Skocz do zawartości

Li-pol spuchniety - moze jest na to rada ?


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Również mam spuchnięty pakiet. Turngy 1300mAh. Używany był od roku, myślę dość często, jeśli pogoda dopisywała to nawet kilka razy w tygodniu.

Zawsze latam na zegarek, tak ok 8minut. Do pakietu wchodzi wtedy ok 700mAh. Testowo rozładowałem go ładowarką i naładowałem weszło ponad 1100mAh. Wygląda na to, że pojemność nie spadła za bardzo, jednak mam odczucie, że wydajność prądowa spadła dość znacznie. Silnik nie ma takiej mocy jak na innej baterii niedawno kupionej. Akumulator jest spuchnięty, a spuchnięcie jest żelowate.

Czy procedura lodówkowa pomoże w zakresie wydajności prądowej, bo jak widać pojemnościowo jest dobrze ?

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Kiedyś stosowałem procedurę lodówkową na spuchnietym Lipolu ale niestety z marnym skutkiem. Jak pakiet był zmrożony to był płaski a jak sie nagrzał to znów się robiła poduszka. Robet podłacz ten pakiet do modelu daj gaz na max a następnie ściśnij dłonią pakiet - silnik powinien przyśpieszyć.

Opublikowano

Osobiście jestem zdania, że lepiej się podpiąć pod stary kotlet niż zakładać n-ty wątek o tym samym :) typu "co na początek"

Jakieś rady? Czy pakiet w odstawkę do mniej prądożernych modeli?

Opublikowano

To ja się dosiądę do kotleta jak kolega pozwoli :)

Moje zdanie i zawsze powtarzam, uszkodzony pakiet nadaje się do utylizacji !!!!

Nie ugniatamy go, nie molestujemy, nie reanimujemy.

Zaszły w nim zmiany chemiczne nie odwracalne.

Przez taki pakiet, możemy stracić model, który jest kilka lub kilkakrotnie droższy od pakietu, który używaliśmy.

Zawsze jest nam szkoda uszkodzonych pakietów i nie tylko, ale miejmy zdrowy rozsądek.

Amen.

Opublikowano

Powiem szczerze, że nie wiem kiedy mi spuchł ten pakiet, był to raczej powolny proces. Pewnego razu zauważyłem "co on taki napompowany". Teraz kupiłem nowy pakiet i zauważyłem różnicę dla silnika nowy a jednoroczny.

Jak do utylizacji to można wrzucić do kubła na baterie, które są porozstawiane w marketach?

Opublikowano

A ja mam pytanie trochę z innej beczki, ale nie chcę zakładać nowego tematu- co by było gdybym pobierał z pakietu troszkę więcej prądu lub "na styk" niż pakiet ma dopuszczalne? Czy jeśli silnik pobiera maks. 60A i pakiet ma dopuszczalny prąd ciągły 60A, to czy ciąg silnika byłby mniejszy niż np. z pakietem o wydajności 75A? Czy taki pakiet może się zapalić? Dodam, że dokładnie chodzi mi o silnik EMAX Bl 2826/06, śmigło 12x8E (dotąd latałem na 12x6E) i pakiet 4S 3000mAh i 20C. Dodam, że na śmigle 12x6 i 5min. dosyć ostrym locie pakiet nie był zbytnio ciepły.

Opublikowano

Zapalić na pewno nie. Ciąg mniejszy wtedy, gdy można pobrać mniej prądu ciągłego (mniejsza wydajność pakietu) niż owe podawane przez producenta pakietu, czyli 60A.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moje spostrzeżenia są takie:

 

Dlaczego pakiety puchną? Ano dlatego że zostały zbyt głęboko rozładowane LUB prąd pobierany z pakietu

był zbyt duży. I tutaj lepiej jest zapobiegać niż leczyć :)

Czyli do samolotów eksploatowanych w ciężkich warunkach np.3D to polecam inwestować w "wysokie C" :)

Opublikowano

Otoż to, panie szpachla, w pełnie się zgadzam, chociaż i tak większość pakietów jest "oszukanych" wydajnościowo. Przykład? Ano proszę bardzo, kupilem zgodnie z zaleceniami pewnej osoby Kokama 3S 1800mAh "30C", który miał być użytkowany w fun-fly'u z EPP z silnikiem, który żarł 26,8A ze śmigłem składanym 11x8. I co? Ano spuchl, stracił pojemność i był nagrzany do tego stopnia, że w niektórych miejscach koszulka się bardziej skurczyła na nim, a modelem nie latałem 3D ani razu, gdyż się do tego nie nadawał.

Opublikowano

Oszukane też się zdarzają bo niby pisze 30C a mam inny pakiet 25C i czuje na śmigle że lepiej chodzi na tym 25C.

Wrzuć sobie np. nano-techa to poczujesz że ma więcej mocy w całym przedziale napięć.

Te nano techy mają rozjechane cele co może powodować puchnięcie ale wydajnościowo są

lepsze od zwykłych pakietów.

 

No i zauważyłem jeszcze że wszystkie pakiety się starzeją, czyli po jednym sezonie (powiedzmy 30 lotów)

czuć delikatną różnicę w długości lotu i wydajności.... więc i tak zakup nowych nas nie ominie :(

Opublikowano

No Nano-Techy są takie, sam mam w heliku 450-tce 2200mAh 25C, po każdym locie puchnie, potem odzyskuje pierwotną postać, ale pojemność i wydajność jest w miarę okej :D

Opublikowano

Podłączę się do tematu. Mam trzy pakiety Turnigy 3s 25-35C 2200mAh. Podczas dzisiejszych lotów spuchły wszystkie. Wróciłem do domu, zacząłęm ładować do pierwszego z nich weszło tylko 1760 ( a wcześniej wchodziło prawie 2300mAh), pozostałe się ciągle ładują... Dziwne, bo pakiety przeżyły może 10-11 cykli. Możliwe, że winą jest latanie w temp. ponad 30 st. C??

Opublikowano

Chiński badziew, nie do przewidzenia jest kiedy siądą, trzeba latać i się nie przejmować, a ja spuchnie to kupować nowe bo tak to ma działać ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.