Skocz do zawartości

Skład paliwa


larith

Rekomendowane odpowiedzi

Wychodzi na to że będę sam mieszał paliwo do samolotu ponieważ mam już część składników i nie opłaca mi się kupować gotowego. Mam pytanie odnośnie mieszanki olejowej, czy taki skład będzie ok czy coś pozmieniać ?

 

EDL = 9%

KLOTZ = 6%

Rycyna = 3%

nitro = 10%

reszta metanol

 

silnik to ASP FS 91 AR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja bym proponował następujący skład z metanolem technicznym 98%

10% ol. rycynowy

10% ol. syntetyczny

10% nitro

ja z kolegami latam na tym paliwie i według mnie jest b.dobre i dużo lepsze niż takie gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trzeci lot 10-ciominutowy... :lol2:

A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że 18-20% oleju to jest takie min.z min. dla silnika.Jeśli chcesz to jak najbardziej możesz sobie latać na paliwie 12% oleju ale żywotność takiego silnika się wiele zmniejszy a poza tym w takim gotowym paliwie jest dodatkowo woda której jest nie mało efekty zobaczysz nie po godz. pracy ale po kilku już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%.

A czy możesz wyjaśnić co to znaczy "grupa korpusu" i jaki ma ona wpływ na zapotrzebowanie oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taki skrót, sorki. Chodzi o to, że z przyczyn ekonomicznych producenta, podstawowe wymiary korpusu są takie same. Nawet łożyska, wał korbowy, skok tłoka... Wyraźnie różnią się tylko wymiary w sposób oczywisty wynikające z pojemności.

Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%.

Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia.

Coś nadal Ci tu nie gra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a długo patrzysz :mrgreen: :?:

Na swoje jakieś 3l.

Na znajomych 10-15l.Trzy silniki o różnych pojemnościach i różnych marek.

Pewnie trzeci lot 10-ciominutowy...

Kwaziu ja nie latam po 10min tylko po 30-40min.

 

EDIT

Zdaje mi się, że temat powinien być tu http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=75 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%.

Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia.

Coś nadal Ci tu nie gra?

Tyle tylko, że olej zawarty w paliwie chłodzi wewnętrzne elementy silnika a intensywność chłodzenia powietrzem nie ma tu nic do rzeczy. Silnik o większej pojemności zużywa więcej paliwa, zatem automatycznie ilość oleju jaki przepłukuje silnik wzrasta.

 

Dobra sprzeczać się nie będę, latam na paliwie Meccano jeśli sądzicie że jest złe to proszę powiedzieć dlaczego, dobrze żeby odpowiedź była poparta doświadczeniami.

Przeczytaj instrukcję silnika i nie wierz tym cudownym właściwościom tego paliwa. Prawidłowo eksploatowany silnik może przepracować kilkaset godzin, ale jesli Tobie wystarczy kilkadziesiąt, to w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.