robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Również mam spuchnięty pakiet. Turngy 1300mAh. Używany był od roku, myślę dość często, jeśli pogoda dopisywała to nawet kilka razy w tygodniu. Zawsze latam na zegarek, tak ok 8minut. Do pakietu wchodzi wtedy ok 700mAh. Testowo rozładowałem go ładowarką i naładowałem weszło ponad 1100mAh. Wygląda na to, że pojemność nie spadła za bardzo, jednak mam odczucie, że wydajność prądowa spadła dość znacznie. Silnik nie ma takiej mocy jak na innej baterii niedawno kupionej. Akumulator jest spuchnięty, a spuchnięcie jest żelowate. Czy procedura lodówkowa pomoże w zakresie wydajności prądowej, bo jak widać pojemnościowo jest dobrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Kiedyś stosowałem procedurę lodówkową na spuchnietym Lipolu ale niestety z marnym skutkiem. Jak pakiet był zmrożony to był płaski a jak sie nagrzał to znów się robiła poduszka. Robet podłacz ten pakiet do modelu daj gaz na max a następnie ściśnij dłonią pakiet - silnik powinien przyśpieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Zrobiłem taki test z ugniataniem pakietu. Nic się nie zmieniało gdy naciskałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Cóż za nie świeży kotlet panowie odkopali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Osobiście jestem zdania, że lepiej się podpiąć pod stary kotlet niż zakładać n-ty wątek o tym samym typu "co na początek" Jakieś rady? Czy pakiet w odstawkę do mniej prądożernych modeli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 To ja się dosiądę do kotleta jak kolega pozwoli Moje zdanie i zawsze powtarzam, uszkodzony pakiet nadaje się do utylizacji !!!! Nie ugniatamy go, nie molestujemy, nie reanimujemy. Zaszły w nim zmiany chemiczne nie odwracalne. Przez taki pakiet, możemy stracić model, który jest kilka lub kilkakrotnie droższy od pakietu, który używaliśmy. Zawsze jest nam szkoda uszkodzonych pakietów i nie tylko, ale miejmy zdrowy rozsądek. Amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Powiem szczerze, że nie wiem kiedy mi spuchł ten pakiet, był to raczej powolny proces. Pewnego razu zauważyłem "co on taki napompowany". Teraz kupiłem nowy pakiet i zauważyłem różnicę dla silnika nowy a jednoroczny. Jak do utylizacji to można wrzucić do kubła na baterie, które są porozstawiane w marketach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 A ja mam pytanie trochę z innej beczki, ale nie chcę zakładać nowego tematu- co by było gdybym pobierał z pakietu troszkę więcej prądu lub "na styk" niż pakiet ma dopuszczalne? Czy jeśli silnik pobiera maks. 60A i pakiet ma dopuszczalny prąd ciągły 60A, to czy ciąg silnika byłby mniejszy niż np. z pakietem o wydajności 75A? Czy taki pakiet może się zapalić? Dodam, że dokładnie chodzi mi o silnik EMAX Bl 2826/06, śmigło 12x8E (dotąd latałem na 12x6E) i pakiet 4S 3000mAh i 20C. Dodam, że na śmigle 12x6 i 5min. dosyć ostrym locie pakiet nie był zbytnio ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Zapalić na pewno nie. Ciąg mniejszy wtedy, gdy można pobrać mniej prądu ciągłego (mniejsza wydajność pakietu) niż owe podawane przez producenta pakietu, czyli 60A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Moje spostrzeżenia są takie: Dlaczego pakiety puchną? Ano dlatego że zostały zbyt głęboko rozładowane LUB prąd pobierany z pakietu był zbyt duży. I tutaj lepiej jest zapobiegać niż leczyć Czyli do samolotów eksploatowanych w ciężkich warunkach np.3D to polecam inwestować w "wysokie C" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Otoż to, panie szpachla, w pełnie się zgadzam, chociaż i tak większość pakietów jest "oszukanych" wydajnościowo. Przykład? Ano proszę bardzo, kupilem zgodnie z zaleceniami pewnej osoby Kokama 3S 1800mAh "30C", który miał być użytkowany w fun-fly'u z EPP z silnikiem, który żarł 26,8A ze śmigłem składanym 11x8. I co? Ano spuchl, stracił pojemność i był nagrzany do tego stopnia, że w niektórych miejscach koszulka się bardziej skurczyła na nim, a modelem nie latałem 3D ani razu, gdyż się do tego nie nadawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Oszukane też się zdarzają bo niby pisze 30C a mam inny pakiet 25C i czuje na śmigle że lepiej chodzi na tym 25C. Wrzuć sobie np. nano-techa to poczujesz że ma więcej mocy w całym przedziale napięć. Te nano techy mają rozjechane cele co może powodować puchnięcie ale wydajnościowo są lepsze od zwykłych pakietów. No i zauważyłem jeszcze że wszystkie pakiety się starzeją, czyli po jednym sezonie (powiedzmy 30 lotów) czuć delikatną różnicę w długości lotu i wydajności.... więc i tak zakup nowych nas nie ominie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 No Nano-Techy są takie, sam mam w heliku 450-tce 2200mAh 25C, po każdym locie puchnie, potem odzyskuje pierwotną postać, ale pojemność i wydajność jest w miarę okej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Podłączę się do tematu. Mam trzy pakiety Turnigy 3s 25-35C 2200mAh. Podczas dzisiejszych lotów spuchły wszystkie. Wróciłem do domu, zacząłęm ładować do pierwszego z nich weszło tylko 1760 ( a wcześniej wchodziło prawie 2300mAh), pozostałe się ciągle ładują... Dziwne, bo pakiety przeżyły może 10-11 cykli. Możliwe, że winą jest latanie w temp. ponad 30 st. C?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Chiński badziew, nie do przewidzenia jest kiedy siądą, trzeba latać i się nie przejmować, a ja spuchnie to kupować nowe bo tak to ma działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 W łódkach cele puchną w tym roku tak, że pękają na zgrzewach i już nie ma dylematu. Szczególnie całe serie Zippów 5800 2S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.