Skocz do zawartości

MiG-29 EDF /lanxiang/


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam po dość długiej przerwie. :)

 

Ponieważ "zniknąłem" na dłużej, domyślam się, że kolegów śledzących ten wątek także ubyło, bo ileż można czekać na wieści co się dzieje z MiG'iem ;) A działo się... Choć krótko, to baaardzo efektownie..! :) Niestety - nie chcąc kusić losu - nie zabrałem na oblot żadnego "paparazzi". Ale nadrobię to następnym razem ;)

W punkcikach opisuję co zauważyłem w tak silnym stersie;)

 

1. Start – króciutki. Tak jak SU-34, ale nie tak nerwowy.

2. Ustawiłem sobie do pierwszego lotu ruch dysz nieco mniejszy niż powierzchni sterowych – i wyszedł tak poczciwy i spokojny samolot, że chciałoby się latać bez przerwy.. Nie stwarza poczucia stresu.

3. Praktycznie ustawienia wychyleń sterów nie musiałem korygować, choć po starcie miał tendencję do zakręcania w lewo. Trymery załatwiły sprawę.

4. Prędkość modelu – Hmm.. J Bajka! Minimalną prędkość można osiągnąć taką, że szybszym krokiem można mu dorównać (!) Wisi na dyszach (po części dość duży nadmiar mocy to zapewnił) i nie ma tendencji do walenia się na skrzydło. Prędkość maksymalna natomiast jest imponująca.. Chwilami, to zastanawiałem się, czy jak pociągnę na siebie, to nie odejdą skrzydła.. Ale nic się nie działo. Przy dużej szybkości model jest dość zwinny..

5. Lądowanie. Jak wypracuje się długą prostą, to ująć gaz i pięknie szybuje.. Nad ziemią ostrożnie zaciągnągnąć, ale uważać, bo i przy malutkiej prędkości potrafi wypuchnąć do góry.. (Duża powierzchnia).

Nie używałem spadochronu, bo o nim zapomniałem. Podwozie działało tak sobie. Raz się nie domknęło (chyba z powodu klapki luku podwozia) i wyglądało to koszmarnie.. ale wyszło bez problemowo. Amortyzacja – bajka.. Jestem ciekaw, jak długo wytrzymają golenie, bo według mnie kółka są za małe i strasznie hamują same w sobie.. W końcu coś puści.

6. Wychylenie steru kierunku – zmniejszyłem do minimum. Jest nieprzydatne za bardzo, a utrudnia sprawę przy starcie kiedy chce się utrzymać kierunek przy większej szybkości. Spowolniłem też skręt przedniego koła.

7. Długotrwałość lotu w moim przypadku to 3 minuty.. Niestety.. W około 4 minucie czuć było, że modelik nie ma już takiego kopa. Ustawiłem więc timer na 3 minuty i po sprawie.

8. Widok modelu – BEZCENNY..! To jest piękny model, a szachownice dodają mu piękna..

9. Dźwięk – przepiękny na tych turbinkach.. W połowie gazu słychać jak prawdziwego miga na zdławionych obrotach ;)

 

Niestety przed kolejnym lotem testowym spalił się Chiński 100 amperowy regulator (Sky Wing). po podłączeniu zasilania nawet nie zdążyłem pokołować na pas jak zaczęło śmierdzieć spalenizną.. Obiecałem sobie w związku z tym, że nigdy już nie wezmę do ręki takiego g..na :( Najbardziej mnie denerwuje, że będzie trzeba model pruć i rozwalać częściowo elektrykę w celu wymiany obu regli.. Nienawidzę takiej roboty.. Teraz mam dylemat - jaki regulator wybrać..

 

Pozdrawiam..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przed kolejnym lotem testowym spalił się Chiński 100 amperowy regulator (Sky Wing). po podłączeniu zasilania nawet nie zdążyłem pokołować na pas jak zaczęło śmierdzieć spalenizną.. Obiecałem sobie w związku z tym, że nigdy już nie wezmę do ręki takiego g..na :( Najbardziej mnie denerwuje, że będzie trzeba model pruć i rozwalać częściowo elektrykę w celu wymiany obu regli.. Nienawidzę takiej roboty.. Teraz mam dylemat - jaki regulator wybrać..

Nie pocieszę Cię tym ale palą się nie tylko tanie, chińskie regulatory; w samochodzie Kyosho spalił mi się Vortex (zaraz po podłączeniu pakietu, nawet z miejsca nie ruszyłem), koledze w helikopterze 700 spalił się regulator Kontronika za 600$. Reguły nie ma, wszystko zależy od szczęścia. Sam używam kilku tanich regulatorów i jak na razie wszystko jest OK. To, że kupisz jakiś droższy, markowy regulator, tylko zwiększy szanse powodzenia ale nie wyeliminuje ryzyka spalenia. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A czy do tych fabrycznych turbin nadaje się jakiś z silników zasilanych pakietami 3S?

Mam kilka pakietow 3S 3700 i 3250.

Tak się zastanawiam nad silnikami Mega lub Emax.

Emax:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_568&products_id=10251

Mega:

http://www.nastik.pl/mega-16153-p-1657.html

Który z tych silników lepiej poradzi sobie z tymi turbinami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyclone CP-480-2800kv

6s 2x Turnigy 3s 20-30c

Vm 16.54

Ap 85.28

Wp 1613.2

Thrust(Kg) 2.6

g/w: 1.61

uwzglednij, ze w modelu wezmie wiecej a da mniej, przelicz jakie lipo beda potrzebne i podejmij decyzje czy warto ;)

ja mam ten sam silnik regiel 85A i mini fan w modelu 1850g ciagu przy ok 65A każdy. start z deski dlugosci 2m badz z reki pionowo w gore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3S żaden .

A gdyby ten silnik Emax 2856/8 zasilić 4S? W sumie w specyfikacji jest przystosowany do zasilania 4S.

Przy zasilaniu 4S ma 3400 kv - przy prądzie 46A. Poradzi sobie z fabryczą turbiną i pozwoli na normalne latanie?

Oczywiście zdaję sobie sprawe , że szaleństwa nie będzie. Starczy pewnie na kilka minut lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.