Jump to content

Skład paliwa


larith

Recommended Posts

Wychodzi na to że będę sam mieszał paliwo do samolotu ponieważ mam już część składników i nie opłaca mi się kupować gotowego. Mam pytanie odnośnie mieszanki olejowej, czy taki skład będzie ok czy coś pozmieniać ?

 

EDL = 9%

KLOTZ = 6%

Rycyna = 3%

nitro = 10%

reszta metanol

 

silnik to ASP FS 91 AR

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Pamiętaj tylko, że ten metanol - powiedzmy ze sklepu chemicznego - nie koniecznie musi odpowiadać gatunkowi temu użytemu do paliwa modelarskiego. Może sie więc okazać, że wcale dobrego interesu nie zrobiłeś.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym proponował następujący skład z metanolem technicznym 98%

10% ol. rycynowy

10% ol. syntetyczny

10% nitro

ja z kolegami latam na tym paliwie i według mnie jest b.dobre i dużo lepsze niż takie gotowe

Link to comment
Share on other sites

Pewnie trzeci lot 10-ciominutowy... :lol2:

A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%.

Link to comment
Share on other sites

Ja uważam że 18-20% oleju to jest takie min.z min. dla silnika.Jeśli chcesz to jak najbardziej możesz sobie latać na paliwie 12% oleju ale żywotność takiego silnika się wiele zmniejszy a poza tym w takim gotowym paliwie jest dodatkowo woda której jest nie mało efekty zobaczysz nie po godz. pracy ale po kilku już tak.

Link to comment
Share on other sites

A tak serio, to bardzo zależy od pojemności silnika w swojej grupie. Na przykład dla ASP, silniki .61, .75 i .91 są w jednej grupie korpusu. W efekcie .61 będzie hulał na 5% oleju, a .91 się rozleci poniżej 20%.

A czy możesz wyjaśnić co to znaczy "grupa korpusu" i jaki ma ona wpływ na zapotrzebowanie oleju?
Link to comment
Share on other sites

No taki skrót, sorki. Chodzi o to, że z przyczyn ekonomicznych producenta, podstawowe wymiary korpusu są takie same. Nawet łożyska, wał korbowy, skok tłoka... Wyraźnie różnią się tylko wymiary w sposób oczywisty wynikające z pojemności.

Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%.

Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia.

Coś nadal Ci tu nie gra?

Link to comment
Share on other sites

Ujmę to inaczej: pojemność .91 jest większa od pojemności .61 o 49%, a największa różnica wymiarów w korpusie wynosi z grubsza 5%.

Z tego tytułu, ponieważ intensywności chłodzenia powietrzem w .91 i .61 można uznać za identyczne przy diametralnie różnej intensywności nagrzewania, więc dla .91 trzeba dostarczyć więcej chłodzenia z paliwem. Nie w celu lepszego smarowania, tylko lepszego chłodzenia.

Coś nadal Ci tu nie gra?

Tyle tylko, że olej zawarty w paliwie chłodzi wewnętrzne elementy silnika a intensywność chłodzenia powietrzem nie ma tu nic do rzeczy. Silnik o większej pojemności zużywa więcej paliwa, zatem automatycznie ilość oleju jaki przepłukuje silnik wzrasta.

 

Dobra sprzeczać się nie będę, latam na paliwie Meccano jeśli sądzicie że jest złe to proszę powiedzieć dlaczego, dobrze żeby odpowiedź była poparta doświadczeniami.

Przeczytaj instrukcję silnika i nie wierz tym cudownym właściwościom tego paliwa. Prawidłowo eksploatowany silnik może przepracować kilkaset godzin, ale jesli Tobie wystarczy kilkadziesiąt, to w porządku.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.