Jedrula Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Jak w temacie chciał bym zacząć z benzynami, wcześnie latałem innymi spalinami i dużo godzin fpv (spaliną), trochę latałem równie elektrycznym akrobatem ale zrezygnowałem z tego ponieważ wolę się wozić po niebie niż szaleć. Po pierwsze zastanawiam się ile różnie się benzyniak od normalne trenerka z silnikiem żarowym, chodzi mi zachowanie w powietrzu. Po drugie zastanawiam sie czy brać trenerka górnopłata czy dolnopłata bo słyszałem że dolnopłaty tez potrafią być spokojne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek996 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 A o jakiej wielkosci (pojemnosci) silnika myslales ??? Benzyna DWUSUW czy CZTEROSUW ??? Jak pewnie sie orientujesz 85 % trenerkow ( gornoplatow) jest skrojona pod silniki 6,5 - 8,5 cm3. I jak pewnie tez wiesz silniki BENZYNOWE zaczynaja sie od 15 cm3 ( chyba sie nie myle ; moze poza kilkoma wyjatkami ? ). Tak wiec Twoj trenerek powinien byc troszke wiekszy. Jest wiele dolnoplatow ( o lekkim charakterze "sportowym" jak to zwa ) pod silniki .60-.90 czyli pasujace pod benzyne 15 cm3 . Tylko szukac ! Tutaj przykladowy link do benzyny 15 cm3 : http://www.throttlestore.com/jba_j15g_15cc_gas_engine.aspx?lang=EN P.S. jest ich wiecej , to TYLKO przyklad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buwi777 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Jak w temacie chciał bym zacząć z benzynami, wcześnie latałem innymi spalinami i dużo godzin fpv (spaliną), trochę latałem równie elektrycznym akrobatem ale zrezygnowałem z tego ponieważ wolę się wozić po niebie niż szaleć. Po pierwsze zastanawiam się ile różnie się benzyniak od normalne trenerka z silnikiem żarowym, chodzi mi zachowanie w powietrzu. Po drugie zastanawiam sie czy brać trenerka górnopłata czy dolnopłata bo słyszałem że dolnopłaty tez potrafią być spokojne.. Żarowe spadają a benzynki latają dalej :devil: :crazy: - a czy się mają różnić ?? oczywiście oprócz paliwa ... Jak pilot spokojny to i dolnopłat spokojny ... ps. benzynki ciut oszczędniejsze - jak stracisz zasięg to polecą dalej ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted April 25, 2011 Author Share Posted April 25, 2011 Silnik na pewno dwusuw bo oszczędniejszy i tańszy i kłopotów z nim mniej. Model wiem że na pewno będzie większy, poza tym mówię że jak większe to lepiej lata. Pojemność to nie wiem słyszałem że benzyny to opłacają się dopiero od 50cm, mam na oku ładnego Pipera pod benzynke 30cm. Głównie chodzi mi o to czy ktoś ma jakieś sprawdzone modele które ładnie latają nie mają wad konstrukcyjnych itp. Może coś takiego ta 15cm był by w sam raz http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=13537 i to http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_309&products_id=1822 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Wicherel 50 i benzyna z kosy 23 ccm ja tak chcialem wjechać na wilcze laski w tym roku no ale strata pracy no i ani silnika ani modelu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted April 25, 2011 Author Share Posted April 25, 2011 Raczej wolał bym ARF, choć chyba to dobry bo wicherek to model spokojny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Jak w temacie chciał bym zacząć z benzynami, wcześnie latałem innymi spalinami i dużo godzin fpv (spaliną), A tak na marginesie, to gdzie montowałeś kamerke na spalince? bo ja też zaczynam kombinować z FPV w spalinke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted April 25, 2011 Author Share Posted April 25, 2011 Na skrzydle po stronie przeciwnej do tłumika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Oleksy Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 POd benzynę 15 ccm podejdą też te dwa modele : Sport Senior Telemaster Ostatni prawie jak Wicher :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Albo Pilatus Porter 2.5m http://www.nastik.pl/pilatus-porter-p-2167.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 O ten Pilatus Porter jest super ma taki fajny oryginalny kształt. Teraz trza tylko zbierać kasę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norman Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 lub ten model pod 30cm , Beaver 2400 rozpietości Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikon Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Przede wszystkim, górnopłat czy dolnopłat nie oznacza automatycznie czy model będzie łagodny w pilotażu czy zadziorny. Szczerze mówiąc uważam że łatwiej się lata "neutralnym" dolnopłatem/średniopłatem niż "wysokim" górnopłatem typu Piper. Zwłaszcza dla kogoś kto sporo już latał i lotki mu nie straszne, raczej nie brałbym czegoś typu "Telemaster". Skoro nie interesuje Cię kręcenie akrobacji, rzeczywiście warto rozważyć ciekawą makietę/półmakietę - widziałeś może już tą ofertę: http://f3m.pl/656,-b-bonanza-a-36-niebieski-szary-205cm-arf-b-.html Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Te sklepu nawet nie znałem. :shock: Lotki straszne mi nie sa ale kręcenie akro mnie nie bawi, lubię je oglądać. Szukam czegoś co da się odprężyć w locie " powozić po niebie". Możliwe że zrobię Wicherka w rozmiarze 100 (lubię duże :mrgreen: ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Szukam czegoś co da się odprężyć w locie " powozić po niebie". Polecam +3m modele f3j. Miesiąc temu pierwszy raz tego "dotknąłem". Żadne SPA itp tak nie relaksuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Jedrula - mam rozbitego Pilatusa - dziub do odbudowy Moze sie dogadamy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 3, 2011 Author Share Posted May 3, 2011 Poszło pw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofer Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Witam serdecznie wszystkich jako nowy uzytkownik forum i mam gleboka nadzieje ze znajde tutaj odpowiedz na nurtujace mnie juz od dluzszego czasu pytanie Swoja przygode z R/C rozpoczolem z modelm MULTIPLEXA MINIMAG i teraz chcialbym sprobowac swoich sila na bardziej konkretnej maszynie, mam namysli great planes cherokee http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=7843 , bylby to moj drugi model a zarazem pierwszy sapalinowy. Moje pytanie sporwadza sie do tego czy faktycznie jest to model dla mnie? tzn. zaraz po MINIMAGU. Nie ukrywam ze bardz podoba mi sie ten model. :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 14, 2011 Author Share Posted May 14, 2011 Ten temat jest o modelu benzynowym. Ty pytasz o coś całkiem innego. Poczytaj trochę forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 No i mam taki Piper i silnik rcgf 20cc v2. Model http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8655 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts