Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dojrzałem do decyzji ........... no moze nie do konca sam - Marek pomógł ale stało sie.

...... B-17 project is running :(

Wg założeń możliwie jak największe zmakietowienie ( nie wiem czy takie slowo istnieje); materiał EEP/depron/ troche balsy. Rozpietosc 2m.

 

Poniżej fotka z zakładów zbrojeniowych MR, pierwsza przymiarka i porównanie z ESAowym spitem:

Dołączona grafika

 

Obecnie projekt wchodzi w etap planowania i wstępnego montażu, ale jeszcze dluga dluga droga do sukcesu. Sporo pytan, malo odpowiedzi, na pewno będę chcial ten watek wykorzystac do zadawania pytan.

To na początek tyle, no i jeszcze kilka fotek tego co juz jest zrobione :

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Jak widac niewiele - ale teraz bardziej skupiam sie na przemyśleniu każdego szczegółu montażu i kompletowaniu oprzyrządowania niż na samym składaniu.

Mam juz jednak na tym etapie dwa problemy oba dotyczą sterow SK/SW, mianowicie jak najlepiej wykombinować schowanie ich sterowania w kadłubie, mam pewne koncepcje ale nie wiem czy ide w dobrym kierunku.

Pierwsze to sterowanie SW wykombinowałem tak :

Dołączona grafika

Na węglu na żywicy naklejony jest orczyk, sam węgiel będzie wklejony do sterów, tylko nie wiem czy tego wegla nie wyrwie, nie ma on kształtu "U" tylko prosty odcinek ktry chce wkleic w EPP.

Drugie to schowanie SK :

Dołączona grafika

na precie gwintowanym nakręciłem nakrętki skontrowlalem je i zalalem zywica - powinno wytrzymać - ale czy sama koncepcja jest sluszna ..........?

Opublikowano

Fajnie będzie wymienić się doświadczeniami, proszę podaj ogólne założenia, sposób montażu skrzydeł, łączenia połówek itd.

Z czego macie kadłub.

Pozdrawiam

Patryk

Opublikowano

Witajcie,

Tak jak obiecywalem - bede sie radzil :lol:

Dołączona grafika

 

Nie wiem jak polaczyc popychacz z sterowaniem SK - calosc chce schowac w kadlubie

Bede wdzieczny za pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Fajnie będzie wymienić się doświadczeniami, proszę podaj ogólne założenia, sposób montażu skrzydeł, łączenia połówek itd.

Z czego macie kadłub.

Pozdrawiam

Patryk

Sorki ze tak pozno ale jakos tak wyszlo:)

 

Skrzydla - to centroplat z demontowalnymi skrzydlami cus tak mniej wiecej :

Dołączona grafika

Skrzydla z centroplatem beda laczone za pomoca bagnetu - rozwiazanie zapozyczone - jak i zdjecie z Ursusa Marka (zysle ze sie nie obrazi za wykorzystanie bez autoryzacji jego fotki :D )

Dołączona grafika

Kadlub to profil wyciety w styrodurze, natomiast skrzydla i usterzenie to juz EPP, calosc bedzie w wiekszosci wzmacniana listewkami sosnowymi i weglem w zaleznosci od lokacji.

Teraz rozmyslam nad lukiem bombowym - nie bedzie on najwiekszy - wynika to z konrstukcji skrzydla, natomiast nie bardzo mam koncept jak go zasterowac, dwoje drzwi i jedno serwo, ale jaki mechanizm - mozliwie najprostrzy zastosowac - tego jeszcze nie wykombinowalem ....

Opublikowano

Wzmocnienia skrzydeł wykonałem z węgla 1x2 równolegle, natomiast centropłat dwa dźwigary także z węgla 1x2 równolegle.

Pomyśl nad wycięciem kadłuba z EPP, ze styrodurem może być problem.

Opublikowano

U Ciebie jest trochę mniej miejsca, ale może coś podpowie ten film jak zrobić luk bombowy

Dzieki bardzo - wlasnie jakos tak bede kombinowal - miejsca powinno byc wystarczajaco - caly kadlub jest pusty :P

Opublikowano

Styrodur to raczej jednorazowy materiał, miałem dwa takie modele i zwykle mimo wzmocnień strasznie kruchy. Obecnie ze styroduru wykonuję rdzenie lub kopyta do masek lub owiewek.

Opublikowano

Caly kadlub po sklejeniu bedzie pokryty cienka warstwa 2-3 mm EPP, dodtakowo w miejscach newraligicznych cienka tkaninka modelarska na kleju w sprayu - mysle ze da rade

Opublikowano

Poczatkowo rozwazalem sterowanie SK na jednym serwie wspolnie z podwoziem tylnym, ale obawiam sie czy to serwo wydoli SG91R. Teraz zmieniam konceprcje na dwa serwa na jednym kanale jedno bedzie sterowalo podwoziem a drugie SK - to serwo chce umiesciz w stateczniku pionowy, cos jak na zdjeciu ponizej - co myslicie ?

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Te dwa prety to miejsca w ktorych chce wkleic wzmocnienia z plaskownika weglowego.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

A jaką masę modelu przewidujesz? Czemu nie zdecydowałeś się na kadłub z EPP?

Chcialbym ok 3.5 kg do lotu ale faktycznie to bedzie pod 4.0 niestety chyba .... styrodur - bo lzejszy niz EPP

Opublikowano

Co tam z Markiem napchaliście że wychodzi Ci 4kg.Mam wyciętego ze styroduru B 26 Maruder o rozpiętości ponad 180 cm.Elementy ważą 960g(nie oszlifowane)do tego dwa silniki z reglami nawet po 200g to dopiero 1160.Pakiet 4S 4000 to ok 600g do tego serwa 6 x standard +5 mikro to ok 320g.Razem 2280gwiadomo dojdzie jeszcze trochę gadżetów i malowanie.Zakładałem masę do 3 kg .

Dołączona grafikaDołączona grafika

Opublikowano

Co tam z Markiem napchaliście że wychodzi Ci 4kg.Mam wyciętego ze styroduru B 26 Maruder o rozpiętości ponad 180 cm.Elementy ważą 960g(nie oszlifowane)do tego dwa silniki z reglami nawet po 200g to dopiero 1160.Pakiet 4S 4000 to ok 600g do tego serwa 6 x standard +5 mikro to ok 320g.Razem 2280gwiadomo dojdzie jeszcze trochę gadżetów i malowanie.Zakładałem masę do 3 kg .

ObrazekObrazek

No moze 3.5 - sie uda, skrzydla to pelne EPP - serw 8 szt., tylne podwozie skretne i chowane, luk bombowy 4 silniki +regle zasilanie 2x2200 .......

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.