno na tym polu.. :)

Opublikowano

Gratuluje udanego oblotu.

Nie wiem czy koledzy zauwazyli podobienstwo w zachowaniu sie modeli Multipleksa Takich jak T.Star,Mentor, Easy Glider i.t.d.

Tajemnica sukcesu tych modeli jest przedewszystkim profil skrzydla ,wszystkie te modele maja ten sam profil.wkleslo wypukly.

 

Pozdrawiam Wladek.

Opublikowano

Gratualcje oblotu.

 

Potwierdza się, że ciemny brzuch polepsza widoczność modelu. Start z brzucha na połowie gazu? To chyba możliwe tylko na śniegu.

Ja z ulotnieniem czekam na dodatnie temperatury.

I pomyślę o oznakowaniu. Naweta fabryczne kalkomanie dodają uroku.Pozdrówko.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.