Kwazio Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Do czterosuwów stosujemy paliwa bez rycyny. Z samym syntetykiem. Jeśli mamy poniżej 15% nitrometanu, to w czterosuwach może występować efekt taki, że po zapaleniu musimy dłużej potrzymać świecę pod napięciem, żeby silnik się rozgrzał. Inaczej chce na początku gasnąć. Ale da się z tym żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Mój pracował przewaznie z dodatkiem 10% nitro. 5% paliwo też sie zdarzało, dodawanie oleju rycynowego również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Mój byl dotarty na 5% a latam na 10% od model technics. Jak bedziesz docierał to igła od składu mieszanki na dwa obroty od zamkniętej. Przepustnica na ok 1/4. Ja tak wypaliłem 1300ml. Jedni mowic ze za duzo inni ze w sam raz. Pewnie czytałes zeby ustawiać zawory w tym silniku itp. Moim zdaniem wystarczy zbiornik wiecej na dotarciu spalić i dnie bedziesz mial problemów z praca tego silnika. U mnie pieknie mruczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Przepustnica na ok 1/4 Przepustnica to raczej na maxa otwarta. Obroty ustawiamy tylko igłą składu mieszanki tak by silnik by przelany. Co jakiś czas wkrecasz tę igłę by dojsc do max obrotów po czym znowu ją wykrecasz do najmniejszych czyli znowu przelany silnik. Przepustnicą w fazie docierania nic nie robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No patrz tego mi nie napisałes w pw jak Pytalem No ale jak tak przeprowadziłem docieranie to chyba zle nie jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No patrz tego mi nie napisałes w pw jak Pytalem Tyle razy to było w różnych wątkach, że wydawało się oczywistym :idea: Przepustnica otwarta na maksa zwiększa przepływ mieszanki, a co za tym idzie i smarowanie i chłodzenie lepsze. Dlatego dodaję rycynę do docierania bo ona chłodzi. Nigdy nikomu nie pisałem, że ma ustawić przepustnicę na 1/4 :!: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zauwaz tez ze nie napisałem ze Ty mi tak polecałes na przyszlosc bede pamiętał, człowiek cale zycie sie uczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 To czy mogę stosować paliwo z rycyną i syntetykiem (zmieszane) ? Czy muszę dawać z samym syntetykiem np takie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Łatwiej by bylo podac nazwę i skład paliwa niz bawic sie w skróty mozesz takie i takie stosować ale po rycynie lub rdzewiec. Cnotest sam stosuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Po rycynie może się tworzyć zwęglony osad na zaworze wylotowym, co prowadzi do jego zniszczenia - znam taki przypadek. Ja stosuję paliwo bez rycyny, ale nie wykluczone, że jej mała ilość nie zaszkodzi. Ze strony Saito: “Since the four-stroke engine has high exhaust temperature and carbon is apt to accumulate when castor oil type lubricants are used, avoid using fuel containing them.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 W paliwie contest 10 jest też domieszka rycyny. Jak dobrze pamiętam to 20% a 80% to syntetyk.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 O ile mi wiadomo w Model Technics Contest 10 jest tylko Klotz. W każdym razie tak podają we wszystkich opisach tego paliwa jakie znalazłem. Na przykład tu: http://hobby-model.pl/paliwo-contest-10-5l-model-technics.html tu: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1476,paliwo-contest-10-5l-model-technics albo tu: http://www.westwalesmodels.co.uk/Model-Technics-1-Galon-Formula-Irvine-Contset-10-Fuel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 MT Contest 10 zawiera: klotz 18%, nitrometan 10% i metanol 72% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Capriman ma rację. W tym paliwie jest 18% oleju Klotz Super Techniplate, który jest mieszanką oleju styntetycznego Original TechniPlate i rycyny pod handlową nazwą BeNOL (też KLOTZ) w stosunku 80/20. sionziom Twoim podstawowym źródłem informacji o silniku powinna być INSTRUKCJA. Przeczytaj ją i się do niej zastosuj. Producent wie najlepiej co powinieneś wlać do silnika aby go możliwie bezpiecznie uruchomić i użytkować. A jak zdobędziesz trochę doświadczenia, to będziesz mógł sobie eksperymentować. Nie tylko z paliwami. Osobiście latam na Contest 10 i nigdy nie miałem z tym paliwem najmniejszych problemów. Jeszcze moje zdanie na temat Twojego pytania zawartego w tytule: uważam, że czterotakt na początek, to pomysł najgorszy z możliwych. Ale czego się nie robi dla tego wspaniałego brzmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Callab - tutaj masz dowód: http://www.modeltechnics.com/ingredients/ingredients.html http://www.modeltechnics.com/glowfuel/irvine.html Jak widać są 2 rodzaje oleju klotz jeden ma rycyne a drugi nie:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 OK. Teraz już wiem. Byłem przekonany, że ten jest "pure synthetic". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Na stronie modele.sklep.pl o silniku asp fs 61 jest napisane: Paliwo : ok. 10% nitrometanu + nie miej niż 18% oleju (rycynowego lub syntetycznego) więc chyba może być mieszanka rycyny z syntetykiem bo niby syntetyk czyści trochę ten nagar z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Nic syntetyk nie czyści. Rycyna się smaży w wydechu i osadza się węglem, bardzo trudnym do usunięcia. Po z grubsza 5 godzinach pracy, kanał wydechowy w głowicy może się wręcz całkiem zapchać... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Nic syntetyk nie czyści. Rycyna się smaży w wydechu i osadza się węglem, bardzo trudnym do usunięcia. Po z grubsza 5 godzinach pracy, kanał wydechowy w głowicy może się wręcz całkiem zapchać... :devil: Nie przesadzaj. W latach 80. i 90. stosowano do 4T prawie wyłącznie olej rycynowy i nie było problemu. Dzisiaj nikt nie zaleca stosowania w całości oleju rycynowego, ale jego dodatek 2-5% może uratować silnik w sytuacjach ekstremalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Według producenta arcticglow to paliwo które chcę kupić zawiera olej TLRD czyli: - olej TLRD – uszlachetniony olej rycynowy zawierający dodatkowy bazowy składnik syntetyczny, oraz dodatki zwiększające odporność na działanie wysokich temperatur, zmniejszające tendencję do charakterystycznego dla zwykłego oleju rycynowego zaklejania silnika dłuższy czas nieużywanego, obniżające tendencję do powstawania nagaru i laki szczególnie na powierzchni tłoka, oraz zwiększające ochronę przed korozją. Zarówno sam olej TLRD, jak i produkty jego spalania nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego - są łatwo biodegradowalne. Z czego jednoznacznie wynika że walczy z nagarem i zalepianiem silnika, więc raczej nic strasznego się nie powinno stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi