Skocz do zawartości

Czy silnik może powodować palenie się regulatorów?


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przy oblocie samolotu zapalił się regulator. Po wymianie go na nowy 50A z zewnętrznym BECem silnik działał ale kręcił w złą stronę. Zamieniłem więc podłączenie kabli miejscami i silnik od tej pory nie daje oznak życia. Serwa działają.

Czy możliwe, że wadliwy silnik znowu spalił mój nowy regulator??

Po rozcięciu koszulki z regla w środku nie widzę w zasadzie nic prócz czegoś co może być spalone. Na elektronice nie znam się ani trochę więc prosił bym kogoś o ocenienie czy wymiana tego elementu może ożywić regulator.

 

ZDJĘCIA: TUTAJ

 

Chodzi mi o ten element MAX662...

 

Ktoś pomoże? Nie mam pieniędzy równocześnie na nowy silnik i kolejny regulator i mam nadzieję, że ktoś znajdzie sposób na naprawę. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwróć płytkę. Z drugiej strony masz tranzystory w 3 rzędach. To one odpowiadają za regulację prądu i jego podawanie na silnik. Z reguły to one się palą. Strona którą pokazujesz to BEC z elektroniką sterującą.

 

Silnik oczywiście może spalić regulator, bo to on pobiera prąd. Jeżeli pobierze zbyt duży - regulator się podda.

 

Jeżeli to tylko tranzystory to można je wymienić na inne lub zamienniki o takich samych parametrach. Wystarczy trochę wprawy w lutowaniu SMD.

 

Dokładnie sprawdź silnik. Pomierz wartość rezystancji wszystkich uzwojeń do punktu zerowego (w gwieździe) lub między końcami (trójkąt). Gwiazdę poznasz po tym, że będzie tam gruby kikut skręconych razem końców uzwojeń. W trójkącie końcami uzwojeń i ich początkami są oczywiście wyprowadzenia przewodów.

Sprawdź ciągłość przewodów od goldów do uzwojeń.

 

Upewnij się, że uzwojenie nie jest przerwane, a silnik jest mechanicznie sprawny.

 

Możesz go powąchać. Charakterystyczny swądek palonej izolacji oznacza, że uzwojenie przegrzało się nadmiernie i mogły wystąpić zwarcia międzyzwojowe (przezwojenie silnika).