Skocz do zawartości

Toxic F3F - wersja szybowiec i elektro szybowiec


modelpiotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Z nudów znów sie wybrałem na moją łąke i zanim zacząłem latać musiałem ja spacyfikować samochodem. Niestety w tym roku miasto poszło zaparte i łaka nie została skoszona. Ale samochód z grubsza wyrównał chaszcze i powstało całkiem wygodne lądowisko dla mojego samolociku.

post-9196-0-18156900-1374687476_thumb.jpg

Skoro lądowisko było gotowe, no to jazda w góre. Przy drugim starcie, gdy model szedł na silniku na jakiś 100m wpakowałem sie w bardzo widoczna termikę. Po szybkim wyłączeniu silnika, zacząłem korzystać z daru natury. Jak zwykle jak model był już troche za wysoko do komfortowego latania zacząłem podchodzić do lądowania ...z prawie 600m. Z powodu że model był słabo widoczny bo oślepiało mnie lekko słońce, schodzenie z wysokości było stosunkowo spokojne.

post-9196-0-46196200-1374687480_thumb.jpg

Po dalszych kilkudziesięciu minutach zabawy udałem sie do domu na obiadek.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu Vario mam wlaczone tylko w fazie do termiki dodatkowo glosnosc sobie reguluje przelacznikiem. Na wiekszych wysokosciach wznoszenia potwierdzam sobie powatarzana komenda z odczytu wysokosci. I do tego uzywam tego ustrojstwa, do tej pory jeszcze nie pamietam ktory dzwiek to wznoszenia a ktory opadanie :(

Z porownywania wykresow widze ze najlepiej sprawdza sie srednia z 3sek.

te 40 odczytow powinno chyba bardziej uspokoic wykres ale widac ze charakterysyka jest typowa - malo czytelna :) dla 1m/s

 

Z szybkiej kalkulacji widze ze miales wznoszenie na poziomie ~1m/s (no moze troche mniej) przy takiej wartosci i duzej odleglosci to ciezko sie zorientowac szybko co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać widać wznoszenie. Zresztą średnia w tym przypadku nie jest miarodajna. Choć od 500m juz tak sobie widać co sie dzieje z modelem.

Ja na pstryczkach mam odpytywanie telemetrii o parametry lotu. Ale tylko wtedy gdy latam ze słuchawką w uchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...

Zawodowiec powinien wiedzieć, że na kablach najwięcej się prądu wytraca, nie mówiąc o dodatkowej wadze. Przecież walczymy o każdy gram... ale nic nie mówię, bo się nie znam :)

To co z tym regulatorem? Planujesz taki pobór że trzeba było 150tkę zasadzić?

 

PS

Jak dla mnie ten kołpak to po taniości, taka trochę lipa - ale co komu się podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest tylko do niedzielnego latania (i do pewnych testów ustawień-z silnikiem łatwiej) i amator wie że się model wyważa tak żeby nie dawać ołowiu do wyważenia jeśli jest taka możliwość. I amator rozmieszcza tak wyposażenie, żeby stosownym rozmieszczeniem elementów i później przemieszczeniem pakietu zapewnić właściwe położenie SC. Strata 1% mocy na kablach w tym przypadku jest warta wyprawki.

Pobór 115-135A w zależności od śmigła, a o kołpak nie musisz się martwić. Jest wystarczająco dobry i sprawdzony :lol: Moje modele mogą być lipne z wyglądu - mi wystarczy że dobrze latają B) A latają, oj latają :D


A jak nie chcą latać po mojemu, to sie rozbijają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie martwię, po prostu myślałem że jak doradzasz innym to również trzymasz się pewnych reguł :P

 

PS

3S 2200 nie wytrzyma takiego dojenia, chyba że masz pakiety z Marsa :)

Widzisz Piotr, pewne rzeczy trzeba zrozumieć i przemyśleć. Cel, co, czym i jak. Nie znasz Toxica, nie wiesz jak rozmieścić bebechy i piszesz dyrdymały żeby tylko pisać lub w dziecinny sposób odgryźć sie. Jakoś bez sensu. Kable są na styk, choć niektórzy wolą włożyć w ogon 50-100g żeby kable miały 5 cm. dla mnie takie rozwiązanie jest kretyńskie i nie do zaakceptowania.

Pakiety z Austrii nie z Marsa. I dają rade :P

Jurek - yes ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.