Gość slawekmod Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Niestety co do "kit-ów" będzie trzeba poczekać , inną sprawą jest fakt że to prototyp i przed oblotem nie chciałbym go nikomu proponować. Ostatnio nie mam kompletnie czasu na modelowanie i wszystko stanęło w miejscu. Może sie coś ruszy za 2-3 tygodnie. 10ccm 4T będzie raczej za słaby do tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 To jest idealny wymiar modelu pod 15ccm 4 takta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Way Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Yyy... Eee.... :shock: :shock: :shock: Nie było mnie jakiś czas a tu taaakie cuuuda :shock: Tego nawet w Erze nie ma. Slawku, ja bez gadania pisze sie na dwie sztuki tego cudenka. Obydwie pod spaline. Tylko podaj cene. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Poszukam wymiarów ASP/OS 91 4T . Do tego trzeba doliczyć łoże silnika i przytnie sie domek do odpowiednich wymiarów dla wersji spalinowej. Chyba że macie możliwość zmierzenia 91 4T z przymocowanym łożem od podstawy śmigła (czoła piasty) do firewalla to by zaoszczędziło trochę roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Sławku mój ASP 91 z łożem od wręgi do podstawy śmigła 135 mm. Oczywiście może być kilka mm więcej, mniej raczej nie bo gaźnik jest już bardzo blisko wręgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Dzięki Więc wersja do silnika ASP/OS 91 4T wygląda tak jak niżej . Ponieważ Paweł podał odległość 135 ja dałem 140mm . Wydłużyłem domek, usunąłem ażurowania (każdy zainteresowany wytnie sobie własne) Wer. elektryczna ma gotowe ażury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Dzięki Więc wersja do silnika ASP/OS 91 4T wygląda tak jak niżej . Ponieważ Paweł podał odległość 135 ja dałem 140mm . Wydłużyłem domek, usunąłem ażurowania (każdy zainteresowany wytnie sobie własne) Wer. elektryczna ma gotowe ażury. No i będzie wyśmienicie. Z racji, że mam czyścić model przed pierwszym wiosennym lataniem przyłożyłem suwmiarkę z ustawionym 140 mm i zrobiłem zdjęcie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6415 Jak widać jest jeszcze możliwość manewru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Tak właśnie miałem swojego 4T w Katanie 1,4m -cylindrem w bok. Sam Su już jest w 80% rozrysowany. Niestety , sprawy bytowo-zawodowe uniemożliwiają jakieś systematyczne prace nad tym i innymi projektami. Może jakoś to będzie. Przód kabiny do poprawki ale generalnie mniej/więcej tak będzie wyglądała całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Pomierzyłem odłegłość dla silnika SAITO 91 opymalnie wydaje sie 130 mm, można było by upchnąć go w 125 mm lecz gażnik prawie dotykał by domku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Pomierzyłem odłegłość dla silnika SAITO 91 opymalnie wydaje sie 130 mm, można było by upchnąć go w 125 mm lecz gażnik prawie dotykał by domku. Myślę że 140 będzie uniwersalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El-Diablo Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Myślę że 140 będzie uniwersalne. Tak sądzę... Myślę że jest to w projekt w 100% skazany na sukces. Tzw.Złoty środek. Czekam z niecierpliwością na dalsze (rychłe mam nadzieję) postępy, no i efekt finalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Sebastian, mam nadzieję że znajdę trochę czasu na dokończenie projektu. Tymczasem potrzebuję wymiarów dla silnika Turnigy SK4250 650 zaznaczonych strzałkami na poniższych zdjeciach. Dodatkowe pytanie to jakie największe śmigło stosujecie dla tego typu silnika? Byłbym wdzięczny za te informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Cześć Sławku ! do silnika 650kv max. 15x8. Wszystkie dane masz na obrazku w HC : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7069 Ale tak jak rozmawialiśmy do projektu chyba przewidzimy inny nieco większy silnik tak aby nie było problemów z wyważeniem i mocą ? Ja bym postawił na taki silnik : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7071 lub http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4907 i 5s 3000-3300mah, ale tak na prawdę będziemy mogli to zweryfikować jak poznamy wagę pustego modelu ( jak się zmieści do 2,4kg to możemy dać 42-50 650kv mniejszy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Można w sumie dać mocowanie pod 5055 z tym że i tak będą mi potrzebne wymiary takie jak podałem na zdjeciach . Te na stronach HK niestety nie podają rozstawu otworów krzyżaka oraz długości od podstawy krzyżaka do płaszczyzny piasty (pomijając celowo grubość podkładki między czołem piasty a śmigłem) Czyli tak jak wspomniałem w poprzednim poście : potrzebuję wymiary dla SK 4250 i dodatkowo dla SK5055 . A dla 5055 jakie śmigło? Musze uwzględnić to przy projektowaniu podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Dla sk 650kv Wymiar do rys. 1 : -60mm Do rys 2 : -po przekątnej : 50mm, -w linii prostej : 35mm. ps. "Maska !! :rotfl: " (Sławek wie o co chodzi ). :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 O widzisz. Dzięki . Jeszcze tylko SK 5055 "maska"- wiem o co chodzi przewiozłem resztę gratów i zadziałam w tym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jedna rzecz mi się nie podoba, mam wrażenie że za bardzo wyobliłeś kabinę. Trzeba dążyć do "ideału" : ps. pracuj pracuj, reszta gotowa, jak się spiszesz to będę mógł Su składać, ale dopóki nie zamkniemy jednego projektu niema mowy ;D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Rozmiar kabiny to pojęcie względne. Do chwili kiedy nie będzie wirtualnej maski i pokrycia garbu i boków to trudno stwierdzić czy jest za wysoka czy za niska. W każdym razie poprawić to nie problem. Gorzej gdyby było już zrobione kopyto na CNC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El-Diablo Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Trudno sie nie zgodzić. Dodatkowym smaczkiem są golenie podwozia oryginału - może warto by było pomysleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Heheh, ja nie chcę robić kopi sebartu , nie tędy droga. W sumie to przeznaczeniem było wykonać dwa modele ale okazało się że jest większe zainteresowanie niż sie spodziewałem. O ile maskę można zrobić z trzech części tłoczonych Vacu to z goleniami jest gorzej i szczerze pisząc to nie przewiduję robić form do tego. Samo zaprojektowanie formy do obudowy podwozia jest raczej banalne ale nie bardzo mam chęć to robić bo to generuje kłopoty z ich mocowaniem a pozatym trzeba by to zrobić z węgla a to kosztuje. Mam nadzieję że model będzie wdziecznym tematem do wszelkiego rodzaju przeróbek i modyfikacji których konieczność zastosowania wyjdzie w trakcie budowy i eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.