Skocz do zawartości

Li-pol spuchniety - moze jest na to rada ?


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Również mam spuchnięty pakiet. Turngy 1300mAh. Używany był od roku, myślę dość często, jeśli pogoda dopisywała to nawet kilka razy w tygodniu.

Zawsze latam na zegarek, tak ok 8minut. Do pakietu wchodzi wtedy ok 700mAh. Testowo rozładowałem go ładowarką i naładowałem weszło ponad 1100mAh. Wygląda na to, że pojemność nie spadła za bardzo, jednak mam odczucie, że wydajność prądowa spadła dość znacznie. Silnik nie ma takiej mocy jak na innej baterii niedawno kupionej. Akumulator jest spuchnięty, a spuchnięcie jest żelowate.

Czy procedura lodówkowa pomoże w zakresie wydajności prądowej, bo jak widać pojemnościowo jest dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kiedyś stosowałem procedurę lodówkową na spuchnietym Lipolu ale niestety z marnym skutkiem. Jak pakiet był zmrożony to był płaski a jak sie nagrzał to znów się robiła poduszka. Robet podłacz ten pakiet do modelu daj gaz na max a następnie ściśnij dłonią pakiet - silnik powinien przyśpieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dosiądę do kotleta jak kolega pozwoli :)

Moje zdanie i zawsze powtarzam, uszkodzony pakiet nadaje się do utylizacji !!!!

Nie ugniatamy go, nie molestujemy, nie reanimujemy.

Zaszły w nim zmiany chemiczne nie odwracalne.

Przez taki pakiet, możemy stracić model, który jest kilka lub kilkakrotnie droższy od pakietu, który używaliśmy.

Zawsze jest nam szkoda uszkodzonych pakietów i nie tylko, ale miejmy zdrowy rozsądek.

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że nie wiem kiedy mi spuchł ten pakiet, był to raczej powolny proces. Pewnego razu zauważyłem "co on taki napompowany". Teraz kupiłem nowy pakiet i zauważyłem różnicę dla silnika nowy a jednoroczny.

Jak do utylizacji to można wrzucić do kubła na baterie, które są porozstawiane w marketach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie trochę z innej beczki, ale nie chcę zakładać nowego tematu- co by było gdybym pobierał z pakietu troszkę więcej prądu lub "na styk" niż pakiet ma dopuszczalne? Czy jeśli silnik pobiera maks. 60A i pakiet ma dopuszczalny prąd ciągły 60A, to czy ciąg silnika byłby mniejszy niż np. z pakietem o wydajności 75A? Czy taki pakiet może się zapalić? Dodam, że dokładnie chodzi mi o silnik EMAX Bl 2826/06, śmigło 12x8E (dotąd latałem na 12x6E) i pakiet 4S 3000mAh i 20C. Dodam, że na śmigle 12x6 i 5min. dosyć ostrym locie pakiet nie był zbytnio ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje spostrzeżenia są takie:

 

Dlaczego pakiety puchną? Ano dlatego że zostały zbyt głęboko rozładowane LUB prąd pobierany z pakietu

był zbyt duży. I tutaj lepiej jest zapobiegać niż leczyć :)

Czyli do samolotów eksploatowanych w ciężkich warunkach np.3D to polecam inwestować w "wysokie C" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoż to, panie szpachla, w pełnie się zgadzam, chociaż i tak większość pakietów jest "oszukanych" wydajnościowo. Przykład? Ano proszę bardzo, kupilem zgodnie z zaleceniami pewnej osoby Kokama 3S 1800mAh "30C", który miał być użytkowany w fun-fly'u z EPP z silnikiem, który żarł 26,8A ze śmigłem składanym 11x8. I co? Ano spuchl, stracił pojemność i był nagrzany do tego stopnia, że w niektórych miejscach koszulka się bardziej skurczyła na nim, a modelem nie latałem 3D ani razu, gdyż się do tego nie nadawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszukane też się zdarzają bo niby pisze 30C a mam inny pakiet 25C i czuje na śmigle że lepiej chodzi na tym 25C.

Wrzuć sobie np. nano-techa to poczujesz że ma więcej mocy w całym przedziale napięć.

Te nano techy mają rozjechane cele co może powodować puchnięcie ale wydajnościowo są

lepsze od zwykłych pakietów.

 

No i zauważyłem jeszcze że wszystkie pakiety się starzeją, czyli po jednym sezonie (powiedzmy 30 lotów)

czuć delikatną różnicę w długości lotu i wydajności.... więc i tak zakup nowych nas nie ominie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Mam trzy pakiety Turnigy 3s 25-35C 2200mAh. Podczas dzisiejszych lotów spuchły wszystkie. Wróciłem do domu, zacząłęm ładować do pierwszego z nich weszło tylko 1760 ( a wcześniej wchodziło prawie 2300mAh), pozostałe się ciągle ładują... Dziwne, bo pakiety przeżyły może 10-11 cykli. Możliwe, że winą jest latanie w temp. ponad 30 st. C??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.