Skocz do zawartości

BRISTOL SCOUT - C


MareX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Heniu radzi odwrócić "do góry nogami', tam gdzie jest linia prosta kadłuba i na tym bazować.

Heniu dobrze radzi. Jak jest jakaś prosta linia bazowa to trzeba ją zawsze wykorzystać. Boki podeprzeć trójkątami czy ekierkami aby utrzymać prostopadłość ścian bocznych i wszystko powinno wyjść prosto.
  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dzięki Marku. Tak właśnie zamierzam zrobić. Na razie usuwam te stare wręgi, będę wycinał nowe, a "ścianę ogniową" zrobie ze sklejki lotniczej 5 mm. Będe póżniej to powolutku punktowo łapał , może CA najpierw, a nast. wikolem.

Opublikowano

Porozmawiałem dzisiaj ze znanym Wam, bardzo doświadczonym modelarzem, o wdziecznej ksywce "pleses". Oświecił mnie prawie jak na przesłuchaniu w starym stylu i tak mi sie w pale rozjaśniło, że zaraz pognałem do , jak tutaj sie to mówi, "Liroja" i zakupiłem za całe 23 zł:

img0307co9.jpg

Jak i do czego się to stosuje, zademonstruję w "praniu", a niecierpliwych odsyłam do stronki plesesa.

img0308ek9.jpg

Tutaj widac skutki mojej destrukcyjnej ręki , ale wszystko znowu przede mną :D Tym razem kadłubek będzie z całą "perfidią" zrobiony :D

Opublikowano

Do robienia jakiegoś wielokątnego cygara, pomysł zamieszczony na www.modelarski.net jest naprawdę niezastąpiony.

Sam skorzystałem przy budowie Mosquito:

mosq3.JPG

mosq8.JPG

 

Widzę, jednak że Ty chcesz się pobawić tymi śrubami, nawet gdy masz czworokątny kadłub, w dodatku z jedną sroną zupełnie prostą (płaską płaszczyzną, śmiesznie to brzmi :lol: ).

 

No ale skoro dążysz do "perfidii" to i tą metodę powinieneś poznać :D:D:D

Opublikowano

No i drugi "zdrajca"!!! :twisted: Jeden zdradza tajemnicę szybkości w budowie modeli, a drugi zdradza zastosowanie tych "specjalnych prętów modelaskich" :lol: A twierdził pleses, że nikt jakoś nie stosuje Jego "patentu". Dobrze, że podałeś Hubercie adresik, bo ja wczoraj odesłałem do stronki, ale oczywiście zapomniałem podać adresik.Dzięki za wyręczenie i poprawienie mego zapominalstwa. A kadłubek prosto Ci wyszedł, prawda? Co zreszta doskonale widac na fotkach :D .

I własnie po to jest to forum, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości. :D

Opublikowano

Jak i do czego się to stosuje, zademonstruję w "praniu", a niecierpliwych odsyłam do stronki plesesa.

 

Jedno słowo sprostowania - to nie jest tylko moja strona - jest tworzona większą grupą modelarzy, co można zobaczyć w "stopce redakcyjnej". Przy okazji gdyby ktoś chciał dołączyć, to zapraszam :-)

Opublikowano

Widzę Marku że wziołeś się za budowe,kupiłeś juz śruby do mocowania więżby. Marku nie zaczyna się budowy od dachu,tylko od ław. Teraz poważnie Marku utrudniasz sobie budowe modelu.Nieraz mówiłeś że to jest proste jak cep,ten kadłub jest własnie taki prosty. Tłumaczyłem Ci juz wczoraj telefonicznie,więc dzisiaj nie będę Ci tłumaczył,zajęło by to kilka stron,tylko obejżyj sobie fotki jak ja to robię.

bristolskut018or8.jpg

bristolskut023mo6.jpg

bristolskut010ra8.jpg

bristolskut011zl6.jpg

bristolskut014gh0.jpg

bristolskut013xz7.jpg

Opublikowano

Wszystko piknie Heniu i wszystko się zgadza.... za wyjatkiem kasy, jak zwykle :D To nie są żadne śruby do mocowania więżby dachowej, tylko "specjalne pręty modelarskie wielokrotnego użytku" :D do stabilizacji i osiowania kadłuba. A skoro wielokrotnego, to i nadadzą mi sie do montażu także innych kadłubów, których jeszcze kilka zamierzam wyprodukować. I to co dla jednych /tych b. doświadczonych/ może być dodatkową komplikacją, dla takich cieniasów , jak ja, ta komplikacja może być tylko zaletą i ułatwieniem roboty, gwarantującym, że będzie ona poprawnie i dobrze zrobiona... :D Dzięki wielkie za zainteresowanie moja nieudolną dłubaniną! :P

Opublikowano

Teraz Heniu wreszcie pokazały mi sie wszystkie Twoje fotki pogladowe nt. budowy kadłuba i chciałem dodać, że oprócz samej metody przez Ciebie stosowanej , spodobał mi sie też ten duży i "wyrazisty" kątownik. Mam taki mały , stalowy do prac ślusarskich. Ten jest jakby stworzony do modelowania... :D Może dzisiaj po południu będe kontynuował lepienie tego mojego kadłubka.

Opublikowano

Cały czas Marku zapominam powiedzieć, że przyczynkiem do moich staroci był własnie Scout. Miał go kolega z lotniska - latał i prezentował się w powietrzu super, ale tylko do czasu... :cry:

Opublikowano

Mnie zainspirował swoim Scoutem Piotr G., który też zrobił ten model i bardzo sprytnie nim latał. Teraz wystawił go na Allegro, bo "przesiada się na wieksze" , jak mi sam napisał. Jest też z nami na forum, ale niestety, jeszcze nic tu nie napisał...

Opublikowano

Podłubałem trochę przy kadłubku, tzn. głównie czyściłem ten stary syf żywiczny i dopasowywałem nowe wręgi. Do sklejania przystapiłem stosując jednocześnie dwie szkoły: Plesesa i Henia. Co dwie głowy, to nie jedna. :lol: Tak w tej chwili to leży:

img0328zv2.jpg

img0329rq8.jpg

Schnie sobie spokojnie i jak na razie jest elegancko i prosto! :D

Opublikowano

Tomku! Ja kupiłem dwa "specjalne pręty modelarskie wiel. użytku" o dł. 1 i 2 m i Fi 10, aczkolwiek Pleses sugerował, aby ten dłuższy kupić fi 12. Po pierwsze nie było akurat w sklepie, a po drugie uznałem, że przy jednakowym fi nie będę musiał kupować extra nakrętek a i robiąc kiedyś taki długi kadłub , taki pręt i tak się nie będzie giął, bo będzie przecież podpierany wręgami. Poogladałem teraz to co schnęło przez nockę i faktycznie wyszło b. dobrze, z czego się wielce raduję. :D Wieczorkiem - c.d.

Opublikowano

Posiedziałem znowu chwilę i zaraz robota modelarska posunęła sie "deczko" do przodu. Tak to w tej chwili dosycha:

img0330bn2.jpg

Tak więc usterzenie poziome całe sklejone i schnie.

img0331xt9.jpg

Kadub za tył mocno chwycony i nadal jest niby prosto :shock:

Serwer w Ameryce tak przeciążony, że nie moge tam dalszych dwóch fotek zamiescić. Spróbuję "starej szkoły"

No to zobaczymy:

IMG_0332.jpg

Tutaj dopasowany klocek do mocowania podwozia z "odzysku" - jeszcze sie nada...

IMG_0333.jpg

Tutaj jeszcze raz ten tył "mocno chycony" i te ściski stolarskie to dobra sprawa... :D

No działa i fajnie. Zobaczę jeszcze co zle zrobiłem z tymi filmikami i idę do chaty, bo mnie z głodu ssa...

Opublikowano

No działa i fajnie. Zobaczę jeszcze co zle zrobiłem z tymi filmikami i idę do chaty, bo mnie z głodu ssa...

 

Mam rozumiec że nie robisz modeli w domu ? Do jakiej modelarni uczęszczasz ?

Opublikowano

Widzę Marku duże postępy przy kleieniu Bristola .myslę ze w tym roku będzie oblatany. Zacząłes robic tak szybko i dokładnie to chyba tez sprawka tego malutkiego chinczyka.

 

 

POZDRAWIAM, HENRYK S.

Opublikowano
Mam rozumiec że nie robisz modeli w domu ? Do jakiej modelarni uczęszczasz ?

 

Marek nie buduje samodzielnie modeli... :wink:

Zatrudnia małego chińczyka za 1 USD/h i miskę ryżu... :wink:

Stąd pewnie wynika jego sentyment do silników Magnum... :wink:

 

 

P.S. Drogi Marku zapuściłem się na "faszystowski" internet i chyba sprowadzimy silniczki od Goebels'ów- wyjdzie najtaniej.

Opublikowano

Dzieki Przemku za "nieustanną" myśl o mnie :lol: Mówiłem , że jesteś "stary Żyd" i coś najkorzystniejszego cenowo gdzieś wyniuchasz :D , albo wytargujesz... Ten Chińczyk to chwilowo wypożyczony od Henia, albo to może bliżniak?... Tacy sami zupełnie, jak dwa kartofle. Dzisiaj znowu zarąbista pogoda i nie wykluczona wizyta Roberta, bo firma chyba nadal mu wakacje funduje...więc może latać, albo coś tam lepić. Jak mnie kiedyś Pawełku odwiedzisz, to Ci pokażę, do jakiej modelarni uczęszczam :D Mam "stosunkowo" blisko :lol:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.