robertus Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Czyli taki deskolot tez powinien z nim latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Jeżeli się nie ograniczysz do śmigła 6" jak ja - to tak. Te 2,5cm średnicy więcej to jednak duża różnica. Plus jeszcze dłuższy skok. I wtedy cała moc idzie tam, gdzie powinna. W moim "deskolocie" niestety "ucieka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Przepraszam że przykleiłem się pod temat, szukam jakichkolwiek planów 3D, 2D oraz rysunków samolotu EM-10 Bielik, pod makietę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 z jakim kątem nastawienia statecznika poziomego robiłeś testy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 z jakim kątem nastawienia statecznika poziomego robiłeś testy?Zerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Model skończony. Użyłem silniczka Emax-2812 i śmigła 7x6. Miało być 7x4, ale gdzieś mi się zapodziało, a chciałem go dzisiaj oblatać. Sterowanie typu delta na ogonie płytowym. Niestety musiałem dołożyć 20gram na dziób aby go wyważyć. Bez tego akumulator byłby bardziej z przodu, ale wolałem nie ryzykować jego uszkodzenia w razie kreta. Ostatecznie samolot waży 390gram. Oblot Za pierwszym razem model daleko nie poleciał :wink: . Musiałem go trochę porzucać bez silnika i wytrymować. Drugi lot był o wiele lepszy. Samolot ładnie wystartował, Sterowanie delta spisuje się wystarczająco dobrze, silnik ze śmigłem również. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Q3Hv4v6mIGA&feature=mfu_in_order&list=UL Jednak nie obyło się bez problemów. Po nabraniu wysokości samolot stracił stateczność, obrócił się na plecy i w żaden sposób nie mogłem go obrócić z powrotem. Nie reagował również we właściwy sposób na sterowanie. Ostatecznie wylądowałem bezwładnie u sąsiada. na podwórku. Dołożyłem jeszcze 5gram na dziób, wielokrotne próby wyrzutów pomyślne. Postanowiłem zrobić próby szybowania z wysokości. Kolejne starty idealne. Nabór wysokości i testy szybowania. Szybuje słabo, bo to żaden profil. Użyję chyba jakiegoś kfm. Gdy już dziób wystarczająco się pogiął i zgubiłem jeden z ciężarków, wróciłem do domu. Dobrze, ze go okleiłem taśmą. Dla prototypu to idealne rozwiązanie. Na marginesie Bielik pięknie wygląda na niebie, smukły kształt, dość duży rozmiar. Ech.. :mrgreen: Po przeanalizowaniu zebranych danych dochodzę do wniosku, ze przyczyną utraty kontroli są zbyt wiotkie powierzchnie sterowe. Na jednym widać załamania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 A jak sprawdził ci się silnik-były obawy co do jego możliwości a z filmu trudno określić czy latał na FULL czy miał zapas mocy . Czy ja tam dobrze widzę -śmigiełko SF GWS? ,nie grzał się silnik? bo u mnie na takim samym silniku i śmigle 7x6 E APC to troszeczkę sczerniały uzwojenia :? . A mogłem w swoim Migu nie robić dziury............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Zapasu mocy było dość, latałem na pół gwizdka. Loty trwały zbyt krótko aby coś zdążyło się nagrzać., a śmigło nie było docelowe. Dalsze testy będą na 7x4, które w końcu znalazłem. 8) Drugi dzień lotów Niestety śmigło 7x4 nie pasuje na propsaver, ma za dużą dziurę na oś. Usztywniłem powierzchnie sterowe i zrobiłem KFM2 na skrzydle. Zauważyłem, że samolot nazbyt chętnie robi beczkę w lewo, a w prawo bardzo opornie. Będę musiał zrobić jakiś wykłon silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Przy takim stosunku średnicy śmigła do rozpiętości to i tak dobrze że tylko masz inną prędkość beczek lewej vs prawej ,wykłon nie koniecznie ci pomoże jeśli na aktualnym ustawieniu model nie ma tendencji do zakrętu w przeciwną stronę co śmigło (pomijając chwile rozpędzania) . Możliwe że po wstawieniu śmigła o mniejszym skoku ten objaw zmaleje ale na pewno tego nie zniwelujesz. Obawiam się tego efektu w swoim migu i się tak zastanawiam.... może na powierzchniach 'dyszach" działających w strumieniu za śmigłowym nie nadać małego kąta niwelującego moment obrotowy?? Napisz jak się spisuje KFM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Zrobiłem lotki w skrzydłach i połączyłem je razem ze sterem wysokości. Zmieniłem koncepcję steru wysokości z płytowego na klasyczne. Poszedłem polatać. Niestety wciąż są problemy. Samolot ma tendencje wywracania się na plecy i bardzo ciężko jest wrócić do poprawnej pozycji. Beczki w lewo robi ładne, w prawo jest to coś z połączenia beczki i ześlizgu w lewo, któr kończy się obróceniem modelu do góry nogami. Próbowałem przestawiać silnik w każdą stronę, tendencja pozostaje. Zastanawiam się czy zrobienie osobno lotek i steru wysokości coś da w tej sytuacji. Moim skromnym zdaniem to efekty od silnika. Spróbuję chyba wstawić silnik wewnątrz kadłuba, jak w parkflyerach, które widziałem. Wydaje mi się, że jest za daleko od ŚC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Przenieś pakiet poniżej skrzydła. Tendencja do odwracania się i pozostawania w tej pozycji, może wynikać ze zbyt wysoko umieszczonego SC. Jeżeli model ma latać stabilnie, SC powinien być w osi modelu lub ciut poniżej. Zwykle model wyważa się wzdłużnie - pytania w stylu "jak daleko od natarcia". Ale zapomina się o wyważeniu poprzecznym. Podeprzyj model na dziobie i ogonie, w osi modelu i zobacz czy ma tendencję do przekręcania się. Ja w swoim MIG-u zbudowałem skrzynkę na wyposażenie pod skrzydłem i dałem pakiet także pod nim. W efekcie większość masy jest tuż pod skrzydłem i poniżej silnika. To pozwala utrzymać stabilny lot, bez kołysania się na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Też mam takie podejrzenia. Jednak w obecnej wersji Bielika w sumie mało jest tego spodu pod skrzydłem. Przeprojektuję model i zrobię taką skrzynkę jak w migu-29 i podobnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Zdaje się że robiłeś przymiarkę w Sketchupie (3D) -łatwo tam wprowadzić modernizacje i zobaczyć jak to będzie wyglądać. Bielik miał wlot powietrza pod kadłubem i ten element zrób tak szeroki jak szeroko masz rozstawione stateczniki , w pierwotnych planach Miga "by TOMHE" tak samo ten element był tak rozstawiony . TUTAJ to widać doskonale. Model masz nie mały więc miejsca na osprzęt w tym "wlocie" będzie sporo (może go zaprojektuj przesuniętego ku przodowi by nie było problemu z wyważeniem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Bielik powraca. Wersja druga ma śmigło w cenropłacie, bliżej środka ciężkości i od spodu skrzynkową gondolę silnikową. Niestety tak przypomina MiG-29 i nie jest już taki unikalny. Oblot MK2: http://youtu.be/CwMAuMOWjPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Jakiś dziwny ten lot, jakby na zbyt dużym kącie natarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zgodzę się. Chyba za bardzo tylni SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Polatam znowu to przyuważę ten temat. Na pewno jest czuły na sterowanie. Musiałem się przestawić na delikatne operowanie drążkami bo przy mocniejszym zaciągnięciu samolot "stawał dęba" i wytracał prędkość. Stąd może i to wrażenie Madrian dobrze, że wpadłeś. Napisz mi jak wpływała zmiana wykłonu i skłonu w Twoim MiGu-29 na zachowanie modelu w locie. U mnie na razie mam 0/0. Może coś zmienię i tutaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Prawdę mówiąc skłon +/- pogarszał sprawę . Skłon dodatni (w górę) pogłębiał zadzieranie. Ujemny, kiedy był dobry przy małej prędkości, przy większej powodował nurkowanie, którego nie chciał rekompensować ster wysokości. Najlepiej było dać go na "zero". Sprawdził się za to wykłon ok. 2* w prawo (ale to akurat zależy od kierunku pracy silnika). Zmniejszył moment żyroskopowy. Spróbuj nieco przesunąć pakiet do przodu o centymetr czy dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Po wielu lotach doszedłem do wniosku, że samolot lata dobrze... tylko w prawo. Przechył na prawe skrzydło (zgodnie z obrotami śmigła) jest elegancki i samolot ładnie zakręca. Przechył w lewo jest bardzo karkołomny i koślawy. Mam śmigło 5x5. Mniejszego nie założę, bo będę miał za mało ciągu. Może zmniejszyć trochę skok, albo zwiększyć rozpiętość skrzydeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Można pokombinować z miksowaniem lotek. Małe wychylenia w prawo, duże w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi