Skocz do zawartości

BRISTOL SCOUT - C


MareX

Rekomendowane odpowiedzi

Ja także Irku zauważam ostatnio dużo tych skrótów używanych przez nieco młodszych kolegów. ZTCW wg mnie to chyba "z tego co wiem", ale te inne stosowane np. przez Kolegów od szybolców... Bądzcie tek dobrzy Koledzy i nast./wiadomo , co to za skrót?/razem, jak go użyjecie, przetłumaczcie go na polski dla takich zgredów jak ja np./na przykład :wink: /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wcale sie nie dziwię , bo wg mnie też jest "ciekawy" i widziałem go na filmie w akcji: latający czołg ! Dosłownie. A moja młoda to sie normalnie w dużym /prawdziwym i latającym, nie takim człapiącym/ Dromaderze zakochała. Tak ją urzekł swoją niecodzienna urodą :D. Przyrzekła sobie, że kiedyś się na niego wylaszuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abyście nie myśleli, że zamiast "modelować", toczę tylko dyskusje biblijne z Heniem, pokażę już prawie że zrobione podwozie do Bristola, wg patentu i pomysłu Piotra G. Tak to Piotrek rozwiazał:

podwpiotraer7.jpg

Odgapiłem od Niego i tak to w tej chwili wygląda:

img0345hs6.jpg

img0346ig7.jpg

Wystarczy teraz tylko polutować, przykręcić do kadłuba, założyc kółka i gotowe :D. Jakie to proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Piotrze, że go przygnę. To tylko tak na próbę poskładałem, aby zobaczyć czy dobrze druty pogiąłem. Nawet dosyć dobrze pasuje, ale Heniu pewnie zaraz by to suwmiarką pomierzył i znowu by było na mnie... :D

Co do latania stadem "starociami" to już się jakaś grupka zawiązuje...

Na wiosnę zapraszam gromadą na moje pole :lol:

PS. Tak już chyba lepiej, prawda?

img0347xm7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za skrót, oznacza on oczywiście "Z Tego Co Wiem".

 

Fokker - mylisz się :) Generalnie Scoutów używano w armii bardzo mało mimo ich świetnych własności lotnych (było to opisane w książce "Samoloty myśliwskie I W.Ś." - z niej moja wiedza), a karabin na lewej burcie skierowany w lewo w dół miał w swoim samolocie Lanoe Hawker - seryjnie to rozwiązanie nie było to stosowane.

 

1000 konny ruski(właściwie kopia silnika od B29) motorek potrafi wypić...

 

W B-29 chyba były silniki w ukł. podwójnej gwiazdy? Chyba że się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle - absolutnie nie myle się. Mamy tę samą ksiązkę więc przeczytaj dokładnie. Cytat Początkowo nie uzbrojone, póżniej dorażnie przystosowane do walki... Zasadniczą przeszkodę stanowiło własne smigło - karabin umieszczano zazwyczaj skosnie na kadłubie, lub wysoko nad płatem, aby ominąć tarczę omiataną przez śmigło.

W tym kontekście przytoczone nazwisko można odczytać jako użytkownika danego modelu karabinu bo było ich przecież kilka rodzajów.

Tak więc rację masz tylko w zakresie poczatkowego nie uzbrajania, ale to wynikało jedynie z braku wcześniej takiego zapotrzebowania - lotnictwo bojowe dopiero rodziło się, a Scout projektowany był jako samolot wyścigowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 konny ruski(właściwie kopia silnika od B29) motorek potrafi wypić...

 

W B-29 chyba były silniki w ukł. podwójnej gwiazdy? Chyba że się mylę...

 

Tak Pawełku masz rację...

 

Chodziło mi o silniki Wright R-1820-97 stosowane w B17.

Co ciekawe, w oryginale wyciągali z nich 1200KM w wersji radzieckiej nie dawały więcej niż 1000KM...

Obecnie silniki te poddane małej modernizacji napędzają m.in. samolot An-2 i Dromader...

 

Silnik lotniczy ASz-62IR zbudowany jest w układzie cylindrów w pojedynczą gwiazdę jest 9-cylindrowym silnikiem reduktorowym, gaźnikowym chłodzonym powietrzem z jednobiegunową sprężarką promieniową, z podwójnym układem zapłonu i rozrusznikiem bezwładnościowym.

 

Silnik posiada sprężarkę odśrodkową, dzięki której uzyskuje się wzrost ciśnienia ładowania, gwarantującej utrzymanie mocy nominalnej do wysokości 1500 m. Silnik jest przystosowany do napędu wielu akcesoriów włączając w to akcesoria mające zastosowanie w rolnictwie gdzie z powodzeniem spełnia swoje zadania.

 

Silnik ten jest dostosowany do zabudowy na samolotach An-2, M-18 i DHC-3 "Otter" i udowadnia swoją niezawodność pracując w ekstremalnych warunkach klimatycznych zarówno obszarów pustynnych jak i polarnych.

 

Silnik ASz-62IR spełnia warunki FAR-33 oraz spełnił wymogi na uzyskanie certyfikatów Polski, Kanady, Brazylii, Chin, Argentyny i USA.

 

Nowsze wersje silnika ASz-62-IR noszą symbole K9-AA, K9-BA i K9-BB. Silniki te unowocześniono poprzez zwiększenie ich mocy. Ich moc startowa wynosi 860 kW a moc znamionowa 698 kW. Silnik K9-BA jest wyposażony w regulator obrotów i przystosowany do współpracy ze śmigłem o zmiennym skoku jak i również do współpracy ze śmigłem przestawialnym w chorągiewkę. Silniki K9-AA i K9-BB są wykorzystywane do zabudowy na samolocie PZL M-24 (Super Dromader). Silnik H9-BA jest przeznaczony do zabudowy na samolocie DC-3 “Dakota”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Piotra z "zimnego miasta": Mówisz Piotrze, że przy budowie tego kadłubka nawet spmwu mi nie pomógł? Może i masz racje, ale jaki pan, taki kram ... Będe doskonalił te i inne metody budowania kadłubów i nast. będzie na pewno lepszy :wink: Niemniej i tak się cieszę, że piszecie i wyrażacie swoje opinie o moich raczkujących kroczkach w modelarstwie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chciałbym, aby był faktycznie piękny i nie ustepował urodą tym, które wyszły z pod ręki Piotra czy Henia. Wracając jeszcze do tej "krzywości" kadłuba, którą wypatrzył Piotr z Hajnówki /czy to Hajnówka, jest tym naszym biegunem zimna, czy Suwałki?/, to powiem tak, że oś modelu dzięki zastosowaniu spmwu na pewno jest utrzymana z dokładnością Heniowej suwmiarki :D Co do tych widocznych na focie nierównosci w burtach kadłuba, to typowy "błąd w sztuce"; po sciśnięciu końca kadłuba - "zafalowały" boki i nie da sie tego nijak ukryć :? Można inaczej na to popatrzeć: kadłub ma teraz profil laminarny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dokonałem zmiany silnika w moim Bristolu z FS 52 na FS 70 :D

jak tylko warunki pozwolą to zobaczę jak to będzie latało i napiszę czy jest ok. Dodam, że zmiana odbyła się bez dodania wagi-miałem 150g ołowiu na przodzie i o tyle więcej waży 70-tka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak to bedzie, Piotrze. Chyba bedziesz nim mógł fikołki robić :D Ja czekam po Nowym Roku na Magnuma 61 do tego mojego "krzywulca". Myślę, że do naszych, majestatycznych lotów w zupełności wystarczy.

Chciałem troszke dzisiaj znowu podłubać przy tym modelu, ale zdenerwował mnie srodze mój kotek - pomocnik, bo kiedy przymierzałem serwa w skrzydle / a,propos Piotrze, wymieniłem je na takie z "żelaznymi" trybami :D /w najlepsze ten drań przegryzł mi kabel od jednego z nich tuż przy wtyczce :evil: . Jak nic będzie miał synek robotę, aby mi to polutować...Nie ten wzrok już , niestety. Tak mnie to zdekoncentrowało, że odłożyłem te "puzle" i przyszedłem na forum zobaczyć , co w trawie piszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Koledzy!'

Dawno nic tutaj nie pisałem i aby nie byc posądząnym przez niektórych Kolegów, że sie obijam im nic nie robię, demonstruje kilka fotek przeczących takiej opinii. Miałem zamiar pokazac gotowego do lotów Bristola, ale zobaczcie sami te pracochłonne i zarazem wizualnie mało atrakcyjne dokonania:

 

IMG_0428.jpg

Kadłub z prawie gotowym omaskowaniem silnika i przymierzanym silnikiem.

IMG_0429.jpg

Tutaj sam silniczek, na razie jeszcze nie ten, własciwy "sie kupuje"

IMG_0430.jpg

IMG_0431.jpg

Zamocowanie serw i nast. mocowanie bowdenów coby sie nie telepały

IMG_0432.jpg

Tak będzie przymocowane usterzenie:

IMG_0433.jpg

A tak zamontowany napęd lotek:

IMG_0434.jpg

I to samo od spodu:

IMG_0436.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.