Henryk S. Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Już ponad rok jak kupiłem model Firmy FSM ME-110 w Silesia Aero Team. Dane producenta: Rozpiętość 2413mm Długość 1817mm Obciążenie 103,78g/dcm2 Waga do lotu 9kg Silniki 91- 4 takt W końcu doczekał się montażu,kupiłem silniki benzynowe 20cm3 DLE silniki wstępnie dotarłem,i mam problem jak zamontować silniki. Teraz pytanie do modelarzy latających modelami z dwoma silnikami,jak zamontować silniki chodzi mi ile stopni w dół i w prawo,w instrukcji montażu nic nie opisują,gdy patrze na instrukcje wygląda że są na zero. Uploaded with ImageShack.us[/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Witam. Ja miałem wME110 w Bronko i teraz w Cri Cri na 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Silniki 91cm3 4 takt W końcu doczekał się montażu,kupiłem silniki benzynowe 20cm3 DLE Ale one - DLE będą będą strasznie za małe skoro 4suw miał być 91cm :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Silniki 91cm3 4 takt W końcu doczekał się montażu,kupiłem silniki benzynowe 20cm3 DLE Ale one - DLE będą będą strasznie za małe skoro 4suw miał być 91cm :!: Henrykowi zapewne chodziło o 4suw .91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Henrykowi zapewne chodziło o 4suw .91Nie mam co do tego żadnej wątpliwości ale gdybym wstawił u śmiech to nie sprowokowałbym nikogo do odpisania :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Koledzy ja nie pytałem czym się różni silnik 4-takt od 4-suwa,ja jestem starej daty i według mnie 4-takt i 4-suw jest to samo,jeżeli się mylę. to wytłumaczcie mi czym one się różnią. Zadałem pytanie jak zamontować silniki ile stopni w dół i w prawo,może też nieprawidłowo zadałem to pytanie,powinienem napisać jaki dać skłon i wykłon silników,ale dla mnie też jest to samo. Fokker dlaczego według Ciebie te silniki będą za słabe,model będzie ważył 9kg a dwa silniki według producenta,mają ciąg 12,6 kg,nie jest to model do 3D,tylko do latania makietowego. Henio napisz coś więcej o tym ME-110 jak Ci latał z silnikami na 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Fokker dlaczego według Ciebie te silniki będą za słabeSzanowny panie Henryku - nie sqmał Pan dowcipu :mrgreen: Napisałeś Pan, że oryginalnie przewidziano 2 x 4suw 91cm. Dlatego napisałem, że proponowane przez Ciebie benzynowe DLE 20 będą za słabe... Czy teraz wszysko jest jasne - tym bardziej , że Mayo nie pisał o różnicy między 4 taktem a 4suwem - Tu kolega Henryk też nie załapał :mrgreen: Więc chodziło tylko o pomyłkę między pisownią 91 4suw (4takt) a 91cm 4suw(4takt). A miało być wesoło.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam . Mam mam podobny problem jak Henio. Nabyłem B-25 także w Aero Silesia(240 cm rozpiętość) chcę go wyposażyć w 2x FG-20 i nie wiem jak ustawić te silniki-jaki skłon a zwłaszcza wykłon. Słyszałem parę opinii: obydwa w prawo \patrząc z tyłu\ ,prawy w prawo lewy na wprost oraz prawy w prawo a lewy w lewo ; i bądź tu człowieku mądry : :?: .Może któryś z kolegów zna temat lub kogoś kto zna bądź gdzie szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Właśnie zasięgnąłem opini u znających temat : oba silniki skierowane w prawo patrząc od tyłu czyli zgodnie z obrotami. Kąt jakieś 3-5 stopni. Pochylenie dół/góra to już zależne oczywiście czy to górnopłat czy dolnopłat; Me-110 zaliczyłbym do dolnopłata a B-25 do górno choć to średniopłat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Oglądałem instrukcję składania modelu u Heńka i trudno dać wiarę by w tak szczegółowej instrukcji nie uwzględniono skłonu czy wykłonu silników.Tam jest wyrażnie oba na zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 W dakocie oba mam w prawo po 2 stopnie i oba w dół po 1 stopniu. Moim zdaniem idealne ustawienie. Na planach miałem 0 ale gdzieś czytałem ze ma być tak samo jak w modelu jednosilnikowym no i wygląda na to ze to sie sprawdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Koledzy modelarze już wiem na 100%,jak mają być montowane silniki w modelach wielosilnikowych. Na allegro był sprzedawany Lightning P-38 o rozpiętości 2900mm,rozmawiałem telefonicznie z właścicielem tego modelu,ma jeszcze inne modele dwusilnikowe,w każdym modelu ma silniki na 0. Henio z naszego forum też mi napisał na pw. że w trzech modelach dwusilnikowych też miał silniki na 0. Rozmawiałem też z kolegą Karolem z Silesi Aero Team,lata też modelami z dwoma silnikami,ma nawet model o rozpiętości 5500mm czterosilnikowy który kupił w Niemczech,i wszystkie Jego modele mają silniki na 0. Silniki już mam troszkę dotarte,więc teraz mogę się zabierać za montaż silników w modelu,a latem będzie oblot wtedy dowiem się jak model zachowuję się w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 To wychodzi na to ze mam ustawione silniki nieprawidłowo ale dlaczego model lata poprawnie ? to jest dla mnie nie zrozumiałe. Może jakieś wyjaśnienia poparte jakimiś dowodami odnośnie tych wykłonów a nie tylko przekaz słowny. P A jeśli nie ma żadnych dowodów to wychodziło by na to że w modelu wielosilnikowym jakby nie ostawić silników to i tak będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Piotrze,jutro wybieram się w odwiedziny do Karola,aby na własne oczy zobaczyć jego modele wielosilnikowe,jaki mają wykłon silników,gdyż lata tymi modelami i nie ma żadnych problemów. Jeżeli będziesz miał czas,to mogę Cie zabrać po drodze,przy okazii zobaczysz jego modele,a ma ich tylko 60 gotowych do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 chętnie ale ja jestem wolny dopiero po 17 stej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Czy wspólna wycieczka zakończyła się ostatecznym wyjaśnieniem tematu? Jestem żywo zainteresowany - jak ostatecznie ustawiać silniki w modelu dwusilnikowym. W modelu ESA Me-110 latałem z lewym silnikiem na "0" i prawym z wykłonem w prawo czyli coś po środku Waszych ustaleń :-) Niezaleznie od wielkości modelu, zasada zapewne jest taka sama - tylko jaka. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Obie strony mogą mieć rację. W książce Modele makiet....jest to wyjasnione i wydaje mi się, że ustawienie pod kątem ma za zadanie łatwiejsze opanowanie modelu gdy jeden silnik zgaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Byłem u Karola i dokładnie oglądałem modele wielosilnikowe,wszystkie jego modele mają wykłon na zero. Lata tymi modelami,ale żaden silnik jeszcze mu nie zgasł,więc nie wie jak zachowuje model na jednym silniku. Nie tylko on latał tymi modelami,większość modeli miał zakupionych w Niemczech,budowane były przez Niemieckich modelarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Byłem u Karola i dokładnie oglądałem modele wielosilnikowe,wszystkie jego modele nie mają wykłon na zero.To na ile mają? Jeśli nie gasły mu nigdy to niech już tak zostanie by nie musiał się przekonywać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Fokker to jest takie szybkie pisanie i nie sprawdziłem co napisałem,a powinienem napisać że wszystkie jego modele mają wykłon na zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi