St.Marek Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam. Prace nad nowym Air Boat-em z niewielkim opóźnieniem, ale w końcu zostały rozpoczęte. W nowym Air Boat-cie będzie zastosowany silnik MVVS 26ccm. Żebra oraz podłużnice wycięliśmy ze sklejki liściastej 4mm. Przed ażurowaniem całość ważyła 680g, a po 455g, a oto fotki żeber i szkieletu. Na poniższych fotkach widać różnicę w wielkości elektryka i budowanej spaliny. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Opublikowano 5 Marca 2011 Witam. Oto kolejny etap budowy ,,kosiarki do szuwarów" :jupi: Air boat zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Wszystko jest klejone Epidiam-em 53 z niewielką pomocą kleju CA Bison, używam go zamiast szpilek. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Witam. Nie mięliśmy zbyt wiele czasu przez minione dwa tygodni, aby więcej zrobić przy modelu niż to co przedstawiamy na zdjęciach. Łoże silnika, które jest przedstawione na fotkach będzie jeszcze obrabiane, aby zmniejszyć jego masę, bo teraz jest porażająca- nie do przyjęcia. Sądzę, że w tym tygodniu się z tym uporam. Rura rezonasowa, która jest przeznaczona do tego silnika daje oczywiście dość sporą moc temu motorkowi, no ale jak widać na fotkach jest baaardzo długa- po zamontowaniu kolanka do silnika i założeniu rury- całość wyglądałaby paskudnie w Air Boat-cie. Zastanawiam się nad założeniem puszki, no ale silnik będzie miał mniejszą moc, no chyba że znajdzie się jakieś inne rozwiązanie. C.D.N Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Witam. No na razie fotek łoża silnika nie mam, bo łoże niestety :x jest niestety nie ukończone. :x Trawa to dłużej niż sądziłem. Mam pytanie natury technicznej. Zbiornik paliwa umieszcza się w modelach w środku ciężkości ( ale nie jestem pewien ). Czy zmniejszająca się ilość paliwa w zbiorniku ma wpływ na środek ciężkości w modelu ? ? ? Jeśli tak to w jak sposób korygować tą różnicę :?: :?: :?: Pozdrawiamy Marek&Wojtek
Irek M Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Myślę, że dla takiego niedzielnego pływania nie ma znaczenia położenie zbiornika; ja w swojej - znacznie mniejszej od Twojej bo ledwo 107cm długości - umieściłem tak jak mi pasowało ale... W pływaniu już nie rekreacyjnym tylko na wyższym poziomie stosują systemy zmieniające SC w zależności od poziomu paliwa. Nam to chyba jednak nie grozi ;D
St.Marek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jakiego typu są to systemy, czy chodzi o klapy trymujące? a może o coś innego. Moja ,,kosiarka"jest nie wiele większa od twojej łódki a S.C. w tych ,,pływadłach" jest dość istotny nawet na niedzielne pływanie. A jeśli chodzi o wyczyn tych modeli(mam na myśli AirBoat) to jeszcze daleka droga ( jeśli w ogóle te ,,pływadła" u nas przyjmą :?: :?: ) ;D Bo one tylko wyglądają na takie proste ,,nie wiadomo co", ale w cale takimi nie są, a pływanie nimi nie jest takie proste ( jak już parę razy wspominałem ) Wszystko jest trudne nim stanie się proste
St.Marek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Witam. Przez parę tygodni nie miałem zbyt wiele czasu, w którym mógłbym zrobić coś więcej przy Air boat-cie ( człowiek coś sobie zaplanuje, a tu zawsze coś innego wyskakuje :x ). No ale coś, nie coś się zrobiło przy ,,kosiarce". Nie tyle ile bym chciał, ale nie ma co narzekać, powoli, powoli sądzę że gdzieś tak do końca kwietnia max. połowa maja Air boat będzie miał pierwsze wodowanie. Poniżej zamieszczam parę fotek loża silnika, które jest wykonane dopiero w 45%- a gdzie reszta :roll: stery, klatka, serwa, zapłon, zbiornik :rotfl: Ten depron pod silnikiem to tylko chwilowo, aby nie było widać pewnych elementów, które są jeszcze nie ukończone, a są dość istotne w tych ,,pływadłach" Sądzę że kolejne fotki będą wcześniej rzucone na forum. Mam również pytanie do osób, które miały do czynienia z silnikiem MVVS 26ccm- prawdopodobnie nie zastosuję rury rezonansowej ( bo by w tym modelu wyglądała jak rura kanalizacyjna ;D ) i chcę zastosować puszkę, ile ten silnik traci na mocy :?: :?: :?: I o ile zmniejszony jest ciąg silnika ( mniej więcej ) :?: :?: Za informacje duże DZIĘKI. Pozdrowionka Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witam. Oto kolejne fotki dolnej części łoża, która była w poprzednim poście przykryta depronem. Ten element będzie na stałe zamontowany w kadłubie. Zdecydowałem się na dwu częściowe łoże, ponieważ da mi to możliwość, przy niewielkim nakładzie pracy i przeróbkach zastosowanie innego silnika- bardziej odpowiedniego do tego typu konstrukcji. Kolejna fotka przedstawia miejsce zamontowania tego elementu w kadłubie. Następne zdjęcia przedstawiają górną część łoża do którego będzie przymocowany silnik. Na razie jest wykonany prawy element- oczywiście jeszcze nie wykończony całkowicie ( patrząc od rufy ). Górną część łoża będzie można przesuwać, a co z tym się wiąże ułatwi to ustawienie środka ciężkości. Sądzę, że w przyszłym tygodniu w końcu uporam się z tym łożem. Mamy jeszcze zamiar z synem wykonać próbne odpalenie tego motorka i może uda nam się nakręcić jakiś filmik z palenia. C.D.N Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Opublikowano 7 Maja 2011 Witam. W minionym tygodniu przeprowadziliśmy kilka prób silnika MVVS 26ccm z łożem, które będzie zamontowane w Air boat-cie. Do tych prób zrobiliśmy profesjonalną hamownię Oto kilka fotek Następne próby i minimalne regulacje będą już przeprowadzane na gotowym modelu, ale silnik nie będzie miał rury rezonansowej tylko puchę, rura jest za długa do tego typu modeli. Oto krótki filmik z ostatniej próby. Poniżej pokazana jest na fotkach dolna część łoża silnika wklejona do kadłuba. Prace nad Air boat-em 26ccm nie idą w takim tempie w jakim byśmy chcieli, :x :x ponieważ planowaliśmy że w maju odbędą się pierwsze pływania i regulacja modelu a i też braliśmy pod uwagę wyjazd do Blachowni na piknik modelarski, ale prawdopodobnie się nie wyrobimy. C.D.N. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 Witam. Ostatnio zakupiliśmy tłumik do 26ccm. A w całości na na modelu będzie wyglądał w ten sposób Zdajemy sobie sprawę że przez ten tłumik moc tego silnika spadnie i to dość znacznie. W najbliższym czasie musimy się zaopatrzyć w obrotościomierz aby dokładnie wiedzieć jaka jest różnica obrotów w przypadku obu tych wydechów. Jeśli będzie dość duża to wówczas spróbujemy pomyśleć nad tego typu łożem. Będzie to wymagało przeróbki tylko górnej części łoża. Do gazu zastosujemy linkę rowerową o grubości 1,2 mm ( sądzimy że to tanie- 2m linki 7zł- proste, a za razem skuteczne rozwiązanie. Natomiast do napędu sterów zastosujemy serwo GWS S11-HP/2BBMG- sądzimy że wystarczy 7 kg ciągu przy 6V. Serwo będzie zamontowane pod silnikiem, jak najbliżej sterów, aby popychacze były jak najkrótsze. C.D.N. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
kazikfer Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 hehe super .. czekamy na caly model , kupe zdjec i pelno opisow jak cos zostalo zrobione bo to one sa najciekawsze wlasnie chcialem zapytac w jaki sposob bylo dobrane smiglo ,srednica i powierzchnia .. czy zostalo kupione na gotowca jakos pozdroooo
Stanisław_ Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Witam Widzę ze modele z lat 70 ubiegłego stulecia maja powodzenie Pan Stanisław Cichoń zdobywał mistrzostwa modelem Cobry. Pozdrawiam
St.Marek Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 Witam. Kolega kazikfer napisał: wlasnie chcialem zapytac w jaki sposob bylo dobrane smiglo ,srednica i powierzchnia .. czy zostalo kupione na gotowca Do tego silnika MVVS 26ccm zalecany jest zakres śmigieł od 16x8 do 18x10. Natomiast do naszego pływadła zastosowaliśmy śmigło pchające, trójłopatowe 16x10 firmy Master Airscrew. Na tym etapie poznawania tych łódek- Air boat- sądzimy że nie należy zbytnio teoretyzować tego zagadnienia, ponieważ w dobie globalnego internetu jeśli się poświęci trochu czasu to można znaleźć praktycznie wszystko potrzebne do budowy każdego modelu. Temat Air boat-ów również można dość ciekawie rozwinąć poprzez zastosowanie większych silników, które mogą być tuningowane, można do nich zastosować reduktory obrotów ( takie rozwiązanie widzieliśmy już na jednej z czeskich stron, lecz to było do modelu latającego ), a i też można się pokusić o zrobienie trój lub cztero-łopatowych śmigieł podobnych do oryginalnych, no oczywiście odpowiednio pomniejszonych. Reasumując sądzimy, że modele Air boat-ów można dość ciekawie rozwinąć ( tak jak np. off shore w fsr-ach, które też przywędrowały zza oceanu do nas ) no oczywiście jeśli znajdzie się odpowiednią ilość osób chcących budować te pływadła ( kosiarki do szuwarów ;D ). Poniżej podajemy link do strony, na której BartekS ma zbudowanego Air boat-a, którym pływał już na wodzie. http://forum.rcst.pl/viewtopic.php?f=12&t=53 Naszym zdaniem model wymaga niewielkich regulacji, po których będzie dobrze sprawował się na wodzie. Na koniec naszych ,,wydumek" jeszcze raz chcemy przypomnieć że Air boat-y nie są skomplikowanymi w budowie modelami, lecz pływanie tymi łódkami- kontrolowanie ich- wymaga dużo :!: dużo :!: :!: treningów. C.D.N. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
kazikfer Opublikowano 23 Maja 2011 Opublikowano 23 Maja 2011 Krotkie pytanie jeszcze .. Rozumiem ze szkielet jest z balsy a "buda" z sklejki?
St.Marek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Opublikowano 23 Maja 2011 Witam Szkielet został wycięty ze sklejki 4mm a poszycie 3mm sklejka. Pozdrawiam Marek&Wojtek
kazikfer Opublikowano 23 Maja 2011 Opublikowano 23 Maja 2011 Witam Szkielet został wycięty ze sklejki 4mm a poszycie 3mm sklejka. Pozdrawiam Marek&Wojtek pilka reczna ,flexem ,pila do drewna taka w stole, wyzynarka czy czyms innym?
St.Marek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Opublikowano 23 Maja 2011 Nie wiem jak w innych regionach kraju ten przyrząd zwie się-ale u nas piłka włosowa z brzeszczotem do drewna,a otwory frezarką górno wrzecionową ale można wszystko wyciąć piłą włosową bo robić program na CNC na jedną szt. to chyba niema sensu. Narka
St.Marek Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 Witam Prace nad AirBoat 26bardzo powoli zbliżają się do końca , może pod koniec tygodnia dam parę fotek.Mam pytanie-gdzie w Polsce można kupić śruby anodowane :?: :?: , czy w ogóle ktoś takie- CUŚ-sprzedaje,jeśli tak prosiłbym o namiary. Pozdrawiam Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam OK :!:OK :!: :!: Ale prosiłem o co innego kolego ,,kazikfer :twisted: '' wszystko w swoim czasie :mrgreen: NARKA Marek&Wojtek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.