Daniel_B Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Witam Proszę kolegów o radę. Mam pod ręką silnik 4t ASP 10,5cm3 ze śmigłem 13x6 i korci mnie, żeby go zabudować w w/w modelu Piper'a. rozpiętość - 2130 mm długość - 1370 mm waga - 3,66 kg czy podniesie ten model z trawiastego lotniska ? może ma ktoś już doświadczenie z tym "maleństwem" ? chodzi mi o spokojne makietowe latanie, ale ...... trzeba pierw wystartować, a nie mam na razie innego napędu
pepcio Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 Przy dwusuwie przy tej pojemności z dobrze przystrzyżonej trawy byłaby szansa. Moc tego silnika 4t może być za mała dla tego modelu. Już to przerabiałem. 15-ka dwusuw to spoko. Pozdrawiam Mirek
Daniel_B Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Opublikowano 2 Lipca 2011 Jak przeglądam specyfikację trochę mniejszej wersji opisywanej już na forum o płacie 1800mm, to wydaje się, że tam mój silnik miałby zapas mocy i tak sobie kombinuję - większy płat 2130mm - mniejsze obciążenie powierzchni nośnej ....
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 większy płat 2130mm - mniejsze obciążenie powierzchni nośnej .... Ale też trochę większy opór czołowy. Więc plusy mogą być zjedzone przez minusy... :mrgreen: A co podają w specyfikacji tego konkretnego modelu?. Dla przykładu - model o masie jakieś 3,5 kg i rozp ok 180cm napędza u mnie ASP FS 80 czyli 13cm. Model o rozp 190cm i masie 5,5kg 4suw 15cm. ASP FS 61 napędzał model o rozp prawie 170cm i masie 2,8kg. Po założeniu pływaków masa wzrosła do 3,2 lub 3,3 kg i bez problemu oderwał sie od wody...ale za to spadł do wody Moim zdaniem 10cm 4suw to trochę mało do tego modelu. Niektórzy wstawiali już benzynę do tej wielkości.
Daniel_B Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Opublikowano 19 Lipca 2011 Dzięki za uwagi. Po katastrofie mojego Tiger Moth'a złapałem traumę, dla przełamania lęku zabrałem się za Pipera. Analizując Wasze wypowiedzi "zbudowałem" model Piper w oparciu o konstrukcję BH 1:6, płat 1840, waga teoretyczna ok. 3kg. Dziś testowałem na nim świeżo dotarty silnik ASP 4t 0.61 na śmigle APC 13x6. Pierwsze wrażenie po regulacji, że nie wiele potrzeba aby odbył pionowy start, ale zabrakło mi odwagi do oblotu , a model wydaje się rwać do lotu.... Mam krótki pas trawiasty, wiatr dziś na podejściu do lądowania "od ogona", nie znam charakterystyki lotu Pipera, to wszystko + nieufność do spaliny = uziemiony Może jutro... chyba bez butelki "Jasia Wędrowniczka" nie dam rady Dzięki za pomoc
WZ Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 U mnie PIPERA o rozpiętości 1,9 m ciągnie silnik MVVS 6.5 cm3 - dwutakt idzie bez problemu z trawiastego lotniska z dłuższym rozbiegiem
SiSon Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Witam. Który model Pipera Cub wybrac - SIG, SEAGUL czy CM. Skala 1/5 Kwotowo jestem za SIG. Pozdrawiam
Radek Oleksy Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 Seagul jest najlepszy Kyosho latałem i ...niestety lata kiepsko, a seagul lata się super , TWM też lata bardzo dobrze
SiSon Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 Wybór padł na TWM z racji ceny i bardzo podobnej jakości do SIG'a. Z sagulla zrezygnowałem, ponieważ producent nie zaleca silnika klasy .61 2t do niego- model jest troche przyciezkawy, a moje lotnisko jest trawiaste. Pozdrawiam
f-150 Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 TWM -The world model czy The wing maker?Oblatywałem ten drugi,waga do lotu z silnikiem ASP 70 3600gr.Nie chce lądować
SiSon Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 The wing maker. Z The word model nie chce mieć nic wspólnego. Miałem Fun Worda i totalna porażka, albo ja pechowo trafiłem. Gorszej foli nie widziałem nigdzie, a patenty i montaż równie beznadzieje. Dzis ma przyjść piper i chyba wykorzystam ten wątek już Setup: ASP 2t .61 Hitec 322hd x3 Tower prosg-995 x 2 Optima 7 Ubec: Chinskie 5A
f-150 Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Szkoda że na dwusuwie.Na cztero brzmi lepiej
SiSon Opublikowano 26 Maja 2012 Opublikowano 26 Maja 2012 Więc wczoraj około godziny 13 przyszedł model i od razu ochoczo zabrałem się do roboty, uprzednio przygotowawszy osprzęt z poprzedniego modelu i wyczywszy/wyczysiwszy [? ;d ] silnik. Poniżej bez większych komentarzy, seria z zdjęć z procesu składania. Od razu dodam, że bardzo miłym zaskoczeniem były już klejone stateczniki i lotki na metalowe zawiasy. Waga, kadłub: Skrzydła 759 g No nie umiałem trafić !! A jedyne wiertełko jakie posiadałem [1,5mm] się złamało. Generalnie: NIE POLECAM SKŁADAĆ BEZ WIERTEŁEK Tu kolejny problem i gafa zarazem. Nie potrafiłem znaleźć w częściach tego czegoś do złączenia drutów, więc zrobiłem ot takie coś... Jak się później okazało owy element był schowany w paczce z gąbką -,- A tutaj moje nowe wiertło... sprawdziło się w 100% i szkoda, że tak późno Tutaj już po odpaleniu silnika, pierwszy raz zapalił od razu "na dotyk". Odwdzięczył się za dopieszczenie I jestem na takim etapie Zasadniczo, model gotowy do lotu, teraz wizualne wykończenie. Jutro oblot. Na pytanie zawarte w temacie czy warto? Warto za te pieniądze. Model ma kilka mankamentów, wykonanie średnie i jakość przeciętno-słaba, lecz do rekreacji nadaje się w zupełności i podkreślę jeszcze raz. Za te pieniądze warto! Pozdrawiam
MareX Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 No, model pierwsza klasa, ale są dwa "ale". Po pierwsze: wykonany przez Ciebie "element" , którym połączyłeś napędy jest - wybacz - tak mało "półmakietowy", że ja osobiście nigdy, za żadne skarby, fotki takiego czegoś na forum modelarskim bym nie zamieścił. Tobie się podoba, chwalisz się tym - Twoje prawo, ale skoro znalazłeś właściwy element, może warto było by go jednak zastąpić? Po drugie: do tej pory tego typu modele, jak ten zakupiony przez Ciebie, kwalifikowaliśmy do "modeli spalinowych" i nikomu to nie przeszkadzało, bo też i tam ich miejsce. Są to modele spalinowe, lepiej lub gorzej przypominające samoloty istniejące "w naturze" i bardzo dobrze. Jeśli coś takiego buduje się od podstaw samemu, czy też choć trochę podejmuje się wysiłków, aby kupiony "kit" upodobnić do "półmakiety" , to jakoś , na siłę, można taki temat wstawić do "półmakiet". Napisz, co o tym myślisz, i zapewne też przystaniesz, na przeniesienie tego tematu do właściwego działu.
Marcin K. Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Panie Radku, model który ja mam lata moim zdaniem świetnie, choć Moglby miec mocniejszy silnik. Dlatego go chwale. Jak dla mnie, swietny model za świetne pieniadze Do autora tematu, gratuluje modelu!
SiSon Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Temat jest z zeszłego roku i nie został założony przeze mnie, podpiąłem się pod niego tylko. Chciałem dla innych szukających, którzy pewnie również trafią na ten temat, zaprezentować model. I fakt. Dla mnie jest to model rekreacyjny przy okazji będącą w jakimś stopniu makietą. Ma być ładny, ale przede wszystkim ma latać. Owy "element" jest w swym wyglądzie paskudny i niemakietowy, ale spełnia swoją funkcję- a oto chodziło część, która pierwotnie miała służyć do połączenia popychaczy połówek sterów wysokości, wydaje mi się również w rzeczywistości w prawdziwym samolocie nie występuje, więc chyba jest nie mniej makietowa. Poza tym ten element jest niewidoczny w modelu. Jeżeli moderator ma ochotę przenieść temat do innego działu nie widzę najmniejszych przeciwwskazań. Dziś odbył się pierwszy, krótki lot. Zastosowane śmigło 13x4, dawało za mały ciąg. Jutro rano, jeżeli pogoda pozwoli, drugi oblot. A po nim, jeżeli wszystko pójdzie ok, model zostanie w pełni kosmetycznie skończony. Pozdrawiam. EDIT. Panie Radku, model który ja mam lata moim zdaniem świetnie, choć Moglby miec mocniejszy silnik. Dlatego go chwale. Jak dla mnie, swietny model za świetne pieniadze Do autora tematu, gratuluje modelu! Hehe, to co przed chwilą pisałem- to nie mój temat EDIT2. Od razu mówię, aby nie zostać zbesztanym. Film jest na surowo wrzucony, kręcony przez kobietę -,- http://www.youtube.com/watch?v=mdnm4ggbhW0&feature=youtu.be
SiSon Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Poraz kolejny to G. zgasło w czasie lotu, aż w końcu skończyło się to nawet nie zerwanym, a odklejonym podwoziem [jedna z sklejek] Pomijając to. Pragnę zamienić 2t na 4t. Moj 2t .61 generuje moc ~1.7kw, 4t .91 1.3 kw. Rozumiem, że inne obroty, jednak czy 15cm 4-ero takt nie będzie za słaby, skoro już 2t ledwo dawał radę?
Jano Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Spokojnie Michał na tej 10 ce którą masz ten model musi pięknie latać.Tylko zmień śmigło tak gdzieś14x6 ,13x7.U nas na lotnisku kolega lata takim modelem na 7.5 ccm lotnisko oczywiście trawiaste i zero problemów.
Rekomendowane odpowiedzi