larith Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Wychodzi na to że będę sam mieszał paliwo do samolotu ponieważ mam już część składników i nie opłaca mi się kupować gotowego. Mam pytanie odnośnie mieszanki olejowej, czy taki skład będzie ok czy coś pozmieniać ? EDL = 9% KLOTZ = 6% Rycyna = 3% nitro = 10% reszta metanol silnik to ASP FS 91 AR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Po co taka mieszanka olejów. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
larith Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Gdzieś w necie znalazłem taki skład, nie koniecznie do samolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Pamiętaj tylko, że ten metanol - powiedzmy ze sklepu chemicznego - nie koniecznie musi odpowiadać gatunkowi temu użytemu do paliwa modelarskiego. Może sie więc okazać, że wcale dobrego interesu nie zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
land Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Ja bym proponował następujący skład z metanolem technicznym 98% 10% ol. rycynowy 10% ol. syntetyczny 10% nitro ja z kolegami latam na tym paliwie i według mnie jest b.dobre i dużo lepsze niż takie gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 10% ol. rycynowy 10% ol. syntetyczny Czemu aż 20% oleju, teraz korzystam z paliwa które ma 12% oleju i złych skutków nie widzę. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 korzystam z paliwa które ma 12% oleju i złych skutków nie widzę a długo patrzysz :mrgreen: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Pewnie trzeci lot 10-ciominutowy... :lol2: A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
land Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Ja uważam że 18-20% oleju to jest takie min.z min. dla silnika.Jeśli chcesz to jak najbardziej możesz sobie latać na paliwie 12% oleju ale żywotność takiego silnika się wiele zmniejszy a poza tym w takim gotowym paliwie jest dodatkowo woda której jest nie mało efekty zobaczysz nie po godz. pracy ale po kilku już tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%.A czy możesz wyjaśnić co to znaczy "grupa korpusu" i jaki ma ona wpływ na zapotrzebowanie oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 No taki skrót, sorki. Chodzi o to, że z przyczyn ekonomicznych producenta, podstawowe wymiary korpusu są takie same. Nawet łożyska, wał korbowy, skok tłoka... Wyraźnie różnią się tylko wymiary w sposób oczywisty wynikające z pojemności. Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%. Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia. Coś nadal Ci tu nie gra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 a długo patrzysz :mrgreen: :?:Na swoje jakieś 3l.Na znajomych 10-15l.Trzy silniki o różnych pojemnościach i różnych marek. Pewnie trzeci lot 10-ciominutowy...Kwaziu ja nie latam po 10min tylko po 30-40min. EDIT Zdaje mi się, że temat powinien być tu http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=75 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Na swoje jakieś 3l. Na znajomych 10-15l. To jeszcze nie zaczęliście patrzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Ilości podałem nie licząc paliwa na dotarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
land Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Myślę że silnika nie docierałes na 12% ol. w paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Dobra sprzeczać się nie będę, latam na paliwie Meccano jeśli sądzicie że jest złe to proszę powiedzieć dlaczego, dobrze żeby odpowiedź była poparta doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
land Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 To paliwo nie jest takie złe sam na nim latałem fakt oleju trochę za mało ma i silniki się szybciej się zużywały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Ale co. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%. Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia. Coś nadal Ci tu nie gra? Tyle tylko, że olej zawarty w paliwie chłodzi wewnętrzne elementy silnika a intensywność chłodzenia powietrzem nie ma tu nic do rzeczy. Silnik o większej pojemności zużywa więcej paliwa, zatem automatycznie ilość oleju jaki przepłukuje silnik wzrasta. Dobra sprzeczać się nie będę, latam na paliwie Meccano jeśli sądzicie że jest złe to proszę powiedzieć dlaczego, dobrze żeby odpowiedź była poparta doświadczeniami.Przeczytaj instrukcję silnika i nie wierz tym cudownym właściwościom tego paliwa. Prawidłowo eksploatowany silnik może przepracować kilkaset godzin, ale jesli Tobie wystarczy kilkadziesiąt, to w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Dlatego do Meccano dolewam 6 procent rycynki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.