Vertigooo Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Ostatnio szukałam na HK jakiegoś lekkiego niekoniecznie oszczędnego silnika o dużym ciągu do większych depornów 3D ( koło 500g wagi). Znalazłem taki zespół napędowy http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6565__Contra_Rotating_BL_System_375W.html Rozwiązanie ciekawe, ale jakoś tym Chińczykom nie wierze dlatego chciałbym się spytać tu, czy ktoś używa takiego napędu bo jestem zaciekawiony jego kupnem. Regulatory 25A to dziś grosze pakiety mam odpowiedniej wydajności sam napęd jest drogi ale kosztuje tylko nieco więcej niż mój pierwszy trójfazowiec a Gwiazdka się zbliża więc myślę o małych zakupach, bo trzyletni już sprzęt się starzeje a modele czy tego chce czy nie coraz cięższe. Z góry dzięki za odpowiedź.
hubert_tata Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Ładnie wygląda w makiecie MC-72: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=33540&postdays=0&postorder=asc&start=75
krankor Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Założyłem ten mniejszy link do StuntCata. Depronowa delta. Powiem tak: ładnie grają śmigła I pudło z depronu rezonuje , ale łożyska słabiutkie. Może po niecałej godzinie pracy już wymieniać, bo dzwon tak tańczy wokół statora obcierając, że wytraca prędkość. Ale model Krzyśkaka wygląda fajnie z nimi.
kesto Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Do modelu 3D ten napęd odradzam. Potrzebujesz dwóch regulatorów i dwóch pakietów, co oznacza, że jeden pakiet i regulator wozisz niepotrzebnie jako zbędny balast. Przy akrobacji 3D takie rozwiązanie jest bez sensu.
pawel66 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 2 regulatory zgadzam się, ale po co 2 aku? Weź pod uwagę ze regulatory będą mniejsze niż przy jednym ale większym silniku.
kesto Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Bo te silniki "wysysają" prąd jak diabli. Stosuję 2sztuki 2,2 Ah i starcza to na ok. 4-5 minut lotu. Inną kwestią jest to, że latam na pełnym gazie, bo inaczej model nie chce dobrze latać. Nie zmienia to faktu, że w akrobacji 3D raczej walczy się z ciężarem, a nie go dodaje, więc podwójny silnik i regulator to nieporozumienie.
Vertigooo Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Tak wiem wiem ale takie rozwiązanie jest dla mnie idealne. Jeżeli chodzi o parametry silnika. A że latam praktycznie przed domem to na naładowanie pakietu godzinkę przerwy zrobić mogę, zwłaszcza że mam 3 szt i też 2.2Ah. Zresztą Mój obecny silnik też wyciąga tyle prądu jeden pakiet to max 6-7 minut latania
pawel66 Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Bo te silniki "wysysają" prąd jak diabli. Stosuję 2sztuki 2,2 Ah i starcza to na ok. 4-5 minut lotu. Inną kwestią jest to, że latam na pełnym gazie, bo inaczej model nie chce dobrze latać. Nie zmienia to faktu, że w akrobacji 3D raczej walczy się z ciężarem, a nie go dodaje, więc podwójny silnik i regulator to nieporozumienie. Wysysają prąd ale w coś go zamieniają prawda? :wink: Podwójny silnik i regulator będzie ważył podobnie do 1 większego silnika i regulatora a mamy plusa w postaci braku momentu od śmigła.
Marcin K. Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Do 3d nie powinno stosować sie śmigieł o dużej średnicy? Male śmigło o dużym skoku to bardziej dla modelu który potrzebuje prędkość a tutaj to jest zdublowane...
basing Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 To tak jako ciekawostka I to z jednym silnikiem.
kesto Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 a mamy plusa w postaci braku momentu od śmigła.Właściwie jest to jedyny plus :wink: . Ale jeśli ktoś chce eksperymentować z tym napędem w 3D to droga wolna. Relacja mile widziana :mrgreen:Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zastosowanie osi śmigła w wymiarze 3,17 jest lekkim nieporozumieniem, zwłaszcza gdy jest na tej osi mocowana piasta pierwszego śmigła. Źle wyważone śmigło lub kołpak powodują spore wibracje z racji małej sztywności układu. Miałem spore kłopoty z wyważeniem (dość duży kołpak), a i tak w pewnych przedziałach prędkości całość wchodzi w dziwny rezonans.
Vertigooo Opublikowano 27 Października 2011 Autor Opublikowano 27 Października 2011 Prawdopodobnie tam jest przekładnia.
basing Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 A czy mozesz zdradzic tajemnice, skad to cudo zdobyc? Dziekuje.Z USA od Brenera
basing Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 Nie gniewaj sie, ale jak na moje ograniczone zdolnosci wyszukiwawcze to troche skapa informacja. Czy bede zbyt niegrzeczny, jesli poprosze o podanie oznaczenia/nazwy produktu wzglednie linku do handlarza?Jest to napęd do większych modeli, robi to pewien Amerykanin na zamówienie tu informacje No i jest przekładnia
krankor Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Wrzucę tutaj, żeby nie zakłądać nowego wątku. Znalazłem rysunek, jak prosto zrobić sobie podwójny silnik z dwu standardowych, nie przerabiając ich praktycznie wcale.
Ładziak Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Założyłem ten mniejszy link do StuntCata. Obrazek Depronowa delta. Dopiero zobaczyłem ten obrazek. Śmigła są nie w te mańke założone... no chyba, że ma latać tyłem
TooM Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Znalazłem rysunek, jak prosto zrobić sobie podwójny silnik z dwu standardowych, nie przerabiając ich praktycznie wcale.Zmajstrowałem takie coś a tą niebieską piastę pod śmigłem zrobiłem ze starego dzwonka .Łożyska od Mini Titana fi 3mm ,wytrzymywały zupełnie dobrze. Niestety cały ten patent był do bani . Dwa śmigła ciągną niewiele lepiej niż jedno ( próby na różnych śmigłach) .Podejrzewam że poszczególne śmigła potrzebują różnych skoków i obrotów ale może się mylę. Czy macie w tym względzie jakieś doświadczenia? Jedyny ciekawy efekt to wspaniały dźwięk świetnie nadający się do modelu Ki 64.
Rekomendowane odpowiedzi