Skocz do zawartości

Dalmatek - mój pierwszy projekt


RomanC

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Całkiem nieźle jak na początek.

Wydaje mi się jednak, że model ma ciut za bardzo tylne wyważenie. Co jakiś czas lubi zadzierać nosem.

 

I podejście do lądowania trzeba poćwiczyć. Model powinien wrócić jak grzeczny piesek, czyli "do nogi". Tylko uważać, żeby nie wrócił "w nogę". :)

 

Poćwicz podejścia "na siebie". Łatwiej wtedy oceniać odległość od modelu i kontrolować miejsce przyziemienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje ustawić na sterze wysokości EXPo na jakieś 70%, model nie będzie tak chaotycznie podciągał do góry. No i silnik można by skierować bardziej w dół. Większy skłon. A tak to jestem pełen podziwu! Pogratulować!

70% EXPO to dużo za dużo. 50 % maks. Moim zdaniem skłon jest dobry i nie trzeba go zmieniać. Najpierw bym się jeszcze wlatał w model a potem brał się za regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem że szukałem coś na temat EXPO i nie znalazłem co to znaczy. Miałbym jeszcze pytanie jaki wpływ na lot ma zwiększanie kąta skłonu silnika. Spróbowałem zwiększyć o jakiś 1 stopień ale jakoś trudniej się latało. Co prawda założyłem składane śmigło od sky hawka 7 cali, ciąg był o wiele mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Expo to funkcja różnicowego wychylenia sterów. Normalnie wykres sterowania jest prostoliniowy - Ile procent wychylasz drążek - tyle procent zmienia się sygnał sterujący.

Wykres funkcji Expo przypomina funkcję logarytmiczną. Tzn, możesz zmniejszyć lub zwiększyć zakres sygnału sterującego dla danego odcinka ruchu drążka. Możesz np. ustawić tak, że wychylając drążek o 50%, ster wychyli się mniej niż te 50%, zaś wychylając drążek mocniej, sygnał sterujący mocno wzrośnie. W efekcie masz pełny zakres wychyleń sterów, ale w początkowej fazie wychylają się wolniej. Przydatne dla osób początkujących, które mają tendencję do nadmiernej reakcji.

 

Można też to odwrócić i mieć większy zakres wychyleń w początkowej fazie - tak robią piloci latający dynamiczne akrobacje.

 

Jest jeszcze funkcja Dual Rate (D/R), która "obcina" zakres ruchu serwa, np. o 50%.

Czyli nie ważne jak mocno wychylisz drążek, serwo nie wychyli się mocniej niż ustawiony zakres np. 50% Przydatne w zwinniejszych modelach do nauki lub w fazie startu/lądowania, żeby nie wykonywać gwałtownych manewrów nisko nad ziemią. D/R zwykle można wyłączyć lub włączyć z przełącznika na aparaturze (o ile ma ona dodatkowe przełączniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz czas pomyśleć o czymś z komputerem na pokładzie.

Modele się z czasem rozwijają. Nawet w prostych modelach 4 - 6-cio kanałowych, czasem przydaje się zmiksować ze sobą kanały w nietypowy (lub nawet typowy) sposób.

Klapolotki, miksowanie sterów ze sobą itd.

Warto mieć aparaturę, która pozwoli wykorzystać nowe możliwości i poznać nowe dziedziny modelarstwa.

 

Za jakiś czas taki samolocik może się znudzić. Wtedy by się chciało coś dynamiczniejszego itd.

Tym bardziej, że już nie trzeba wydawać dwóch średnich krajowych na aparaturę i można mieć całkiem niezły sprzęt za kilkaset złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przesuń środek ciężkości bardziej do tyło bo model strasznie w dół ciągnie. Najlepiej aku cofnąć. Już 1 cm wstecz powinien poprawić jego zdolności szybowania. Ster wysokości równo ze statecznikiem i rzucaj modelem by go dobrze wyważyć. To co miałeś na filmie z pierwszego lotu to jest jeszcze za mało. Na tych filmach widać jak bardzo ma SC do przodu. Fajna okolica do latania! I gratuluje kolejnych udanych lotów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popróbuje jak radzisz, mam około 3 cm na manewry akumulatorem. W tej chwili jest maksymalnie przesunięty do przodu. Wydawało mi się że jeśli SC jest bardziej do przodu jak wynikało z programiku to jest większa stateczność podłużna modelu. Ogólnie to mam wrażenie że model nawet przy minimalnym wiaterku jest bardzo wrażliwy na podmuchy. Ciągle trzeba go kontrolować jego lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to mam wrażenie że model nawet przy minimalnym wiaterku jest bardzo wrażliwy na podmuchy

Bo ma dużą powierzchnie przy małej rozpiętości. Model dobrze lata na silniku, no ale jeżeli ma szybować to musi być SC bardziej z tyłu. Wtedy będzie równiej szybował, a nie tak jak teraz ciągnął do ziemi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.