pyton Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 gratuluje udanych lotów i super modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Gratulacje jak na pierwszy lot to super. Napięcie na celach spadło z 4,20 na4,00.Spoko może spaść nawet na 3,2v i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Całkiem nieźle jak na początek. Wydaje mi się jednak, że model ma ciut za bardzo tylne wyważenie. Co jakiś czas lubi zadzierać nosem. I podejście do lądowania trzeba poćwiczyć. Model powinien wrócić jak grzeczny piesek, czyli "do nogi". Tylko uważać, żeby nie wrócił "w nogę". Poćwicz podejścia "na siebie". Łatwiej wtedy oceniać odległość od modelu i kontrolować miejsce przyziemienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Proponuje ustawić na sterze wysokości EXPo na jakieś 70%, model nie będzie tak chaotycznie podciągał do góry. No i silnik można by skierować bardziej w dół. Większy skłon. A tak to jestem pełen podziwu! Pogratulować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Tak obserwowałem tą relację i szczerze powiem że nie wierzyłem że ten samolocik poleci, ale ku mojemu miłemu zaskoczeniu--proszę jak pięknie.. GRATULACJIE I POWODZENIA W NASTĘPNEJ BUDOWIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Proponuje ustawić na sterze wysokości EXPo na jakieś 70%, model nie będzie tak chaotycznie podciągał do góry. No i silnik można by skierować bardziej w dół. Większy skłon. A tak to jestem pełen podziwu! Pogratulować! 70% EXPO to dużo za dużo. 50 % maks. Moim zdaniem skłon jest dobry i nie trzeba go zmieniać. Najpierw bym się jeszcze wlatał w model a potem brał się za regulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanC Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Szczerze powiem że szukałem coś na temat EXPO i nie znalazłem co to znaczy. Miałbym jeszcze pytanie jaki wpływ na lot ma zwiększanie kąta skłonu silnika. Spróbowałem zwiększyć o jakiś 1 stopień ale jakoś trudniej się latało. Co prawda założyłem składane śmigło od sky hawka 7 cali, ciąg był o wiele mniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Expo to funkcja różnicowego wychylenia sterów. Normalnie wykres sterowania jest prostoliniowy - Ile procent wychylasz drążek - tyle procent zmienia się sygnał sterujący. Wykres funkcji Expo przypomina funkcję logarytmiczną. Tzn, możesz zmniejszyć lub zwiększyć zakres sygnału sterującego dla danego odcinka ruchu drążka. Możesz np. ustawić tak, że wychylając drążek o 50%, ster wychyli się mniej niż te 50%, zaś wychylając drążek mocniej, sygnał sterujący mocno wzrośnie. W efekcie masz pełny zakres wychyleń sterów, ale w początkowej fazie wychylają się wolniej. Przydatne dla osób początkujących, które mają tendencję do nadmiernej reakcji. Można też to odwrócić i mieć większy zakres wychyleń w początkowej fazie - tak robią piloci latający dynamiczne akrobacje. Jest jeszcze funkcja Dual Rate (D/R), która "obcina" zakres ruchu serwa, np. o 50%. Czyli nie ważne jak mocno wychylisz drążek, serwo nie wychyli się mocniej niż ustawiony zakres np. 50% Przydatne w zwinniejszych modelach do nauki lub w fazie startu/lądowania, żeby nie wykonywać gwałtownych manewrów nisko nad ziemią. D/R zwykle można wyłączyć lub włączyć z przełącznika na aparaturze (o ile ma ona dodatkowe przełączniki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanC Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Dzięki za wyjaśnienie. W mojej aparaturze Radiolink T4EU raczej się nie da tego zrobić, są tylko cztery przełączniki rewersów i schowany wewnątrz przełącznik miksera V-tail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Masz czas pomyśleć o czymś z komputerem na pokładzie. Modele się z czasem rozwijają. Nawet w prostych modelach 4 - 6-cio kanałowych, czasem przydaje się zmiksować ze sobą kanały w nietypowy (lub nawet typowy) sposób. Klapolotki, miksowanie sterów ze sobą itd. Warto mieć aparaturę, która pozwoli wykorzystać nowe możliwości i poznać nowe dziedziny modelarstwa. Za jakiś czas taki samolocik może się znudzić. Wtedy by się chciało coś dynamiczniejszego itd. Tym bardziej, że już nie trzeba wydawać dwóch średnich krajowych na aparaturę i można mieć całkiem niezły sprzęt za kilkaset złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanC Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Dalmatek lata sobie dzielnie. Zwiększyłem skłon silnika w dół. Przy dodaniu gazu już nie wyrywa do góry tylko ciągnie naprzód w linii prostej. Do skrzydła przyczepiłem mini kamerke. Ota dwa filmy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Przesuń środek ciężkości bardziej do tyło bo model strasznie w dół ciągnie. Najlepiej aku cofnąć. Już 1 cm wstecz powinien poprawić jego zdolności szybowania. Ster wysokości równo ze statecznikiem i rzucaj modelem by go dobrze wyważyć. To co miałeś na filmie z pierwszego lotu to jest jeszcze za mało. Na tych filmach widać jak bardzo ma SC do przodu. Fajna okolica do latania! I gratuluje kolejnych udanych lotów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanC Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Popróbuje jak radzisz, mam około 3 cm na manewry akumulatorem. W tej chwili jest maksymalnie przesunięty do przodu. Wydawało mi się że jeśli SC jest bardziej do przodu jak wynikało z programiku to jest większa stateczność podłużna modelu. Ogólnie to mam wrażenie że model nawet przy minimalnym wiaterku jest bardzo wrażliwy na podmuchy. Ciągle trzeba go kontrolować jego lot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Ogólnie to mam wrażenie że model nawet przy minimalnym wiaterku jest bardzo wrażliwy na podmuchy Bo ma dużą powierzchnie przy małej rozpiętości. Model dobrze lata na silniku, no ale jeżeli ma szybować to musi być SC bardziej z tyłu. Wtedy będzie równiej szybował, a nie tak jak teraz ciągnął do ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.