rkajor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Witam Dojrzałem do decyzji ........... no moze nie do konca sam - Marek pomógł ale stało sie. ...... B-17 project is running Wg założeń możliwie jak największe zmakietowienie ( nie wiem czy takie slowo istnieje); materiał EEP/depron/ troche balsy. Rozpietosc 2m. Poniżej fotka z zakładów zbrojeniowych MR, pierwsza przymiarka i porównanie z ESAowym spitem: Obecnie projekt wchodzi w etap planowania i wstępnego montażu, ale jeszcze dluga dluga droga do sukcesu. Sporo pytan, malo odpowiedzi, na pewno będę chcial ten watek wykorzystac do zadawania pytan. To na początek tyle, no i jeszcze kilka fotek tego co juz jest zrobione : Jak widac niewiele - ale teraz bardziej skupiam sie na przemyśleniu każdego szczegółu montażu i kompletowaniu oprzyrządowania niż na samym składaniu. Mam juz jednak na tym etapie dwa problemy oba dotyczą sterow SK/SW, mianowicie jak najlepiej wykombinować schowanie ich sterowania w kadłubie, mam pewne koncepcje ale nie wiem czy ide w dobrym kierunku. Pierwsze to sterowanie SW wykombinowałem tak : Na węglu na żywicy naklejony jest orczyk, sam węgiel będzie wklejony do sterów, tylko nie wiem czy tego wegla nie wyrwie, nie ma on kształtu "U" tylko prosty odcinek ktry chce wkleic w EPP. Drugie to schowanie SK : na precie gwintowanym nakręciłem nakrętki skontrowlalem je i zalalem zywica - powinno wytrzymać - ale czy sama koncepcja jest sluszna ..........?
robertus Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 To już chyba druga forteca na forum http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=44745&postdays=0&postorder=asc&start=15
majula7 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Fajnie będzie wymienić się doświadczeniami, proszę podaj ogólne założenia, sposób montażu skrzydeł, łączenia połówek itd. Z czego macie kadłub. Pozdrawiam Patryk
rkajor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Witajcie, Tak jak obiecywalem - bede sie radzil Nie wiem jak polaczyc popychacz z sterowaniem SK - calosc chce schowac w kadlubie Bede wdzieczny za pomoc
rkajor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Fajnie będzie wymienić się doświadczeniami, proszę podaj ogólne założenia, sposób montażu skrzydeł, łączenia połówek itd. Z czego macie kadłub. Pozdrawiam Patryk Sorki ze tak pozno ale jakos tak wyszlo:) Skrzydla - to centroplat z demontowalnymi skrzydlami cus tak mniej wiecej : Skrzydla z centroplatem beda laczone za pomoca bagnetu - rozwiazanie zapozyczone - jak i zdjecie z Ursusa Marka (zysle ze sie nie obrazi za wykorzystanie bez autoryzacji jego fotki ) Kadlub to profil wyciety w styrodurze, natomiast skrzydla i usterzenie to juz EPP, calosc bedzie w wiekszosci wzmacniana listewkami sosnowymi i weglem w zaleznosci od lokacji. Teraz rozmyslam nad lukiem bombowym - nie bedzie on najwiekszy - wynika to z konrstukcji skrzydla, natomiast nie bardzo mam koncept jak go zasterowac, dwoje drzwi i jedno serwo, ale jaki mechanizm - mozliwie najprostrzy zastosowac - tego jeszcze nie wykombinowalem ....
majula7 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Wzmocnienia skrzydeł wykonałem z węgla 1x2 równolegle, natomiast centropłat dwa dźwigary także z węgla 1x2 równolegle. Pomyśl nad wycięciem kadłuba z EPP, ze styrodurem może być problem.
rkajor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 ,ze styrodurem może być problem. Kadlub juz gotowy - a czemu mowisz ze moze byc problem ze styro ?
robertus Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 U Ciebie jest trochę mniej miejsca, ale może coś podpowie ten film jak zrobić luk bombowy
rkajor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 U Ciebie jest trochę mniej miejsca, ale może coś podpowie ten film jak zrobić luk bombowy Dzieki bardzo - wlasnie jakos tak bede kombinowal - miejsca powinno byc wystarczajaco - caly kadlub jest pusty
majula7 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Styrodur to raczej jednorazowy materiał, miałem dwa takie modele i zwykle mimo wzmocnień strasznie kruchy. Obecnie ze styroduru wykonuję rdzenie lub kopyta do masek lub owiewek.
rkajor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Caly kadlub po sklejeniu bedzie pokryty cienka warstwa 2-3 mm EPP, dodtakowo w miejscach newraligicznych cienka tkaninka modelarska na kleju w sprayu - mysle ze da rade
rkajor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Poczatkowo rozwazalem sterowanie SK na jednym serwie wspolnie z podwoziem tylnym, ale obawiam sie czy to serwo wydoli SG91R. Teraz zmieniam konceprcje na dwa serwa na jednym kanale jedno bedzie sterowalo podwoziem a drugie SK - to serwo chce umiesciz w stateczniku pionowy, cos jak na zdjeciu ponizej - co myslicie ? Te dwa prety to miejsca w ktorych chce wkleic wzmocnienia z plaskownika weglowego.
miksell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 A jaką masę modelu przewidujesz? Czemu nie zdecydowałeś się na kadłub z EPP?
rkajor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 A jaką masę modelu przewidujesz? Czemu nie zdecydowałeś się na kadłub z EPP? Chcialbym ok 3.5 kg do lotu ale faktycznie to bedzie pod 4.0 niestety chyba .... styrodur - bo lzejszy niz EPP
f-150 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Co tam z Markiem napchaliście że wychodzi Ci 4kg.Mam wyciętego ze styroduru B 26 Maruder o rozpiętości ponad 180 cm.Elementy ważą 960g(nie oszlifowane)do tego dwa silniki z reglami nawet po 200g to dopiero 1160.Pakiet 4S 4000 to ok 600g do tego serwa 6 x standard +5 mikro to ok 320g.Razem 2280gwiadomo dojdzie jeszcze trochę gadżetów i malowanie.Zakładałem masę do 3 kg .
miksell Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 A gdyby tak kadłub zrobić z laminatu? Jaka jest różnica w praktyce między EPP styrodurem i laminatem?
rkajor Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 Co tam z Markiem napchaliście że wychodzi Ci 4kg.Mam wyciętego ze styroduru B 26 Maruder o rozpiętości ponad 180 cm.Elementy ważą 960g(nie oszlifowane)do tego dwa silniki z reglami nawet po 200g to dopiero 1160.Pakiet 4S 4000 to ok 600g do tego serwa 6 x standard +5 mikro to ok 320g.Razem 2280gwiadomo dojdzie jeszcze trochę gadżetów i malowanie.Zakładałem masę do 3 kg . ObrazekObrazek No moze 3.5 - sie uda, skrzydla to pelne EPP - serw 8 szt., tylne podwozie skretne i chowane, luk bombowy 4 silniki +regle zasilanie 2x2200 .......
Rekomendowane odpowiedzi