zbjanik Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Dobrze widać wreszcie o co tu chodzi. Mam prawie-prawie gotowe nowe skrzydło do Breafasta z Kfm-3, zapodam warzenia po oblocie, nie mogę się doczekać, w planach zaś nieduży akrobat, chyba z Kfm-4.
ysu Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 A co się stanie jeśli zeszlifuje się stopnie w profilu kfm? np tak: Będzie miało lepsze właściwości?
zbjanik Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Idea jest taka, że ma mieć "tępy tył", W taki sposób zmieniasz zasady- może i warto, ale żeby wiedzieć, co osiągnąłeś, lepiej podejść metodycznie: najpierw zrobić według założeń Kfm, a potem sfazować jak narysowałeś i mieć porównanie- o którym nam wszystkim napiszesz i wniesiesz swój wkład do nauki Drastyczna wersja: po próbie z oryginalnym profilem zmodyfikować tylko jedno skrzydło- ale to dla odważnych...
madrian Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Utracisz główną zaletę KmF. Te "tępe" schodki powodują powstawanie wirów powietrznych, które wyrównują opływ powietrza wokół profilu. Dzięki temu ten profil tak dobrze lata. W praktyce powstaje ładna krzywa opływu, która w dodatku potrafi się dostosowywać do zmiany prędkości.
robertus Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2014 A co się stanie jeśli zeszlifuje się stopnie w profilu kfm? np tak: kfm3.jpg Będzie miało lepsze właściwości? Gorsze.
Kaspian Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Hej!Mam dwa pytania do osób które spędziły chwilę w powietrzu na KFMach.Skleciłem małego trenerka z podkładów 6mm. Skrzydło KFM 2 wymiary 60x13cm. Wychodzi więc 12/130 czyli 9.2% - trochę więcej niż zalecane. Lotki mają wymiary 3x15 cm. Wychylenia maksymalne prawie 40 stopni. Do tej pory bawiłem się w sumie wyłącznie dolnopłatami stylizowanymi na WWII - w stosunku do nich lotki są powiększone o 1/3. Problem - Słabo reaguje na te lotki. Patrząc jak zachowuje się ten profil w tunelu wychodzi na to, że lotki pracują tu w wielkim cieniu. Czy powinny być jakoś wybitnie powiększone?I pytanie numer 2 z serii 'a co by było gdyby'.Kolega Jasiek zaproponował ścięcie schodów. Jest to zły pomysł. A co ze ścięciem ostatniego schodka w dowolnym KFM? Za nim powstaje już tylko przepaść która niczego nie dźwiga.Pozdrawiam!
robertus Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Nie prawda. Na każdym schodku tworzy się wir. Dzięki temu Skrzydło z KFm ma większa tolerancję na położenia SC. Jak zetniesz schodki to będziesz miał normalny, jakiś tam profil, nie turbulentny. Moim zdaniem raczej to normalne, że jeśli przesiadłeś się z warbirda na trenerka to wydaje Ci się, że się ślimaczy. Przesuń SC do tyłu to zobaczysz "poprawę"
Kaspian Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Robert a co daje mniejsze ciśnienie za ostatnim schodkiem? Niczego już nie dźwigają.Co do poprawy - nie o ślimaczenie mi chodzi, jeden ptaszek z flitetest przy 1m rozpiętości wyszedł mi 350 g do lotu. On to latał wolno. Ale tu te lotki jak by nie pracowały niemal wcale. Delikatnie tylko wychylają model. Nie ma absolutnie mowy o beczce. o.o'
robertus Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 W ogóle mówisz o ostatnim stopniu czy spływie?
TeBe Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Przeniosłem dyskusję do nowego wątku:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59696-k%C4%85t-natarcia-versus-bernoulli-posty-przeniesione/
zbjanik Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 No to może bardziej konkretnie do tego spływu- można wykonać skrzydło z profilem typu kfm, ale z porządnym, ostrym spływem. Są przykłady. I takie skrzydło ma lepszą sprawność niż takie z tępym spływem. Temat kfm jest bardzo ciekawy, od dawna wielu modelarzy i aerodynamików go wałkuje. Szkoda że masz problem z angielskim, bo bardzo ciekawe, ale i rozległe wątki są np. tu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1117276. Może warto wykorzystać wciągający temat jako pretekst do szlifowania języka- same korzyści!
robertus Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Tępy spływ wychodzi jedynie z grubości płyty pianki. Nie jest on elementem profilu kfm. Po prostu masz dwie płytki depronu sklejasz razem, zaokrąglasz spływ i voila masz całkiem dobry profil nośny. Jak zaokrąglisz natarcie, spiłujesz stopień, wyostrzysz spływ to Ci wyjdzie zwykły profil, nie lepiej wyciąć go drutem w styropianie, albo zrobic konstrukcyjnego, nawet z żeberkami depronowymi? W tym cały urok, proste i szybkie w budowie a mają takie właściwości jak wycackany Clarky. Najważniejszy jest oczywiście stopień, schodek, to on wywołuje lokalny wir, który przysysa warstwę przyścienną przez co ten profil dłużej trzyma się powietrza i w dodatku ostrzega przed przepadnięciem. Z drugiej strony jak ktoś chce na Clarkym nakleić taki turbulator to czemu nie.
JANTAR87 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Cześć,trochę roboty jest z profilem KFm-3 9% przy cięciwie 300mm, grubość profilu to 27mm. Trzeba robić w zasadzie trzy dźwigary ,żeby profil nie wyglądał jak klin Ale w sumie depron 6mm można spokojnie na gorący klej "łapnąć" więc może nie będzie aż tak źle No i drugia sprawa, jaką wysokość ma mieć stopień powstający przy kolejnej warstwie ? Tyle ile wynosi grubość depronu ? Np. 6mm ? I czy jest jakaś zależność jego wysokości od cięciwy skrzydła i ew. jak wpływa na charakterystykę profilu ?Dzięki za pomoc
madrian Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Na chłopski rozum, im ten stopień jest wyższy, tym większy jest wir za nim i tym szersze ma możliwości adaptacyjne. Jeśli schodek będzie "symboliczny" to i jego wpływ jest niewielki. Zapewne należałoby wyciągnąć funkcję wysokości schodka w zależności od grubości i cięciwy profilu.
robertus Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Opublikowano 26 Lipca 2016 Trochę przekombinowane to Twoje skrzydło. Bardzo ciekawe pytanie zadałeś, zapytałem u źródła. Poczekajmy na odpowiedź.
JANTAR87 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Hey, no wydaje się takie Obrazek zaczerpłem z postu Zbyszka (zbajnik). No bo w sumie jak inaczej można zrobić taką grubość ? W zasadzie można dać dwa dźwigary i też będzie pancerne
Mundek Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Hey, no wydaje się takie Obrazek zaczerpłem z postu Zbyszka (zbajnik). No bo w sumie jak inaczej można zrobić taką grubość ? W zasadzie można dać dwa dźwigary i też będzie pancerne Ciekawy temat. ,Osobiscie mam troche doswiadczenia w tym temacie ,rezultat moich eksperymentow mozna zobaczyc w temacie Mini Belfegor na sasiednim forum, link:http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=106&t=5162 Pozdrawiam Wladek.
JANTAR87 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Panie Władysławie, z tego co widzę to dużo opisane jeśli chodzi o sam model i charakterystykę lotu ale o samych profilach jednak niewiele.Zauważyłem konstrukcję profilu. Ogólnie dla mnie nie stanowi problem zrobienie skrzydła na tym czy innym KF'mie ale ten schodek "zależność jego wysokości od cięciwy skrzydła i ew. jak wpływa na charakterystykę profilu". Zaczynam się zagłębiać w artykuły związane z tymi profilami ale nie wiem czy jestem w stanie to ogarnąć Dlatego proszę o pomoc w wyjaśnieniu i podpowiedzi jak te zależności można obliczyć
Rekomendowane odpowiedzi