Skocz do zawartości

Profile depronowe KFm


robertus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Idea jest taka, że ma mieć "tępy tył", W taki sposób zmieniasz zasady- może i warto, ale żeby wiedzieć, co osiągnąłeś, lepiej podejść metodycznie: najpierw zrobić według założeń Kfm, a potem sfazować jak narysowałeś i mieć porównanie- o którym nam wszystkim napiszesz i wniesiesz swój wkład do nauki :) Drastyczna wersja: po próbie z oryginalnym profilem zmodyfikować tylko jedno skrzydło- ale  to dla odważnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utracisz główną zaletę KmF. Te "tępe" schodki powodują powstawanie wirów powietrznych, które wyrównują opływ powietrza wokół profilu. Dzięki temu ten profil tak dobrze lata. W praktyce powstaje ładna krzywa opływu, która w dodatku potrafi się dostosowywać do zmiany prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej!

Mam dwa pytania do osób które spędziły chwilę w powietrzu na KFMach.

Skleciłem małego trenerka z podkładów 6mm. Skrzydło KFM 2 wymiary 60x13cm. Wychodzi więc 12/130 czyli 9.2% - trochę więcej niż zalecane. Lotki mają wymiary 3x15 cm. Wychylenia maksymalne prawie 40 stopni. Do tej pory bawiłem się w sumie wyłącznie dolnopłatami stylizowanymi na WWII - w stosunku do nich lotki są powiększone o 1/3. Problem - Słabo reaguje na te lotki. Patrząc jak zachowuje się ten profil w tunelu wychodzi na to, że lotki pracują tu w wielkim cieniu. Czy powinny być jakoś wybitnie powiększone?

I pytanie numer 2 z serii 'a co by było gdyby'.

Kolega Jasiek zaproponował ścięcie schodów. Jest to zły pomysł. A co ze ścięciem ostatniego schodka w dowolnym KFM? Za nim powstaje już tylko przepaść która niczego nie dźwiga.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Na każdym schodku tworzy się wir. Dzięki temu Skrzydło z KFm ma większa tolerancję na położenia SC.

Jak zetniesz schodki to będziesz miał normalny, jakiś tam profil, nie turbulentny.

Moim zdaniem raczej to normalne, że jeśli przesiadłeś się z warbirda  na trenerka to wydaje Ci się, że się ślimaczy. Przesuń SC do tyłu to zobaczysz "poprawę" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert a co daje mniejsze ciśnienie za ostatnim schodkiem? Niczego już nie dźwigają.

Co do poprawy - nie o ślimaczenie mi chodzi, jeden ptaszek z flitetest przy 1m rozpiętości wyszedł mi 350 g do lotu. On to latał wolno. Ale tu te lotki jak by nie pracowały niemal wcale. Delikatnie tylko wychylają model. Nie ma absolutnie mowy o beczce. o.o'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może bardziej konkretnie do tego spływu- można wykonać skrzydło z profilem typu kfm, ale z porządnym, ostrym spływem. Są przykłady. I takie skrzydło ma lepszą sprawność niż takie z tępym spływem. Temat kfm jest bardzo ciekawy, od dawna wielu modelarzy i aerodynamików go wałkuje. Szkoda że masz problem z angielskim, bo bardzo ciekawe, ale i rozległe wątki są np. tu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1117276. Może warto wykorzystać wciągający temat jako pretekst do szlifowania języka- same korzyści!

post-3566-0-44511500-1455485886_thumb.jpg

post-3566-0-05682200-1455485934_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tępy spływ wychodzi jedynie z grubości płyty pianki. Nie jest on elementem profilu kfm. Po prostu masz dwie płytki depronu sklejasz razem, zaokrąglasz spływ i voila masz całkiem dobry profil nośny. Jak zaokrąglisz natarcie, spiłujesz stopień, wyostrzysz spływ to Ci wyjdzie zwykły profil, nie lepiej wyciąć go drutem w styropianie, albo zrobic konstrukcyjnego, nawet z żeberkami depronowymi?

W tym cały urok, proste i szybkie w budowie a mają takie właściwości jak wycackany Clarky. Najważniejszy jest oczywiście stopień, schodek, to on wywołuje lokalny wir, który przysysa warstwę przyścienną przez co ten profil dłużej trzyma się powietrza i w dodatku ostrzega przed przepadnięciem.

Z drugiej strony jak ktoś chce na Clarkym nakleić taki turbulator to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,

trochę roboty jest z profilem KFm-3  9% przy cięciwie 300mm, grubość profilu to  27mm. Trzeba robić w zasadzie trzy dźwigary ,żeby profil nie wyglądał jak klin :D 
Ale w sumie depron 6mm można spokojnie na gorący klej "łapnąć" więc może nie będzie aż tak źle :)

No i drugia sprawa, jaką wysokość ma mieć stopień powstający przy kolejnej warstwie ? Tyle ile wynosi grubość depronu ? Np. 6mm ? I czy jest jakaś zależność jego wysokości od cięciwy skrzydła i ew. jak wpływa na charakterystykę profilu ?

Dzięki za pomoc :)

post-3389-0-65770800-1469539361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum, im ten stopień jest wyższy, tym większy jest wir za nim i tym szersze ma możliwości adaptacyjne.

Jeśli schodek będzie "symboliczny" to i jego wpływ jest niewielki.

Zapewne należałoby wyciągnąć funkcję wysokości schodka w zależności od grubości i cięciwy profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, no wydaje się takie :)

Obrazek zaczerpłem z postu Zbyszka (zbajnik). No bo w sumie jak inaczej można zrobić taką grubość  ? :)

W zasadzie można dać dwa dźwigary i też będzie pancerne :)

 

 

Ciekawy temat.

,Osobiscie mam troche doswiadczenia w tym temacie ,rezultat moich eksperymentow mozna zobaczyc 

w temacie Mini Belfegor na sasiednim forum, link:http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=106&t=5162

 

Pozdrawiam Wladek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Władysławie, z tego co widzę to dużo opisane jeśli chodzi o sam model i charakterystykę lotu ale o samych profilach jednak niewiele.
Zauważyłem konstrukcję profilu. Ogólnie dla mnie nie stanowi problem zrobienie skrzydła na tym czy innym KF'mie ale ten schodek :)  "zależność jego wysokości od cięciwy skrzydła i ew. jak wpływa na charakterystykę profilu".  Zaczynam się zagłębiać w artykuły związane z tymi profilami ale nie wiem czy jestem w stanie to ogarnąć  :)  Dlatego proszę o pomoc w wyjaśnieniu i podpowiedzi jak te zależności można obliczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.