Skocz do zawartości

Su 29 1,6m -projekt CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekmod
Opublikowano

Niestety co do "kit-ów" będzie trzeba poczekać , inną sprawą jest fakt że to prototyp i przed oblotem nie chciałbym go nikomu proponować. Ostatnio nie mam kompletnie czasu na modelowanie i wszystko stanęło w miejscu. Może sie coś ruszy za 2-3 tygodnie. 10ccm 4T będzie raczej za słaby do tego modelu.

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Yyy... Eee.... :shock: :shock: :shock:

Nie było mnie jakiś czas a tu taaakie cuuuda :shock: Tego nawet w Erze nie ma.

Slawku, ja bez gadania pisze sie na dwie sztuki tego cudenka. Obydwie pod spaline. Tylko podaj cene.

Gość slawekmod
Opublikowano

Poszukam wymiarów ASP/OS 91 4T . Do tego trzeba doliczyć łoże silnika i przytnie sie domek do odpowiednich wymiarów dla wersji spalinowej. Chyba że macie możliwość zmierzenia 91 4T z przymocowanym łożem od podstawy śmigła (czoła piasty) do firewalla to by zaoszczędziło trochę roboty.

Opublikowano

Sławku mój ASP 91 z łożem od wręgi do podstawy śmigła 135 mm. Oczywiście może być kilka mm więcej, mniej raczej nie bo gaźnik jest już bardzo blisko wręgi.

Gość slawekmod
Opublikowano

Dzięki :)

 

Więc wersja do silnika ASP/OS 91 4T wygląda tak jak niżej . Ponieważ Paweł podał odległość 135 ja dałem 140mm . Wydłużyłem domek, usunąłem ażurowania (każdy zainteresowany wytnie sobie własne) Wer. elektryczna ma gotowe ażury.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Dzięki :)

 

Więc wersja do silnika ASP/OS 91 4T wygląda tak jak niżej . Ponieważ Paweł podał odległość 135 ja dałem 140mm . Wydłużyłem domek, usunąłem ażurowania (każdy zainteresowany wytnie sobie własne) Wer. elektryczna ma gotowe ażury.

 

No i będzie wyśmienicie. Z racji, że mam czyścić model przed pierwszym wiosennym lataniem przyłożyłem suwmiarkę z ustawionym 140 mm i zrobiłem zdjęcie.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6415

Jak widać jest jeszcze możliwość manewru.

Gość slawekmod
Opublikowano

Tak właśnie miałem swojego 4T w Katanie 1,4m -cylindrem w bok. Sam Su już jest w 80% rozrysowany. Niestety , sprawy bytowo-zawodowe uniemożliwiają jakieś systematyczne prace nad tym i innymi projektami. Może jakoś to będzie.

 

Przód kabiny do poprawki ale generalnie mniej/więcej tak będzie wyglądała całość.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Pomierzyłem odłegłość dla silnika SAITO 91 opymalnie wydaje sie 130 mm, można było by upchnąć go w 125 mm lecz gażnik prawie dotykał by domku.

Gość slawekmod
Opublikowano

Pomierzyłem odłegłość dla silnika SAITO 91 opymalnie wydaje sie 130 mm, można było by upchnąć go w 125 mm lecz gażnik prawie dotykał by domku.

Myślę że 140 będzie uniwersalne.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Myślę że 140 będzie uniwersalne.

Tak sądzę...

Myślę że jest to w projekt w 100% skazany na sukces. Tzw.Złoty środek.

Czekam z niecierpliwością na dalsze (rychłe mam nadzieję) postępy, no i efekt finalny ;)

Gość slawekmod
Opublikowano

Sebastian, mam nadzieję że znajdę trochę czasu na dokończenie projektu. Tymczasem potrzebuję wymiarów dla silnika Turnigy SK4250 650 zaznaczonych strzałkami na poniższych zdjeciach. Dodatkowe pytanie to jakie największe śmigło stosujecie dla tego typu silnika?

Byłbym wdzięczny za te informacje.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Cześć Sławku !

 

do silnika 650kv max. 15x8.

 

Wszystkie dane masz na obrazku w HC :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7069

 

Ale tak jak rozmawialiśmy do projektu chyba przewidzimy inny nieco większy silnik tak aby nie było problemów z wyważeniem i mocą ?

 

Ja bym postawił na taki silnik : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7071 lub http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4907 i 5s 3000-3300mah, ale tak na prawdę będziemy mogli to zweryfikować jak poznamy wagę pustego modelu ( jak się zmieści do 2,4kg to możemy dać 42-50 650kv mniejszy )

Gość slawekmod
Opublikowano

Można w sumie dać mocowanie pod 5055 z tym że i tak będą mi potrzebne wymiary takie jak podałem na zdjeciach . Te na stronach HK niestety nie podają rozstawu otworów krzyżaka oraz długości od podstawy krzyżaka do płaszczyzny piasty (pomijając celowo grubość podkładki między czołem piasty a śmigłem)

Czyli tak jak wspomniałem w poprzednim poście : potrzebuję wymiary dla SK 4250 i dodatkowo dla SK5055 :).

A dla 5055 jakie śmigło? Musze uwzględnić to przy projektowaniu podwozia.

Opublikowano

Dla sk 650kv

 

Wymiar do rys. 1 :

-60mm

 

Do rys 2 :

-po przekątnej : 50mm,

-w linii prostej : 35mm.

 

ps. "Maska !! :rotfl: " (Sławek wie o co chodzi ). :crazy:

Gość slawekmod
Opublikowano

O widzisz. Dzięki :D . Jeszcze tylko SK 5055

 

"maska"- wiem o co chodzi :D przewiozłem resztę gratów i zadziałam w tym tygodniu.

Opublikowano

Jedna rzecz mi się nie podoba, mam wrażenie że za bardzo wyobliłeś kabinę.

 

Trzeba dążyć do "ideału" :

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

ps. pracuj pracuj, reszta gotowa, jak się spiszesz to będę mógł Su składać, ale dopóki nie zamkniemy jednego projektu niema mowy ;D.

Gość slawekmod
Opublikowano

Rozmiar kabiny to pojęcie względne. Do chwili kiedy nie będzie wirtualnej maski i pokrycia garbu i boków to trudno stwierdzić czy jest za wysoka czy za niska. W każdym razie poprawić to nie problem. Gorzej gdyby było już zrobione kopyto na CNC.

Gość slawekmod
Opublikowano

Heheh, ja nie chcę robić kopi sebartu , nie tędy droga. W sumie to przeznaczeniem było wykonać dwa modele ale okazało się że jest większe zainteresowanie niż sie spodziewałem. O ile maskę można zrobić z trzech części tłoczonych Vacu to z goleniami jest gorzej i szczerze pisząc to nie przewiduję robić form do tego. Samo zaprojektowanie formy do obudowy podwozia jest raczej banalne ale nie bardzo mam chęć to robić bo to generuje kłopoty z ich mocowaniem a pozatym trzeba by to zrobić z węgla a to kosztuje. Mam nadzieję że model będzie wdziecznym tematem do wszelkiego rodzaju przeróbek i modyfikacji których konieczność zastosowania wyjdzie w trakcie budowy i eksploatacji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.