Jedrula Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Jak w temacie szukam jakiegoś dobrego profilu do szybowca. Myślałem nad zwykłym Clary Y ale nie jestem pewien. Model ma latać stabilnie i dobrze współpracować z lotkami i mile widziana by była możliwość lotów w termice. Skrzydła mają zastąpić inne uszate w spalinowym motoszybowcu. do lotów fpv. Parametry modelu Rozpiętość 180-200cm. Waga ok 2000g cięciwa w oryginalnych skrzydłak ok 20cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Czesc,ale cos Ci się z wagą walneło :crazy: Mój moto rozp.2000 z pełnym wyposażeniem waży 1000g,kadłub laminat,skrzydła styro kryte balsą 1mm+folia,profil S3021.Cięciwa przy kadłubie 180,lata wyśmienicie w termice jak i na zboczu,profil trochę cienki,ale daje radochę w lataniu ,polecam Podobne możesz znależć z HN32.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witek - moje modele gdy miałem tyle lat co kolega ważyły podobnie teraz 2M elektroszybowiec do lotu wychodzi poniżej 1000gram Nauczy się - nie dołujmy go ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 No,ale mieliśmy tylko dostęp do sklejki i listewek sosnowych :devil: prfili Clark i rowerów Pafaro :devil: Teraz idzie się z postępem.Ale może ma kadłub z tamtych lat,chce ulotnic to pomożemy :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 trzym tego parafo :mrgreen: ... jeszcze zrobimy na nim fortunę ....ja miałem tylko wigry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ja robiłem swojego "Orkana" jako motoszybowiec, z depronu 1,8m i wyszedł 1,5kg gotowy do lotu z pakietem napędowym, silnikiem 400W i bardzo ciężkimi skrzydłami. :wink: I poleciał. Co do profilu, to zastanów się czy to ma być szybowiec termiczny czy zboczowy. To dużo wyjaśni i uprości. Clark Y jest dobry do trenerków typu RWD-5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Clark Y jest dobry do trenerków typu RWD-5. tu bym sie nie zgodził .... trochę lat wstecz wszystko latało na tym "nowowczesnym :wink: "profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 "Parę" lat temu wszystko robiło się znalezionym kawałkiem kamienia. Co nie znaczy, że mamy nadal tłuc we wszystko kamieniem. :wink: Są inne rozwiązania, lepsze do konkretnych zastosowań. Czemu z nich nie korzystać? W końcu po coś ten postęp ma nam służyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Jak w temacie szukam jakiegoś dobrego profilu do szybowca. Myślałem nad zwykłym Clary Y ale nie jestem pewien. Model ma latać stabilnie i dobrze współpracować z lotkami i mile widziana by była możliwość lotów w termice. Skrzydła mają zastąpić inne uszate w spalinowym motoszybowcu. do lotów fpv. Parametry modelu Rozpiętość 180-200cm. Waga ok 2000g cięciwa w oryginalnych skrzydłak ok 20cm Jędrula, dobór profilu ma znikomy wpływ na stabilność modelu w locie. Tutaj najważniejsze jest ramię i powierzchnia statecznika poziomego, no i położenie SC. Tak samo jak i reakcje na lotki nie są zależne od profilu. Trzeba prawidłowo dobrać rozpiętość i jej procentową głębokość. Loty w termice przy tym obciążeniu powierzchni będą trudne do zrealizowania, nawet przy wyśmienitym profilu termicznym Przede wszystkim musisz określić jaką technologią chcesz budować skrzydło. Którą masz dobrze opanowaną i ile modeli już zrobiłeś? Na co chcesz postawić: czy osiągi przy małych prędkościach, żeby się łatwo startowało i lądowało, czy dużą doskonałość przy szybkim locie (co raczej powinno być dla Ciebie ważniejsze, skoro ma to być pod fpv). Czy stawiasz na wyższe osiągi kosztem nerwowego profilu, który łatwo jest przeciągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 To,ja stawiam krakowskim targiem na E205 :devil: Sprawdzony profil wybacza prawie wszysko,do tego ma płaski spód,jest łatwy dla początkujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 No to może więcej opiszę. Zależy mi aby model był i mógł (wagę mocno zaokrągliłem na zapas myślę ze zmieszczę się w 1.5kg) - był trudny do przeciągnięcia - mógł wykorzystać " termikę" czy inne przydatne prądy powietrzne występujące na 1000-2000m wysokości ( to nie żart) - możliwie nośny jeśli da się połączyć z powyższymi I chyba tyle. Skrzydła będę robił metoda styro i balsa,a w części centropłata dodatkowo laminat. Jak przypomni mi się więcej to jeszcze napiszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek9932 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Jeżeli chodzi o charakter przeciągnięcia to jego charakter zależy głównie od Ciebie. Im promień krawędzi natarcia będziesz miał większy, tym przeciągnięcie będzie łagodniejsze. Ogólnie, im czystsza, gładsza i okrąglejsza krawędź natarcia tym łagodniejszy charakter przeciągnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adifotografista Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 był trudny do przeciągnięcia Wszystko da się przeciągnąć, jak wytracisz prędkość. Dobrze by było żebyś sobie określił, czy po przeciągnięciu ma spadać wiele metrów na płask bez kontroli, czy "zwalić się przez skrzydło" z tendencją do korkociągu, czy po prostu zapikować na 1,5 do 2 m w dół, nabrać prędkości i dać się kontrolować? A może już skończyłeś budowę i latasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 po pierwsze na wysokości 1000-2000m też jest termika i termika jest niekiedy bardzo wysoko - szczególnie bezchmurna - mój rekord to 3300 - chciałem dalej ale troche juz strach bez tlenu wyzej sie pchać. Po drugie mam troche inne podejscie co masy modelu, zdolności latania w termice. Prawdziwe szybowce gdyby je przeskalować nawet nie liniowo a objętościowo w modelarskim rozumieniu jawią się jako cegły. (skalowanie objętościowe mam na myśli jako - jeśli zmieniam wymiary liniowe 3 krotnie to masa spada 3*3 krotnie czyli 27 krotnie - Junior o rozpietości 15m ze mną w kabinie waży około 330kg czyli model 3metrowy powinien ważyc 12.2 kg co zostało by opatrzone komentarzem - odstaw na półkę i oglądaj cegłę) Zdolność latania w termice - uważam że wszystko co spada wolniej niż komin nosi jest w stanie latac w termice - rezultaty to inna rzecz ale byłem swiadkiem jak cesna 150 na zdławionym silniku szła 2 m/s do góry w kominie - fakt komin był mega silny i ja w juniorze leciałem 3.5 metra do góry no ale to inna rzecz. Kiedy spojrzysz do książki "zdalnie sterowane modele szybowców" nie znajdziesz tam clarc y ale inne profile tak jak sugerowano E205 lub E193 przy czym masy tamtych modeli były naprawde słuszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm może tu warto poczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Prawdziwe szybowce gdyby je przeskalować nawet nie liniowo a objętościowo w modelarskim rozumieniu jawią się jako cegły. (skalowanie objętościowe mam na myśli jako - jeśli zmieniam wymiary liniowe 3 krotnie to masa spada 3*3 krotnie czyli 27 krotnie - Junior o rozpietości 15m ze mną w kabinie waży około 330kg czyli model 3metrowy powinien ważyc 12.2 kgMoim zdaniem 330/(k*3)=2.64kg-skala K=5 a nie 12.2kg. Ja uważam że makiety szybowców zawsze będą cięższe niż to wynika z kryteriów podobieństwa. Znane z autopsji. Jeszcze nie widziałem makiety o wadze mniejszej niż teoretyczna będąca wynikiem przyjętej skali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Kolego Laminat, to forum czytają nie tylko modelarze ,ale też i piloci.Trochę mniej fantazjuj,bo to razi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adifotografista Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Dzięki "slawekmod". Tego szukałem, by tu dodać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Przepraszam faktycznie się pomyliłem aczkolwiek byłem na zawodach Sae AeroDesign West i latały konstrukcje o masie nawet 20kg przy rozpiętości skrzydeł 3metry i nie były to cegły ani żadne podniebne poganiacze - latały poprawnie filmiki na YT. Co do lotniczych fantazji Januszowi odpisałem PW i myślę że jakoś to zweryfikujemy czy jest to możliwe czy nie - bo albo mnie fantazjuje albo mam lekki przypadek schizofrenii:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Model lata na razie z oryginalnymi skrzydłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.