Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie za bardzo kumam połączenie AKU 4,8V do odbiornika i rozgałęzienia tego kabla do serw P1 i P2, na tym samym kanale chcesz podać zasilanie odbiornika i sterować serwami chowanego podwozia - tak się chyba nie da. Albo masz zasilanie z BECa i wtedy na tym samym kanale GAZ i wtedy masz do dyspozycji 7 kanał, albo masz zasilanie podawane na tym kanale, ale tracisz możliwość sterowania nim serwami. (tak myślę, nie trenowałem takiego układu nigdy, ale biorę to na chłopski rozum - podpięcia zasilania w spaliniaku)

Opublikowano

tak się chyba nie da

Tak się da i jest to poprawne.

 

Przy takiej ilości serw to odbiornik zasiliłbym z osobnego źródła albo dał dwa akumulatory (albo przez menager albo z diodami). Można i zastanowić się nad zasilaniem z regli ale jakoś bym unikał tej opcji.

Opublikowano

Tak się da i jest to poprawne.

Zwracam honor. Tak jak pisałem nigdy nie stosowałem takiego rozwiązania. Zasilanie jest podawane do serwa cały czas a 3 "żyłka" przewodu (sygnałowa) wpięta do odbiornika - dobrze rozumuję?
Opublikowano

Podpinasz to normalnie poprzez kabel Y. Zwróć uwagę, że zasilanie jest w każdym serwie cały czas (+ i - mają wspólne ścieżki w odbiorniku więc jak przyłożysz napięcie to jest ono na każdym serwie).

Opublikowano

Podpinasz to normalnie poprzez kabel Y

No tak właśnie myślałem, ale pisząc jak zwykle przekombinowałem.

 

Wracając do tematu, ja również dałbym osobne zasilanie. Przy 4 silnikach i nagłym wzroście poboru prądu (np. "ratowanie" modelu z opresji i gaz na "max") mogą być kłopoty z zasileniem serw, lub (odpukać) rozbindowanie odbiornika.

Opublikowano

Rysunek przedstawia podłączenie sygnałowe, czy zasilania?

Dobre pytanie, jeśli rysunek przedstawia połączenie sygnału i zasilania, zamierzasz łączyć cztery układy BEC równolegle.

Była już dyskusja na ten temat na forum.

Opublikowano

Rysunek przedstawia podłączenie sygnałowe, czy zasilania?

Polaczenia sygnalowe i zasilania

A zamieszam jeszcze troche - a gdyby do zasilania uzyc zlacza SPC (Optima 7), ktore pozwala zasilic odbiornik wprost z glownego zrodla zasilania ?

Opublikowano

Nigdy nie budowałem takiego modelu, więc moja wypowiedź teoretyczna raczej:

Skoro masz już te cztery BEC-e to może je wykorzystać i tak trzeba zrobić jakiś mini menadżer zasilania, bo kabelków będzie sporo.

Z jednego BEC-a zasilić odbiornik, ew. + jedno serwo.

Z następnych BEC-ów po trzy serwa.

Układ bardzo prosty a prądu powinno starczyć dla trzech, czterech serw. W sumie pod takie obciążenia są projektowane.

Odpadnie też dodatkowa bateria dla odbiornika.

Co do złącza SPC to się nie wypowiem, pewnie można.

Opublikowano

 

Rysunek przedstawia podłączenie sygnałowe, czy zasilania?

Polaczenia sygnalowe i zasilania

A zamieszam jeszcze troche - a gdyby do zasilania uzyc zlacza SPC (Optima 7), ktore pozwala zasilic odbiornik wprost z glownego zrodla zasilania ?

Już Ci tłumaczyliśmy z kolegami, że to nie ma sensu, ponieważ przy zasilaniu z jednej baterii gwałtowny spadek napięcia może wystąpić. A więc również wystąpi nie tylko na serwach ale i na Optimie. Myślę, że jeśli masz choć jeden BEC ok 4-5 A to spokojnie wystarczy na wszystko tego prundu. Te serw nie biorą jakichś gigantycznych ilości amperków a i obciążenia powierzchni sterowych nie będą występowały tak duże jak w akrobatach, zatem powinno wystarczyć, jutro postaram się wieczorem porobić próby i pomierzyć ile te serwa biorą i pod jakim obciążeniem, ale nie obiecuję.

A tak w ogóle to ma być ponoć dość duży model, zatem parę gram więcej na drugi aku i jakiś prosty manager zasilania nie powinno stanowić problemu przy tej powierzchni nośnej.

Opublikowano

PT i SK masz na tym samym kanale - chodzi o chowanie tylnego podwozia czy kierowanie nim przy kołowaniu? Jeżeli chowanie - to w tej konfiguracji lepiej nie skręcaj na ziemi :-)

Myślałeś nad różnicowym sterowaniem ciągiem silników w parach "lewa-prawa", sprzężonym ze sterem kierunku? Potężnie ułatwia kołowanie i płaskie skręty w powietrzu.

Opublikowano

PT i SK masz na tym samym kanale - chodzi o chowanie tylnego podwozia czy kierowanie nim przy kołowaniu? Jeżeli chowanie - to w tej konfiguracji lepiej nie skręcaj na ziemi :-)

Myślałeś nad różnicowym sterowaniem ciągiem silników w parach "lewa-prawa", sprzężonym ze sterem kierunku? Potężnie ułatwia kołowanie i płaskie skręty w powietrzu.

PT z SK chodzi o sterowanie skretem podwozia tylnego - a z tym ciagiem to ciekawy pomysl tylko trza by po dwa silniki na dwa kanaly podzielic a mnie i tak juz brakuje kanalow - ale pomysl przedni :D

Opublikowano

Możesz jak piszesz, możesz też V-tail mixerem zmiksować "na pokładzie" kanały 3 i 4, a wyjście miksera dać na lewą i prawą parę silników.

 

PS. Popraw tytuł wątku :-)

Opublikowano

czy podwozie tylne i ster kierunku masz na jednym serwie?

SK i sterowanie podwoziem to dwa niezalezne serwa do tego jeszcze serwo podnoszenia podwozia tylnego

Opublikowano

Ja bym zastosował listwę zasilającą, oddzielną baterię na serwa i silniki i oddzielną do zasilania odbiornika . No i podpiął wszystkie serwa podwoziowe podnoszące pod jeden kanał, Y-kami lub polutował równolegle, jeśli nie dało by się poustawiać serw z apki w całości to poustawiać mechanicznie np. odpowiednim umieszczeniem serwa serwa czy długością ramienia dźwigni, jeśli byłby potrzebny rewers to można też przelutować skrajne kabelki na przełączniku krańcowym w serwie, ale one są tak małe, że będzie trudno. Lepiej pokombinować z umiejscowieniem serwa.

Opublikowano

Ja bym zastosował listwę zasilającą, oddzielną baterię na serwa i silniki i oddzielną do zasilania odbiornika . No i podpiął wszystkie serwa podwoziowe podnoszące pod jeden kanał, Y-kami lub polutował równolegle, jeśli nie dało by się poustawiać serw z apki w całości to poustawiać mechanicznie np. odpowiednim umieszczeniem serwa serwa czy długością ramienia dźwigni, jeśli byłby potrzebny rewers to można też przelutować skrajne kabelki na przełączniku krańcowym w serwie, ale one są tak małe, że będzie trudno. Lepiej pokombinować z umiejscowieniem serwa.

Czyli ta moja propozycja z dodatkowym zasilaniem 4,8 V na kanale 7mym razem z podnoszeniem podwozia nie jest najlepsza ? Moze moglbys naszkicowac jakis schemat do szczerze to jestem noga jesli chodzi o polaczenia tego typu :)

Opublikowano

Jak chcesz, pomogę ogarnąć, kabelki to moja specjalność ;-)

1. ESC z BEC'ami czy bez?

2. Baterie do każdego ESC oddzielnie czy jedna/połączone równolegle?

3. Zakładam, że dedykowany pakiet/LiPO+BEC do zasilania odbiornika - czy tak?

Opublikowano

Jak chcesz, pomogę ogarnąć, kabelki to moja specjalność ;-)

1. ESC z BEC'ami czy bez?

2. Baterie do każdego ESC oddzielnie czy jedna/połączone równolegle?

3. Zakładam, że dedykowany pakiet/LiPO+BEC do zasilania odbiornika - czy tak?

ZBAWICIELU !!! :)

ad.1 ESC taki : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=18003

ad.2 zasilanie glowne 2x2200 czyli jeden pakiet na dwa ESC

ad.3 4,8 V dodatkowego zasilania - Optima ma zlcze BAT w ktore mozna podpiac dodatkowe zasilanie odbiornika

Dołączona grafika

 

Bede wdzieczny jak niewiem co :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.